[B] Mentenanța, modernizarea și extinderea infrastructurii STB

Started by doryan93, November 14, 2013, 02:56:59 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Gardurile si autobuzele pe linia de tramvai au salvat traficul in Bucuresti.
Timpii de parcurs au scazut simtitor, astfel incat STB-ul a devenit atractiv.
Si asta in conditiile in care a fost doar o improvizatie, nefiind nici macar asfaltat. O reabilitare dedicata pentru circulatie tramvai+autobuz cred ca ar mai rezolva din eventualele neajunsuri.
Si cand ma gandesc cate comentarii au fost pe acest subiect.

Pe linia lui 5 va fi putin mai complicat, pentru ca pe Barbu Vacarescu avem stalpi de iluminat pe centru, intre sinele de tramvai. Ca sa puna garduri, vor trebui mutati.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

shift2rail

ND multiplica anunturile pe fb despre material rulant nou Astra ptr liniile 41, 25 si 10.

https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-26278335-nicusor-dan-doua-tramvaie-astra-imperio-noi-intrat-circulatie-linia-10.htm

Este insa mult mai tacut in privinta infrastructurii care are nevoie de ugrade masiv ptr ca tramvaiul sa devina o alternativa reala la autoturism.

Valentin

Sunt deja licitatii pentru modernizarea liniilor (le gasesti pe google la o simpla cautare), deci de ce ar zice ceva? Sa vina cu prostii de tipul "in 3 luni 100% bagam in santier 40km de cale"? Pentru o parte din loturi s-a ajuns deja la evaluarea tehnica, vreo 3 loturi parca s-au anulat din lipsa de oferte, iar recent s-a lansat (speram ca si apare pe SEAP) proiectarea si executia pentru linia 5.

Zic sa ne informam inainte sa discutam.

shift2rail

^Chiar si intr-o democratura ca a noastra, datoria primarului este sa informeze cetatenii despre proiecte, sa le puna in dezbatere publica (ce indrazneala!), nu sa ii trimita dispretuitor pe 'google'.

panzer

Daca intri pe Google Maps, faci zoom pana vezi statiile STB o sa iti afiseze programul in timp real.
Poti vedea inclusiv daca urmatorul tramvai e intarziat sau nu. Il folosesc de fiecare data sa vad daca imi mai aprind o tigara sau nu. Stiti gluma, daca vrei sa vina tramvaiul aprinde o tigara. :)

Deci functioneaza! Au datele in timp real (probabil au un device cu GPS pe fiecare tramvai in parte). Acum trebuie doar sa gaseasca o modalitate sa le afiseze prin statii. Cred ca au si un proiect pentru asta.

Am mai observat, tot pe 41, pe un tramvai vechi modernizat, display-uri in partea dreapta a cockpit-ului. Camere de luat vederi pe fiecare urcare in parte. Nu ar fi asta o solutie pentru trecerea peste Basarab? In loc de oglinzi camere? Sau se gadesc sa modifice ceva la Basarab? Eram curios ca n-am mai auzit nimic.

De la modernizarea liniei 41 mi-a fost clar ca asa trebuie facut. Creste viteza pt tramvai, pt auto este mult mai civilizat si chiar mai rapid. Doamne ce balamuc era pe Virtutii inainte: toti depaseau pe linia de tramvai, vroiau sa faca stanga peste 2 benzi + tramvai din sens opus. Va mai amintiti de imaginile de la TV cu idiotii posesori de SUVuri care au incercat sa intre pe actuala linie si au ramas acolo. Poetic justice! :)
Deci trebuie continuat. Linia lui 5 acum este exact cum era 41 inainte de modernizare. Linia de tramvai e a 3a banda de circulatie. Se depaseste coloana pe acolo. Si nu intelg neam de ce pe podul Baneasa au pus borduri? Nu cred ca intra si STB-ul pe acolo daca se pun gardulete.

Si poate nu e important: dar primarul a declarat ca numarul abonamente ale STB-ului au crescut cu 30%. Well done. Cel mai bun KPI al succesului masurilor luate. (nu veniturile, ca alea au crescut ca s-a marit biletul de la 1.3 lei la 3 lei).

Ca infrastructura avem aceeasi boala: zeci de ani de zile nimic si apoi un push pentru tot. Nu asa se face. O sa vedem si aici temporizari, gen - nu sunt suficiente foreze in tara.
Similar si la constructia de tramvaie: acum 5 ani nu cumpara nimeni nimic, acum toti vor imediat sute de tramvaie.


TibiV

Nu uita ca in urma cu 6-7 primarul Firea dorea sa faca transportul public gratuit...

Iar costurile/subventiile sa fie acoperite din profiturile realizate prin exportul de tramvaie fabricate la URAC!...
 :lol:  :lol:  :lol:

(Firea era/este blonda....)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

transportul gratuit nu e chiar cea mai proasta idee.
Subventia e oricum mare, asa ca nu m-ar mira ca incasarile din bilete sa nu acopere cheltuielile generate de vanzarea biletelor si salariile controlorilor.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

panzer

^ a fost Firea sau Oprescu cu ineptia cu exporturile unui tramvai furat acum 40 de ani? Nu mai tin minte. Imi amintesc insa ca Oprescu a fost ala cu performanta: un singur tramvai pe an refacut la URAC. Curat promotor, nu gluma!

Subventia e masiva. Cu aceleasi Citaro, acelasi pret la motorina, in Germania e cam 2€ biletul. 10 lei vs 3 lei. E drept ca salariile sunt un pic mai mari la ei. Dar la 10 lei / calatorie in Bucuresti ar putea sa le retraga.

Gratuit au incercat unii printr-o tara baltica, nu mai retin care. Au adus si turismul in calcul, etc. N-a tinut. Initial a crescut utilizarea, dar apoi au aparut ciudatenii: pasagerii care nu aveau neaparat nevoie au inceput sa foloseasca in excess serviciul, care s-a degradat ca si utilitate pentru cei care chiar aveau nevoie de el.
La noi Firea sustinea ca oamenii strazii sa fie lasati gratuit in STB ca masura sociala, ca era frig afara, lucru care a scandalizat calatorii platitori. Oamenii strazii sunt bolnavi, nespalati, etc. Atata a dus-o pe ea capul. In loc sa aiba centre in care sa le dea o masa calda si un pic de ingrijire...

E sociologica chestia mai degraba decat economica. Daca e gratis, nu mai este perceput ca "valoros". Nelimitat nu poate fi.

Si la noi in afara orelor de varf e plin de pensionari care merg gratuit jumatate de oras sa ajunga la o piata un pic mai ieftina. Titulescu, Victoriei catre Piata Obor de exemplu. Pe astia ii stiu eu personal, ca discuta preturile din piata vs Mega.

oc7avian

@shift2rail Iar te-am prins cu păreri mascate drept certitudini. Au existat multiple comunicări publice, consultări de piață cu rapoarte publicate etc. Vezi chiar recentul rezultat al consultării pentru noi tramvaie de diverse lungimi (e offtopic aici).

Cel puțin pe PUM am văzut că nu urmărim în detaliu Bucureștiul non-șantier, ci mai mult milestones importante. Dacă vrei să urmărești mai granular, fie urmărești comunicările publice, fie poți urmări forumul colegilor de la Metrou Ușor care urmăresc (mai ales) Bucureștiul la cel mai mic detaliu pe transport public.

@panzer Nu știu cum au rezolvat la Basarab, dar acum avem tramvaie noi pe 10. Deci sper că problemele sunt rezolvate  :D Personal am văzut la începutul lunii lucru la lifturi, dar nu știu dacă avea legătură cu tramvaiele noi ori doar era mentenanță.

Tramvaiele Astra au și camere, și oglinzi. Teoretic sistemul ăsta exclusiv cu camere e util și la busurile care merg pe zona mediană de tramvai, fiind culoar îngust în zona peroanelor.

Lyvyoo

Nicusor azi la Digi:

"Oportunitatea pe care ne-o arată faptul că nu s-a prezentat nimeni este că vrem să modificăm exact în zona în care s-a întâmplat să facem un sens unic pe Călăraşi, un sens unic în sens opus pe Matei Basarab, pentru că era o gâtuire pe Călăraşi."

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/nicusor-dan-50-de-km-de-linie-de-tramvai-din-bucuresti-sunt-intr-o-stare-deplorabila-pentru-o-parte-din-segmente-s-au-depus-oferte-2401823


misiekwas

O idea de altfel bună. Problema majora însă pare să fie procesul decizional: cum poate să fie așa că "găsiți varianta mai bună" abia după ce a picat licitația pe un proiect major? Oare face cineva analize acolo sau stau la terasa și ii vin idei mărețe?

Lyvyoo

Deci Calarasilor presupun ca va fi sens dublu pentru tramvaie ca acum si sens unic pentru masini. In acest caz credeti ca depasirea tramvaiului va fi permisa sau interzisa?

Earthchild

De regulă va fi permisă și va fi interzisă când vine tramvaiul din sensul opus.  :)

Lyvyoo

Intreb pentru ca bucata de dinainte de Traian (unde incep casele) si pana la Mantuleasa nu prea se califica pentru depasiri sigure. Mai intai, inainte de Traian, de unde incepe zona de case, nici nu cred ca permite legislatia fiind foarte aproape de intersectie. Apoi de la Traian spre intersectia cu Mantuleasa (semafor Coposu) avem un drum usor curbat, intercalat cu statie de tramvai pe mijloc in caz ca ramane asa (Alexandru Sihleanu) si multiple intrari de pe stradute. 

Hef