[B] Mentenanța, modernizarea și extinderea infrastructurii STB

Started by doryan93, November 14, 2013, 02:56:59 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

medicul de garda

Ar fi putin neasteptat sa ramana propunerea de mai sus, avand in vederea ca varianta de vehiculata de PMB e o aberatie facuta cu carioca, iar imaginea din stire a fost furata fata citarea sursei de catre toate articolele pe aceasta tema. Pentru cine nu stie, aceea e propunerea Asociatiei Metrou Usor pentru legatura prin Piata Unirii, care sa tina cont si de nevoia unei legaturi facile cu metroul, cat si a unei bucle de intoarcere in piata, pentru flexibilitate in operare.

Sa ne intelegem, totusi, as fi EXTREM de fericit daca varianta asta ar fi cea proiectata in final  :D
Trust me, I'm an east-european doctor!

survola

Buclele de întoarcere pot rămâne cele de acum, adică unde întorc 32, respectiv 16/40/56.

medicul de garda

Gresit. Bucla lui 32 va fi desfiintata clar, nu mai are loc impreuna cu linia noua, oricum are niste raze de curbura atroce, la limita tehnica a unui tramvai modern si, cel mai important, un tramvai care intoarce acolo te lasa la mama naibii fata de restul obiectivelor din zona. Bucla actuala e o nenorocire anacronica care a fost improvizata cand au intrerupt comunistii tramvaiul prin piata. Nu mai are ce cauta intr-o oras modern asa ceva.

Scenariul ideal odata ce se unesc retelele din centru, e ca toate tramvaiele care vin dinspre sud sa intoarca in terminal la Sf Vineri sau Sf Gheorghe, si invers, ce vine din nord si est sa intoarca in bucla propusa de Asociatia Metrou Usor in "parcul" Unirii. Astfel ai corespodente extrem de facile la acelasi peron intre liniile scurte de tramvai (ca nu pot fi toate diametrale, mai ales cu traficul de pe Regina Maria), cu toate autobuzele, si mai ales cu metroul.
Trust me, I'm an east-european doctor!

Lyvyoo

Deci raman practic in picioare ambele linii si nu vorbim de un singur tramvai gen 41 care sa faca tot traseul, ci de o schimbare. De ce se prefera o astfel de abordare fata de un traseu continuu?

carutasul

cred că discuția asta e prematură. Probabil că va fi și unul cu traseu complet (așa mi se pare logic) dar și unele care să oprească la Unirii, unde e un nod destul de important.

TVlad

O linie cu traseu complet (diametral) ar fi problematica din cauza ambuteiajelor care ar duce la acumularea unor intirzieri inacceptabile. Daca ar fi o linie complet separata de trafic, ar fi altceva.

TibiV

Quote from: Lyvyoo on January 11, 2023, 11:39:09 AMDeci raman practic in picioare ambele linii si nu vorbim de un singur tramvai gen 41 care sa faca tot traseul, ci de o schimbare. De ce se prefera o astfel de abordare fata de un traseu continuu?

Nici macar nu se poate poate discuta despre un singur traseu continuu...
Ar fi (cel putin) doua:
Alexandriei-Pta.Unirii-Republica
Alexandriei-Pta.Unirii-Pipera

Fiecare dintre ele cu propriile nevoi de capacitate si frecventa pe jumatatile de sud-est si nord-vest.
Cati calatori crezi ca vor circula "dintr-o bucata" de la Piata Rahova la Sos.Fundeni?...

Cu noile sisteme de tarifare, o unica calatorie intre punctele astea nu costa mai mult.
Dar lasa operatorului de transport public mai multa flexibilitate in a "indesi" liniile ultra-solicitate (cum sunt actualele 32 si 21) fara a limita alte trasee "short", cum ar fi 7 sau 55...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rota

Benzi unice pentru autobuze în nordul Bucureștiului, pe bulevardele Aviatorilor, Magheru, Prezan și Regele Mihai

Rutele unice:

– B-dul Regele Mihai 1, axul central pe sensul spre Arcul de Triumf. Măsura necesită acordarea unui timp suplimentar pentru culoarea verde la autobuze la ieșirea în Piața Arcul de Triumf și amenajarea unui peron pentru călători pe zona centrală, cu asigurarea traversării călătorilor la trotuar, în dreptul intersecției cu Aleea Primo Nebiolo.

– B-dul Constantin Prezan, banda I, sensul spre Piața Charles de Gaulle;

– B-dul G-ral Ghe. Magheru – B-dul Nicolae Bălcescu, banda I, pe ambele sensuri, cu întreruperea benzii unice în dreptul intersecțiilor pentru a permite traficului rutier efectuarea virajelor;

– B-dul Aviatorilor, banda I, între Piața Victoriei și Piața Charles de Gaulle și crearea benzii IV între Piața Charles de Gaulle și B-dul Mircea Eliade, sens spre Piața Charles de Gaulle, prin mutarea axului central. Măsura necesită acordarea unui timp suplimentar pentru culoarea verde la autobuze la ieșirea în P-ța Charles de Gaulle, în ambele sensuri sursa
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

Lyvyoo

*usor offtopic
Tot sper sa se arate curcubeul si pe Basarabia caci linia lui 40 este absolut catastrofala!
Si l-am vazut azi, poate e semn bun de atribuire fara contestatii dupa evaluarea ofertelor ce se va termina in aprilie (daca am inteles bine de la Nicusor). Sunt curios daca in conditiile unei proiectari de 6luni in contract vom vedea primul picamer in 2023. In mod normal din octombrie ar trebui sa inceapa totusi demolarea ca din primavara 2024 sa aiba cale libera la reconstructie.





Powered by API/PUM imgur uploader

Cristi N

Deocamdata termenul oficial pentru deschiderea ofertelor este 15 februarie, vedem atunci de ce surprize avem parte.

Earthchild

^^^
De pe pagina de Facebook a primarului general:

Quote🟢Mă bucur că există interes din partea operatorilor economici pentru cea mai mare achiziție publică realizată vreodată de Primăria Capitalei, în valoare de aproximativ 1,9 miliarde lei.
🟢Este vorba despre reabilitarea a 50 de kilometri de linii de tramvai în zonele intens circulate din București.
🟢Peste zece companii de profil s-au arătat interesate să participe la licitația deschisă a acestor lucrări. Reprezentanții acestora, alături de specialiști ai Primăriei Capitalei au participat săptămâna aceasta la o serie de vizite în teren în toate zonele vizate de proiect, astfel încât ofertanții să poată avea o imagine clară a lucrărilor necesare și să poată întocmi cât mai corect propunerile tehnice și financiare.
Ofertele trebuie depuse până în data de 15 februarie.
⚠️Reamintesc faptul că lucrările de reabilitare sunt împărțite în 15 loturi și au ca termen de realizare 6 luni pentru proiectare și 12 luni de execuție pentru fiecare lot în parte.
⚠️Liniile de tramvai a căror infrastructură va fi reabilitată leagă zone importante ale orașului și se află pe artere intens circulate precum: Bd. Th. Pallady, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, Bd. Pache Protopopescu, str. Traian, str. Grigore Cobălcescu, Bd. Gloriei, str. Vasile Lascăr, Lizeanu, bd. Lacul Tei, șos. Petricani, bd. Dimitrie Pompeiu, bd. Mărășești, bd. Expoziției, bd. Camil Ressu, Bd. Barbu Văcărescu, Bd. Bucureștii Noi, Calea Griviței, Bd. Ion Mihalache, Bd. Chișinău etc.

TibiV

O postare foarte intereseanta (iti da fiori...) de pe grupul de FB  "Ești din sectorul 2"

https://www.facebook.com/groups/2747831875501205/posts/3428491667435219/

Pozele cu "Otelu Rosu" sunt HORROR... Se pare ca este Sos.Pantelimon intre (fostul) Electroaparataj si Cimitirul Armenesc/Bd.Ferdinand.

Iar la comentarii apar evident postacii "tramvaiul trebuie desființat, doar ne încurcă...". Adică atitudine tot horror...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ionescu63

Quote from: medicul de garda on January 10, 2023, 07:42:03 PMGresit. Bucla lui 32 va fi desfiintata clar, nu mai are loc impreuna cu linia noua, oricum are niste raze de curbura atroce, la limita tehnica a unui tramvai modern si, cel mai important, un tramvai care intoarce acolo te lasa la mama naibii fata de restul obiectivelor din zona. Bucla actuala e o nenorocire anacronica care a fost improvizata cand au intrerupt comunistii tramvaiul prin piata.(...)

Și asta e greșit.   :D
Bucla a apărut mult mai târziu, spre finalul anilor '90
Pana atunci au fost tramvaie bidirecționale care întorceau în capătul străzii, nu intrau în piata

TibiV

Foloseau bidirectionale pe vremea cand 32 circula din 10 in 10 minute.
Acum pur si simplu NU exista suficiente bidirectionale pentru frecventa (decenta) de pe linia 32.

Oricum, bidirectionalele sunt potrivite pentru "linii infundate", cu frecventa mica.

Oricum bucla aia chiar este "atroce".
Du-te acolo si asculta sunetul scos de tramvaie cand "fac bucla". In mod sigur nu le face bine nici lor (tramvaielor, mai exact spus rotilor) nici sinelor...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

Da, a existat și o perioadă când erau "bicefale" (așa le ziceam eu) și bucla cred că s-a refăcut măcar o dată dar nu contează, important e că trebuie să dispară (sau, mă rog, să rămână pentru situații de urgență nu pentru uz obișnuit).
Am stat odată în zonă și mergeam zilnic, după care traversam până la Sf Gheorghe la 14, e adevărat că lucram la stat și timpul nu era important pe atunci :)