[B] Mentenanța, modernizarea și extinderea infrastructurii STB

Started by doryan93, November 14, 2013, 02:56:59 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bogdanstancu

Pe mine ma enervează enorm ca nu vorbește nimeni mai mult de PMDU!
Un document coordonator care ar trebui sa mai taie din avantul dezvoltărilor haotice.
Pare ca e un fel de ghimpe in coaste, care ne lasa sa ne vedem de treabă noastră balcanică.

Barcelo

Din pacate, in proiectul de extindere a mai multor linii de tramvai nu se pomeneste deloc despre linia de tramvai care să lege cartierele Pantelimon şi Pipera ,evident prin pasajul de la Dna Ghica.

nirolf

@danny_cbu  o hartă se găsește în acest articol. Pentru Piața Unirii e doar orientativ, SF-ul va propune 2 trasee: https://buletin.de/bucuresti/tramvaiul-va-circula-din-nou-prin-piata-unirii-primaria-a-scos-la-licitatie-proiecte-pentru-inca-15-km-de-linii-de-tramvai/?fbclid=IwAR2R3P6Kgkdg4cnOsI2Nu4haRiJH7MK_lzwzAh99-fRJ7aM9Es4Q8WH_62w

@zone_rider  Alegerile au fost în Septembrie, investitura abia în Decembrie. După 12 ani de Zero Barat e greu să pornești totul peste noapte. Oamenii din primărie se specializaseră pe cârnați uriași și iepuri spânzurați, durează un pic să te reapuci de liniile de tramvai.

zone_rider

Nu știu de ce am un feeling că la anul vom fi în același stadiu, și ni se va spune că "mai durează un pic". Măcar la răposata vedeai "cârnați" și "iepurași", la actualul deocamdată este 0 absolut.

shogom

Dupa traumele generate de raposata", pare ca lucrurile au o oarecare logica acum.
Banuiesc ca inertia e foarte mare si trebuie parghii si timp sa vedem multe lucruri palpabile.
SF ul e un pas in fiecare proiect, e important ca se face.

tom_sawyer

Primăria Capitalei a lansat licitația pentru studiile pentru extinderea cu 15 km a rețelei de tramvai
7 iulie 2022

Primarul General Nicușor Dan anunță că au început demersurile pentru extinderea rețelei de tramvai din Capitală, după cum urmează:

⚠️Azi s-a publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice documentația pentru achiziția studiilor de fezabilitate aferente construirii de noi linii de tramvai, pentru a face conexiunea între zone importante ale orașului. Este vorba despre aproximativ 15 kilometri de linie de tramvai, împărțiți în patru loturi.

⚠️Lotul 1 presupune extinderea liniei de tramvai cu aproximativ 0,9 kilometri în Piața Unirii (da, vom avea tramvai prin Piața Unirii, care va lega linia de tramvai 32, de la poalele Dealului Mitropoliei cu linia de tramvai 21, spre strada Sfânta Vineri).

⚠️Lotul 2 va face conexiunile dintre liniile de tramvai din zona de sud-est și cele din nord-est, prin extinderea liniei de tramvai cu aproximativ 10,8 kilometri, între Bd. Chișinău şi str. Alexandru Anghel prin Bd. Nicolae Grigorescu – Str. Iuliu Hațeganu – Șos. Vitan-Bârzeşti – Str. Sergent Ion Iriceanu – Str. Turnu Măgurele – Str. Luică.

⚠️Lotul 3 vizează prelungirea liniei de tramvai cu aproximativ 1,4 km între str. Grațioasa şi complexul comercial Băneasa, iar lotul 4 presupune extinderea liniei de tramvai cu 1,6 km între bucla de întoarcere din str. Mezeş şi complexul comercial Colosseum.

🟢Valoarea totală estimată pentru întocmirea documentațiilor tehnico-economice pentru cele 4 loturi este de aproximativ 10 milioane de lei plus TVA, cu termen de execuție de 9 luni, pentru fiecare lot. Așteptăm depunerea ofertelor până pe data de 23 august.

https://mobilitate.eu/primaria-capitalei-retea-15km/


[CN1044621] Servicii de elaborare documentație tehnico-economică faza Studiu de Fezabilitate pentru obiectivele de investiții: LOT - 1, LOT - 2, LOT - 3, LOT - 4

Prin elaborarea documentațiilor tehnico-economice se vor proiecta linii tramvai cale dublă, repartizate astfel:
Lot 1: Extinderea infrastructurii de tramvai în zona Unirii lungime traseu cca. 0,900 km;
Lot 2: Extindere Inel Median sud-est rețea linie de tramvai lungime traseu cca. 10,800 km;
Lot 3: Lucrări de amenajare linie de tramvai și stații aferente între capătul tramvaiului 5 din strada Grațioasă și Complexul Comercial Băneasa, Sector 1 al Municipiului București lungime traseu cca. 1,40 km;
Lot 4 : Extindere linie tramvai buclă Mezeș – Complexul comercial ,,Colosseum", Sector 1 al Municipiului București" lungime traseu cca. 1,60 km;

Valoarea totala estimata: 10.024.976 lei

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 23.08.2022



30 iunie 2022
Primarul General, Nicușor Dan, anunță că vor fi lansate licitațiile pentru modernizarea liniilor 5, 40 și 55. Acesta transmite că:

⚠️Am finalizat caietul de sarcini, pentru reabilitarea infrastructurii de tramvai pe care circulă liniile 40, 55 și 5.
⚠️În cel mai scurt timp vom lansa în SEAP licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor. Toate cele trei linii au un flux mare de călători și leagă zone importante ale orașului, iar valoarea lucrărilor se ridică la 978 de milioane de lei fără TVA.
⚠️Vom moderniza peste 24 km de cale dublă de rulare a tramvaiului pe artere importante precum Bd. Theodor Pallady, Bd. 1 Decembrie, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu. Bd. Pache Protopopescu, str. Traian, Bd. Barbu Văcărescu, Soșeaua Stefan cel Mare.
🟢După finalizarea lucrărilor, pe noua infrastructură vor putea circula tramvaie noi, moderne, astfel încât numărul călătorilor va crește semnificativ.

https://mobilitate.eu/primaria-capitalei-5-40-55/

Earthchild

Quote from: shogom on July 11, 2022, 08:49:52 AMDupa traumele generate de raposata", pare ca lucrurile au o oarecare logica acum.
Banuiesc ca inertia e foarte mare si trebuie parghii si timp sa vedem multe lucruri palpabile.
SF ul e un pas in fiecare proiect, e important ca se face.

Daca nu apar lucrari concrete, ND nu mai are nici o sansa de un al doilea mandat si nici nu cred ca mai are sprijin politic. Foarte multi care l-au votat deja declara ca nu o vor mai face, astfel ca imi este tare teama ca ne vom intoarce la carnati si iepurasi + 0 investitii in infrastructura.

shogom

Daca ia deciziile corecte(chiar daca pierde voturi), pe termen mediu- lung câștig eu, locuitor al orașului.
 E un risc asumat contrar atitudinii de status quo, care nu "supara" pe nimeni.
 Daca primaria se castiga cu carnati si iepurasi, atunci asta e nivelul si trebuie sa ne linistim.
 

oc7avian

Direcția e bună. Trist că pașii ăștia nu au fost parcurși deja în ultimul deceniu.

Pe scurt:
QuotePrimăria Capitalei va moderniza toate liniile de tramvai aflate în stare avansată de degradare. Consiliul General a aprobat vineri indicatorii tehnico-economici pentru ultimele linii rămase, între care cea de pe bd. Basarabia și bd. Mărășești, valoarea investiției fiind de circa 217 milioane lei. În iunie s-au mai aprobat investiții de peste 860 milioane lei, în total urmând să fie modernizați 52 de km de linie de tramvai.

- Modernizare linia de acces în Depoul Titan, pe strada Nicolae Teclu
- Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Basarabia, de la intersecția cu B-dul. 1 Decembrie 1918 până la terminal Republica
- Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Mărășești, între Bulevardul Dimitrie Cantemir și Strada 11 Iunie
- Reabilitare sistem rutier pe Strada Dristorului, între B-dul. Camil Ressu și Strada Baba Novac
- Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Timișoara între Strada Valea Cascadelor și terminal CET Vest
Știre Hotnews

TibiV

Hai să punem toată știrea, Catiușa Ivanov merită...

https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-25705093-consiliul-general-aprobat-indicatorii-tehnico-economici-pentru-modernizarea-tuturor-liniilor-tramvai-din-oras-investitie-peste-1-miliard-lei.htm

Primăria Capitalei va moderniza toate liniile de tramvai aflate în stare avansată de degradare. Consiliul General a aprobat vineri indicatorii tehnico-economici pentru ultimele linii rămase, între care cea de pe bd. Basarabia și bd. Mărășești, valoarea investiției fiind de circa 217 milioane lei. În iunie s-au mai aprobat investiții de peste 860 milioane lei, în total urmând să fie modernizați 52 de km de linie de tramvai.


"Avem ultimul set de indicatori tehnico-economici pentru modernizarea liniilor de tramvai. Cu totul sunt 16 tronsoane, totalizând 52 km, care mai sunt de modernizat din rețeaua existentă. În proiectul de rectificare găsim si modificarea listei de investiții, astfel încât în zilele următoare să putem declanșa licitația pentru toate aceste tronsoane începând cu liniile 40, 55 și 5 și continuând cu celelalte. În cursul lunii august vom ieși în SEAP cu toate liniile de tramvai care mai sunt de modernizat", a anunțat primarul general, Nicușor Dan, la începutul ședinței de Consiliu General.


În detaliu, proiectele aprobate vineri de Consiliul General vizează modernizarea următoarelor tronsoane:

Modernizare linia de acces în Depoul Titan, pe strada Nicolae Teclu
Valoarea proiectului este de circa 20 milioane lei. Durata de realizare a investiției este 9 luni.

"Obiectivul principal urmărit este asigurarea accesului și retragerii vagoanelor de tramvai în bune condiții de siguranță în depoul Titan. Liniile de tramvai ale căror tramvaie se retrag în acest depou sunt: tramvaiele 14, 19, 23, 17, 40 și 46. Modernizarea liniei de tramvai va genera un nivel de zgomot și vibrații mai mici ca urmare a soluțiilor propuse în prezentul proiect", se arată în referatul de aprobare semnat de primarul Nicușor Dan.

Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Basarabia, de la intersecția cu B-dul. 1 Decembrie 1918 până la terminal Republica
Valoarea proiectului este de circa 70 milioane lei. Durata de realizare a investiției este 18 luni.

"Pe Bulevardul Basarabia, de la intersecția cu B-dul. 1 Decembrie 1918, până la bucla de întoarcere Republica, circulă linia de tramvai 46, care face legătura între Gara de Nord și terminalul Platforma Industrială Republica. Necesitatea și oportunitatea lucrării este impusă de starea tehnică precară a liniei de tramvai pe tronsoanele propuse. Aceasta are o influență negativă asupra materialului rulant existent, nu mai permite funcționarea în condiții de siguranță pentru călători, iar în viitor nu va permite introducerea tramvaielor moderne, ceea ce ar împiedica dezvoltarea unui sistem de transport public de călători atractiv și eficient", se arată în referatul de aprobare semnat de primarul Nicușor Dan. După modernizare, viteza de deplasare va crește cu 30%.

Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Mărășești, între Bulevardul Dimitrie Cantemir și Strada 11 Iunie
Valoarea proiectului este de circa 39 milioane lei. Durata de realizare a investiției este 9 luni.

"Necesitatea și oportunitatea lucrării este impusă de starea tehnică precară a liniei de tramvai pe tronsoanele propuse pentru modernizare. Aceasta are o influență negativă asupra materialului rulant existent, nu mai permite funcționarea în condiții de siguranță pentru călatori, iar în viitor nu va permite introducerea tramvaielor moderne, ceea ce ar împiedica dezvoltarea unui sistem de transport public de călători atractiv și eficient", se arată în referatul de aprobare semnat de primarul Nicușor Dan. După modernizare, viteză de deplasare va crește cu 30%.

Reabilitare sistem rutier pe Strada Dristorului, între B-dul. Camil Ressu și Strada Baba Novac
Valoarea proiectului este de circa 12 milioane lei. Durata de realizare a investiției este 9 luni.

"Obiectivul principal urmărit este modernizarea infrastructurii/ suprastructurii liniei de tramvai amplasate în zona carosabilă (pe un singur sens), pe Strada Dristorului, care realizează legătura între Șoseaua Mihai Bravu și B-dul. Camil Ressu, asigurând astfel întoarcerea tramvaielor în caz de avarie pe tronsoanele adiacente", se arată în referatul de aprobare semnat de primarul Nicușor Dan. După modernizare, viteza de deplasare va crește cu 30%.

Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Timișoara între Strada Valea Cascadelor și terminal CET Vest
Valoarea proiectului este de circa 76 milioane lei. Durata de realizare a investiției este 18 luni.

"Necesitatea și oportunitatea lucrării este impusă de starea tehnică precară a liniei de tramvai pe tronsoanele propuse pentru modernizare. Aceasta are o influență negativă asupra materialului rulant existent, nu mai permite funcționarea în condiții de siguranță pentru călători, iar în viitor nu va permite introducerea tramvaielor moderne, ceea ce ar împiedica dezvoltarea unui sistem de transport public de călători atractiv și eficient", se arată în referatul de aprobare semnat de primarul Nicușor Dan.

În cazul introducerii unei linii noi de tramvai (cu vagoane de tramvai de 27 m) și o viteză de exploatare de circa 15km/h, ca urmare a modernizării caii de rulare tramvai pe Bulevardul Timișoara, de la intersecția cu Str. Valea Cascadelor până la bucla de întoarcere CET Vest, vom avea un flux de călători la orele de vârf, de 1123 călători/ pe oră/ sens, se mai arată în proiectul de hotărâre.


La finalul lunii iunie, Consiliul General a aprobat modernizare mai multor bucăți din liniile tramvaielor 3, 14, 16, 36, 44, 45, 46, iar investiția se ridică la peste 860 milioane lei:

*bucata de pe Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Lizeanu și Intrarea Vagonului. Valoarea investiției este de 102. 595. 762, 35 lei cu TVA. Durata de realizare a investiției este de 18 luni (din care 12 luni durata de executie). Pe strazile Armand Calinescu, Vasile Lascar si Lizeanu circula linia de tramvai 16.
*bucata de pe B-dul. Gheorghe Duca, Str. Alexandru Ioan Cuza, Calea Griviței și B-dul. Dinicu Golescu. valoarea investiției este de 134. 892. 604, 68 lei cu TVA. Durata de realizare a investiției este de 18 luni (din care 12 luni durata de executie). Pe arterele B-dul loan Cuza, de la intersecția cu str. Buzesti până la intersecția cu B-dul. Gheorghe Duca, B-dul. Gheorghe Duca si Calea Grivitei pana la intersectia cu str. Buzesti circula liniile de tramvai 45 si 46.
*bucata de pe Bulevardul Ferdinand I, între Șoseaua Mihai Bravu și Strada Traian. Valoarea investiției este de 39.816.741 lei cu TVA. Durata de realizare a investiției este de 18 luni (din care 12 luni durata de executie). Bulevardul Ferdinand I este deservit de linia de tramvai 14, care face legatura între Soseaua Mihai Bravu si Strada Traian.
*bucata de pe Bulevardul Dimitrie Pompeiu, Șoseaua Petricani, Bulevardul Lacul Tei, Strada Maica Domnului, Strada Reînvierii și Strada Turmelor. Valoarea investiției este de 317.047.633 lei cu TVA. Durata de realizare a investiției este de 18 luni (din care 12 luni durata de executie). Pe arterele Strada Maica Domnului de la intersectia cu Strada Reînvierii, pe Bulevardul Lacul Tei, pe Soseaua Petricani si pe Bulevardul Dimitrie Pompeiu până la bucla de întoarcere Platforma Industrială Pipera, circulă liniile de tramvai 16 si 36.
*bucata de pe Bulevardul Expoziției, Strada Aviator Popișteanu, Strada Puțul lui Crăciun, Strada Dornei și Strada Clăbucet. Valoarea investiției se ridică la 118.729.357 lei cuTVA. Durata de realizare a investiției este de 18 luni (din care 12 luni durata de execuție). Bulevardul Expozitiei este deservit de linia de tramvai 3 care face legătura între Piața Montreal și Str. Aviator Popișteanu.
*bucla Gara de Est pe arterele B-dul. Gării Obor, B-dul. Ferdinand (între Gara Obor și Șos. Pantelimon), Șos. Pantelimon, Str. Baicului. Valoarea investiției este de 152.109.748 lei cu TVA. Durata de realizare a investiției este de 18 luni (din care 12 luni durata de executie). Șoseaua Pantelimon între B-dul. Ferdinand I și Sos. lancului este deservită de liniile de tramvai 14 si 36.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

paullie

Puteti sa ma dezaprobati cât doriti, dar IMHO tramvaiul pe Timisoara si mai ales continuat pe DR1 "in the middle of nowhere" mi se pare inutil.

AndreiB

Mie nu mi se pare inutil. Dupa ce e gata M5 sector central, va insemna via Academia Militara o optiune de a traversa tot orasul de la est la vest pe infrastructura separata de trafic, adiacent de o zona industriala in plina dezvoltare + naveta de la Domnesti.

b1

Probe pe linia nouă de tramvai din vestul Bucureștiului



Societatea de Transport București a făcut probe pe linia nouă de tramvai de pe Bulevardul Doina Cornea (fost Vasile Milea).

,,La sfârșitul săptămânii trecute, STB SA a realizat probele tehnice pe linia modernizată pe bulevardele Paul Teodorescu și Doina Cornea (fost Vasile Milea) în vederea continuării și finalizării în cursul lunii august a procesului de recepție a lucrărilor. Probele au fost finalizate cu succes, atât pentru partea de rețea de contact a troleibuzelor, cât și pentru calea de rulare și rețeaua de contact a tramvaielor. În perioada următoare, beneficiarul lucrărilor – Primăria Municipiului București, va finaliza împreună cu constructorul procedurile legale de recepție a lucrărilor în vederea punerii în funcțiune a noii infrastructuri. Odată cu finalizarea lucrărilor, corelat cu finalizarea rețelei de troleibuz din intersecția de la Academia Militară, unde circulația troleibuzelor a fost suspendată pentru finalizarea lucrărilor la metrou, transportul public de suprafață din zonă va fi reorganizat atât pentru tramvaie, cât și pentru troleibuze", se arată într-o postare de pe pagina oficială de Facebook a STB.

Aceasta este una dintre liniile pe care vor circula noile tramvaie livrate Bucureștiului de Astra Vagoane Călători Arad.

Probe pe linia nouă de tramvai, la peste un an de la începerea lucrărilor:
După ce a dat peste cap traficul rutier timp mai bine de an, asocierea Urban Profile Grele – Swietelsky – TIAB a reușit să termine lucrările cu o întârziere considerabilă de două luni și la un preț mai mare decât cel convenit inițial, după cum a scris recent Club Feroviar.

Proiectul a vizat modernizarea unui tronson de 1,1 km cale dublă a liniei de tramvai de pe bd. Doina Cornea, pe care circulă tramvaiele 1 și 10. În cadrul proiectului, s-au executat următoarele lucrări: refacerea infrastructurii și suprastructurii căii de rulare – înlocuire traverse, șine, prinderi, amortizoare de zgomote și vibrații, înlocuirea stâlpilor de susținere a rețelei de contact, înlocuirea firelor de la rețeaua de contact, inclusiv elementele de susținere, refacerea peroanelor de pe tronson cu respectarea standardelor și normelor în vigoare, lucrări de reabilitare la pasajul subteran pietonal, lucrări la iluminatul public.

Valoarea totală a lucrărilor a fost inițial de 28.056.510,21 lei, echivalentul a aproximativ 5,7 milioane de euro. În plus, dincolo de extinderea de timp, proiectul pare a se fi scumpit masiv, de la 18 milioane de lei la 28 de milioane de lei. Anunțul de atribuire publicat în SEAP – Sistemul Electronic de Achiziții Publice menționează o valoare de atribuire de 18 milioane de lei. Ulterior, la finele lunii iunie apare un nou act adițional, al nouălea, care menționează ,,modificare preț contract".





Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

b1

Pe lângă plăcile galbene pentru ghidajul persoanelor nevăzătoare montate în bătaie de joc, mai avem :lolz: :



Powered by API/PUM imgur uploader
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

Sorinus

Nu stiu cum le fac asa. La Dimitrov tot linii reabilitate sunt si face masina ca toti dracii. Si aci arata mai rau din start.