[B] Mentenanța, modernizarea și extinderea infrastructurii STB

Started by doryan93, November 14, 2013, 02:56:59 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oc7avian

Deși bate la ușă reluarea circulației pe ex-Vasile Milea, tot NU se va circula pe inelară complet. Cel mai probabil tramvaiele vor întoarce la Șura Mare. Stația de transformare de la Piața Sudului care a ars nu poate fi reparată în regie proprie (depășește plafonul de achiziție directă), deci trebuie licitație...

Tot despre blestemele liniei 1/10: podul Basarab nu e recepționat de 11 ani. După 41, linia asta ar beneficia de tramvaiele noi de la Astra. Legătura? Dacă trebuie ajustate peroanele pentru că nu încap ori e la limită, ghinion. Nu se poate.

Earthchild

Quote from: Lyvyoo on June 16, 2022, 10:05:41 AMScria un moderator pe un grup al sectorului 2 ca ar fi inceput lucrarile de reabilitare la linia tramvaiului in zona Lacul Tei / Maica Domnului. Exista vreo informare in acest sens? Poze nu am vazut.
Nici vorbă, cârpeli în regie proprie, cum s-a tot făcut până acum.

Lyvyoo

Cica se discuta azi in consiliu modernizarea:
https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-25651313-primaria-capitalei-vrea-modernizeze-parte-din-cele-mai-avariate-linii-tramvai-din-oras-investite-peste-860-milioane-lei.htm

"Proiectele vizează aprobarea indicatorilor tehnico-economici, faza DALI, pentru mai multe linii de tramvai pe care le dorim modernizate. Aşteptăm deschiderea apelului de proiecte în cadrul Programului Operaţional Regional", a declarat primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, la începutul ședinței de Consiliu General."

b1

Mâine încep procedurile de recepție a lucrării de pe Vasile Milea, deci e posibil ca în prima parte din iulie să se circule.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

Telvanni

Pentru colegii mai priceputi in estimari realiste:
Cand credeti ca se vor incepe efectiv lucrarile pentru cei 50km de cale de tramvai?
Multumesc!

liviubalan31

Păi au pregătit caietul de sarcini pentru liniile 40, 55 și 5. Să zicem 6-8 luni licitația + 6 luni proiectare = să zicem septembrie 2023 prima "lopată". Pentru restul linilor se așteaptă și cu finanțarea deci ori final 2023 ori primăvară 2024 (termenul optimist).

oc7avian

Primăria București licitează studiile de fezabilitate pentru a extinde linia de tramvai în Piața Unirii, între Ferentari și Pantelimon, în zona unui mall din Chitila și pentru a continua tramvaiul 5 până la mall Băneasa

QuotePrimăria Municipiului București a scos la licitație în SICAP contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate al proiectului de extindere a mai multor linii de tramvai, anume cele din zona Unirii, cele din inelul median sud-est care unește Ferentari și Pantalimon și cea dintre bucla Mezeș și mall-ul Colosseum, din Chitila. În plus, vizată este și construcția unei linii noi între capătul tramvaiului 5 și mall-ul Băneasa.

10 milioane lei costă întregul studiu, care are un termen de livrare de 270 de zile, iar contractul este împărțit în patru loturi, pentru care firmele interesate pot licita individual.

Iată descrierea licitației: ,,Servicii de elaborare documentație tehnico-economică faza Studiu de Fezabilitate pentru obiectivele de investiții: LOT 1 – ,,Extinderea infrastructurii de tramvai în zona Unirii"; LOT 2 – ,,Extindere Inel Median sud-est rețea linie de tramvai"; LOT 3 – ,,Lucrări de amenajare linie de tramvai și stații aferente între capătul tramvaiului 5 din strada Grațioasă și Complexul Comercial Băneasa, Sector 1 al Municipiului București"; LOT 4 – ,,Extindere linie tramvai buclă Mezeș – Complexul comercial ,,Colosseum", Sector 1 al Municipiului București".

Inelul median sud-est este linia care unește cartierele Pantelimon și Ferentari prin Bd Chișinău, Nicolae Grigorescu – Șoseaua Vitan Bârzești – Iriceanu – Turnu Măgurele – Luică.

Iar în zona Unirii, lucrarea de extindere a liniei de tramvai urmărește realizarea unei continuități între zona bucla de întoarcere Piața Unirii cu zona bucla de întoarcere Piața Sfânta Vineri, cu eliminarea acestor bucle de întoarcere după realizarea traseului nou.

Și pentru că se va comenta 270 de zile!? Iar PMB pierde vremea la tramvaie, am consultat documentația și calendarul e așa:
- 6 luni: elaborare & aprobare PUZ în CGMB
- 3 luni: elaborare SF

shogom

As zice ca lucrurile incep sa se miște si pentru STB. Daca-i iese "marea unire" de la Unirii chiar ca e ceva.

dr4qul4

marea unire de la Unirii nu-i iese nici daca mai ia un mandat. Pe care nu are cum sa-l ia!
Aveti sperante atat de mari cu STB, dar adevarul e ca stam mai rau decat atunci cand a plecat Firea!
Vasile Milea e inca in santier (si sunt 2 km?!), tramvaiele nu au sosit (ma rog, parca a venit unul de test) si nu avem nici o licitatie importanta lansata. Se vorbeste doar de SF-uri si licitatii viitoare.
0 barat
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Andrei I

Legatura dintre 32 si Sf. Gheorghe este o idee foarte buna. Va urbaniza si va da si un aspect mai civilizat zonei.

dr4qul4

Nu a spus nimeni ca nu este o idee buna, dar sa vedem cat de buna va fi implementarea ei.
Ca nu e deloc simplu de facut si nu vad nici un plan gandit! S-au apucat de pasaj (S4 ca mucusor nu poate) si atat. La suprafata nu avem nicmi, decat trafic si masini parcate
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

oc7avian

1) La Unirii poate ieși dacă fac conform schiței din consultarea pieței. Adică pe carosabilul existent, de jur împrejur. Nu-mi place ideea și sper ca în SF să iasă ceva mai elegant, mai ales că se cer minim 2 variante. Ce e foarte nasol e că vor să desființeze buclele de întoarcere existente

2) La Vasile Milea avem cam toată rețeaua montată (troleu + tramvai), deci recepția e iminentă. Absolut deloc nu mai reiau alte detalii despre istoria licitației proiectului ăsta, că am vorbit destul în gol pagini în urmă.

3) Primul tramvai nici nu trebuia să sosească acum contractual. Abia în toamnă cerea calendarul de livrări să apară primul.

4) Pe tramvaie nu ai altă licitație lansată pentru că nu ai altă documentație gata, ori surse de finanțare asigurate încă. Focusul e pe troleibuze (unde arde grav vs tramvaie unde ardea foarte grav; în curând pe SEAP) și pe autobuze electrice (lansată pe SEAP)

5) Unde e proiect se va lansa execuția. Unde nu-i, normal că faci SF. Cum naiba să faci investiții fără să ai pic de documentație în spate? Normal că începi cu SF-uri. Întrebarea bună e de ce încă n-avem SF-uri pe proiecte propuse în PMUD care a fost aprobat în februarie 2017.

Clar e mai rău ca înainte :lol:  O primărie dusă aproape în faliment, cu conturile blocate repetat, care acum chiar dă din coate să facă investiții în rețeaua de tramvai. Și bonus suntem la limită să pierdem finanțări europene, că nu vreau să îmi aduc aminte când s-au pornit anumite licitații, prima dată. Să ne aducem aminte de uite troleul, nu-i troleul?

danny_cbu

Nu pune nimeni o harta cu liniile noi propuse? pentru cei dina fara Bucurestiului e putin cam greu sa inteleaga amploarea proiectului fara o harta

Earthchild

Quote from: oc7avian on July 08, 2022, 10:34:39 AMSă ne aducem aminte de uite troleul, nu-i troleul?
Pentru cei care cred cu tarie ca actuala administratie se face vinovata de lipsa crunta a investitiilor in infrastructura de transport. Cam de 14 ani incoace... ring a bell?

zone_rider

Nu cumva au fost alegerile în urmă cu exact 2 ani. Cam de cât timp ar mai fi nevoie să se facă ceva?