[B] Mentenanța, modernizarea și extinderea infrastructurii STB

Started by doryan93, November 14, 2013, 02:56:59 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

paullie

Bataie de joc frate! 1,1 km La lopata si tot il terminau la 25 Mai.

cezar-mario2012

Tramvaiele liniei 55 vor întoarce la terminalul Pantelimon



Tramvaiele care circulă pe linia 55 vor întoarce în incinta noului terminal multimodal ,,Pantelimon". Schimbare se aplică începând de joi, 9 iunie 2022, transmite TPBI (Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov).

Noul terminal multimodal a fost dat parțial în exploatare, astfel că linia 55 va funcționa pe următorul traseu: capătul de linie ,,Pantelimon", Șoseaua Pantelimon, Șoseaua Iancului, Piața Iancului, Bulevardul Pache Protopopescu, Strada Traian, Calea Călărași, Bulevardul Corneliu Coposu, Strada Sfânta Vineri, capătul de linie ,,Piața Sfânta Vineri" și retur.
Tramvaiele liniei 55 vor opri în stația ,,Pantelimon", aflată în incinta terminalului, iar stația STB provizorie ,,Granitul", amplasată pe ambele sensuri, va fi desființată.

Reorganizarea transportului în comun din zonă
Directorul general al Societății de Transport București, Adrian Criț a declarat pentru clubferoviar.ro că în perioada următoare transportul în comun din zonă va fi reorganizat, împreună cu TPBI. Cel puțin încă o linie de tramvai va întoarce la noul terminal multimodal Pantelimon, dar și alte linii de autobuz, a mai spus Criț.

Probabil ca următoarea linie de tramvai care va întoarce aici să fie cea cu indicativul 14, care are traseul deviat de mulți ani pe Bulevardul Chișinău și Bulavardul Basarabia, iar capătul de linie îl are la Faur Poarta 4, la doi pași de stația de metrou Republica și de stația feroviară Titan Sud, de pe linia spre Oltenița.

Directorul general al STB a declarat că nu toate autobuzele vor avea capăt de linie la terminalul Pantelimon, ci unele își vor păstra capătul de linie de la Cora Pantelimon. Cel mai probabil, este vorba de autobuzele liniei 102 și 104, conform sursei citate.

Pe linia 55 urmează să circule și noile tramvaie produse de Astra Vagoane Călători.

Georgia Bucur

De aici

oc7avian

Bucla de întoarcere de la Băneasa a tramvaiului 5 va fi modernizată in house. Da, va dura 6 luni, dar e mai rapid decât licitație + execuție. STB poate începe să facă experiență în lucrări mai complexe la infrastructura proprie, deci un lucru cu potențial pe viitor.

Luați cu un drob de sare restul modernizării de linie. Pare că nimic nu e clar, iar Bujduveanu a mai aruncat cu lucruri extraordinar de optimiste.

La ~9.000.000lei nu pare a fi lucru doar la buclă însă

Ah, da, pe linia veche revine 5-ul, probabil în paralel cu 605-ul dacă încep lucrări pe bucățele.


Sursa: Facebook
QuoteDe săptămâna viitoare vor circula tramvaie pe linia 5.

📌 Vom folosi sistemul cu tramvaie dublu cap - care a fost utilizat pe linia 55 - și îl mutăm pe linia 5. Începând cu data de 17 iunie. Tramvaiele vor circula pe tronsonul Ștefan cel Mare - Bd. Barbu Văcărescu - Pod Elvila - Bd. Aerogării, până la intersecția cu Bd. Ficusului.

Repunerea în circulație a tramvaielor pe linia 5 nu este o realizare, ci o formă de a ne cere scuze, ca administrație, pentru blocajul creat în ultimii cinci ani.
_

Un an de zile au durat formalitățile pentru deblocarea proiectului de execuție a buclei de la capătul Bd. Aerogării! Inadmisibil. Și asta după alți patru ani în care lucrările au fost blocate, iar linia 5 s-a transformat în parcare fără plată....

Astăzi le-am cerut directorilor STB, sub sancțiunea demiterii din funcție, asumarea unor termene clare pentru executarea lucrărilor de modernizare a liniei 5 de tramvaie.

Rezultatul:

➡ Pe data de 17 iunie 2022 se repune în circulație tramvaiul pe linia 5. Prima etapă de probă (1-3 zile), deoarece siguranța este pe primul loc. Linia va funcționa cu tramvaie dotate cu posturi de comandă duble, la ambele capete.
➡ Pe data de 01 iulie 2022 încep săpăturile pentru refacerea buclei de la capătul Bulevardului Aerogării. Termenul asumat de execuție este data de 01 Decembrie 2022.
➡ În intervalul 15 iulie - 01 August 2022, STB va depune cererea de eliberare a Autorizației de Construcție pentru realizarea lucrărilor de reabilitare a liniei 5, pe tronsonul Ștefan cel Mare - Bd. Barbu Văcărescu - Pod Elvila - Bd. Aerogării, până la intersecția cu Bd. Ficusului
➡ În intervalul 15 octombrie - 15 noiembrie este fixat termenul de începere a lucrărilor pentru refacerea în integralitate a liniei 5.
_

Între timp, tramvaiul va circula pe linia 5. Lucrările se vor executa pe tronsoane, iar circulația tramvaiului va fi adaptată în funcție de acestea.

Găsim soluții și fără să generăm blocaje!

TibiV

Quote from: cezar-mario2012 on June 09, 2022, 09:47:03 AMTramvaiele liniei 55 vor întoarce la terminalul Pantelimon

... linia 55 va funcționa pe următorul traseu: capătul de linie ,,Pantelimon", Șoseaua Pantelimon, Șoseaua Iancului, Piața Iancului, Bulevardul Pache Protopopescu, Strada Traian, Calea Călărași, Bulevardul Corneliu Coposu, Strada Sfânta Vineri, capătul de linie ,,Piața Sfânta Vineri" și retur.
....
Pe linia 55 urmează să circule și noile tramvaie produse de Astra Vagoane Călători.
De aici

Deci tramvaiele noi Astra vor circula pe linii OR praf si pulbere - de la Piata Iancului la Sf.Vineri.
Este de vis!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Lyvyoo

Fraza e formulata in articol inselator sau neglijent. Linia 55 e propusa la reabilitare urgenta, scria candva pe undeva, deci nu cred ca se pune problema sa mearga tramvaiele noi pe linii OR. Si oricum in ritmul de livrare propus de 2-4 pe luna, incepand din septembrie aprox., pana se acopera necesarul pe 41, 1, 21 ne apuca 2024, deci ar fi timp si pentru 55 sa fie reabilitata complet.

Hef

55 ar fi bine sa rămână pana la Iancului
Pentru Unirii poate fi folosit 14 (readus pe traseul de baza)

AndreiB

Sau un 55A, care sa ofere o frecventa mai buna pana la Iancului.

cezar-mario2012

#742
🟢STB a finalizat și a transmis Primăriei Municipiului București documentația pentru modernizarea a 27 de km de șină de tramvai. 
🟢În următoarea ședință de Consiliu voi supune aprobării consilierilor generali proiectele de hotărâre care vizează reabilitarea infrastructurii de tramvai pe trasee intens circulate precum liniile 14, 44, 36, 45, 3, 56 si 16.
🟢Printre bulevardele care vor beneficia de linii de tramvai noi se numără: bulevardul Dimitrie Pompeiu, șoseaua Petricani, bulevardul Lacul Tei, Ferdinand, Dinicu Golescu, Calea Griviței, bulevardul Expoziției, str. Lizeanu, str. Vasile Lascăr etc.
🟢Valoarea indicatorilor tehnico-economici este de peste 700 de milioane de lei fără TVA.
🟢După aprobarea Consiliului General, vom pregăti documentația pentru a putea obține finanțare externă.

Nicușor Dan pe azi pe Faceboook

Duta C

Pai sa se miste repede Nicusor si consilierii ca daca vine iar maicutza din voluntari se alege prafu'si se vor inchide definitiv liniile de tramvai!

TibiV

@Lyvyoo

daca ne uitam la lucrarea de 1,5 km de pe Cornea ex-Milea, cei 2,5 km ai lui 55 Pta.Iancului-Sf.Vineri nu au nici o sansa mai repede de 4 ani...  :(
Nu ai nici macar CS, ce sa mai vorbim de licitatie...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

oc7avian

@TibiV E greu să comparăm cu ultimul deceniu și să deducem o regulă. Pentru că nu putem spune că s-a făcut ceva pentru rețea. Abia acum pare că se vorbește serios despre modernizat rețeaua mai departe.

4 ani sigur nu durează, dar în maxim 2 am putea avea totul gata.

Întradevăr și eu aștept acel CS să văd dacă punctează extra perioadă de execuție mai scurtă, pentru că în DALI avem tot 12 luni... Sper doar că de la lucrarea de pe Cornea au învățat ceva în PMB: primești maxim ceea ce ceri, nu minim.

b1

Undă verde pentru modernizarea liniilor de tramvai pe 50 km. LISTA tronsoanelor

Societatea de Transport București STB SA a finalizat studiile de fezabilitate la nivel de Documentații de Avizare a Lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru modernizarea liniilor de tramvai pe 50 km.

Este vorba de cele 16 proiecte (50,2 km cale dublă de rulare) pentru infrastructura de tramvai nemodernizată din Municipiul București.

Modernizarea linilor 40 și 55 constituie proiecte complementare din cadrul Programului Operațional POR Măsura 3.2. privind achiziția a 100 de tramvaie pe fonduri europene, fabricate de Astra Vagoane Călători Arad, și sunt prioritare în ordinea execuției lucrărilor. O parte dintre tronsoanele de linie au fost realizate între anii 1975 – 1985 și în prezent au o stare tehnică improprie circulaţiei tramvaielor în condiţii de confort, de viteză comercială şi atractivitate a transportului public, care să permită menţinerea lor în exploatare.

Ce va presupune modernizarea liniilor de tramvai:
Se impune modernizarea infrastructurii și suprastructurii căii de rulare a tramvaielor, a aparatelor de cale și înlocuirea în totalitate a elementelor rețelei de contact și stâlpilor de susținere a acesteia, a cablurilor de alimentare cu energie electrică, modernizarea peroanelor existente și realizarea unor peroane noi care să corespundă din punct de vedere al cerințelor legate de accesibilitate și siguranța călătorilor.

Peroanele vor fi prevăzute cu rampe pentru persoanele cu dizabilități, fiind dotate cu adăposturi de călători, indicator de stație, borne reflectorizante, coșuri de gunoi, garduri pentru protecția călătorilor, elemente reflectorizante.

Cele 16 proiecte de modernizare a liniilor de tramvai din Capitală sunt:
1. Modernizare linie tramvai 40 – Reabilitare sistem rutier pe Bd. Theodor Pallady, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Calea Călărași, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv bucla Complex Titan;
2. Modernizare linie tramvai 55 – Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Pache Protopopescu și Strada Traian;
3. Modernizare linie de tramvai 24 – Reabilitare sistem rutier pe arterele Sfântul Constantin, Str. Ionel Perlea, Str. Grigore Cobălcescu și traseul de pe B-dul. Ion Mihalache, Calea Griviței, B-dul. Bucureștii Noi, B-dul. Gloriei, inclusiv terminal Str. Piatra Morii;
4. Modernizare linie de tramvai 16 – Reabilitare sistem rutier pe arterele Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Lizeanu și Intrarea Vagonului;
5. Modernizare linie de tramvai 16 și 36 – Reabilitare sistem rutier pe arterele B-dul. Dimitrie Pompeiu (inclusiv bucla Dimitrie Pompeiu), Șos. Petricani, B-dul. Lacul Tei, Str. Maica Domnului, Str. Reînvierii și Str. Turmelor;
6. Modernizare linie de tramvai 5 – Reabilitare sistem rutier pe arterele Str. Barbu Văcărescu și Str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu de la Șos. Ștefan cel Mare la Pod Băneasa;
7. Modernizare linie de tramvai 44, 45, 46 – Reabilitare sistem rutier pe arterele B-dul. I. Ghe. Duca, Str. Al. I. Cuza, Calea Griviței și B-dul. Dinicu Golescu;
8. Modernizare linie de tramvai 23, 27 – Reabilitare sistem rutier pe arterele B-dul. Mărășești între B-dul. Dimitrie Cantemir și Str. 11 Iunie;
9. Modernizare linie de tramvai 14, 36, 46 – Reabilitare sistem rutier pe B-dul Chișinău;
10. Modernizare linie de tramvai 46 – Reabilitare sistem rutier pe B-dul. Basarabia de la intersecția cu B-dul. 1 Decembrie 1918 până la terminal Republica (inclusiv);
11. Modernizare linie de tramvai 3 – Reabilitare sistem rutier pe B-dul. Expoziției (inclusiv bucla de tramvai Expoziției), Str. Aviator Popișteanu, Str. Puțul lui Crăciun, Str. Dornei și Str. Clăbucet;
12. Modernizare linie de tramvai tehnologică – Reabilitare sistem rutier Bucla Gara de Est pe arterele B-dul. Gării Obor, B-dul. Ferdinand (între Gara Obor și Șos. Pantelimon), Șos. Pantelimon, Str. Baicului;
13. Modernizare linie de tramvai 14 – Reabilitare sistem rutier pe B-dul. Ferdinand, între Șos. Mihai Bravu și Str. Traian;
14. Modernizare linie de acces în depoul Titan pe Str. Nicolae Teclu;
15. Modernizare linie de tramvai tehnologică – Reabilitare sistem rutier pe Str. Dristorului între B-dul. Camil Ressu și Str. Baba Novac;
16. Modernizare linie de tramvai tehnologică – Reabilitare sistem rutier pe B-dul. Timișoara între Str. Valea Cascadelor și terminal CET Vest (inclusiv).

,,Prin îndeplinirea obiectivului de modernizare a transportului public de călători, precum și a infrastructurii aferente se răspunde obiectivelor de promovare a strategiilor de reducere a emisiilor poluante în zonele urbane aglomerate, creșterea accesibilității, creșterea fluxului de călători, reducerea timpilor de așteptare în stații, reducerea la minimum a zgomotului și a vibrațiilor produse de rularea tramvaielor şi asigurarea unui transport ecologic la nivel european. Transportul public din Capitală devine astfel mai verde, mai curat, mai accesibil!", a declarat Adrian Criț, directorul general al STB SA.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

cezar-mario2012

Au uitat să pună și Str. Ziduri Moși pe listă, parte a tramvaiului 36.

Lyvyoo

Scria un moderator pe un grup al sectorului 2 ca ar fi inceput lucrarile de reabilitare la linia tramvaiului in zona Lacul Tei / Maica Domnului. Exista vreo informare in acest sens? Poze nu am vazut.

paullie

50 km reabilitari? Uau Daca pe 1,1 km au stat 18 luni cu regula de trei simpla o sa termine in 818 luni.  :-[