[B] Mentenanța, modernizarea și extinderea infrastructurii STB

Started by doryan93, November 14, 2013, 02:56:59 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


alex8

La un contract de lucrări nu poți sa modifici durata de execuție și sa transformi din 12 luni în 4 luni execuția după bunul plac.
Ai o cota de 10% lucrări neprevazute, doar ca trebuie sa justifici materialele și manopera utilizata suplimentar.
În cazul acestei modificări trebuie sa justifici de ce nu ai solicitat de prima data execuția în 4 luni, caz în care era alt buget utilizat la lucrare și puteau sa apară alte companii de construcții interesate și prin urmare ai viciat licitația.

Xenos

Dar asta nu inseamna ca nu ar putea termina mai rapid contractorul. 12 luni pe bucatica aia e o bataie de joc.

paullie

Quote
deși contractul pentru execuția lucrărilor are prevăzut un termen de 12 luni pentru finalizare, primăria capitalei împreună cu constructorii au convenit pentru reducerea termenului de execuție, fiind vorba de un tronson scurt de 1,2 km de cale de rulare, termen ce ar putea fi toamna acestui an, chiar la începerea anului școlar și universitar

Ce frumos visau unii prin 25 mai. Doar ca au gresit care toamna, 2002 era mai fezabil.

panzer

Problema este ca sunt doar 1.2 km in lucru.

Intarzierile erau normale. Numai cand sapa si incep sa dea de casete slabite de termoficare (se vad in poze), cabluri ingropate fara proiect si cate si mai cate. Nu mai vorbesc de cote gresite: asfaltul tb sa fie la o cota si cand ajungi in teren gasesti 20-30 cm diferenta.

paullie

Casete slabite, diferente de cota ... Nu ma priveste. Eu am la serviciu diverse situatii de genul nu se poate sa luam "de-a gata" de la un proiect vechi. Si atunci vine directorul adjunct si zice, "ok dati o solutie noua care sa se incadreze in buget. De preferat sa fie gata ieri dar merge si poimâine".

PS Si la sfârsit de luna platim UN MUNTE de impozite. Ghici catre cine.

TibiV

Directorul adjunct are perfecta dreptate cand cere sa rezolvati "o neprevazuta" astfel incat sa livrati in termenul contractual.

Nu cred ca v-a cerut vreodata sa dati o solutie care sa se incadreze in buget nu ieri, ci cu 6 luni mai devreme - ca intre timp beneficiarul s-a razgandit si vrea "produsul" in jumatate din perioada contractuala, dar la acelasi pret...

Daca beneficiarul vrea asta (jumatate din durata), se poate - dar trebuie sa "marce banul" corespunzator.

Mai concret: a doua zi dupa termenul legal pot sa curga penalitatile. Dar pana atunci, ce s-a contractat aia trebuie respectat.
Iar daca s-a contractat cu utilitati care nu apareau in proiect, beneficiarul trebuie sa plateasca si pentru alea. Antreprenorul a semnat un contract pentru un anumit proiect (livrat de beneficiar), daca proiectul ala este plin de greseli si "omisiuni" - atunci cine greseste plateste....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

panzer

Stai un pic. Nu ii scuz si nici nu vreau sa iasa flame de vreun fel. Spuneam doar ca pe mine nu ma deranjeaza ca intarzie. Ma deranjeaza ca se lucreaza doar pe 1.2 km din toata reteaua de sine din Bucuresti. Asta este inacceptabil.

Visam linii noi de metrou la niste cifre pe care nu stim nici sa le pronuntam, dar nu suntem in stare sa schimbam o sina pe reteaua existenta de tramvai? Apoi spunem ca nu putem cumpara material rulant pe bani europeni ca nu avem sine? Si cine e de vina? Mi se pare o ilustrare perfecta a vrabiei din mana vs cioara de pe gard.

Daca am putea sa ii convingem intr-un fel sa faca proiecte si licitatii sa refaca toate liniile de tramvai din oras s-ar putea sa avem o surpriza foarte placuta peste cativa ani.

Oftopic: eu am avut un sef batran care m-a invatat ca 3 mame nu pot sa faca un copil in 3 luni. :D Sa mai si zambim.

jonny

si din cauza asta a ajuns tara unde e acum...ca deranjeaza pe foarte putini, si dupa ne miram ca metroul care trebuia sa se faca in 3 ani se face in 8, centura Mihailesti in 10 ani si multe altele .

in programul lui Nicusor erau trecuti 50 de km de linie de tramvai modernizata in perioada 2020 -2024!!


zeckesan

Are cineva vreun update de la lucrările de pe Vasile Milea?

lucian

După opt luni din viața noastră

A mai trecut o lună: chiar una cu vreme bună, prielnică. Ce se mai petrece pe șantierul schimbării șinelor de tramvai de pe bulevardul G-ral Vasile Milea?

De jos pîn'la Apaca – știm deja – e cît de cît mulțumitor.
În continuare, partea de pînă la mallul Afi e foarte rămasă în urmă. Zici că nu s-a avansat deloc cu treaba.
Tramvaiele au fost oprite pe 25 mai, dar lucrările au început de-abia pe 8 iunie.
https://bucuresticitynews.ro/dupa-opt-luni-din-viata-noastra/#

Lyvyoo

Vesti putin cam incredibile  :D
https://mobilitate.eu/bugetul-pmb-pe-2022-prevede-proiectarea-a-55-km-de-linii-noi-de-tramvai-si-modernizarea-a-50-km-de-linii-existente/?fbclid=IwAR085UMFJuJLt6j-G57ikO8YlVp7iz-hPrHuSVVUuExunQPCefFhYAxzCJE

Bugetul PMB pe 2022 prevede proiectarea a 55 km de linii noi de tramvai și modernizarea a 50 km de linii existente.

Publicat în cursul zilei de 16.02.2022, proiectul de buget pe anul 2022 al PMB prevede mai multe proiecte destinate infrastructurii tramvaielor, proiecte ce au fost propuse și aprobate pentru finanțarea prin PNRR în anul 2021. Astfel, sunt prevăzute 42,8 milioane lei pentru documentația de avizare a lucrărilor și proiectele tehnice în vederea lansării licitațiilor de execuție pentru 50,2 km de linie de tramvai existentă. Este vorba de 16 proiecte pregătite din anul 2021 și avizate pentru finanțarea prin PNRR, ce prevăd modernizarea a aproape tot restul rețelei de tramvai nemodernizate din oraș.

Alte 79,5 milioane lei sunt prevăzute pentru studiile de fezabilitate și proiectele tehnice pentru extinderea cu 55 km a liniilor de tramvai,

panzer

M-am bucurat initial. Mai ales la expresia "modernizarea a aproape tot".
Dupa care m-am uitat la sume: 24 milioane € = DALI + PT, SF + PT.

Pt cine nu stie: DALI (Documentaţie de avizare a lucrărilor de intervenţie) se realizează pentru lucrări de reparatii.

dr4qul4

Primăria Capitalei spune că va propune Consiliului General exproprierea suprafeței de teren retrocedate pe bucla de întoarcere a tramvaiului 5, în Băneasa. Proiectul ar urma să fie discutat în sedința de la finalul acestei luni sau în martie
Sursa: Hotnews
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

lucian

Se mai aude ceva de modernizarile de linii de tramvaie ? Vreo sansa sa înceapă lucrul la vreun tronson?