[B] Mentenanța, modernizarea și extinderea infrastructurii STB

Started by doryan93, November 14, 2013, 02:56:59 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lucian


vancouver

Dupa parerea mea trebuie facuta o analiza daca chiar merita pastrate toate liniile de tramvai din Bucuresti. Si asta avand in vedere cateva aspecte:

1. In urmatorii ani se va maturiza tehnologia autobuzelor electrice, deci ca si poluare nu va exista nici un avantaj tramvai - autobuz, dar flexibilitatea si costurile sunt mult in favoarea autobuzelor.
2. Unele trasee sunt sau vor fi dublate in mare masura de metrou.
3. Unele trasee merg pe strazi intortocheata prin centru, cu viteza extrem de mica si eficienta foarte mica - nu se pot separa de traficul rutier

De exemplu: 24 si 42 desfiintate, 44 si 45 unite intr-o singura linie. Dispare complet sina din zona Berzei - Vasile Parvan si din zona Gloriei. 46 unit cu 35, cu circulatie peste pasajul Basarab. Astfel de zone cum e pasajul Basarab, cu trafic complet deculplat de rutier si deci viteza mare, trebuie folosite de mai multe tramvaie. Buclele de intoarcere de la Gara Basarab (folosita de 35) si de la Gara de Nord (folosita acem de 45,42 si 46) raman numai pentru caz de urgenta. De exemplu linia 42 oricum va fi afectata de lucrarile pentru M6 in zona expozitiei si multi ani nu va mai putea circula. Iar in zona agronomie o sa apara statie de metrou. In locul tramvaiului din zona Berzei-Vasile Parvan o sa apara oricum M4+M6 si se poate baga eventual si un autobuz electric sa zicem Gara Basarab - Vasile Parvan - 13 Septembrie - Ghencea.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Duta C

Poi si ai capacitate (infrastructura)sa incarci zilnic sute de autobuze electrice in bucuresti?

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

frunzaverde

@Duta C : infrastructura respectiva este absolut banala, si de obicei statiile de incarcare si de schimbare rapida de baterii sunt livrate odata cu comanda de autobuze.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ionut_16

^

QuoteIată programul de investiții, pentru următorii 2 ani, în privința modernizării căii de rulare:
--> Linia de tramvai 40 (Bucla Complex Titan, Bdul Theodor Pallady, Bdul 1 Decembrie, Bdul Basarabia, Calea Calarasilor, Bdul Corneliu Coposu) si traseele de acces si retragere
--> Linia de tramvai 55 (Bdul Pache Protopopescu, str. Traian)
--> Linia de tramvai 24 (Bucla de tramvai Cismigiu de pe arterele Sfantul Constantin, str. Ionel Perlea, str. Grigore Cobalcescu si traseul de pe Bdul Ion Mihalache, Calea Grivitei, Bdul Bucurestii Noi, Bdul Gloriei inclusiv cap terminal str. Piatra Morii)
--> Linia de tramvai 16 pe arterele Str. Paleologu, Str. Armand Calinescu, Str. Vasile Lascar, Str. Lizeanu si Intr. Vagonului
--> Linia de tramvai 16 si 36 pe arterele Bdul Dimitrie Pompeiu (inclusiv bucla Dimitrie Pompeiu), Sos. Petricani, Bdul Lacul Tei, Str. Maica Domnului, Str. Reinvierii si Str. Turmelor
--> Linia de tramvai 5 pe Str. Barbu Vacarescu si str. Cpt Av. Alexandru Serbanescu de la Sos. Stefan cel Mare la Pod Baneasa
--> Linia de tramvai pe arterele Bdul I.Ghe. Duca, str. Al. I. Cuza, Calea Grivitei si Bdul Dinicu Golescu
--> Linia de tramvai 27 de pe Bdul Marasesti intre Bdul Dimitrie Cantemir si Str. 11 Iunie
--> Linia de tramvai pe Bdul Chisinau
--> Linia de tramvai 46 pe Bdul Basarabia de la intersectia cu Bdul 1 Decembrie 1918 pana la cap terminal Republica (inclusiv)
--> Linia de tramvai Bucla Gara de Est pe arterele Bdul Garii Obor, Bdul Ferdinand (Intre Gara Obor si Sos. Pantelimon), Sos. Pantelimon, Str. Baicului
--> Linia de tramvai 14 pe B-dul Ferdinand, Intre Sos. Mihai Bravu si Str. Traian
--> Linia acces depou Titan pe str Teclu
--> Linia de avarie pe Str Dristorului intre Bdul Camil Ressu si str.Baba Novac
--> Linia de tramvai pe Bdul Timisoara intre Str. Valea Cascadelor si terminal CET Vest inclusive

Lyvyoo

Curios ca nu apare bucata Nerva Traian - Eroii Revolutiei. Oare a omis-o sau pur si simplu e prinsa in proiectul tehnic?

TibiV

Sectiunea respectiva nu este modernizata/reabilitata in totalitate, dar este inca relativ OK (comparativ cu alte sectiuni).

A fost insa "carpita din temelii" pe cateva bucati (de exemplu in curba de la Cutitul de Argint).

De altfel, tot Serban Voda trebuie sa ii multumeasca... Papei de la Roma!

Serban Voda a avut parte de o reabilitare "in extenso" cu ocazia vizitei precedentului papa, Ioan Paul al II-lea (RIP).
Pana atunci a fost piatra cubica de la Sincai pana la Eroii Revolutiei.

Daca mai venea Sanctitatea Sa de inca 2-3 ori in Bucuresti, poate terminau si "intermodalul" metrou-tramvai-autobuz de la Pieptanari/aka Cimitirul Bellu/aka Eroii Revolutiei, pe care "raposatul" Sorin Oprescu il declara "obiectiv strategic" in campania electorala dinaintea primului sau mandat...

Faceti voi calculul, cam cati ani sunt de atunci...   >:(


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

eu nu prea merg cu tramvaiul, dar acum vreo 10 ani am mers pe acolo (stateam pe Nerva) si cred ca atunci am facut tratament preventiv pentru pietrele de la rinichi.
Dar tu nu gresesti. Bucata aia e praf, dar macar stau vagoanele pe sina.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

lucian

Cum o fi sau nu linia de tramvai trebuie modernizată.Zona se știe că este în plină dezvoltare pe toată relația Nerva Traian-Sincai,pe lângă facultățile din zona,se lucrează intens la construcția de ansambluri rezidentiale si de birouri ca sa nu mai zicem de proiectul celor de la Ikea. 


Xenos

Eu dimpotrivă, aș investi masiv în modernizarea tuturor liniilor și stațiilor de tramvai și în refacerea traseelor centrale distruse de Ceaușescu, în demența lui, în anii 80. Și cumpăra masiv tramvaie noi. Atunci tramvaiul ar deveni backbone-ul transportului în comun de mare capacitate, într-o măsura chiar egală cu metroul, dacă nu chiar mai mult.

Ca să vă dau un exemplu despre o linie de tramvai absolut necesară despre care am mai scris și pentru care există și spațiu, creier să fie, este prelungirea liniei Ghencea - Trafic Greu pe 13 Septembrie - Piața Constituției - Piața Unirii (acolo legătură terminal complex cu capăt comun 21/32) - Tribunal/Biblioteca Națională - Cartierul Justiției :) dacă s-o face vreodată - Alba Iulia (acolo terminal complex cu capăt această linie dinspre vest cu liniile care merg spre Piața Muncii și mai departe) - Piața Muncii.

De exemplu, modernizarea liniei de pe Mihalache este absolut necesară, ea asigurând - dacă este modernizată și dotată cu tramvaie moderne - o legătură importantă cu centrul. Eu sunt sigur că este total nepractic capătul de la Vasile Pârvan și trebuie căutată o soluție de prelungire către un punct central mai relevant. Iarăși, cap să fie, că soluții și bani se găsesc.


b1

La peste 6 luni de la predarea amplasamentului lucrările pe Vasile Milea nu sunt nici jumătate finalizate

n luna mai 2021 a fost închisă circulația tramvaielor pe Bulevardul Vasile Milea din capitală pentru finalizarea lucrărilor de modernizare a căii de rulare, lucrări realizate parțial în 2010-2011 odată cu construcția pasajului Basarab. Practic, au mai rămas de realizat 1,1 km de cale dublă și 3 peroane ale stațiilor de la Bd. Timișoara și Bd. Iuliu Maniu. Tronsonul nu are intersecții cu alte linii de tramvai cu excepția ieșirii în Bulevardul Timișoara unde vor fi înlocuite macazurile de intrare și ieșire. Conform contractului, termenul de finalizare este de 12 luni, dar actuala conducere a PMB nu a luat nicio măsură de schimbare a acestuia, pentru a limita perturbarea traficului și blocarea inelului principal, prin reducerea termenului de execuție la doar 4-6 luni. Mai mult, nu au fost luate nici măcar măsuri pentru grăbirea lucrărilor la intersecția cu bulevardul Iuliu Maniu, zonă perturbată de lucrări chiar în această perioadă, deși este cunoscut că traficul are valorile maxime în perioada octombrie-februarie.

Astăzi am realizat o sesiune foto pe șantier, unde lucrările merg greu, linia dublă fiind montată, dar nefinalizată, pe doar aproximativ 25% din distanță. Mai mult, la capătul bulevardului aproape de Bd. Timișoara abia se scoate linia veche și se fac primele pregătiri pentru începerea lucrărilor la noua cale de rulare. De asemenea lucrarea este încă întreruptă în mai multe zone de diferite rețele edilitare, curent electric și termoficare, lucrări care pot întârzia finalizarea luni bune, dacă ne luăm după experiențele altor șantiere unde proiectele rețelelor edilitare au întârziat cu ani finalizarea lucrărilor.

Încheiem cu o serie de imagini realizate în mers dinspre Bulevardul Timișoara spre Pasaj Basarab.




















































Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

alex8

Dacă tot au ideea sa modifice termenul din contract, ne spun cum se poate face acest lucru în mod legal și cu ce costuri suplimentare.