[B] Mentenanța, modernizarea și extinderea infrastructurii STB

Started by doryan93, November 14, 2013, 02:56:59 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nirolf

@strainu Benzile astea unice sunt anunțate cam de pe vremea lui Videanu. Ce zici, de atunci până acum stă cineva să verifice dacă azi l-au făcut?

Ca să nu mai zic că majoritatea benzilor existente (create în ultimii 10 ani) nu sunt respectate de nimeni, așa că nu au creat nicio problemă în trafic.

panzer

Sunt eu singurul care crede ca autobuzele nu stateau deloc in trafic in acea zona inainte? Iar banda unica era necesara doar in dreapta pasajului Baneasa unde este si statia?


strainu

@nirolf, dacă o iei așa, toată lumea a aflat vineri și orice ar fi făcut Primăria n-ar fi avut nicio importanță, că oricum nu-i credea nimeni până nu puneau mâna să înceapă - ceea ce nu e atât de incredibil precum sună, având în vedere cantitatea enormă de promisiuni neonorate.

Eu tind să cred că are dreptate @dr4qul4, planul era probabil făcut înainte de Pasajul de la Piața Presei, când erau cozi de dinainte de Miorița și o bandă de la Băneasa la Arcul de Triumf ar fi făcut o mare diferență. Probabil că cea mai bună soluție e să începi să le faci din centru, unde situația e deja disperată, spre periferie, mărind numărul de autobuze pe cât posibil, ca să dai mult-doritele alternative. Până la vară clar n-o să se schimbe nimic, pe 15 septembrie o să fie ca azi. :)

Vorbeam cu o colegă dacă nu s-ar putea face bandă unică pe Kiseleff pe benzile din mijloc, dar e cam îngust spatiul verde ca să faci refugii.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

stangabriel

Pai aceste bulevarde sunt singurele cu 3 benzi, fara parcare pe margine si ....atat. Exercitiu de imagine, test macabru. Cate autobuze cumpara anul acesta? 10 autobuze si 2 tramvaie?

Vrea separare, banda in plus. Vrei mai putine masini? Taxa si parcare scumpa. Aceasta masura loveste in cei care vin in Bucuresti la MUNCA....Stati acasa sa munciti gradina, nu va mai satura ...  luati slujbele Bucurestenilor. HUAAAAA

Imi cer scuze, dar azi a fost o gluma proasta.

Inca o data, cum naiba o sa mai intri direct in a doua banda de pe o strada secundara. Apoi Politia va aproba si superviza ineptia, ca la la intersectia DN1- centura Bucuresti si Iesirea din GreenField.  De ce sa mai bage bani in infrastructura cand politistii oricum primesc salariu. Tara e sigura , nu avem accidente.

TibiV

Nu a fost o gluma proasta, a fost o gluma sinistra....
Un FIASCO total...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alex8

O parcare privată nu se poate transforma peste noapte într-o parcare a primăriei. Ca o simplă idee coadă de mașini avea peste 7 km, iar o parcare de Mall nu are mai mult de 1500 de locuri libere. Soluțiile trebuie construite în timp și trebuie oferite alternative viabile.
În condițiile în care flota de autobuze este decimată, peste noapte nu se pot repara mijloacele de transport în comun, implicit să fie create linii noi de autobuz.
Referitor la implementarea unei linii de tramvai se discuta despre un pasaj pe sub pista de la Aeroportul Băneasa deoarece prin fața acestuia nu este loc (reprezentante auto, benzinărie).
Câteva parcări supraetajate în zona centuri conectate la o linie de metrou ar rezolva problema. Dar asta implică o gândire pe termen îndelungat, iar rețeta "mai ieftin nu se poate" nu va funcționa.

dr4qul4

In parcarea de la Baneasa sunt cateva mii de locuri libere. Cele dintre DN si statia de autobuz. mai nou apare si un Dedeman.
Nimeni, nu te impiedica sa parchezi acolo. Nu exista bariere si sunt imposibil de pus. Sunt acolo si masini abandonate.
Iar in fiecare seara au loc curse de masini. Nimeni nu le zice nimic.
Mai bine recunoasteti ca nici prin gand nu v-ar trece sa renuntati la masina.
Si eu sunt la fel. Nu am mai mers cu Ratb-ul de cativa ani. Si cu metroul doar pe viscol, 1 singura data anul trecut. Dar eu am facut 15 minute azi dimineata pana la Unirii.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

panzer

Tot va plangeti de Park and Ride. O sa il avem in curand pe primul la Straulesti. Sa vedem cat de folosit va fi. Eu zic ca nu va fi folosit decat daca va fi dublat de o statie terminus a transportului metropolitan (Mogosoaia).

Data trecuta cand am discutat de P&R nu mai tin minte pe la ce topic (parca la penetratia Ciurel A1) s-a replicat ca oamenii care vin cu masina in Bucuresti au mai mult de 1 destinatie intr-o zi. In concluzie nu pot sa lase masina la periferie si sa foloseasca transportul in comun.

Pentru cei care stati doar in Bucuresti: nu puteti sa intelegeti ce inseamna transport in comun in Ilfov/Giurgiu/Dambovita. Microbuze insalubre, aglomerate, configurate cu loc la picioare pt chinezi (adica max 1.60m H). Vin cam cum are soferul chef. Daca nu se umple la capat nu pleaca. Daca se umple nu ia oameni pe parcurs. Mercedes-urile de Bucuresti sunt mai mult decat parfum. Faptul ca Voluntariul si Mogosoaia au altceva decat microbuzele astea, reprezinta exceptii. Regula e mult mai jalnica.

@dr4qul4: sa stii ca autobuzele de la Baneasa nu fac legatura cu directia Barbu Vacarescu. Mi-am lasat masina in service la Kia si ca sa ajung in Pipera am schimbat  cu metrou la Charles de Gaule. Sa nu spun ca nu sunt trotuare. De la Kia pana in statia de autobuz am mers pe stada.

irirat

@Panzer, +1 - ai dreptate cu transportul in comun pentru judetele limitrofe, e de folosit doar in situatii de necesitate :)- nici nu poate fi comparat cu RATB-ul
In plus, aglomeratia produsa de banda unica va taia cheful de a folosi centura pentru cei care vor trebui sa ajunga dintr-o parte a altuia a Bucurestiului, de ex. din Militari -> P-ta Presei Libere, decat sa fac 35 de minute pe centura + 45 de minute de la Otopeni la PPL, nu mai bine o iau pe linia lui 41 si ajung in 50 de minute ?

strainu

50 de minute în condiții medii! Dimineața se fac 1h 30 de la Păcii până în Băneasa (din care 80 min până la Piața Presei). So, Waze FTW! :)

În privința parcărilor, no comment. Cei care stăteau în Militari când exista parcarea P+R de la Păcii își amintesc probabil gradul de umplere. Sunt totuși și unii oameni care preferă să-și lase mașinile în parcările de acolo, dar majoritatea stau tot în apropiere (Militari Residence & friends)

Și da, clar măsura asta lovește în cei care vin zilnic la muncă cu mașina. Soluția mi se pare auto-organizarea și mersul la primăria locală pentru a cere înființarea liniilor RATB aprobate CGMB în primăvară (e nevoie de nu știu ce contract între RATB și primăriile deservite, de asta trebuie mers la primăria din Ilfov)
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

Telvanni

N-as vrea sa ma dau eu mare expert. Tot ce stiu am aflat din cartile lui Jan Gehl si studiind modelele europene de mobilitate durabila.
Mi-am pus intrebarea: Ce as face in locul lui Firea?
Pai in primul rand as cere o analiza de la RATB, o lista cu traseele care au cea mai mica viteza de deplasare. Si as incepe prioritizarea cu acelea, nu cu unele care exact cum ati spus si voi, circula decent.
Apoi, misiunea principala ar trebui sa fie decongestionarea centrului, in interiorul inelului median sa zicem. Nu pui bariera la intrarea in oras ci doar faci accesul mai greu in zona centrala. Pana la urma fiecare va alege ce sa foloseasca pentru deplasare in functie de conditii, viteza, comoditate...

Politica Copenhagai pentru a descuraja folosirea masinii personale este urmatoarea:
- alternative (piste de biciclete sigure si usor de folosit, benzi unice ptr transportul in comun + conditii civilizate, trotuare fara masini..)
- REDUCEREA locurilor de parcare din zona centrala cu cca 3% pe an;
- sensuri unice ilogice (am zis bine)

Cu alte cuvinte, locuitorii de acolo folosesc bicicleta pentru ca le e mai usor. Daca de maine administratia locala ar favoriza folosirea masinii personale sa stiti ca oamenii vor renunta la bicicleta si vor folosi masina. N-am zis-o eu ci chiar locuitorii Copenhagai.

Asa ca totul se reduce la adminsitratie si apoi la noi. Nu ca suntem noi romani si ca avem o idila cu masina, ci ca pur si simplu acum e mai comod si rapid cu masina personala.

panzer

Iar ne muta Ionut la PMUB.

Prima reactie de la OPTAR in Adevarul.
Cititi si comentariile. :)



alex8

Stâlpii pentru delimitarea benzi mijloacelor de transport în comun montați intre pasaj Băneasa și fântâna Miorița au dispărut aseară.
S-a mai bifat un proiect realizat.

voicul

Am scris si eu de aglomeratie cand au pus acei stalpi. Acum a ramas doar linia continua.

Eu zic ca proiectul e facut, la fel ca si pistele de biciclisti de pe trotuar: sa dea la km pentru UE. In rest, cine le va respecta ... putini!

Ca idee: renunti la masina ca iau RATB ... vise. Daca era asa (adica trasnport in comun ok) oamenii lasau masinile mai de mult ... nu sa ajunga la 2h sa faca pe zi in trafic.



Ionut

Transformarea tramvaiului 21 în "metrou ușor" de tip 41,
anunțată în exclusivitate de Profit.ro, a fost avizată de Primărie


Primăria Capitalei a aprobat astăzi proiectul care prevede delimitarea de traficul auto a celor aproape 9 kilometri ai liniei de tramvai 21, pe modelul liniei tramvaiului 41, urmând să investească aproape 4 milioane de lei în montarea unui gard de oțel. Intenția Primăriei de a crea un nou metrou ușor a fost anunțată în exclucivitate de Profit.ro.

Durata lucrărilor este estimată la 2 luni. "Circulația tramvaielor de pe traseul liniei 21 (cuprins pe tronsonul Șos. Colentina – Calea Moșilor, între bucla de întoarcere Helitube și B-dul Carol) este îngreunată de cea a autovehiculelor care pătrund pe ampriza liniei de tramvai, neputându-se asigura o frecvență de circulație constantă, conform graficelor stabilite. Aplicarea acestui tip de reglementare a circulației rutiere contribuie la creșterea vitezei de exploatare a tramvaielor și o frecvență mai bună de circulație a acestora, ceea ce ese în beneficiul cetățenilor", se arată în nota de fundamentare a hotărârii.

Profit.ro

2 luni pentru executie? Serios? :)