[B] Mentenanța, modernizarea și extinderea infrastructurii STB

Started by doryan93, November 14, 2013, 02:56:59 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Concluzie absolut corecta...  >:(

PS
Iar pentru propunerea cu 21BIS, cu bucla de intoarcere prin Lizeanu-Reinvierii-Turmelor:
Lizeanu nu face fata la amaratul ala de 16, si voi vreti bucla pentru un ipotetic tramvai cu "frecventa mare"?!...
Pai pana face bucla, ajunge la Sf.Gheorghe... Poate se si intoarce...

Domnu' primar de la S2 mai bine s-ar gandi sa introduca tramvai pe Doamna Ghica, de la Pantelimon la Petricani, pe care sa circule (deocamdata) un tramvai Granitul-Pipera...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Cristi N

Stim cu totii ca teoretic proiectele de linii de tramvai, metrou, tren regional nu tin de primaria de sector dar nu vad o tragedie daca strict pregatirea si poate constructia ar fi facute de primaria de sector.
Deocamdata nici PMB si nici MT nu considera proiectele astea prioritare, dar daca ar fi dispusi sa faca transferul asta am avea sansa de a vedea un progres. Avand in vedere functiile pe care le-a ocupat inainte primarul e posibil sa vedem in curand o echipa capabila sa absoarba eficient fonduri europene in domeniile astea.
Este obligatoriu ca odata cu transferul sa fie impuse niste conditii tehnice clare astfel incat sa fim siguri ca nu o sa avem niste struto-camile la final. De exemplu ma gandesc aici la extensia la suprafata a M2 din Sud.

Propunerea ta TibiV cred ca e cea mai buna, in felul asta s-ar incepe cu proiectul de complexitatea cea mai mica. Chiar si asa nivelul e mult peste ce era obisnuita PS2 sa faca pana acum.

panzer

Haideti oameni buni sa lasam "politically corectness"-ul deoparte si sa spunem lucrurilor pe nume.

Nu are nici un sens, indiferent cine propune, sa ingropi 21. E o idiotenie mai mare decat autostrada suspendata a lui Oprescu. Cum faci statiile? Iese la suprafata sau le faci subterane? Unde sa faci statii pe Calea Mosilor in zona veche: e o ulita medievala: cred ca are 7-8m latime cu totul in unele locuri. Daca va plimbati un pic in zona: casele sunt toate vechi in majoritatea in starea initiala, fara structura de rezistenta, cu fatadele stand sa cada. Basca unele dintre ele sunt monumente, foste case boieresti.

Sa nu mai spunem ca se suprapune peste jumatate de M7 care leaga 2 cartiere cat Cluj-ul (Rahova si Colentina). Si nici la M7 n-a iesit business case-ul. O sa iasa cu 8-10 minute reduse pe traseul lui 21?

Daca vroia sa faca ceva credibil, facea cateva parcari in zona (in locuri libere expropriate - inca existente), insista pe repararea liniei sa nu mai aiba vibratii, si pe sincronizarea semafoarelor in zona (da, sistemele de managemnt al semafoarelor pot sa prioritizeze transportul public). Economisea 50% din timpul pierdut si cheltuia sub 100 mil euro.

Asa mai bine vindem castraveti? Facem consultari publice, etc. Doar sa iesim noi primii in presa ca avem idei. Strict in cazul acesta se aplica zicala "daca taceai, filozof ramaneai!".

dr4qul4

Sunt curios cate minute ar castiga tramvaiul ingropat intre pod Voluntari si Mantuleasa, comparativ cu timpul scos acum, de cand avem garduri?5 minute? 10? Cu ce costuri si mai ales, cu ce deranj?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Cristi N

Cele 2 nu se exclud dar au surse diferite. Parcarile sigur nu intra in PNRR, e posibil sa intre pe ceva fonduri europene dar ma indoiesc nefiind prea "verzi".
Daca stii vreun teren pretabil pentru parcare in propietatea primariei da o adresa. Eu tot incerc sa identific terenuri virane in propietatea primariei care sa poata fi folosite ca spatiu verde sau parcare si am pus cateva pe lista dar intotdeauna e loc de mai multe.


panzer

Nu am spus in proprietatea primariei. Ci doar libere - adica pot fi expropriate. Parcarile la sol ale unor cladiri de birouri de exemplu, se poate ajunge la o intelegere a.i. sa se construiasca supra terane si o parte din locuri sa fie repartizate fostului proprietar.
Mai sunt locuri ocupate de constructii de tabla: gen spalatorii auto, vulcanizari, etc. Pt pretul corect pot fi expropriate.

Parcarile nu intra pe PNRR intr-adevar. Refacerea liniei si semafoare inteligente insa intra la fix.

AndreiB

Linia are insa nevoie de refacere? E complet modernizata, s-au montat si garduri. Sigur, ar fi benefic ca semaforizarea sa fie sincronizata, insa mi se pare mult mai important sa scapam de toate liniile cu Otelul Rosu din Bucuresti inainte sa ne apucam de proiecte de genul. Aia e o prioritate mult mai critica.

Primarul Sectorului 2 ar trebui sa isi indrepte atentia spre fluidizarea segmentului de pe Calea Mosilor Veche, prin interzicerea traficului auto (exceptand riverani). Ar ajuta mult mai mult linia 21 decat oricare alta masura.

Cristi N

Legat de Mosilor vechi sunt aprobate inca de acum 1 sau 2 ani niste sensuri unice(cu exceptia STB) astfel incat tramvaiul sa nu mai stea la semafor in spatele masinilor. Teoretic mingea e la Administratia Strazilor sa monteze indicatoarele. Cu ocazia asta ma interesez sa vad in ce stadiu mai e proiectul.

panzer

Nu e nici un gard in zona veche. Gardurile se opresc acolo unde se termina bulevardul nou. Si linia daca e modernizata, a fost facut slab ca e bumpy.

Cristi N

Linia are deja 10 ani de cand a fost reabilitata, nu cred ca a avut parte de vreun pic de intretinere pana acum. Ma gandesc ca aspectul asta bumpy s-ar rezolva cu o profilare/polizare in lungul liniei daca STB ar avea un astfel de utilaj.

dr4qul4

In zona Veche nu ai garduri c anu e loc. Dar nu e loc nici sa ingropi linia. Daca te apuci sa sapi acolo darami prea iubitele monumente istorice ale lui Nicusor sandramalele.  Si mai raman si uitilitatile de deviat (se observa ce distractie e intr-o singura intersectie, cea din D-na Ghica, oare cum e sa faci acelasi lucru pe km intregi)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dargauda

BREAKING S-a anulat licitația de tramvaie a STB. Lobby al producătorilor de autobuze

Anul Feroviar European începe cu stângul la București. Pe 31 decembrie, când toată lumea se pregătea de revelion, s-a luat o decizie în detrimentul locuitorilor Capitalei: a fost anulată licitația de tramvaie a STB, care fusese câștigată de o firmă românească. Motivul invocat de conducerea Societății de Transport București este lipsa banilor, însă surse politice vorbesc despre un puternic lobby făcut de producătorii de autobuze. Decizia a fost contestată de câștigătorul licitației.


https://clubferoviar.ro/licitatia-de-tramvaie-a-stb/

panzer

Deci trebuie sa castige un producator european sa avem si noi o sansa la un tramvai nou in Bucuresti?
Sau se poate numai prin tara. Lobby-ul asta nu este si la Cluj?

Oricum licitatiile au mirosit urat din momentul in care s-a pus pretul tinta mai mic decat orice tramvai european (cele romanesti incluse). Si s-a stiut politic ca nu vor tramvaie deoarece nu au refacut nici o linie pentru ele.

Lyvyoo

Sa nu intram in cheltuieli dupa anularea aceasta, caci nu cred ca vor ramane lucrurile asa dupa o investitie de 20mil E:
"Tehnologia tramvaiului produs la Pașcani este realizată de o companie americană, iar Electroputere VFU a investit deja în acest proiect peste 20 milioane de euro."

mihaimai

S-a vazut primarul sectorului 2 cu Cătălin Drulă. Sper ca i-a scos din cap tramvaie ingropate
Quote from: https://www.facebook.com/RaduMihaiuUSR/posts/1314469882262629
Hai cu M5-ul în Pantelimon.
Dependența de mașina personală trebuie să scadă în București. E singura rezolvare pentru traficul sufocant de aici. Nu e o revoluție cum au promis alții. O astfel de schimbare se întâmplă gradual și în timp. Nu e o direcție populară, dar e singura plauzibilă.
Asta am susținut la întâlnirea cu ministrul transporturilor Cătălin Drulă.
Am zis-o în campanie și o repet de câte ori am ocazia. Cred că a devenit evident pentru toată lumea că nu mai avem spațiu pentru mașini; nici în trafic, nici în parcări, nici măcar pe trotuare.
Asta înseamnă că marea majoritate a eforturilor privind mobilitatea din București trebuie să susțină un viitor cu mai puține mașini și mai mult transport în masă. Să investim masiv în metrou, în tramvai și în mijloace alternative. Să găsim soluții prin care să ne deplasăm predictibil și eficient fără mașină. 
Pentru Sectorul 2 avem nevoie ca de aer de linia M5 (mai degrabă decât M6 până la aeroport, dacă mă întrebați pe mine). Avem nevoie de nod intermodal la Obor și la Pipera, de prelungirea M2 plus stațiile aferente, de poduri/pasaje acolo unde drumul se intersectează cu calea ferată (Baicului, Andronache și Petricani). Am discutat și de M7, linia de metrou care va străbate cartierul Colentina, dar care deocamdată e doar un plan incipient.
Lista de nevoi de pe masa ministrului Transporturilor e lungă și foarte costisitoare. Misiunea lui Cătălin Drulă va fi să prioritizeze aceste investiții masive în funcție de impactul lor. Am încredere că va reuși și l-am asigurat că pentru proiectele din Sectorul 2 are toată susținerea noastră.