[B] Mentenanța, modernizarea și extinderea infrastructurii STB

Started by doryan93, November 14, 2013, 02:56:59 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AndreiB

Fara statia din pasajul Victoria (care sunt de acord ca e necesara), nu exista corespondenta cu M2. Pentru o bucla via Lizeanu, tot ai nevoie de macaze in piata Obor (care nu exista azi) si ar dura mult mai mult sa ajunga la Obor (M1), care e principalul punct de interes, datorita virajelor la stanga. Datorita traseului usor ocolit cred ca frecventa per total ar fi mai mica decat daca ai avea o linie end to end. Frecventa si viteza fac linia 21 atractiva.

In plus, si centrul este un punct de interes - terminalul Sf Gheorghe este destul de central. De aceea cred ca solutia de a face tronsonul de pe Calea Mosilor veche rapid e solutia ideala.

LE: @panzer

Daca incape o bucla si tramvaiul prinde unda verde cat sa revina pe Colentina, cred ca ar functiona. Dar tot ai nevoie de o frecventa mare pe tronsonul Obor - Universitate. Ai putea intoarce gen 1/3 din ture la orele de varf la Obor cred, pentru a ranforsa tronsonul aglomerat.

dr4qul4

Eu ma gandeam ca faci 3 viraje la dreapta si 1 la stanga (de pe Turmelor pe Colentina).
Degeaba e central SF Gheorghe ca zona nu prezinta interes. Nu e nici Universitate nici Unirii si ramane mereu blocat pe Mosilor in spatele masinilor in mers sau parcate aiurea.
Au incercat sa-l mute la Sf Vineri (mai aproape de Unirii dar tot departe) numai ca si-au dat seama ca intersectia de la Coposu devine calcaiul lui Ahile la ora de varf.

400m, intr-o zona pietonala aglomerata este prea mult pentru a face transferul atragator.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AndreiB

Sunt 300 m pana la Universitate, dar Lipscani e vis a vis prin pasaj. Problema e exact cea pe care ai mentionat-o tu:

Ramane mereu blocat pe Mosilor in spatele masinilor in mers sau parcate aiurea

Daca rezolvi asta (e.g. facand artera pietonala sau infundata doar pentru riverani) ai rezolvat totul si oricine ar prefera ruta directa vs schimb cu troleul sau long way round cu metroul.

dr4qul4

si cu ce ma ajuta Lipscaniul? Chiar crezi ca ma voi duce cu tramvaiul sa beau o bere?
Sunt 300 pana la Universitate si 500 pana la Unirii si Unirii e adevaratul nod de transport al Bucurestiului.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AndreiB

De ce nu? Sunt o gramada de oameni care merg cu metroul pana la Unirii sau Universitate si merg pe jos in Lipscani. Mai adaugi un ipotetic student care locuieste in Colentina si merge la cursuri la Universitate, un angajat la BNR care locuieste la Piata Obor si un pacient la Coltea. Sunt suficiente centre de interes in zona pentru a atrage calatori, atata vreme cat viteza medie de deplasare e mare. Pentru transfer sunt de acord ca solutia de traversare a Pietei Unirii 21+32 e mai buna, dar tot are nevoie de solutie rapida pe Calea Mosilor veche.

dr4qul4

Ai mai multe centre de interes la Universitate sau la Victoriei?
La Unirii sunt multe (inclusiv f multe cladiri publice), dar sunt departe.
Lipscaniul este punct de interes, dar daca ai 10-20 de lei pt o bere, ai si pt taxi. Mai ales ca la ora la care vei bea acea bere s-ar putea sa nu mai circule tramvaiul.

Eu nu propun oprirea completa a lui 21, ci rarirea lui pe acel segment (pe care partial ar trebui sa inceapa si 5 sa circule) si directionarea catre Victoriei (unde ar tb facuta statie cu legatura directa la metrou).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

panzer

Nici voi nu aveti somn! :lol: Nici eu. Am ramas asa dupa vacanta.

Split-ul intre 21 si 21 BIS poate fi reglat foarte usor. La capat se schimba nr si aia e. Se poate schimba pe intervale orare. Chiar si o analiza cu pixul poate sa determine combinatia ideala.

AndreiB

Cred ca exista o solutie ideala daca se poate face bucla in rond la Obor. Segmentul De pe Soseaua Colentinei are o capacitate mai mare. Poti pastra aceleasi nr de ture pe linia 21 ca in prezent si daca avem tramvaie suficiente, sa avem un 21bis la ora de varf, pentru a ajuta transferul cu metroul.

Dar pe tot traseul cred ca merita pastrata o frecventa buna, pentru a atrage cat mai multi calatori. Pe termen lung va fi importanta si conexiunea cu M5 la intersectia Carol I/Calea Mosilor. Si azi, cu liniile de troleibuz.

Statia de la Victoriei trebuie neaparat reactivata, cu lumina, izolare fonica de pasajul rutier, camere de luat vederi etc. Nu stiu care linii ar beneficia cel mai mult, dar si conexiunea 1/10 cu M2 e utila.

In materia capacitatii pe inelul central, eu as pastra capacitatea pentru o linie unita 55-5. Linia 5 nu poate fi intoarsa la Stefan Cel Mare, dar conexiunea e critica pentru a oferi un transfer rapid de pe M1 spre Pipera via tramvaiul 5. Refacerea liniei 5 mi se pare prioritatea numarul unu pentru reteaua de tramvai din Bucuresti.

subway


ghrt

Mai sus se discută că e necesară capacitate pe segmentul Europa - Obor şi ar fi salutară o linie Europa - Obor - Banu Manta. De ce să fie atunci util metrou pe Obor - Moşilor, sau poate doar după ce ajunge M5 la Moşilor? Nu e o contradicţie aici?

Întoarcerea tramvaiului nu se poate face mai simplu cu bidirecţionale?
Cont (aproape) inactiv.

subway

Metrou Obor-Mosilor are sens la pachet cu M5 Eroilo-Iancului

panzer

Te referi la o deviatie din M5.2 pana la Obor de fapt.

Subway: daca tot ai trecut pe aici, este posibil un pasaj intermodal la Obor? Acces direct din statia lui 21 la Metrou, ca la Crangasi?

ghrt

Are sens segmentul Moşilor - Obor când se poate merge Moşilor - Iancului pe M5 şi apoi (în contratimp cu aglomeraţia) Iancului - Obor pe M1?
Ok, probabil e mai eficient ca viitoarea staţie de la Moşilor să acomodeze de la început şi M5 şi M7, dar Moşilor - Obor?
Cont (aproape) inactiv.

Lyvyoo


panzer

Sa-l ingroape! :lol: Sa vedem cum face cand se intersecteaza cu M5.2!
Si pe unde circula cat timp dureaza ingroparea - vreo 4-5 ani minim? Cred ca il "ingroapa" de tot. Si fara 21 pe Colentina... o sa ia bataie (la alegeri macar daca fizic scapa!)

Nenorocirea principala este ca acesti USRisti daca nu confirma ceva si continua cu fantasmagorii, ne arunca pentru 10 ani in mana unora ca Firea/Tudorache etc.