News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[B] Mentenanța, modernizarea și extinderea infrastructurii STB

Started by doryan93, November 14, 2013, 02:56:59 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

Harry

In sectorul 3 Primaria a preluat statiile de tramvai si a inceput reconstruirea lor. Nu am detalii sau schite cu viitoare statii sau nr lor.








strainu

Weekendul ăsta e închisă linia de pe bd. Timișoara pentru reparații la intersecțiile cu Valea Cascadelor si Valea Oltului. La Valea Oltului nu m-am lămurit ce fac (părea că pun șină cu traverse în locul plăcilor fix în mijlocul intersecției, probabil au ceva plan de reconfigurare a zonei), iar la Valea Cascadelor au desființat macazul cu liniile care continuă spre CET Vest. Acuma, știu că liniile alea au probabil 20 de ani de când n-au mai văzut tramvaie (10 de când stau eu prin zonă sigur) dar speram că odată cu proiectul de penetrație vom vedea și tramvai pe acolo, mai ales că mai sunt în plan niscai blocuri, după modelul de pe Prelungirea Ghencea. Știe cineva care-i ideea STB?
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

oc7avian

Modernizare linie de tramvai pe B-dul G-ral Vasile Milea de la intersecţia cu B-dul Timişoara până în dreptul intrării în benzinăria OMV (link SEAP)

Contractul a fost semnat cu Urban Profile Grele - Swietelsky - TIAB

sursă info: MU


AndreiB

Mi se pare bizara ideea ingroparii tramvaiul 21 pe segmentele cu bulevardele cele mai late (Carol I - Obor sau Obor-Colentina) avand in vedere gatuirea lui pe segmentul central (Calea Mosilor veche).

Deasemenea trebuie sa inceteze expansiunea asta a primarilor de sector in domeniul transportului in comun. PMB trebuie sa se ocupe exclusiv de planificarea transportului in oras pentru ca nu sunt 6 orase diferite.

In ultimul rand, trebuie sa incetam cu elefantii astia albi (ingroparea tramvaiului 21, gara subterana Obor - astea 2 doar exemple din sectorul 2) cand avem alte prioritati mult mai stringente in domeniul transportului. Avem zeci de km de sina otelul rosu depasita, flota de tramvaie este invechita, infrastuctura de troleibuz este veche si inceata, cu segmente lipsa si toata reteaua de transport de suprafata trebuie reorganizata pentru a servi nevoilor de azi, nu transportului din vremea comunismului. Avem o gramada de lucruri de care ne putem apuca azi, nu trebuie sa inventam viziuni de "sector".

Ma astept la mai multe proiecte pe nevoi reale si mai putine idei stil Oprescu (e.g. autostrada suspendata), chiar daca pe domeniul transportului in comun.

cezar-mario2012

#485
Am impresia că nou primar nici nu știe pe unde merge linia 21. Pe Pache Protopopescu merge linia lui 14, nu 21. Idea este stupidă, tramvaie merg în subteran prin zone centrale nu la periferie, pentru a face acele zone mai prietenoase cu pietonii. Costuri sunt prea mari pentru un tramvai acesta fiind săpat la o adâncime mai mică decât un metrou, pe toata Colentina la o adâncime destul de mică sunt o mulțime de utilități ce ar trebui mutate, dar un SF merită mai sifonam niște bani și nu facem nimic.

AndreiB

Cred ca mai degraba a incurcat numele bulevardelor (Carol I cu Pache - care incepe doar dupa Parcul Izvorul Rece).

Ideea extinderii tramvaiului 21 pana la centura pe Bulevardul Voluntari merita luata in considerare, mai ales ca exista spatiu lasat pentru largirea la 6 benzi, insa iarasi, nu e o prioritate majora si nici nu prea tine de competenta sectorului 2.

Insa prioritatea absoluta pentru infrastructura de tramvai in Bucuresti e redeschiderea liniei 5 (care e in sectorul 1, deci probabil ca neinteresanta pentru primarul sectorului 2) si nodul intermodal Eroii Revolutiei. De aceea insa, trebuie sa fie treaba primarului general.

Pentru primarul sectorului 2 ii sugerez sa isi indrepte atentia spre liniile de tramvai cu sina OR din sector: 14, 16, 36.

Xed

Si eu sunt de acord cu tine, @AndreiB. Tot ce tine de transportul public in Bucuresti ar trebui sa fie decis la nivel de PMB si MT (cum e in cazul metroului) iar primariile de sector doar sa vina in sprijinul proiectelor de se decid si urmeaza a fi implementate.

Din punctul meu de vedere, o prostie si mai mare este ca un primar de sector ajunge sa puna in discutie necesitatea liniei de metro M5 care a fost discutata si planificata de atat amar de vreme si dorita pana la urma de multi dintre bucuresteni.

TibiV

@cezar-mario2012,

Pe Pache circula 55 (de la Foisor la Piata Iancului, iar de acolo pe Sos.Iancului&Pantelimon la Granitul), nu 14.
14 circula pe Ferdinand (tot de la Foisor).

@AndreiB,

Pe Carol NU exista linie de tramvai. Nicaieri. Este doar intersectat de linii de tramvai la Paleologu/Armand Calinescu (Biserica Armeneasca) si Mosilor.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cezar-mario2012


AndreiB

@TibiV

Cunosc ca nu e tramvai pe Carol I. M-am referit ca segmentele liniei 21 intre Carol I si Piata Obor (pe Calea Mosilor noua) si intre Piata Obor si capatul liniei din Colentina (pe Soseaua Colentina) pe care primarul le visa subterane sunt cele mai late de pe intregul traseu al liniei 21 vs segmentul ingust din centru (Calea Mosilor veche).

Primarul a confundat cred Bulevardele Pache si Carol cand a mentionat de unde sa inceapa segmentul subteran.

panzer

O solutie mult mai simpla ar fi introducerea unui 21 Bis/Short (cum vreti sa ii spuneti) pana la Obor doar cu frecventa marita mai ales la ora de varf.
Din experienta personala, la Obor se goleste tramvaiul. E si normal, lumea merge la metrou sau celelalte de pe inelul median, sau chiar trolee catre Universitate.

Investitie minima. Eficienta maxima. Mai degrama ar insista pe un nod intermodal de la 21 la Metrou Obor. Nu stiu daca e posibil, desi ar tb sa fie. Similar cu Crangasi sau ce se face acum la Moghioros Parc.

Cat despre extinderea in Republica Voluntari, ii urez succes! :lol: O sa ii spuna cineva pana la urma cum stau lucrurile.

AndreiB

Acum nu e posibil. Ochiometric ar fi posibil de facut o bucla de intoarcere in intersectie insa nu stiu cat ar incurca ciclul de semaforizare.

Problema cred ca e mai degraba fluenta pe Calea Mosilor veche, care reduce frecventa realizabila. Daca rezolvi asta (interzicand traficul auto) si permiti un interval decent de circulatie pe toata linia, cred ca e ok daca e frecventa mai mare pe tot traseul. Viteza ar trebui sa fie decenta si ar functiona ca o magistrala rapida pana in centru.

dr4qul4

De ce nu ai putea intoarce prin "bucla" existenta: Obor-Lizeanu-Reinvierii ? Sau continuat pana la Banu Manta ca sa se lege si de M2.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

panzer

Stiu ca tb reconfigurata un pic intersectia. Este loc in spatiul verde pentru un inel interior. Poate linia lui 1 trebuie un pic scoasa in exterior. Nu afecteaza deloc traficul auto.

La intrare in rond, oricum intri odata cu traficul auto.
La iesire (inapoi spre Colentina) s-ar ajunge la ca Muncii. Daca faci stanga in rond lasi tramvaiul sa treaca si apoi mai intaintezi un pic pana la celalat semafor. Nu te incurca cu masina de fapt, pt ca oricum ai un alt semafor imediat in 30 metri.

Sa se pastreze aspectul verde al rondului, se poate face linie verde, acoperita cu gazon. Oricum tot gazon este si acum.

LE: am vazut tarziu comentariu lui dr4qul4: eu ma gandeam ca 21 bis va ajunge un Metrou usor: capacitate si frecventa f buna. Costurile sunt minore. Cu acelasi numar de rame s-ar asigura o frecventa dubla cel putin => capacitate dubla. Calatorii nu se vor amesteca: cine vrea pe Mosilor/Km0 nu se va urca in BIS pt ca acesta nu merge acolo. Cine va dori la Obor va avea 2 din 3 sanse sa vina primul un 21 BIS decat un 21. S-ar folosi foarte bine linia dedicata de tramvai fara timpii pierduti dupa traficul auto de pe Calea Mosilor.