News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[B] Mentenanța, modernizarea și extinderea infrastructurii STB

Started by doryan93, November 14, 2013, 02:56:59 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

Pe Giurgiului





La Eroii Revolutiei deja vin cu pamant:



Powered by API/PUM imgur uploader

Telvanni

Are cineva idee de ce se refac refugiile de tramvai de pe Barbu Vacarescu?
Am observat ca aproape le-au refacut pe toate, din punctul meu de vedere lucrarile par de mantuiala si ce ma deranjeaza cel mai mult este ca nu au rotunjit colturile (care sigur vor fi lovite de masini) si nu vad nici adaposturi sau balustrada de protectie.
Sper din tot sufletul sa nu ramana asa, doar o fasie mai ridicata decat carosabilul.

voicul

Da mai au doar 2 staii de refacut. A durat cam 5 luni sa faca 10 statii.

Teoretic se reface linia lui 5 si o sa se puna si garduri pentru prioritate tramvai.

In cat minim 5 ani se intampla asta ... nu stiu sa iti zic.  :lol:

Cristi N

Raspunsul e din prostie/hotie. Linia e praf, va trebui refacuta, nu are nici un rost sa bagi bani in refugiile alea care fie vor sta nefolosite fie vor fi distruse in momentul reconstructiei liniei.

Legat de linia lui 16/36 in zona intersectiei cu FdG, astazi au asezat traversele de beton pe patul de piatra sparta pe segmentul sudic, pe cel nordic nu au pus inca piatra. Pe restul traseului nicio miscare.

TibiV

Linia tramvaiului 41 in curs de burare.
Si cica saptamana asta semneaza si contractul pentru traversele pentru tramvai pe pasajul Grant (Mobilitate.eu ...)
(Mishto... S-au apucat de pasaj fara contract semnat pentru traverse. Tipic pentru blonda de la primarie....)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Au fost finalizate peroanele liniei 41 de la Piața Crângași

STB SA a grăbit lucrările de modernizare la peroanele liniei 41 de la Piața Crângași, acestea fiind finalizate, totuși, tramvaiele opresc încă în stația improvizată, urmând ca în noua stație să fie montate gardurile de protecție. Stația va fi redeschisă în scurt timp, odată cu legătura cu stația de metrou Crângași. Lucrările de modernizare la stațiile liniei 41 vor continua.









Mobilitate.eu

Ionut

INTERVIU Andrei Creci, STB

Cum v-a afectat montarea de garduri separatoare la liniile de tramvai de pe unele bulevarde, cum a fost îmbunătățit graficul de circulație? Montarea gardurilor separatoare a condus la creșterea vitezei de exploatare a tramvaielor și implicit la reducerea intervalului de succedare dintre vehicule, respectiv a duratei călătoriei. Prin îmbunătățirea frecvenței de circulație s-a obținut o creștere a capacității oferite, păstrând același parc circulant. Simultan cu montarea gardurilor separatoare, Compania Municipală Managementul Traficului a modificat programul de semaforizare în unele intersecții, astfel încât să se evite situațiile staționării autovehiculelor terțe pe linia de tramvai în așteptarea executării virajelor stânga sau de întoarcere. Un exemplu în acest sens îl reprezintă liniile inelare 1 și 10, unde parametrii de funcționare ai acestora s-au îmbunătățit cu circa 30% (intervalul de succedare dintre vehicule reducându-se de la 7 la 5 minute la orele de vârf).

Se mai modernizează refugiile și în alte zone? Avem încheiate protocoale cu primăriile sectoarelor 4 și 5, pentru ca ei să se ocupe de modernizarea stațiilor STB. În București sunt 300 de stații de tramvai, din totalul de aproximativ 2.500 ale STB. Încerc să fac cât mai multe parteneriate pentru acestea, astfel încât să degrevez bugetul STB.

Se apropie Euro 2020. Ce se întâmplă cu liniile de tramvai de pe bulevardele Barbu Văcărescu (linia 5, spre Aeroportul Băneasa) și Basarabiei (în dreptul Arenei Naționale)? La capătul liniei 5, la Aeroportul Băneasa, vor începe lucrările de întregire a buclei de întoarcere. Pe Barbu Văcărescu se lucrează deja la refugii și la sudarea liniilor. De asemenea, vom schimba unele dintre dalele terasamentului cu cele pe care le-am scos de pe Bulevardul Bucureștii Noi, după ce s-a dat în funcțiune Magistrala 4 de metrou, și care sunt într-o stare mult mai bună. Se va lucra și pe Bulevardul Basarabia, în urma unui protocol pe care l-am semnat cu Administrația Străzilor. Vom scoate piatra cubică dintre șine și o vom înlocui cu asflat, iar șinele vor fi sudate. Aici vom încerca pe cât posibil să lucrăm mai mult noaptea, pentru a nu afecta traficul.

ClubFeroviar.ro

voicul

^Constructie noua, an 20 20 aproape SI ei folosesc modele si schite din 1940!

Oare chiar nu au auzit de bordura la nivel, dar la nivel, nu putin mai inalta ca strada, dar mai joasa ca statia?

peri

Ce bine era daca se putea cumva prelungi linia lui 5 pana prin parcarea Mall'ului, ar fi degrevat foarte mult traficul in zona.
Suntem foarte multi care mergem pe DN1 si apoi facem stanga pe Aerogarii cu destinatia finala: turnurile din zona Promenada.
Cea mai mare bucata de timp o pierd atunci cand trebuie sa fac stanga pe Aerogarii. Daca as fi avut posibilitatea sa las masina in parcarea Mall Baneasa si apoi sa iau tramvaiul 5 care are si linia ingradita, cu siguranta ca n-as mai fi incercat sa ajung cu masina la birou.
Din pacate unde se face bucla acum, nu prea o sa fie locuri de parcare si tot va trebui sa pierd timpul pentru virajul la stanga de pe DN1 <-> Aerogarii.
Pot doar sa raman cu speranta ca intr-un orizont de timp mai indepartat, atunci cand aeroportul Baneasa va fi retrogradat si mai mult ori desfiintat, aceasta linie va fi prelungita pana la Mall.


TibiV

Aeroportul nu va fi niciodata desfiintat, ai acolo (cel putin) o uzina aeronautica, unde nu poti aduce avioanele pe camion...
(Ma rog... "Never say never", dar parerea mea este ca toti cei deranjati de BBU trebuie sa se impace cu existenta lui inca cateva decenii...)

Iar ideea cu lasatul masinii in parcarea Mall-ului este relativa...
Aia este parcarea privata a celor de la Mall, pentru clientii lor....
Eu am un Lidl la 75 de metri de bloc, de vreo 10 ani. Lasam frecvent masina acolo. Pana a venit fi'miu oparit ca a platit 100 de lei amenda. M-am interesat, si intr-adevar in urma cu cateva luni a aparut un anunt "parcarea nu este permisa mai mult de 2 ore".  Si nu poti sa rupi tichetul de amenda si sa pleci, pentru ca dupa doua ore vin baietii si iti monteaza pe roata dispozitive de blocare... Platesti - pleci. Nu platesti - nu stiu ce poti sa faci, caci nu este un teren/drum public...

Deci orice schimbare de filozofie a proprietarului parcarii respective iti poate da socotelile peste cap... Pot sa puna bariere si sa spuna "primele 2-3-4 ore gratuit (sa vezi un film si sa manaci un hamburger / o chifteluta suedeza), dupa care 5-10-15 lei/ora"... Perfect legal, esti pe o proprietate privata...

In alta ordine de idei: noile garduri de pe linia 1/10 nu ruginesc atat de repede ca cele puse initial pe linia lui 21, dar sunt si ele supuse "vicisitudinilor sortii"...

A trecut deja mai mult de o saptamana de cand cineva a incercat sa corecteze geometria primului gard de la Baba Novac spre Dristor, iar propietarii gardului par a fi multumiti de rezultat, pentru ca nu au intervenit in nici un fel...  :D

(Poate o fi vreun concurs de sculptura moderna in metal....)

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

La mall Baneasa, in parcarea subterana, mai primesti o ora gratuit daca ai aplicatia lor. Daca nu, din primul minut cu bani.
Daca fac si sus cu plata probabil va fi la fel.

Linia lui 5 va fi modernizata ... candva, dar a zis duamna, deci klar se face. De extindere pana la mall ...

Dar acum ai 605 care e in locul liniei lui 5 si fix la Mall Baneasa intoarce. Intradevar o sa stai fix in acelasi trafic, dar in autobuz. Macar nu mai ai probleme cu locul de parcare.

Ionut

Continuă procedurile pentru lansarea modernizării liniei de tramvai pe bulevardul Vasile Milea

Primăria Capitalei a lansat pe SEAP procedura de achiziție a unor servicii de verificare și completare a proiectului de modernizare a liniei de tramvai pe bulevardul Vasile Milea, proiectul urmând să fie demarat în viitorul apropiat. Conform SEAP ,,Municipiul Bucuresti achizitioneaza Serviciul de verificare proiect prin verificatori de proiect atestaţi pentru proiectul "Modernizare linie de tramvai pe B-dul G-ral Vasile Milea de la intersecţia cu B-dul Timişoara până în dreptul intrării în benzinării OMV. Valoarea totală estimată a serviciilor este de 10.866,25 ron fara TVA."

Calea de rulare pe bulevardul Vasile Milea este singurul tronson rămas nemodernizat din inelul principal de tramvai al capitalei, unde circula liniile 1 și 10. Tronsonul are lungimea de aproximativ 1,2 km, fiind modernizat ultima dată în anii 90.

Mobilitate.eu

subway

Or fi reusit sa expertizeze si pasajul pietonal subteran de la Politehnica?

Vladul


Sunt sigur ca gazonul de pe Giurgiului o sa imbunatateasca enorm aspectul Bulevardului, lucru necesar  :) ..

Dar practic vorbind, daca pui garduri si lasi asfaltat pe langa linie, atunci autobuzele STB se pot folosi si ele de spatiul respectiv pe portiunile unde au traseu comun. Nu am poza, dar am vazut asta in Bremen (Germania) si chiar si in Bucuresti pe Bulevardul Mareșal Alexandru Averescu, unde autobuzele mai intra pe linia tramvaiului 41 sa scape de coada ce se formeaza acolo zilnic. Astfel imbunatatesti si timpii autobuzelor iar oamenii vor prefera sa ia STB cand conteaza mai mult, la orele de varf! Asta probabil presupune crearea unor refugii noi si separate pentru autobuze (nu cred ca incap doua autobuze intre refugiile de tramvai), dar cred ca ar merita din plin.  8)

Cristi N

STB-ul si implicit primaria nici nu vor sa auda de ideea asta si vin de fiecare data cu scuza ca nu este permis asa ceva in codul rutier dar fara sa indice clar articolul respectiv.
- Legal singura chestie care ar trebui facuta e sa puna placuta aditionala sub indicatorul de ocolire prin dreapta: cu exceptia transport public.
- Organizatoric ar trebui sa dea o circulara in interiorul autobazelor prin care soferii sa fie instruiti sa se astepte inaintea refugiilor daca vad ca pe sensul celalalt e un autobuz in statie
- Ca planificare pe termen mediu toate refugiile sa fie decalate
- Ca planificare pe termen lung toate reabilitarile sa tina cont de treaba asta si sa se asigure gabarit pentru autobuze/troleibuze.