[B] Mentenanța, modernizarea și extinderea infrastructurii STB

Started by doryan93, November 14, 2013, 02:56:59 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

misiekwas

^da, ma refeream la ideea de gara terminus. :)
În general, avem declarații privind tramvaiul și carioca din partea PMB (AMU avea o propunere mult mai buna, pe latura vestica și nordica parcului, cu doua stații, una în zona unde acum este "statuia" lui Decebal. Nu cred ca va fi întârziat din cauza planșeului, pentru ca eficienta administrativa de PMB este cam de un melc turbat și nu cred ca oricum erau bani în momentul de fata.
Sunt sceptic privind viaductul, pentru ca ar face schimbul de pasageri la Piața Unirii un chin și ar scade foarte mult atractivitatea liniei.

voicul

Nu stiu de unde idea de gara terminus la Unirii.
Sigur ar fi util si multi s-ar duce pana acolo ca e centru si ajungi usor in orice punct din B.
Pe de alta parte raport - unde e Gara de N vs. cate sute de milioane probabil ar fi proiectul asta ... intrebarea ar fi: chiar nu mai avem ce face cu banii? + De unde bani?

carutasul

^ da, bine, până nu l-aș vedea desenat nici eu nu știu ce să zic că nu știu dacă și ce e posibil. Mă gândesc doar că merită investigată posibilitatea. Eu personal mă gândeam că poate ar merge un traseu la sol pe la "Horoscop" (sau ce mai e acum acolo, Irish Pub parcă) și abia după să traversezi Dâmbovița și bulevardul undeva în zona sf Vineri, în nici un caz la un viaduct care să traverseze toată piața Unirii. Dar nu mi-am pus în minte să îl proiectez eu :) Evident că transferul trebuie îmbunătățit, nu înrăutățit, altfel faci mai mult rău decât bine. În fine, m-aș mulțumi și cu un traseu la sol oricum ar fi el. Chiar am făcut într-o vreme naveta asta: 32 până la Unirii (atunci stăteam în oraș pe la 11 Iunie) și apoi 14 până la Obor și e mult timp pierdut să traversezi, nu rentează, pe vremea aia nu aveam încotro că nu aveam mașină... 

TibiV

Cred ca nu va intelegeti intre voi...

Unii vorbesc despre "gara terminus STB - tramvaie" (realist), altii se gandesc la "gara terminus CFR" (Star Wars...)

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

da, eu de fapt îi răspundeam colegului @misiekwas care a vorbit de viaduct. Să traversezi de-a dreptul piața Unirii ar fi urât cred :) Dar dacă te duci mai după Biblioteca Națională cred că e un teren viran unde s-ar putea face un pod care ar trece pe lângă niște construcții brutalist-comuniste cu care s-ar potrivi destul de bine, bulevardul ăla oricum a fost proiectat de arhitecți care în copilărie desenau "noi în anul 2000" cu monorail-uri și mașini zburătoare :)

reiny2000

Cei de la Metrou Ușor au avut o propunere interesantă pentru tramvaiul din Piața Unirii, mult mai bună decât desenul cu carioca de la PMB, să vedem până la urmă care va fi varianta finală.

TibiV

@carutasul ,

ce spui tu este traseul optim pentru viitorul M7...  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

... cu care vor circula nepoții dacă nu se mută de aici :)

Lyvyoo

Tocmai a anuntat Nicusor azi in conferinta de presa ca abia "la inceput de mai 2025" ar putea incepe lucrarile la tronsoanele de sine de tramvai contractate, din cauza unor intarzieri cu fondurile europene (nu a detaliat).
Asa ca sunt slabe sanse ca pana la final de mandat sa aiba toate traseele renovate si functionale. Plus ca va fi un hei-rup major, cu 50km simultan in reparatie, deci traficul paralizat pe tot Bucurestiul. Era bine daca incepeau de anul acesta, conform planului, proiectarea trebuind sa fi fost deja gata pentru toate tronsoanele licitate, in afara de locul 1 abia atribuit.

rhemaxo

Se pare ca vor termina anul asta bucata liniei 5 pana la intersectia cu Fab de Glucoza. Azi turnau betonul pe Alexandru Serbanescu.
Serbanescu 1 - linia 5


Alexandru Serbanescu 2



Powered by API/PUM imgur uploader

TVlad

Dupa ce le termina de modernizat pe astea poate se ocupa si de vechile modernizari, sa faca o intretinere corespunzatoare. De exemplu linia lui 41 in zona Ciurel e zob, ondulata, zgomotoasa si cu balastul colmatat. Eu imi aduc foarte bine aminte cum era in primii ani dupa reconstructie si nu incape comparatie cu situatia actuala.

carutasul

păi probabil trebuie un plan de mentenanță periodică dar nu s-a făcut niciodată din păcate...

panzer

41 chiar e mentinuta. Comparatii cu 32 de exemplu.

reiny2000

32 a ajuns în ultimul hal din cauza gazonului pus de Primăria Sectorului 5. Ar trebui scos, reparată linia și toate cheltuielile imputate lor.

De acord cu @TVlad că e nevoie de niște intervenții (poate chiar RK) și pe 41.

oc7avian

Am mai văzut intervenții extinse de mentenanță în curba de la Ciurel, dar n-au reușit să rezolve complet niciodată. Nu știu de ce