News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[B] Mentenanța, modernizarea și extinderea infrastructurii STB

Started by doryan93, November 14, 2013, 02:56:59 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xenos

Preclude? :D neologism interesant. Nu cred că există efectiv în limba română.
Eu zic că extinderea tramvaiului nu e realistă. E povestea cu ILS, în subteran nu e loc că va fi metroul, oricum e dublare de investiţie. La suprafaţă nu e f mult loc.
Adevărata problemă e distanţa dintre staţia de metrou şi mall, bănuiesc că vor fi ieşiri şi pe partea cu mall-ul. Oricum, parcarea aia e o junglă, pietonii sunt călcaţi în picioare. Ar trebui făcute nişte rute clare pt pietoni.

panzer

Cum nu este nimic pe sub parcarea de la Mall Baneasa, nu vad de nu si-ar face singuri o iesire de la M6 direct in Mall, cu scara rulanta, ca intre Gara Basarab si GdN. Cu ce i-ar ajuta ca un tramvai mai face o bucla acolo. Chiar si Bus-urile sunt in mijloc. Pana la intrare in Mall ai de mers, nu gluma. D'aia se bulucesc cu masinile sa intre in parcare la subsol.

Cat despre inter-modale sunt o gluma. Nici la Straulesti n-aduc pre-orasenestile. Iar Chitila si Mogosoia au STB-urile lor care se duc direct in Bucuresti. Nici macar nu fac bucla la Coloseum. La fel ale lui Pandele se duc direct la Obor, paralel cu 21.
Am mers odata cu STV in vara asta, pe langa ca nu au AC deloc [de unde sa aiba ca sunt second din Olanda], m-a muscat o rata. :lol: Chiar nu glumesc. Venea cineva cu rate vii in papornita.


dudley

Extinderea 5'ului pana la Mall Baneasa ar ajuta navetistii de Ilfov (+ limitele de PH) care isi pot lasa masina in parcarea mall'ului si continua drumul cu 5 pana in zona de birouri (promenada)+ legatura cu M2 (Aurel Vlaicu), inel central + M1 (Stefan cel Mare), centru (Sf Gheorghe).
Nicaieri pe traseul actual nu exista o zona unde navetistii pot sa faca trecerea de la masina / transport in comun, iar mall'ul este locatia perfecta, basca scapi si de cele 10 minute minim de asteptare pentru virajul la stanga de pe DN1 pe Aerogarii.
Odata cu reabilitarea liniei si introducerea tramvaielor noi si daca linia va fi separata de benzile auto, linia va deveni foarte atractiva (chiar si pentru multi mofturosi) cand o sa-si dea seama ca pot economisi jumatate din timp.
Traseul de la parcarea mall'ului la actualul cap de linie dureaza 25 minute mers pe jos, deci complet neatractiv pentru acest grup.

Nicusor a mentionat proiectul asta de cateva ori, la fel si Clotilde, deci poate se face ceva pregatire pt mandatele urmatoare macar.

Rodeo

Și dumneata crezi că proprietarii Mall Băneasa, care sunt și proprietarii parcării, ar fi încântați ca o parte din locurile de parcare să fie ocupate zilnic de aceast grup de navetiști care nici măcar nu fac parte din mixul de clienți pe care ei cheltuie mulți bani să îi atragă acolo, inclusiv prin oferirea de abundente locuri de parcare? Asta ca să nu mai pomenim de spațiul pe care ar trebui să îl cedeze municipalității pentru infrastructura de transport. Cred că tocmai ai mai bătut un cui în coșciugul acestei propuneri. Dar hai să spunem că se realizează totul pe triunghiul liber dintre KFC și pasaj, care are o suprafață generoasă de 1ha. Dar rămân problemele de acces cum ar fi spațiul inexistent in zona reprezentanțelor auto, distanțele de siguranță față de rezervoarele îngopate ale stației de carburanți, rampa de aprovizionare de la Dedeman, interferența cu sistemul ILS în axul pistei și tot așa.
Dar așa, doar ca să ne amuzăm, să presupunem că avem un nebun care e hotărât să avem tramvai la IKEA. Expropriem o zonă pe interiorul gardului aeroportului și facem un cut&cover, trecem prin spatele hangarului de la Aviația Utilitară, ieșim la suprafață înainte de Inspectoratul Aviației MAI, facem terminal pe una din parcelele libere. Dacă trecem de toate costurile suplimentare aduse de cerințele de siguranță (combustibil de aviație aprins care se scurge în o tranșee cu circulație publică nu sună bine), vom avea atât de mult cut&cover încât ar concura la costuri cu un tronson de metrou. Caz în care mai bine renunțăm complet la complicațiile de la suprafață și facem totul subteran, pe traseu direct, ca la un metrou. Ah, dar tocmai se construiește metrou acolo. QED.

dr4qul4

Proprietarii parcarii s-ar putea sa fie tot statul roman. E chestia aia cu "retrocedarea fermei Baneasa". Mult prea imbarligata pentru a fi dezbatuta pe forum.
Dar cum s-a amenajat statie STB in mijlocul parcarii, pot sa faca si tramvai. E destul loc pt parcari si daca tot esti acolo...iti faci si cumparaturile.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

AndreiB

Sa nu uitam terenul imens la est de mall, planificat rezidential si blocat pana acum de incertitudinea juridica.

Candva, cumva, tot blocuri se vor face acolo. Blocuri care vor fi la >1km de statia de metrou. Adica absolut nimeni nu va folosi metroul fara sa existe o linie feeder rapida.

Multi dintre ei ar putea lucra in Pipera, sau ar vrea sa ajunga in centrul Bucurestiului (via M2).

Faci ce faci, tot la nevoie de mass transit ajungi, si ideal asta inseamna tramvai.

Daca optiunea mai buna este 5 via DN1 sau 5 cu ocol prin livezi, sau chiar 5 via Strada Avionului, mai se poate discuta.