[B] Mentenanța, modernizarea și extinderea infrastructurii STB

Started by doryan93, November 14, 2013, 02:56:59 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xenos

Preclude? :D neologism interesant. Nu cred că există efectiv în limba română.
Eu zic că extinderea tramvaiului nu e realistă. E povestea cu ILS, în subteran nu e loc că va fi metroul, oricum e dublare de investiţie. La suprafaţă nu e f mult loc.
Adevărata problemă e distanţa dintre staţia de metrou şi mall, bănuiesc că vor fi ieşiri şi pe partea cu mall-ul. Oricum, parcarea aia e o junglă, pietonii sunt călcaţi în picioare. Ar trebui făcute nişte rute clare pt pietoni.

panzer

Cum nu este nimic pe sub parcarea de la Mall Baneasa, nu vad de nu si-ar face singuri o iesire de la M6 direct in Mall, cu scara rulanta, ca intre Gara Basarab si GdN. Cu ce i-ar ajuta ca un tramvai mai face o bucla acolo. Chiar si Bus-urile sunt in mijloc. Pana la intrare in Mall ai de mers, nu gluma. D'aia se bulucesc cu masinile sa intre in parcare la subsol.

Cat despre inter-modale sunt o gluma. Nici la Straulesti n-aduc pre-orasenestile. Iar Chitila si Mogosoia au STB-urile lor care se duc direct in Bucuresti. Nici macar nu fac bucla la Coloseum. La fel ale lui Pandele se duc direct la Obor, paralel cu 21.
Am mers odata cu STV in vara asta, pe langa ca nu au AC deloc [de unde sa aiba ca sunt second din Olanda], m-a muscat o rata. :lol: Chiar nu glumesc. Venea cineva cu rate vii in papornita.


dudley

Extinderea 5'ului pana la Mall Baneasa ar ajuta navetistii de Ilfov (+ limitele de PH) care isi pot lasa masina in parcarea mall'ului si continua drumul cu 5 pana in zona de birouri (promenada)+ legatura cu M2 (Aurel Vlaicu), inel central + M1 (Stefan cel Mare), centru (Sf Gheorghe).
Nicaieri pe traseul actual nu exista o zona unde navetistii pot sa faca trecerea de la masina / transport in comun, iar mall'ul este locatia perfecta, basca scapi si de cele 10 minute minim de asteptare pentru virajul la stanga de pe DN1 pe Aerogarii.
Odata cu reabilitarea liniei si introducerea tramvaielor noi si daca linia va fi separata de benzile auto, linia va deveni foarte atractiva (chiar si pentru multi mofturosi) cand o sa-si dea seama ca pot economisi jumatate din timp.
Traseul de la parcarea mall'ului la actualul cap de linie dureaza 25 minute mers pe jos, deci complet neatractiv pentru acest grup.

Nicusor a mentionat proiectul asta de cateva ori, la fel si Clotilde, deci poate se face ceva pregatire pt mandatele urmatoare macar.

Rodeo

Și dumneata crezi că proprietarii Mall Băneasa, care sunt și proprietarii parcării, ar fi încântați ca o parte din locurile de parcare să fie ocupate zilnic de aceast grup de navetiști care nici măcar nu fac parte din mixul de clienți pe care ei cheltuie mulți bani să îi atragă acolo, inclusiv prin oferirea de abundente locuri de parcare? Asta ca să nu mai pomenim de spațiul pe care ar trebui să îl cedeze municipalității pentru infrastructura de transport. Cred că tocmai ai mai bătut un cui în coșciugul acestei propuneri. Dar hai să spunem că se realizează totul pe triunghiul liber dintre KFC și pasaj, care are o suprafață generoasă de 1ha. Dar rămân problemele de acces cum ar fi spațiul inexistent in zona reprezentanțelor auto, distanțele de siguranță față de rezervoarele îngopate ale stației de carburanți, rampa de aprovizionare de la Dedeman, interferența cu sistemul ILS în axul pistei și tot așa.
Dar așa, doar ca să ne amuzăm, să presupunem că avem un nebun care e hotărât să avem tramvai la IKEA. Expropriem o zonă pe interiorul gardului aeroportului și facem un cut&cover, trecem prin spatele hangarului de la Aviația Utilitară, ieșim la suprafață înainte de Inspectoratul Aviației MAI, facem terminal pe una din parcelele libere. Dacă trecem de toate costurile suplimentare aduse de cerințele de siguranță (combustibil de aviație aprins care se scurge în o tranșee cu circulație publică nu sună bine), vom avea atât de mult cut&cover încât ar concura la costuri cu un tronson de metrou. Caz în care mai bine renunțăm complet la complicațiile de la suprafață și facem totul subteran, pe traseu direct, ca la un metrou. Ah, dar tocmai se construiește metrou acolo. QED.

dr4qul4

Proprietarii parcarii s-ar putea sa fie tot statul roman. E chestia aia cu "retrocedarea fermei Baneasa". Mult prea imbarligata pentru a fi dezbatuta pe forum.
Dar cum s-a amenajat statie STB in mijlocul parcarii, pot sa faca si tramvai. E destul loc pt parcari si daca tot esti acolo...iti faci si cumparaturile.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AndreiB

Sa nu uitam terenul imens la est de mall, planificat rezidential si blocat pana acum de incertitudinea juridica.

Candva, cumva, tot blocuri se vor face acolo. Blocuri care vor fi la >1km de statia de metrou. Adica absolut nimeni nu va folosi metroul fara sa existe o linie feeder rapida.

Multi dintre ei ar putea lucra in Pipera, sau ar vrea sa ajunga in centrul Bucurestiului (via M2).

Faci ce faci, tot la nevoie de mass transit ajungi, si ideal asta inseamna tramvai.

Daca optiunea mai buna este 5 via DN1 sau 5 cu ocol prin livezi, sau chiar 5 via Strada Avionului, mai se poate discuta.

Telvanni

Cat de relativ e totul, cineva mai sus zicea ca e mult de mers de la statia STB la Mall. Sunt 250m. Nu e mult deloc.

carutasul

pentru că tot am comentat ceva la M6 și cred că e mai general și s-ar potrivi aici:
Mi se pare că transportul STB e cam aiurea organizat și asta împiedică folosirea lui în măsură mai mare.
Eu personal prefer să folosesc STB de câte ori am ocazia. O variantă interesantă în teorie (pentru mine, dar cred că pentru multă lume) e perechea de tramvaie 1/10: poți intra în oraș pe una din radialele existente, eventual lași mașina într-o parcare, la mine e Vulcan Centre de pildă, mergi până spre cartierul unde ai treabă și de acolo linia locală, dacă mai e cazul. Mi se pare că inelul ăsta e esențial - mai important ar fi doar traseul lui 41 când s-o mai prelungi și el încât să formeze un fel de inel2. Însă pentru asta ar trebui să ai frecvențe decente și/sau măcar predictibile. Tramvaiul 1 merge destul de rar ( nu îmi dau seama dacă din cauză că traseul nu e separat complet sau din cauză că nu au destule vehicule) și asta reduce atractivitatea liniei. Normal că dacă ai un traseu pe care tramvaiele merg la 15-20 de minute nici nu ai călători, asta te tentează să reduci și mai mult frecvența și tot așa... Din cauza asta oamenii preferă traseele "directe", care trec prin centru și care aglomerează traficul și ... întârzie și ele...

AndreiB

E foarte bine sa ai linii inelare care functioneaza bine. Linia 1/10 sufera de trei probleme majore:

Captul actual la Banu Manta nu este ideal (datorita problemei cu substatia care previne capatul natural la Romprim.

Lipsa gardurilor pe Soseaua Oltenitei (datorita PS4).

Lipsa unei dispercerari dinamice la STB. Daca se provoaca gramezi de tramvaie la capete, ar trebui tinute pe loc si eliberate treptat pentru o frecventa mai egala, sau trimis un tramvai gol in regim express sarind peste n statii si pe urma normal.

Dar nu merita ocolit. Daca o linie directa, mai scurta ar traversa centrul pe un traseu complet separat de trafic, ai prefera aia vs sa ocolesti orasul pe inel si sa schimbi.

Problema e lipsa benzilor dedicate. Si e o problema incredibil de ieftin de rezolvat.

carutasul

da, și asta e drept, doar că e ușor de rezolvat pentru autobuze.Pentru tramvaie văd că discuția cu prelungirea 32 peste piața Unirii s-a oprit (și acum a mai apărut și urgența - sincer eu sunt cam sceptic referitor la urgență - cu plafonul). Poate că dacă tot dăm peste cap traficul acolo ne putem gândi și la o soluție diferită, gen ridicat tramvaiul pe un pod peste bulevard. Dar mai e o problemă: nu poți avea linii directe din m-1 plecări în m-1 destinații, deci poți traversa centrul pe doar câteva- 3-4 direcții principale (pe care nici nu cred că le știm că nu cred că s-au mai făcut statistici din anii '90). Și eventual să faci un nod STB, ceea ce e complicat că e nevoie de spațiu.  Pentru restul destinațiilor inelara ar fi o variantă foarte bună, linia nu e așa de lungă, dacă traseul ar fi cât de cât "securizat" și frecvența mai bună ar fi de mare ajutor... Plus că e suficient de centrală ca să te ducă în multe "destinații finale", fără să mai schimbi: licee, Mall-uri, cartiere de blocuri, firme, gara  etc, nu e "în câmp" cum e de pildă centura feroviară.

shift2rail

S-ar putea profita de oportunitatea schimbarii plafonului ptr a transforma pta Unirii intr-un nod multi-modal adevarat: tram(0), metro(-1) si, nomina odiosa, gara terminus tren(-2), printr-o prelungire subterana de la GdN.

dr4qul4

@AndreiB , ce problema genereaza lispa gardurilor pe SOs Oltenitei?
Foarte rar se baga cate o masina pe linia de tramvai pe acolo. De obicei doar ca sa intoarca.
Gardurile acolo nu vor rezolva nimic. Blocajele se fac la intersectii
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

misiekwas

^^
Nu știam ca este secția de comedie. Afara de faptul ca nivelul -2 tot metrou este, aceasta propunere are cam puțin sens (n-are niciun rost sa faci terminus acolo pentru ca ucizi capacitatea, dar în schimb și cheltui niște miliarde ca să faci asta).
Tramvaiul parca se va face.

carutasul

presupun că a rămas în plan dar câtă vreme e discuția cu plafonul Dâmboviței bănuiesc că se va amâna. Eu ziceam că eventual poate ar merge și ridicat la +1 pe o porțiune ca să nu intersectezi de exemplu bd Unirii și totuși să ajungi la sf Vineri. Deși până la urmă nici la sol nu cred că ar fi chiar așa mare deranj, că stă și el la semafor ca orice om :) . Eu consider că legarea celor două părți ale pieței ar fi un mare progres, rămân la părerea mea că dacă trebuie să schimbi mai mult de două mijloace de transport de regulă renunți. Doar mă gândeam că dacă tot se fac lucrări în zonă, o dată la 50 de ani sau poate și mai rar, poate ar merita studiate toate variantele...