News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[B] Mentenanța, modernizarea și extinderea infrastructurii STB

Started by doryan93, November 14, 2013, 02:56:59 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

panzer


Konter

Cat dai atata face. 11 milioane euro/km de linie de tramvai in Slovacia la nivelul anului 2018, 6,3 milioane in Bucuresti, 2024.

" La scurt timp după publicarea articolului, Marin Mândrilă, patronul Mari-Vila Com, a revenit cu un punct de vedere în care susține că firma pe care o conduce a ofertat cu 20 de milioane de lei mai puțin față de valoarea estimată a lucrării pentru că produce, în cadrul firmei, aproape 50% din ce-i trebuie pentru a face o linie de tramvai. Acesta a spus și că are înțelegeri cu alți producători care-i dau piese la preț preferențial.
,,Mari Vila face cam 50% din ce intră într-o linie de tramvai. Lumea cumpără tot de la noi. Piese de cale. (...)  Stâlpii de iluminat, tot așa, îi producem noi. În România suntem singurii care-i producem.Toți ceilalți care fac linii de tramvai vin și cumpără stâlpii de la noi. (...) Producătorii care sunt ori austriecii Alpine, ori polonezii sunt firme care lucrează cu noi și ne dau la un preț preferențial. (...) Trebuie să furăm toți ca să dăm bine? Adică vă supărați că fac la preț mic. Văd că vă supărați. Uite că vreau eu să fac la preț mic. Vreau să fac donații către primărie", a declarat Marin Mândrilă.
,,Suntem unul dintre constructorii cei mai importanți. De fapt, suntem singurii care am mai rămas în ultimii 7 ani, pentru că restul, îmi pare rău să o spun că sunt colegii mei, ori au intrat în faliment, ori s-au dus la pușcărie. Eu n-am ajuns nici colo, nici colo pentru că mi-am văzut de treaba mea. Toate lucrările pe care le-am făcut, le-am făcut de calitate", a completat afaceristul.

Primăria Municipiului București a evaluat lucrarea la 154 de milioane de lei, însă asocierea de firme condusă de Mari-Vila Com a licitat o sumă cu 20 de milioane lei mai mică și a câștigat licitația pentru că principalul criteriu de atribuire a fost ,,prețul cel mai mic".
[...] Un calcul simplu ne arată că pentru fiecare km de linie de tramvai reabilitat, din conturile Primăriei Generale pleacă 6,3 milioane de euro.
Mai mult, un calcul simplu arată că suma ofertată de aceste firme reprezintă doar 86% din valoarea pe care instituția a estimat-o.
Fondatorul Asociației Construim România, Mihai Alexandru Crăciun, a declarat pentru Buletin de București că societatea Mari-Vila Com a folosit o strategie des utilizată în domeniu pentru a câștiga licitația. Mai exact, au licitat mai puțin pentru a se asigura că primesc contractul, cu riscul de a face un compromis la calitatea lucrării.
,,E o strategie tipică. De obicei se licitează la 75-85% din prețul anunțat de autoritate. Lucrările la mai mult de 85% nu câştigă, iar cele sub 75% sunt suspecte, pentru că înseamnă compromis la calitatea minimă", explică Mihai Alexandru Crăciun, fondatorul Asociației Construim România, pentru Buletin de București.

Prețurile pentru astfel de lucrări sunt mai mari în alte țări din Europa, inclusiv în țări din Europa Centrală și de Est. De exemplu, o licitație similară din orașul Kosice din Slovacia, de la granița cu Ungaria, organizată în 2018, a avut un preț mult mai ridicat de 11 milioane de euro per kilometru.

Reprezentanții Primăriei Generale ne-au comunicat oficial că lucrările nu vor fi executate de o singură firmă, ci de o asociere de companii după cum urmează:
Mari Vila Com(lider de asociere)
Luxten Lighting Company SA
Electromontaj SA
Baicons Impex SRL – Subcontractant

Sursa

panzer

Mda... ce sa spui la un astfel de articol!

Eu unul tot sunt curios de ce fundatia unui stalp de iluminat e mai importanta decat o traversa care tine sina. Nu e nici un jurnalist pe aici sa intrebe Inginerul care supravegheaza santierul?

Eu tot astept sa mai inceapa macar inca un santier de modernizare linie tramvai. Sa putem compara. Dar parca vad ca iar se freaca menta toata vara dupa o hartie si incep in Septembrie in forta.

Deja Bucurestiul incepe sa se simta ca pe vremea lui Ceasca, un imens santier: Temie, M6, tramvaie. Macar nu ne mai pierdem timpul/bugetul cu "cel mai mare carnat din lume" sau cele mai multe vouchere pt Televizoare.

panzer

Multumim.  :lol:

Hai sa punem si aici articolul sa ramana. Cand o sa avem probleme pe linia lui 5 sa ne aducem aminte:

Sursa B365

QuoteESENȚIAL | Inspectorii PMB spun că totul e OK pe șantierul de la Linia 5. Pro Infrastructură și Metrou Ușor au sesizat distanțieri lipsă, goluri în suduri, stâlpi descentrați

QuoteMărimea fundației ,,disproporționat de lată" a rezultat dintr-un calcul funcție de încărcările stâlpului: se întâmplă frecvent sa existe guri de vizitare aferente canalizării în axul liniei de tramvai, astfel distanța dintre traverse se mărește. Distanța dintre traverse poate fi accidental până la 1.5 m, fără să afecteze siguranța în circulație. Fundațiile stâlpilor metalici sunt executate conform proiectului. Stâlpii SM6 au fundația de 1,60 x60x1,90 metri, deci față de axul celor două căi de rulare este o distanță de 0,80 m de o parte și alta. În conformitate cu proiectul, interaxul celor două căi este de 3,5 lungime unei traverse fiind de 2m.

Sudurile aluminotermice sunt executate conform proiectului și au rapoarte de examinate prin control ultrasonic, cu volum de examinare de 100%.

Distanțierii se montează în momentul calării liniei pentru betonare.






Xenos

Cert este ca Mari Vila lucreaza f rapid pe acest santier, mi-as dori ca pe alte santiere, de exemplu pe Mihalache unde se circula pe o singura banda si va fi haos, sa se mearga la fel de rapid si de eficient.
Prin opozitie, de ex, cu Vasile Milea, unde a fost dezastru (inclusiv termenul contractual fiind disproportionat de mare).

sarbu

QuoteLucrările la linia 5 de tramvai riscă să fie sistate, după ce una dintre companiile care se ocupă de modernizare a avertizat Primăria Capitalei că nu va continua reparațiile, spunând că PMB nu ar fi plătit facturile. În notificarea transmisă către municipalitate, compania spune că a realizat lucrări de circa 41,3 milioane de lei, însă ar fi primit de la Primăria Capitalei doar 6,5 milioane de lei.
Lucrările de la linia 5 de tramvai riscă să fie oprite, după ce una din cele trei companii care se ocupă de lucrări acuză Primăria Capitalei de neplata facturilor pentru modernizare, potrivit Newsweek.

Lucrările la linia 5 intră în impas? O companie care se ocupă de reabilitare acuză Primăria Capitalei de neplata facturilor
Astfel, linia 5 din nordul Capitalei se află în plin proces de reabilitare de mai multe luni, iar sursele Newsweek au obținut documente potrivit cărora compania Mari Vila-Com SRL somează Primăria Capitalei să achite facturile pentru lucrările deja realizate, care ar valora circa 41,3 milioane de lei. În total, un consorțiu de trei companii se ocupă de primul tronson de reabilitare al liniei 5.

Cine ar fi vinovat pentru această situație
Situația pare una atipică, de ce nu ar plăti Primăria Capitalei lucrările de reabilitare a liniilor de tramvai, după ce PMB. prin edilul Nicușor Dan a anunțat că vrea să cumpere 250 de tramvaie noi, transportul în comun fiind considerat opțiunea numărul 1 pentru eliberarea traficului din Capitală?

Ei bine, se pare că Nicușor Dan ar fi trebuit să ceară aprobarea majorării bugetului în cadrul CGMB pentru a putea acoperi facturile restante către companiile care se ocupă de reabilitarea liniei 5.

Am solicitat un punct de vedere din partea Primăriei Municipiului București și îl vom comunica imediat după ce îl vom primi.

https://b365.ro/esential-santierul-de-la-linia-5-in-pericol-de-sistare-unul-dintre-constructori-ameninta-ca-de-luni-nu-mai-misca-un-deget-din-cauza-datoriilor-mari-pe-care-pmb-le-are-deja-536894/

Konter

@Xenos Mari Vila doar linii de tramvai produce si face, restul se asociau cu ei cand reabilitarea strazilor includea linii de tramvai. Swietelsky a lucrat pe Vasile Milea si s-a vazut ca nu era domeniul lor, a durat dublu fata de cat trebuia. Restul care au castigat loturi de tramvai nici macar cai ferate n-au facut (cu exceptia Tancrad), unii nici la drumuri n-au lucrat.

Lyvyoo


Telvanni

E adevarat, de ceva vreme nu am mai vazut aproape nicio miscare sau avans.

paullie

Pai ce facusi Nicusoare taica?
QuoteLucrările de reabilitare a liniei 5 de tramvai din București au fost sistate. Constructorul Mari-Vila dă termen de 2 săptămâni Primăriei Generale să-și plătească facturile.
Primăria: Avem bugetul necesar, e nevoie de rectificare bugetară
https://www.g4media.ro/exclusiv-lucrarile-de-reabilitare-a-liniei-5-de-tramvai-din-bucuresti-au-fost-sistate-constructorul-mari-vila-da-termen-de-2-saptamani-primariei-generale-sa-si-plateasca-facturile-eu-am-pla.html

Lyvyoo

A dat Burduja verde pana la urma, va da voie consilierilor sa voteze rectificarea:
https://www.facebook.com/tianu/posts/pfbid0mGvCNRDvucaw3Uu7D6i72SggmhabBG3Hup16eQFZuDvWSxLMsgd5j7Kof1hxubJHl

Inteleg ca se stia ca se va ajunge aici din momentul in care in campanie electorala s-a respins bugetul si ideea de a dirija spre infrastructura din banii de subventii de la termie, care oricum nu erau necesari toti acum la mijlocul anului. Speram sa nu se mai joace politic urmatoarele santiere, caci vor fi destule.

bZ1-

praf in ochi, la sectorul 1 au sabotat tot ce au putut, cu Burduja in frunte. Aici vrea el sa pare marinimos, pe dreaq... au negociat si au primit altceva in schimb, altfel nu dadeau drumu.

panzer

O sa vedem in sedinta consiliului general. Pariul meu e pe bani in plus la Termoenergetica.

Multumim Adrian Nastase pentru ce ai facut din Bucuresti.

lucian

S a stabilit când va fi ședința ? Mă aștept să fie în regim de urgenta pentru a se rezolva mai repede problema cu banii și să continue lucrările...

Lyvyoo

A zis ieri Nicu la Euronews ca intr-o saptamana se rezolva rectificarea si ca nu ar fi un conflict in Consiliu. Cica nu s-au asteptat la un asemenea progres si alocasera mai putini bani. Cel mai probabil vrea sa fie diplomat si baga sub pres discutiile din spate, dar asteptam sa vedem.

Mai nasol este ca nu s-a mai auzit nimic despre ultimul tronson licitat, linia lui 40, care se afla in evaluare financiara si era anuntat pentru iunie.