News:

.

Main Menu

[B] Traseele STB

Started by Ionut, April 12, 2012, 06:41:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


panzer

@frunzaverde: uiti un lucru esential: In Bucuresti STBul este gratuit pentru pensionari si elevi. Metroul nu este. Exact aceste 2 categorii sociale in Romania anului 2019 sunt cele pentru care 35 lei (studenti si elevi) sau 70 lei (pensionari) chiar conteaza!

subway

Problema nu este ca sunt gratuitati (gratuitati sunt si la metrou) ci ca nu se contabilizeaza.
Pentru ianuarie asteptam sa vedem ce intreprinde CJ Ilfov in materie de curse suburbane, PMB a luat deja initiativa...

Harry


Ionut

Am văzut azi articulatele Otokar pe 783. Chiar e potrivit? Asa trafic avem pe linia de aeroport?

voicul

Eu zic ca da.
Eu m-am inghesuit intr-un 783 pana la Otopeni si majoritatea de fapt mergeau in orasul Otopeni.
Problema e de bagaje. Asa multa lume nu ar fi, dar cand ai si bagaje deja e cu probleme si nu strica exatra spatiu.

Cristi N

Practic am avea nevoie de niste autobuze cu spatii de depozitare pentru bagaje. Cred ca ar fi o idee buna inlocuirea unui set de scaune din partea din fata cu un set de rafturi pe care sa incapa ~ 10 genti/trollere.

frunzaverde

#97
Impresia mea e ca ar fi mult mai atragatoare ruta cu vehicule mai scurte, dar (mult) mai frecvente - preferabil la 10 minute fata de 15-20 acum.

Fluxul de la si la aeroport este prin natura lucrurilor "picuratoare" ("serial"), nu "val toti-odata" ("paralel") - pasagerii ies din avion "in sir", trec prin control de pasapoarte in cateva siruri, trec pe la banda de bagaje in sir, si ies din terminal in sir, in functie de cum au terminat formalitatile.  Asa ca autobuzul nu se umple "val" (precum se umple cand o scoala termina cursurile sau o fabrica termina schimbul), ci "pic-cu-pic" (mai degraba similar cu cum curg angajatii din blocurile de birouri).

Pe sens invers, la fel - un autobuz la 15-25 de minute inseamna ca trebuie sa-ti iei mult timp de rezerva in cazul nefericit ca-l pierzi. Sau sa stai cu mana pe telefon sa chemi un uber/taxi(fy) daca l-ai pierdut, caz in care, pentru multi, de ce sa se mai complice... La 10 minute, e mai atragator sa iei STB-ul decat la orar neregulat cu 15-25 minute.

Pe urma, e clar nevoie de sincronizare cu cursele - pe cele mai aglomerate ore (bancul de plecari de dimineata - decolari 6-9 si bancul de sosiri de seara tarziu - aterizari 22-1:30), frecventele sunt slabe spre foarte slabe. Aici "burduful" n-ajuta pe nimeni - mai bine un autobuz scurt la 10 minute decat unul lung la jumate de ora...

Si da, e nevoie de spatii dedicate de bagaje. Si preferabil de o ruta pana "mai in oras" pentru navetistii din Otopeni, care sa nu fie nevoiti sa se inghesuie peste bagajele celor care vin la aeroport.

O posibila solutie ar putea fi:
1. sa suplimenteze 2-3 autobuze pe R442 (Piata Presei - Otopeni), pentru un autobuz la 15 minute. Se pot gasi autobuze pe "fantome urbane" care oricum cara aer, sau pe rute care dubleaza degeaba metroul.
2. prelungi R442-ul pana la Universitate - Rosetti.
3. Reruta toate preorasenestile (si sunt gramada) de pe DN1 sa intre si sa opreasca in aeroport (deci inclusiv 442-ul). Acum opresc pe DN1
4. Eliminat statiile din Otopeni pentru 783 si transformat intr-un "expres" veritabil.

Asa, cu un minim de investitii ar fi autobuz Bucuresti - Otopeni la cateva minute (5-7 la ore de varf). Un 783 "rapid" la 10-15 minute, si un 442 "lent" la 15-20 de minute.

Si da, pot mari tariful la 783-ul nou, pot chiar sa-l si dubleze daca ofera conditii decente... Pot chiar pune tarif special de aeroport, daca vor.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alex8

Între stația Meteo Băneasa si primăria Otopeni sunt foarte multe stații în care nu sunt pasageri pentru expres, iar 780 are mult mai puține stații pe același traseu.

Sorinus

https://t2t.ro/stb-a-introdus-linia-782-care-leaga-aeroportul-otopeni-de-mall-baneasa/

Exact ce a zis frunzaverde mai sus, dar mai prost aplicat. Cati din Otopeni au treaba doar la Mall Baneasa? Se poate legat totusi de 335/330, decat sa astepti 20 minute 783.

Am vazut duminica un 782 operat cu un Kent C normal (3  usi).

voicul

Ii exact ce trebuie ... pentru industria auto si dezvoltarea traficului in B.

Spre exemplu puteau sa mai impinga putin linia pana la linia lui 41 (mai exact 2 statii in plus), fara prea mare trafic pe traseu. Era mult mai buna conexiunea cu orasul.

Schimbarea liniilor este cel mai problematic la STB si (eu) zic ca motiv general pentru care nu prea se foloseste.

frunzaverde

Quote from: voicul on January 08, 2019, 12:17:15 PM
Schimbarea liniilor este cel mai problematic la STB si (eu) zic ca motiv general pentru care nu prea se foloseste.

Ce? Reteaua de linii a RATB/STB a fost si este incredibil de statica pentru nevoile unui oras imens precum Bucurestiul. In mare, reteaua este neschimbata fata de sfarsitul anilor '80 (dupa eliminarea retelei centrale de tramvai si subtierea celei de troleibuz) si inceputul anilor '90 (refacerea partiala a retelei de troleibuz si reconfigurarea retelei de tramvai in zona Gara de Nord-Buzesti). Am plecat din Bucuresti (si din Romania) in 2006, dupa ce am trait toata viata in Bucuresti. De atunci am folosit RATB-ul/STB-ul de maximum 5 ori, in scurtele vizite facute. De fiecare data, nu am avut nevoie nici de harta, nici de ghid al rutelor, nici de plan. Totul arata (si arata) aproximativ identic cu ce era acum 20 de ani. Daca nici asta nu e stabilitate... atunci ce e?

Rezultatul e ca avem concentratii mari de linii si frecvente care deservesc platforme industriale disparute, puternic subtiate, sau automatizate masiv (Republica, Vulcan, Laromet, IMGB), ramase identice din anii '80. In schimb, nu avem servicii catre platformele noi industriale, logistice, rezidentiale sau comerciale care au aparut. Zona Aurel Vlaicu - Pipera e legata prost si fragmentat. Zona Militari - A1 e legata pe sfert (practic pana unde era ceva dezvoltare la inceputul anilor '90). Zona Herastrau - Baneasa e si ea legata prost. Zona Ghencea - Domnesti e si ea legata aiurea spre deloc...

Mai mult, fluxurile de trafic asuma in continuare situatia din 198x sau 199x. Pentru STB metroul practic nu exista. Linii multiple care se suprapun masiv cu reteaua de metrou (381, 336, 601, 34, 1, 61, 62, 97...). Pe urma, avem linii care nu se integreaza deloc cu reteaua de metrou sau se integreaza prost - de exemplu 385, de care depinde un intreg cartier (13 Septembrie - Ghencea) in loc sa se lege la metrou la Eroilor sau Unirii, se leaga la Izvor, unde legatura e mult mai slaba.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

daniel28

#102
Quote from: Sorinus on January 08, 2019, 12:09:13 PM
Am vazut duminica un 782 operat cu un Kent C normal (3  usi).
Trec zilnic prin zona și azi a fost prima zi în care am văzut 2 călători în 782. În rest circula gol.
Cred ca ar fi mai eficient sa întoarcă la Presei pe unde oricum trec 131, 335 și 361 care ajung la Mall Băneasa. Plus ca ar avea legătură și cu cele care trec pe la Aeroport Băneasa.
Întreba cineva mai sus dacă sunt pasageri din Otopeni la express. În fiecare zi sunt pline stațiile din Otopeni, mai ales în timpul școlilor. Mulți liceeni circula cu 783 spre oras.

Ionut

AGERPRES: Care este în prezent gradul de încărcare pe mijloacele de transport din Bucureşti?
Andrei Creci: Considerăm că gradele optime de încărcare ar fi 2 şi 3 din 4 maxim, dar este un cerc vicios. Noi nu avem destule mijloace de transport, iar pe unele gradul de încărcare este foarte mic. Sunt unele linii de tramvai la care abia se ajunge la maximum 3 din 4. Sunt linii pe care se merge cu 1 şi 2 grad de încărcare, dar sunt şi linii cu 4. Spuneam că este un cer vicios pentru că avem linii cu grad de încărcare foarte mic, dar dacă am suplimenta şi am avea mai multe tramvaie şi lumea ar fi mai dispusă să vină să le folosească. Dacă ai un tramvai foarte mic care vine la jumătate de oră, nu circuli cu el şi atunci el vine gol, dar dacă ai un tramvai mai mare şi vine odată la 10 minute şi ar mai fi şi nou, lumea ar fi tentată să folosească acea linie de tramvai. Tramvaiul va rămâne cel mai ieftin, cel mai ecologic mod de a te deplasa într-un oraş.

Liniile cu cel mai mare grad de încărcare, respectiv 4, sunt pe tramvaiele 1, 8, 10, 11, 21, 25, 32, 35 şi 41, pe troleibuzele 66, 76 şi 86, iar la autobuze avem cam 22 de linii.

AGERPRES: Mijloacele de transport ajung cu întârzieri destul de mari faţă de programul publicat pe site-ul STB. Cum veţi reglementa această situaţie?
Andrei Creci: De regulă la liniile de tramvai unde avem gard de protecţie nu se întârzie, dar se întârzie la autobuze din cauza traficului. În curând, sper, să avem o aplicaţie care să completeze site-ul nostru. STB are în curs de implementare un sistem de informare a călătorilor privind traseele şi timpii estimaţi de aşteptare a vehiculelor în staţii, prin intermediul unor aplicaţii pentru telefoanele mobile. Aceasta va arăta în timp real cât face tramvaiul, troleibuzul, autobuzul, când trebuie să ajungă, de ce întârzie, cu câte minute întârzie, care este traseul de la punctul A la punctul B.

În plus, pe peroanele staţiilor liniei de tramvai 21 urmează să fie montate panouri LED de informare cu privire la timpii de aşteptate şi camere video pentru siguranţa călătorilor. Pentru creşterea eficienţei, traseul liniei de tramvai 21 a fost separat prin intermediul gardurilor de traficul rutier, iar în prezent se desfăşoară lucrări pentru separarea de trafic a liniilor de tramvai 1 şi 10. De asemenea, pe traseul liniei de tramvai 55, PMB a implementat un proiect pilot de informare a călătorilor în staţii.

Agerpres

irirat

Linii Regionale

De la 1 ianuarie 2019, liniile preorășenești care asigură transportul călătorilor vor fi reorganizate, devenind linii regionale, cu indicative noi și cu trasee modificate. Astfel, va fi adăugată litera ,,R" înaintea numărului de linie și vor fi atribuite numere noi. STB SA va opera 27 de rute regionale, cu șase linii în plus față de cele 21 actuale, iar parcul auto va crește, de la 49 de autobuze în prezent, la 112.

INDICATIV   TRASEU
R   405   Comlex Comercial Titan - Glina
R   427   Ghencea - Darasti Ilfov
R   430   Pacii - Chiajna
R   431   Pacii - Darvari
R   433   Pacii - Dragomiresti Deal
R   438   Piata Sudului - Vidra
R   444   Piata Presei - Piscu
R   457   Republica - Piteasca
R   477   Piata Presei - Sitaru

sursa: http://stbsa.ro/lin_regio.php