News:

.

Main Menu

[B] Traseele STB

Started by Ionut, April 12, 2012, 06:41:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dudley

Daca linia 5 ar fi reabilitata si capatul (aproape imposibil din pacate) la Baneasa sau oricare altei parcari mari, ar fi extrem de atractiva.
Pana nu se reabiliteaza bucata dintre Pod Baneasa si Stefan cel Mare va fi un dezastru.
Poate ar fi fost mai bine sa fie reintrodus 5'ul prin toamna, asa aveau timp de putina mentenanta, dar mai important 605 avea AC, pe cand 5'ul nu are

Sorinus

Dupa reabilitare, ar fi bine sa puna Bucur si ce V3-uri au fost modernizate pe linia asta, ptr ca se vor elibera de pe liniile 1 si 41. Asta ar face linia interesanta, altfel nu vad corporatistii s-o foloseasca in detrimentul M2.

oc7avian

Pentru mutarea capătului la Băneasa vor să lanseze SF.

Pentru restul liniilor, e excelent că avem aceste DALI-uri aprobate. Înseamnă că pot începe investiții în modernizare. Absurd că nu existau deja..

Vă aduc aminte că bucla de la Băneasa pe care o fac în regie proprie a fost blocată de o expropriere de sub 5.000€. Nu, nu e nicio eroare în redactarea sumei. Nu, nu sunt mii de mii de €. Cam de la nivelul ăsta sperăm ca PMB să se ridice.

Revenind la 5 un pic, el va fi dublat de 330 începând de mâine. Acesta va avea capătul mutat de la Piața Presei Libere la Centrul Comercial Băneasa. Astfel, dezavantajele eliminării 605 sunt eliminate

miahi

^
Quote from: miahi on March 10, 2022, 12:31:38 PM^ Ca se recapitulam. Propietate privata : 2 mp de teren expropiati si 21 ml de gard afectat. Total 4608 EUR. ...

In continuare eu raman preplex de fiecare data cand imi amintesc in ce suma / problema s-a putut bloca o mare parte din oras...


cezar-mario2012

^Nu suma a fost problema, ci refuzul de a fi expropriat al moșului.

miahi

^de aici si prerplexitatea. O mare parte din oras s-a blocat in refuzul unui om si nu s-a mai facut nimic mai departe. Acum ca s-a aflat si suma si detaliile exproprierii avem si partea financiara a problemei - 5000 EUR si doar face indignarea mai mare.

frunzaverde

#306
Problema e legislatia inepta de expropriere. Puteau fi si 1 leu si 1 milion de euro, mosul a facut tot ce i-a stat in putinta sa blocheze lucrarea.

Legislatia de expropriere in Romania este la un nivel absurd gen Japonia - cu efecte identice. Inclusiv in tari libertariene gen SUA, primaria are drept absolut de expropriere, si opozitia este limitata. In Romania trebuie, ca sa expropriezi un cotet de gaini in varf de munte pentru o autostrada, semnatura Primului Ministru si a altor vreo opt diversi... Si daca e o lucrare de interes local sau regional, poate zace un proces de expropriere in purgatoriu, blocat, si 10+ ani.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Xenos

Pt lucrarile de infrastructura exista o lege foarte eficienta de expropriere Legea nr. 255/2010, care face imposibila opozitii precum cea din speta. Probabil PMB a actionat inept, cum in general face in toate spetele.

frunzaverde

M-am uitat pe lista lunga si foarte aleatoare de tipuri de proiecte care intra sub incidenta legii, nu vad unde ar putea intra tramvaiul: https://www.vetis.ro/media/images/2020/legislatie/13-XX-Investi%C8%9Biile%20publice/9-Legrea%20255-2010-Exproprierea%20pentru%20utilitate%20public%C4%83.pdf. Pare ca e partie de schi si conducta de titei - da, tramvai - nu.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

punktnet

Obiectivele de interes local nu intra pe legile de interes national.
De aia nu s-a putut merge mai departe pe legea aia.
Just kidding.

Cristi N

#310
Se incadreaza aici:
QuoteART. 2
(1) În sensul prezentei legi, sunt declarate de utilitate publică următoarele lucrări:
a) lucrările de construcţie, reabilitare şi modernizare de drumuri şi parcări de interes naţional, judeţean şi local, precum şi toate lucrările de construcţie, reabilitare şi extindere a infrastructurii feroviare publice, lucrările necesare dezvoltării reţelei de transport cu metroul şi de modernizare a reţelei existente, lucrările de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare, precum şi a infrastructurii de transport naval;

Avem si in preambulul HCGMB-ului articolele din lege pe baza carora se face expropierea:

QuoteIn conformitate cu prevederile:
Art. 2 alin. (1) lit. a) si alin. (2'), art. 5 alin. (1) §i alin. (3), art. 9 alin. (5]) din Legea nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauza de utilitate publica, necesara realizarii unor obiective de interes national, judetean si local, cu modificarile si completarile ulterioare;
Art. 4 alin. (1), alin. (2), alin. (5) si alin. (7) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauza de utilitate publica, necesara realizarii unor obiective de interes national, judetean si local aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 53/2011 si completate prin Hotararea de Guvern nr. 958/2013;
Hotararii Consiliului General al Municipiului Bucure§ti nr. 195/13. 09.2007 privind aprobarea documenta^iei tehnico-economice §i a indicatorilor tehnico-economici aferenp' proiectului ,,Modernizare sistem rutier §i linii de tramvai", cu modificarile si completarile ulterioare;

kitsune

Dacă nu se încadrează aici, rog să mutați în topicul corect.

Azi am trecut pe lângă aeroportul Băneasa și am rămas surprins să văd tramvaie pe linia aia ce era parcare publică. Atât de surprins încât a trebuit să fac poză în oglindă după ce am trecut. Linia este 5 și are la capătul dinspre intersecția Aerogării cu DN1 o "fierătanie" care face tramvaiul să plece în sens opus pe cealaltă linie. Ăleia nu i-am făcut poză.





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Cristi N

Fieratania este numita de cei de la STB: "macaz Californian" - nu stiu daca asta e denumirea si in alte parti sau creatie proprie STB.

Este un macaz temporar montat peste infrastructura definitiva. In ultima perioada solutia asta s-a folosit la parcarea de la Cora Pantelimon si la reabilitarea podului Grant (doar pe jumatate, mai au un sens de refacut).

elcraft

Oare 8 se suspenda permanent?
De 35 se mai stie ceva?

oc7avian

8-ul e adio. Oricum dubla 2 linii. Mai bine frecvențe mai bune pe alea, decât trenuleț.
35-ul deocamdată rămâne suspendat. Posibil lipsă tramvaie destule. Bine, și el cam dubla linii dar să zicem că era varianta rapidă și directă către Gară, cu schimb mai facil la Basarab cu restul liniilor.