News:

.

Main Menu

[B] Traseele STB

Started by Ionut, April 12, 2012, 06:41:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Quote from: Hef on January 14, 2020, 04:46:22 PM
Intre Lizeanu si Iancului, inclusiv pe zona pasajului Obor se poate circula pe linia de tramvai. 335 oricum face stanga la Iancului.
Cum faci asta la Obor?!...
Ai fost vreodata acolo?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

^^ frunzaverde a socotit generic gabaritul şi, cu excepţia când pe Lizeanu - Iancului au lăsat distanţă mai mare între firele de tramvai, nu au loc autobuzele. Ambulanţele sunt mai înguste. Pe Iancului am citit şi din alte surse că nu se poate.
Cont (aproape) inactiv.

bogdanstancu

Intrebare de 1000 puncte. Cate e gabaritul intre garduri (pe Stefan cel mare de ex) si cate e gabaritului intre doua persoane adiacente? Și adoua întrebare...ce lățime are un citaro?

frunzaverde

Gabaritul intre garduri, calculat de mine dupa normativ, ar trebui sa fie de cel mult 6500 mm; in realitate e probabil mai mic, tramvaiul din Bucuresti este sub normativ. Latimea unui Citaro este de 2550 mm, fara oglinzi. Nu poti avea doua autobuze stationate la peron nicaieri; nu poti avea un autobuz trecand pe langa un alt autobuz sau tramvai stationat la peron, chiar si pe gabarit de normativ. Vezi aici postul meu: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=385.msg260935#msg260935
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

Si totusi, nu crezi ca ar putea intra pe linia de tramvai la unele semafoare aglomerate? Macar acolo unde fac stanga?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

#215
Uite care este situatia "in linie curenta" (deci nu in dreptul statiilor) acolo unde s-au instalat garduri (si bine s-a facut!)...
Pe 27 august 2019 am postat la electrici efectele unui accident pe Vacaresti. Se vede cat de mica este de fapt distanta dintre tramvai si gard - dar si de ce anume este nevoie de acea distanta, pe care unii au considerat-o "prea mare", caci "musca/fura" din carosabil...
Se observa insa ca accidentul respectiv a blocat doar un sens (tramvaiele circulau bine-mersi in sens invers).

Insa daca acolo ar circula si autobuze, tinand seama de latimea normala a autobuzelor, o "evacuare de urgenta" a calatorilor va avea ca efect blocarea ambelor sensuri, caci autobuzul va trebui sa se dea in stanga, ca sa creeze spatiul suficient pana la gard, astfel ca pasagerii sa poata cobora...
Daca autobuzul insusi este avariat/defect - cu atat mai rau...
Dar, pana acum, gardurile astea sunt singurul progres real din timpul mandatului actualului primar general...

Quote from: TibiVIn urma cu 45 de minute, pe Vacaresti, la  coborarea de pe pasajul Mihai Bravu spre Piata Sudului.

Hopa, avem accident...



Ca tot se intrebau unii la vremea aia "de ce sunt gardurile la o distanta atat de mare fata de linia de tramvai?..."



Un jmecher cu Mercedes care a vrut sa tuneze gardul...

Concluzia:
asa cum spune frunzaverde, gabaritul liniilor de tramvai din Bucuresti NU permite circulatia autobuzelor pe liniile de tramvai.
Basca green-track (adevarat, sau doar ingroparea in pamant de flori a prismei de piatra sparta care ar necesita burare in cazul liniilor tip CF) face aproape imposibila aplicarea conceptului share lanes...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Hef

E clar ca nu se poate.
E greu sa treaca autobuz pe langa autobuz si mai greu autobuz pe langa tramvai.
Insa ideea nu e rea, pe anumite portiuni. Si poate fi luata in calcul pentru dezvoltari ulterioare.


TibiV

Da, daca se modifica gabaritul.
Distanta cu 1 metru mai mare intre cele doua fire/sensuri ale liniei de tramvai.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Valentin

Am explicat anterior că la liniile deja modernizate nu se poate implementa așa ceva, dar asta nu înseamnă ca in proiectele noi de modernizare sa nu se țină cont și de acești parametri. Se poate mării distanta dintre perechile de șine, se pot construi stațiile defazate, se poate gândi un sistem de prindere pentru alimentarea liniei de tramvai și troleibuz ca să poată fi folosite și de troleibuze unde e cazul. Vorbim de proiecte noi.

cristi5

Quote from: frunzaverde on January 14, 2020, 12:19:11 PM
@cristi5 - societatea poate sa vrea multe; anumite chestii - gen legile fizicii - nu sunt pe "vrute".
Iar autobuze mai inguste? Da, se pot comanda special, la preturi foarte, foarte, foarte speciale. Duble, triple. Nu mai bine luam tramvaie si cu-asta basta?

Pai in Bucuresti problema e congestia, nu banii. Problema e sa-i bagi pe cat mai multi pe transportul in comun. Ii ca la autostrazi, problema e siguranta rutiera dar noi vrem calitate si reziliem.

Bani are doamna, de tot face serbari campenesti cu ei. Paine si circ.

Dar fireste sa nu uitam ca nu-s in stare nici sa faca o achizitie pt busuri si tramvaie obisnuite... Dar  "in mod normal" nu vad de ce un oras de talia Bucurestiului nu si-ar comanda bus-uri custom daca asta e necesar.

Sigur ca si tramvaiele sunt bune dar traseul de bus e mult mai flexibil.

Lyvyoo

De pe pagina de Facebook a Asociatiei Metrou Usor  ( shorturl.at/yATWX )

"La finalul anului trecut am trimis un document privitor la eficientizarea liniilor de tramvai 21 şi 32. Am primit şi răspunsul venit din partea Direcției de Transporturi din cadrul PMB, în care se precizează că o bună parte din măsurile propuse de noi au fost avizate şi vor fi implementate.

Este vorba în mod special de restricționarea traficului auto pe Calea Moşilor, astfel încât tramvaiele liniei 21 să nu mai fie nevoite să stea minute întregi la semafoarele de la Bd. Hristo Botev şi Bd. Carol I, două locuri unde la orele de vârf se adună chiar şi 5 vagoane în aglomerație. Alți beneficiari ai masurilor propuse sunt și liniile 16 si 605, care vor petrece si ele mult mai putin timp la semafoarele respective. Vezi harta atasata cu solutia primariei.

Asociația Metrou Uşor apreciază inițiativa luată de autorități şi reaminteşte, în continuare, că pentru a duce la bun sfârşit aceste schimbări sunt necesare patrule de poliție care să se asigure că şoferii respectă noile indicații rutiere, dar şi montarea stâlpişorilor pe trotuare pentru a preveni parcarea necorespunzătoare a autoturismelor şi blocarea garniturilor de tramvai. Linia 21 este una dintre cele mai frecvent perturbate linii de transport din Bucureşti datorită maşinilor parcate neregulamentar pe Calea Moşilor şi în zona Pieței Sf. Gheorghe, care îngreunează aproape zilnic circulația tramvaielor.

Puteți consulta documentul trimis în decembrie anul trecut aici: https://forum.metrouusor.com/download/file.php?id=160196

Răspunsul autorităților îl găsiți aici: https://forum.metrouusor.com/download/file.php?id=161881 "

ionutb

Semaforul la unirii posibil sa ajute destul de mult ! Sa il vedem implementat intai...

dr4qul4

despre ce semafor este vorba? Nu gasesc nimic nici in propuneri, nici in raspunsuri
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ghrt

^Penultimul paragraf din răspunsuri, la intersecţia Regina Maria cu legătura spre piaţa Unirii / Aleea Mitropoliei, se va institui sens unic pe legătură şi semafor.
Prioritizarea acestui acces cred că va încuraja utilizarea bdului RM, rămânând în continuare ocupat de maşini deoarece va atrage mai mult trafic. Contrasensul însă va deveni liber.

Salut însă soluţia de pe Calea Moşilor. Într-adevăr nu trebuie interzisă circulaţia auto pe toată lungimea străzii, ci doar pe ultimul segment înainte de semafor, cu condiţia ca traficul existent să poată face la dreapta ca să nu ambuteieze pe stradă. Astfel tramvaiul va avea liber.
Cont (aproape) inactiv.

Lyvyoo

Exista oare o evaluare a eficientei traseelor care vin din Voluntari spre Obor, pe Colentina?
Adica ar trebui pus in balanta faptul ca aduc poluare (sunt niste SH-uri olandeze, jumatate Euro 3), nu pot fi utilizate de cei din Bucuresti care au abonamente pe linii comune, ard bani publici.
Eu sunt pro transport in comun dar problema aici este ca in majoritatea timpului circula mereu goale.   Nu ar fi mai profitabil sa se lege de tramvaiul 21 cumva, care merge destul de bine, decat sa se tarasca prin trafic dimineata pana la Obor iar restul zilei sa mearga goale?