[B] DNCB Centura Bucuresti

Started by Ionut, September 23, 2011, 09:28:38 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

cutter

Din ce știu pe surse motivul pentru care nu pun uzura este că odată pusă nu au garanția că CNAIR le face recepția, de fapt e mai mult ca sigur că nu ar face recepția pentru că nu ar fi gata și pasajul de la Chitila.

Iar pasajul de la Chitila n-ar fi gata pentru că CNAIR, după 4 ani, nu a reușit să finalizeze exproprierile celor 3 case de lângă pasaj. E nevoie de acele exproprieri pentru că rampa de urcare dinspre Chitila va fi lățită astfel încât sa fie un fel de bandă de accelerare. Practic și pila 6 și pila 7 și culeea se lățesc spre nord.

S-a propus de constructor o soluție prin care să pună uzura pe 95%+ din lot adică până la pasaj și să se facă recepția parțial pe acel sector. Nu a vrut CNAIR-ul nici așa.

E de înțeles că niciun constructor nu vrea să pună uzura pentru ca apoi să-i meargă mașinile pe ea cîțiva ani (poate chiar 7 ca în cazul Pasajului Basarab!) și garanția sa nu curgă, iar constructorul să fie la mînă CNAIR (care numai corect și partener serios nu e). Poate firme mai mari își pot asuma riscul cu ideea că în 5 ani recuperează prin arbitraje/procese daunele produse de stat, dar unele medii sau într-o situație financiară mai proastă sigur nu.

Asta e povestea reală (cel puțin, cât am reușit și eu s-o aflu/dezgrop) a blocajului proiectului, dar n-o să vedeți vreun ministru sau alt oficial/papagal spunând-o pe bune.

Ionut

#1891
Neaga oare face recepții partiale? Apropo de asfalt. Sunt fisuri și în binder. Cu alea ce fac?

cutter

Păi dacă s-a circulat atâta timp pe el... probabil se frezează și reașterne punctual unde sunt probleme, presupun.

Dar întrebi unde nu trebuie :)

danutzu_1069

Parca in partea de nord, la pasajul Chitila, acolo unde trebuie expropiat, nu este ceva ce tine de armata?
Vad ca GMaps ca ii zice Scoala de aplicatie pentru logistica... Pai daca aici, intre stat si stat e blocaj... n-are rost sa mai discutam despre altfel de expropieri...
Probabil sunt foarte inghesuiti acolo si daca le mai ia ceva din putinul pe care il au... o sa le plangem de mila...

cutter

Nu, la celălalt capăt al pasajului (cel estic). Sunt niște locuințe private.

GDPR

Teoria e interesanta, dar are niste hibe:

- Latirea pasajului vechi Chitila spre nord ar avea sens doar daca noua banda ar fi in continuarea bretelei de urcare pe pasaj dinspre Chitila, dar asta ar insemna sa se umble si la pasajul nou, care nu e in contractul Delta.
- Scotand pasajul vechi din ecuatie, Delta tot nu ar putea sa astearna acum uzura peste tot, pentru ca mai are niste lucrari de facut: completare borduri la benzinaria Rompetrol, finalizare banda de decelerare la intersectia cu strada Macului, care acum e la stadiu de balast, plus largirea soselei vechi. Referitor la ultimul punct, initial am crezut ca largirea se face doar la curba dintre Dragomiresti si Rudeni, dar acum am vazut ca merg in continuare cu lucrarile in directia Rudeni.
- Pe langa lucrarile de carosabil mai au de betonat si asfaltat trotuare in zona Titan-Mar si Rompetrol-Lukoil-pasajul peste apeduct si zona giratoriului de la Remat si de finalizat iluminatul in anumite zone (ex. Petrom). La trotuare au front de lucru, asa ca nu inteleg de ce nu le finalizeaza.
- Iarasi, nu inteleg care ar fi avantajul Delta sa se circule pe binder o perioada indelungata, avand in vedere ca uzura e mai rezistenta si daca s-ar circula pe ea, stricaciunile ar fi mai mici. Binderul e si mai scump, fiind mai gros si daca prezinta fisuri sau faiantari, nu ajunge o simpla frezare de cativa cm ci trebuie inlocuit tot stratul deteriorat. In plus, binderul asternut de Delta are si o porozitate destul de mare, fiind deja deteriorat in unele zone dupa prima iarna.

Concluzia mea e ca "sursa" (presupun in mod rezonabil ca e chiar Delta) se poate sa-si fi facut un calcul absolut gresit.

TibiV

Asta presupunand ca macar una dintre partile implicate si-a facut vreun calcul...

Din ce am vazut in ultimii ani, aici nu exista nici un fel de calcule si nici programari de lucrari.
Lucram ce lucram, si vedem ce iese cand terminam.
De toata jena...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cutter

Quote from: adrian rosca on May 08, 2018, 12:02:52 AM
Teoria e interesanta, dar are niste hibe:

- Latirea pasajului vechi Chitila spre nord ar avea sens doar daca noua banda ar fi in continuarea bretelei de urcare pe pasaj dinspre Chitila, dar asta ar insemna sa se umble si la pasajul nou, care nu e in contractul Delta.

Asta nu e o teorie. Ăsta e proiectul tehnic. Rampa de urcare dinspre Chitila spre Militari are nevoie unde ajunge pe pod de o continuare ("bandă de accelerație"), nu să intre în banda 1 abrupt cum e acum. Trebuie lățită culeea 2 și pilele 6 și 7. De altfel, te poți duce frumos pe str. Aurel Vlaicu să vezi că pila 6 e deja extinsă spre nord. La pila 7 nu se poate lucra decât pe jumătate (jumătatea dinspre București) pentru că nu e demolată casa de acolo.

Sunt 3 case care trebuie demolate, sunt prinse în HG-ul de exproprieri (cred că în cel din 2016 care a deblocat masiv lucrările), dar până în ziua de azi CNAIR n-a reușit să rezolve astfel încât să ajungă banii la oameni.

GDPR

#1898
Eu intru pe breteaua aia in DNCB in fiecare dimineata si nu mi se pare asa de horror, mult mai nasoale ca si vizibilitate sunt cele de la podul Grant, de exemplu. Trebuie doar sa te asiguri si sa nu intri ca berbecul pe centura, nimic mai mult. In plus, traficul atat pe breteaua respectiva cat si pe DNCB din directia Mogosoaia e destul de lejer. Problema reala acolo e breteaua de coborare din directia A1, iar faptul ca nu exista banda de decelerare genereaza cozi foarte mari in fiecare dimineata, care ajung uneori chiar pana spre Rudeni.

LE Cu galben am figurat pozitia culeei, care din cate stiu e si limita de proiect. Ce se intampla cu zona marcata cu rosu?


cutter

Probabil umplutura si un zid de sprijin.

Okesz

Quote from: adrian rosca on May 08, 2018, 12:02:52 AM
........
- Scotand pasajul vechi din ecuatie, Delta tot nu ar putea sa astearna acum uzura peste tot, pentru ca mai are niste lucrari de facut: completare borduri la benzinaria Rompetrol, finalizare banda de decelerare la intersectia cu strada Macului, care acum e la stadiu de balast, plus largirea soselei vechi. .........................
Eu tot sper ca macar sa asfalteze cu binder banda de deccelerare la intrare in Chiajna (dinspre A1), fiindca din cauza lipsei acestei benzi, giratoriul de la Lukoil / Rompetrol este blocat de cei care vin dinspre Dragomiresti/Chitila si intorc in giratoriu pentru a intra Chiajna. Astfel dupa-amiaza coloanele de masini se intind pana la ovoidul de la Renault - Serus.

TibiV

Quote from: cutter on May 08, 2018, 12:43:51 AM
...te poți duce frumos pe str. Aurel Vlaicu să vezi că pila 6 e deja extinsă spre nord. La pila 7 nu se poate lucra decât pe jumătate (jumătatea dinspre București) pentru că nu e demolată casa de acolo.

Pila 7 frumos "inglobata" in gospodaria omului...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

#1902
^^A da, am uitat sa mentionez banda de la Chiajna.

^In mod normal gospodaria aia n-ar avea ce sa caute sub pasaj. Dar cum pe vremea lui nea Ceasca exproprierile erau ultima problema a autoritatilor, acum avem situatii aberante.

cutter

Casa de care vorbesc este în afara pasajului.

Cea de aici:


cutter

Până la urmă sunteți mulți cei care treceți prin zonă. Mergeți unul dintre voi până pe str. Aurel Vlaicu (e un ocol de 3 minute din DN1A/giratoriul Chitila de sub pod) și faceți niște poze. Eu am fost acum vreo 2 luni.

Pila 7 vine extinsă mai mult decât pila 6 (la care deja este construită extensia), iar culeea 2 și mai mult extinsă. Evident trebuie și un spațiu de siguranță și un spațiu de lucru pentru macarale etc. Sunt 3 proprietăți acolo pentru care CNAIR nu a dat banii oamenilor - dacă cineva s-ar ocupa serios, inclusiv cu colaborarea Primăriei din Chitila, s-ar putea rezolva...