[B] DNCB Centura Bucuresti

Started by Ionut, September 23, 2011, 09:28:38 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

ss

Pe hartie arata bine, in practica... noi nu reusim nici macar sa ne pastram banda in giratoriu! In ce priveste al doilea desen, ne lipseste ceva foarte important: a treia banda! Gresesc?

panzer

N-o sa fie asa. O sa fie pur si simplu nemarcate la fel ca peste tot in jurul Bucurestiului.

Se face giratoriul si nu il marcheaza niciodata. Adica marcajul nu intra in giratoriu. Se opreste la cedeaza.

GDPR

Quote from: panzer on April 03, 2017, 09:59:31 AM
Incepem pe podul vechi de la Chitila. Restrictionat inca:

Restrictiile o sa mai dureze mult timp, avand in vedere ca asfaltul asternut in toamna este praf. E clar ca pasajul trebuie consolidat inainte de a fi reasfaltat.

Quote from: panzer on April 03, 2017, 09:59:31 AM
Zoom de la Mercedes spre Petrom. Se vad bordurile.

Nu sunt borduri, sunt elemente prefabricate de rigola.

Quote from: panzer on April 03, 2017, 10:16:15 AM
Dupa Rompetrol: borduri. Nu se vede in poze dar pe partea cu linia ferata toarna un parapet similar cu cel dintre Otopeni - Tunari.

De fapt e o rigola cu sectiune dreptunghiulara turnata pe santier.

Quote from: panzer on April 03, 2017, 10:16:15 AM
Calea de rulare este pe 4 benzi fara intrerupere. E nevoie de un alt ochi sa spuna daca e si uzura pusa sau nu. Eu nu ma pricep.

Uzura nu e, dar cu exceptia giratoriului de la Petrom unde mai e putin de asfaltat, este binder peste tot.

panzer

Merci Adrian. Acum e clar pentru toata lumea.

panzer

Din goana masinii cateva poze de la intersectia cu DN1. Lucreaza Dimar. Am numarat vreo 3 echipe.

Noul sens giratoriu de la Lukoil




Lucrarile pentru demolarea "mutantului"






Noul sens giratoriu de la Vectra:


Are cineva idee cum va arata la final? E vreun plan public pe undeva? Merci.
Se pare ca niste borduri vor ramane sa protejeze pila pasajului.

stangabriel

Dn1 - centura.

Ce vad pana acum: Parapetii vor fi din plastic intre sensuri.

Se aduce la nivel fostele insule, mai e nevoie de un strat. Asa pare. Sub Dn  acum avem 3 x 2 benzi, trebuie sa ramana 2 x 4. Langa calea ferata ramane directia est-vest. Invers inca nu imi dau seama.  Sper mijlocul, ca benzile actuale vest est sa colecteze Ploiesti - Voluntari si Bucuresti - Voluntari.

yetiman

QuoteComunicat de presa 06.04.2017

Sensurile giratorii pe Centura București sunt in execuție

CNAIR SA, împreună cu Direcția Rutieră din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, derulează în această perioadă proiectul privind sistematizarea accesului din DN 1 în Centura București.

Astfel, în zona pasajului Otopeni, se realizează două intersecții de tip giratoriu pe Centura București și anume la km 69+031, aproximativ la 2950 m de pasajul rutier spre Mogoșoaia și respectiv la km 1+277, la intersecția cu Strada Drumul Gării (zona Lukoil). Lucrările presupun și amplasarea pe axa centurii, între cele două sensuri giratorii, a unui separator de sens pentru separarea fluxurilor de circulație, precum și reconfigurarea intersecției de sub Pasajul Otopeni.

Pentru familiarizarea participanților la trafic cu noua configurație, s-a decis împreună cu Direcția Rutieră, ca până la obținerea tuturor avizelor necesare demarării procedurii de amenajare a celor două intersecții, aaceasta să se facă în soluție provizorie, din parapet lestabil.

Urmează ca soluția definitivă să fie implementată în cursul acestui an.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

esendy

#967
Alin Serbanescu  (purtator de cuvant CNIR) la Antena3. Penibil!!! Nu a reusit sa explice care va fi configuratia finala si daca bretelele de legatura DN1-DNCB vor fi sensuri unice sau nu!

f multa incompetenta!

Cum va fi configuratia finala pana la urma? Nu exista o plansa de proiectare?

GDPR

Azi au terminat asfaltarea la giratoriul de la Petrom.

esendy

Breteaua de coborare DNCB-Chitila s-a terminat? e deschisa?

GDPR

Breteaua e deschisa cam de un an de zile, dar nu e terminata intrucat nu are stratul de uzura. Cica nu a fost inclus in contractul Aktor.

rocklee

un comunicat de presa si cu schitele aferente ...cu privire la intersectia DN 1@DNCB ...
SCHITELE SUNT INTERESANT

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/comunicat-de-pres%C4%83-07042017-0#/0

ASTEPTAM PARERI ...

strainu

#972
Nu cred că-s foarte multe de spus @rocklee, din câte disting eu pe schițele alea totul e cum s-a discutat pe paginile anterioare:
- dacă vii pe DNCB dinspre A3 și vrei să intri pe DN1 o iei pe centura veche (+700m cf. CNAIR)
- dacă vii pe DNCB dinspre A1 și vrei să intri pe DN1 o iei pe unde o iei și acum
- dacă vii de pe DN1 și vrei să intri pe centură spre A3 o iei ca și acum
- dacă vii de pe DN1 și vrei să intri pe centură spre A1 ai de ocolit până la giratoriul de la Lukoil  (+2500m cf. CNAIR)
- giratoriul de la Odăi e doar pentru cei care au ratat ieșirea și vor să se întoarcă din câte îmi dau seama.

Mie ultima ocolire mi se pare cam mare, și presupune și ieșirea pe CB, care momentan e crimă (deși se virează la dreapta), dar nici alternative nu prea sunt prin Otopeni. Nu mă pricep cât de OK o să fie giratoriile ca dimensiune, dar probabil o să fie la fel ca și celelalte de pe porțiunea până la A1, nu?
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

TibiV

#973
strainu,
hai sa nu o expediem atat de usor...
Zeci de mii de soferi depind de zona respectiva....

Quote from: rockleehttp://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/comunicat-de-pres%C4%83-07042017-0#/5
ASTEPTAM PARERI ...
rocklee a pus doar linkul, pun eu si textul si mai ales POZELE !...
Quote
Sensurile giratorii din zona Pasajului Otopeni vor elimina blocajele de pe Centura București
07.04.2017

Proiectul propus de CNAIR SA și avizat de Inspectoratul General al Poliției Române elimină toate virajele de stânga. Acest lucru a fost necesar ca urmare a depășirii capacității de circulație a intersecției, situație care se constată în prezent prin cozi interminabile la intrările în intersecție.

În afara eliminării acestui efect direct al depășirii capacității de circulație a intersecției se introduc la nivelul acesteia inclusiv măsuri suplimentare de creștere a siguranței circulației prin eliminarea unor puncte de conflict aferente virajului la stânga.

De asemnea, prin soluția nouă care presupune o creștere a capacității de circulație se obțin efecte pozitive pentru toți participanții la trafic. Unul dintre acestea este reprezentat de fluidizarea circulației și implicit a timpului petrecut în trafic. 

Proiectul presupune următoarele lucrări de execuție:
-          Lucrări de execuție în vederea reamenajării intersecției existente de sub Pasajul Otopeni;
     Configurația intersecției propuse spre implementare în zona de sub Pasajul de la Otopeni păstrează în cea mai mare parte configurația existentă, asigurându-se astfel, inclusiv ușurinta la implementare și asigurarea unui confort optim la nivelul conducătorilor auto pe parcursul lucrărilor de execuție. Astfel, ambele bretele care deservesc accesul spre și dinspre DN 1, își mențin sensurile de mers, singura modificare fiind practic interzicerea virajului la stânga și amenajarea în acest sens a intersecției.

-          Lucrări de execuție în vederea transformării punctelor de întoarcere existente în sens giratoriu, respectiv circulație în regim de sens giratoriu pe Centura București, la km 1+277, la intersecția cu Strada Drumul Gării (zona Lukoil la sfârșitul Rampei Podului Hobanat dinspre Tunari) și la km 69+031, aproximativ  2950 m față de pasajul Otopeni de pe DN1, spre Mogoșoaia;
      Transformarea punctului de întoarcere existent de la km 1+277 (sfârșit rampă pod hobanat dinspre Tunari), în sens giratoriu rezolvă inclusiv problema accesibilității pentru zona deservită de acesta. Se păstrează scopul inițial pentru care a fost realizat, respectiv punct de întoarcere.
      Transformarea punctului de întoarcere existent de la km 69+031, aproximativ  2950 m față de pasajul Otopeni de pe DN1, spre Mogoșoaia într-o zonă cu circulație în regim de sens giratoriu cu păstrarea scopului inițial pentru care a fost realizat respectiv punct de întoarcere.

Lucrările de execuție presupun totodată amplasarea de parapet prefabricat din beton tip New Jersey (separatori de sens) în axa drumului de Centură. Aceste lucrări vor fi executate pe toată lungimea sectorului de Centură delimitat de cele două puncte existente de întoarcere și transformate în sensuri giratorii definitive.

Acest proiect a fost demarat în anul 2015, avizat în iulie 2016, iar execuția sa a început anul acesta din fondurile de invesții ale CNAIR SA. Acest contract este derulat de Direcția Regională de Drumuri și Poduri București.

Informații suplimentare:
Implementarea soluției proiectate se va realiza etapizat:
-          Etapa 1. Obițnuirea participanților la trafic cu noua sistematizare a circulației prin realizarea unor lucrări temporare, de mică anvergură și cu costuri reduse, prin amplasarea unor parapete de tip New Jersey de plastic. Acești parapeți vor fi montați astfel încât participanții la trafic să fie deja obisnuiți cu noua sistematizare a circulației la momentul implementării lucrărilor de execuție finale. Această soluție de implementare la nivel etapizat  s-a decis de comun acord cu Inspectoratul General al Poliției Române. Lucrările aferente etapei 1 se vor finaliza la sfârșitul acestei luni;
-          Etapa 2. Realizarea lucrărilor de execuție în vederea implementării soluției finale de amenajare. Soluția definitivă urmează să fie implementată în cursul anului 2017

Până în prezent pentru amenajarea intersecției în soluție provizorie au fost dezafectate unele insule de sub pasaj, a fost turnat stratul de legătură și urmează să fie turnat stratul de uzură.

Avantajele dupa implementare a Proiectului.
Ø  Creșterea capacității de circulație pe Centura București, în general și în mod specific în zona de implementare a proiectului. Această creștere prezintă efecte pozitive inclusiv la nivel de fluidizare a circulatiei și timpi de  așteptare;
Ø  Creșterea gradului de siguranță a circulației ;
Ø  Se îmbunătățeste accesul spre și dinspre zona proiectului;
Ø  Introduce efecte pozitive la nivel de mediu prin scăderea volumului de noxe eliminat de vehiculele iî așteptare la intrarea în intersecție.

Este o percepție "nerealistă" că vehiculele ce execută acum virajul la stânga vor parcurge distanțe suplimentare față de situația existentă și că astfel vor consuma mai mult carburant. În soluția actuală, pe parcursul orelor de varf aferente unei zile sunt momente în care capacitatea de circulație este depășită și efectele acesteia prin creearea de cozi de mașini în asteptare la intrarea în intersecție, timpii de acces în vederea execuției virajului la stânga sunt mari, iar emisiile de noxe la ralanti sunt mult mai mari decât la o viteză de mers normală de cca 50-60 km /h. În același timp dacă se iau în considerare și timpii de așteptare pentru ceilalți participanți la trafic, timpi de asteptare ce sunt generați de blocajele în trafic ce apar în prezent, consumurile de carburanți în staționare, pentru cca 80% din trafic, sunt semnificativ mai mari decât ipoteticul consum de carburant suplimentar în trafic (maxim 20% din total).

Pentru relația de stânga aferentă sensului Tunari - București avem o distanță suplimentară de parcurs de aproximativ 700 de m. Această distanță poate fi parcursă intr-un timp de aproximativ 2 minute, mult sub timpii de așteptare care sunt pe parcursul orelor de vârf de ordinul zecilor de minute.

Pentru relația de stânga aferentă sensului Bucurețti - Mogoșoaia avem o distanță suplimentară de parcurs de aproximativ 2500 de m. Această distanță poate fi parcursă într-un timp de aproximativ 5.5 minute, mult sub timpii de așteptare care sunt pe parcursul orelor de vârf, de ordinul zecilor de minute.
(Ultimul paragraf, italic, se traduce  oare prin "ce tampiti am fost de nu ne-am gandit de la inceput la asta..." ?!?!...)

Pozele aferente:












PS
"Obițnuirea participanților la trafic..." este de la ei... Nu am vrut sa "alterez" continutul comunicatului... :D

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

panzer

Este exact cum se discuta de o buna bucata de timp pe aici.
Multumim pentru poze CNAIR. Puteati sa puneti pozele la o rezolutie mai mare totusi!  :o

Singura directie care acum este dezavantajata (fata de versiunea anterioara) este A3 spre Bucuresti pe DN1. Dar cum bine a remarcat colegul strainu exista 2 variante pentru acesta directie:
- una pe centura veche, prin dreapta hobanatului. Mai scurta dar e posibil sa stai mai mult la intrare pe DN1 in Otopeni
- a doua pe DNCB cu intoarcere la Vectra.

Mai ramane de vazut daca traficul dinspre Bucuresti spre Mogosoaia, care va trebui sa intoarca la Lukoil, va bloca sau nu directia f libera de acum (A3 spre Mogosoaia) care primeste un cedeaza in plus.

A doua veste este ca nu vor fi giratii cu banda separata cum spera colegul dr4qul4 acum cateva posturi.

In fapt e foarte bine ca se face, dar nu inteleg ce avize au nevoie de le mai ia un an sa faca giratoriile cum trebuie. Astea temporare se strica repede, au probleme de vizibilitate, simplul semn de circulatie nu e suficient; ar trebui si marcaje in relief.
De exemplu: la Tunari e plin de cioburi pe asfalt. La Stefanesti nu.