[B] DNCB Centura Bucuresti

Started by Ionut, September 23, 2011, 09:28:38 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

alexbb

Quote from: panzer on September 21, 2016, 11:20:58 AM
Eu am fost cel care a desenat primul interzicerea stanga sub DN1 dinspre Tunari. Aceeasi poveste: tirurile.

Bancuri! Tirurile pot merge pana la Mogosoaia sa intoarca pe DNCB sau si mai usor pe DN1 pana la Otopeni. Nici nu este o relatie foarte frecventata de tiruri DN1 in Bucuresti spre deosebire de Chitila de exemplu unde este o Vama in Bucuresti pe Soseaua Chitila.

Avantaj ar fi de ambele parti pentru ca de fapt cei care vin dinspre Tunari si intra in Bucuresti ii opresc pe toti si exista alternativa. Daca n-ar mai exista coada dinspre Mogosoaia ar fi mai util si pentru tirurile care tranziteaza DNCB si pentru noi care stam acolo in medie cate 1h.


Chiar astazi am trecut pe acolo, venind pe DNCB dinspre Tunari. In fata mea o cisterna destul de lunga a intrat tot pe vechiul drum, imediat dupa Lukoil si a facut apoi dreapta sa iasa spre Otopeni. Eu am urcat sa intru pe DN1 pe sensul spre Bucuresti. La giratoriul ciudat de pe centura erau cozi serioase pe toate directiile in afara de sensul spre Mogosoaia.
Cred ca s-ar putea rezolva relativ usor o conexiune acolo la Lukoil pentru a interzice orice viraj la stanga pe DNCB sub pod. Terenul care ar trebui folosit cred ca apartine Lukoil si Automobile Bavaria (ambele ar fi doar spatii de parcare).

panzer

#436
Ma tin de cuvant pana la urma. Dupa o pauza de 2 weekend-uri am fost din nou pe DNCB. Tot Duminica.

Incepem de pe pod la Chitila. Avem asfalt proaspat.
20160925 dncb
20160925 dncb
20160925 dncb

Si lucrarile de pe partea cealalta: ceva borduri.
20160925 dncb
20160925 dncb

Giratoriu din fuga. E gata doar jumatate, dar n-am prins cadrul cum trebuie.
20160925 dncb

Intreruperea de la Mercedes
20160925 dncb

Tevile de la Petrom. Au fost sudate. :)  Giratoriul incepe sa capete forma.
20160925 dncb
20160925 dncb

Vedere de la iesirea din Petrom
20160925 dncb

Imediat dupa exproprieri intarziate sau demolari:
20160925 dncb
20160925 dncb

Conducta la locul ei. Nici o buruiana deranjata.
20160925 dncb

Prima veste buna. Intrerupera de la Meva terminata. E ultima poza de aici. N-o sa mai intru pana acolo de acum in colo.
20160925 dncb

Giratoriul de la Dragomiresti: la fel.
20160925 dncb
20160925 dncb


Si la final bombele: Duminica la pranz era forfota mare la Dragomiresti
20160925 dncb
20160925 dncb
20160925 dncb

Porsche Bucuresti Nord
20160925 dncb
20160925 dncb

La Renault pare ca nu au mai avansat:
20160925 dncb
20160925 dncb
20160925 dncb

Sapaturile dupa gaze continua spre A1. Pomii din mijlocul centurii la locul lor.
20160925 dncb
20160925 dncb

panzer

Cu riscul de a mi se umple karma de minusuri mai aduc odata in discutie siguranta solutiilor alese pentru DNCB, sau mai bine spus lipsa masurilor de siguranta. Poate ne iese o petitie si pentru numarul de oameni morti. Si poate de acum in colo solutiile alese vor fi mai demne de secolul in care traim.

Azi au mai murit 2 oameni pe DNCB. Vezi B365. Acum nici 3 saptamani tragedia a fost la Domnesti, cu o fetita de 3 ani si bunicul ei, vezi link. Trebuie sa intelegem ca avem o problema.

Solutia aleasa cu 2 benzi, fara trotuare in majoritatea locurilor este inadecvata. DNCB trece prin zone intens populate, are firme pe ambele sensuri, pe anumite bucati circula RATBul, unitati militare care au in continuare mii de angajati, cimitire (e incredibil ce trafic pietonal poate sa atraga un cimitir mai ales cand este langa o statie RATB).

Studiile de fazabilitate si apoi proiectarea si executia trebuie sa includa si traficul pietonal, protectia sensurilor de circulatie, iluminarea completa si permanenta a drumului, solutii pentru limitarea de viteza in zonele unde exista treceri de pietoni, pasaje pietonale preferabil subterane care sa poata rezolva si problema traficului de biciclete si a persoanelor cu handicap.

Ignorand existenta oamenilor si favorizand doar traficul auto nu vom face decat sa lungim lista oamenilor care isi pierd viata pe DNCB, atat pietoni cat si soferi.

Traficul pe DNCB este deja foarte mare, lucrarile de modernizare vor atrage si mai mult trafic. In lipsa masurilor de protectie si prevenire a accidentelor vom ajunge la un carnagiu.

Lasand un pic tonul mai oficios la o parte sunt probleme care se pot rezolva rapid:
- iluminat public: unde exista mai mult sta oprit decat aprins. Aici se poate rezolva administrativ prin trecerea unitara a sistemului de iluminat la CNADNR sau cum se va numi.
- separatoarele de sens (pe mijlocul drumului) acolo unde nu sunt sau sunt intrerupte, inclusiv protectia pietonilor cu separatoare laterale. Avem deja contract cadru, se monteaza cu spor in multe zone din tara. Ar trebui continuat si cu DNCB, mai ales intre Otopeni si Mogosoaia. Aici linia de cale fearata se indeparteaza de DNCB, in consecinta s-au dezvoltat multe puncte de interes pe ambele parti: cartiere de locuit, hoteluri, centre medicale, etc. Nu este normal ca un drum de viteza sa treaca cu 90-100km/h prin mijlocul unei comunitati fara protectia acesteia.
- constructia de alveole pentru RATB. Limitarea de viteaza in dreptul statiilor de RATB macar.
- o atitudine mai ferma a politiei pentru respectarea legiilor rutiere mai ales in zonele intens populate.

O sa citez dintr-un film celebru "Time is not important, only life is!"

PS: nu vad de ce mi-ar scadea karma caci militez pentru viata oamenilor (dar asa se intampla de fiecare data cand rostesc un cuvant impotriva soferilor) si cu riscul de a va plictisi voi posta de fiecare data cand cineva isi pierde viata pe DNCB. Sunt mai multi morti pe DNCB anual decat la Colectiv. Multumesc de intelegere.

GDPR

Asfaltarea rampei pasajului Chitila pe sensul de mers catre A1 este incheiata si acum se asterne un nou strat de asfalt in giratoriul de la Remat. Se merge deviat pe partea stanga a giratoriului si traficul e un cosmar intrucat se circula la paleta, asa ca mai bine o luati prin alta parte. La rampa pasajului va mai trebui asternut un strat de asfalt si pe sensul catre Chitila, intrucat acum exista o diferenta de nivel intre sensuri, asa ca va mai dura pana scapam de mini-calvarul asta.

GDPR

#439
La pasajul peste apeductul de la Chiajna s-a mai turnat o bucata de culee si s-au adus primele grinzi prefabricate.

AdrianB1

Quote from: panzer on September 28, 2016, 08:21:53 AM
Solutia aleasa cu 2 benzi, fara trotuare in majoritatea locurilor este inadecvata. DNCB trece prin zone intens populate, are firme pe ambele sensuri, pe anumite bucati circula RATBul, unitati militare care au in continuare mii de angajati, cimitire (e incredibil ce trafic pietonal poate sa atraga un cimitir mai ales cand este langa o statie RATB).
E vorba de soseaua de centura a unui oras, nu de bulevardul central. Daca faptul ca 2 pietoni care traversau alandala (conform articolului: "fara sa se asigure, prin loc nepermis") e motiv de reproiectare a centurii, atunci putem propune direct sa o desfiintam si sa caram marfurile la magazin cu carul cu boi.

Problema e ca s-au dat autorizatii de construire pe centura si a adus trafic. Cine a circulat pe centura acum 30 de ani stie ca era un drum pustiu pe camp, nu "zone intens populate". Ce facem, populam centura si o daramam? Se practica cu aeroporturile (vezi Baneasa), putem sa o facem si cu centura. Ce solutii propui pentru imbunatatirea traficului pe centura, limita de viteza de 50 km/h, limitatoare de viteza si semafoare pietonale, eventual cu semi-bariere ca la calea ferata? Sau obligarea camioanelor sa reduca viteza "pana la limita evitarii oricarui pericol" (care este fix zero) pe toata centura? Nu iluminatul e problema cand pietonii traverseaza aiurea pe o bucata de sosea intens circulata cu limita de 90 km/h, ci prostia pietonilor respectivi. Accidentul cu bicicleta a fost cauzat de camion, nu lumina a fost problema nici atunci, ci nesimtirea unui sofer care s-a urcat cu camionul peste bicicleta (am patit-o si eu acum 2 zile sa ma scoata un camion de pe sosea cu bicicleta in acelasi loc), cum rezolvi asta? Cu separatori de sens mediani? Fermitatea politiei nu exista, politia nu exista practic pe strada, e Vestul Salbatic, doar sa mentionezi asa ceva e o lipsa de realism.

Sunt doar curios ce crezi ca vor rezolva propunerile tale. Mie mi se par pe langa problema.

panzer

@AdrianB1 Am vrut sa iti raspund dar m-am abtinut.

Ionut

Da' de ce sa te abtii? Daca respecti regulile forumului, chiar te rog, exprima-ti opinia.

GDPR

Situatia de azi: s-a finalizat asfaltarea giratoriului de la Cartierului, iar circulatia s-a deviat din nou pe partea dreapta cum te uiti spre A1, pentru a se putea asterne ultimul strat de asfalt pe rampa pasajului Chitila. La giratoriul Dragomiresti se sapa pe partea catre Dragomiresti, iar la pasajul peste apeduct s-au mai descarcat niste grinzi. La intersectia spre Carrefour se armeaza un element ce pare a fi culeea unui nou podet, dar in rest miscarea este slaba, doar Vertatel mai mosmondeste pe la ceva devieri de utilitati.

panzer

Quote from: Ionut on September 30, 2016, 12:12:59 PM
Da' de ce sa te abtii? Daca respecti regulile forumului, chiar te rog, exprima-ti opinia.
Pai ce sa ii spun Ionut?
Ca unitatile ale militare sunt acolo inca inainte de a ma naste eu? Cimitirul la fel? Inchisoarea o fi noua? Sau poate Academia de Informatii a primit acord recent de functionare.

Si chiar si de ar fi noi, cum sunt cartierele de blocuri, unitatile spitalicesti ce conteaza? Asta este realitatea. Este mult trafic pietonal care se intersecteaza cu DNCB. Vrem nu vrem este. Si mor oameni ca toti cred ca e autostrada pe acolo si gonesc ca nebunii. Treceri de pietoni nu sunt si unde sunt nu se vede trotuarul sa stii daca e cineva care asteapta sa treaca sau nu. Daca ar fi luminata macar acea zona noaptea poti sa vezi pietonul inainte de a intra in raza farurilor, cand poate fi prea tarziu, de aceea restrictia este la 30 kmh.

La urma urmei sa iluminezi un drum in zona in care se intersecteza cu trafic intens de pietoni e un semn de civilizatie, a unei civilizatii care intelege valoarea unei vieti nu a uneia care gaseste scuze. La fel si un pasaj pietonal subteran. Nu costa o enormitate. La PPL le-au bagat prefabricate in pamant cu foarte mici restrictii de circulatie. Deci stim, putem, dar nu ne intereseaza ca automobilisti vietile pietonilor.

Uite de curiozitate cum gandesc altii, cred eu mai destepti ca noi:
QuoteToday, the U.S. Office of Management and Budget puts the value of a human life in the range of $7 million to $9 million.
sursa

Deci in 2 saptamani pe DNCB din cauza lipsei oricarei masuri de protectie, informare, etc s-au pierdut in medie 7x4 = 28 milioane us$. O sa mai intre un statistician dupa mine si o sa faca un raport intre PIB/capita RO vs SUA. O sa iasa subunitar. Il inmultesc cu 7 mil us$ si o sa dea cam o patrime. Chiar si asa: 7 milioane in total pierdute din 4 vieti in 2 saptamani e mult.

Tot acolo unde speram noi sa ajungem, politia face statistici cu cele mai periculoase puncte din trafic; sunt importante si pierderile materiale dar mai ales cele umane. Sunt convins ca si la noi Politia stie aceste locuri pentru ca s-a inventat noul semn rutier "triunghiul roşu cu bulină neagră". Si tot Politia cere o solutie de la administratorul drumului, fie Primarie, Consiliu Judetean, CNADNR.

Ne bucuram toti ca s-au montat bumpere in zona trecerilor de pietoni in apropierea scolilor. Ca doar sunt copii nostrii! Pe DNCB nu se poate ca sunt unii care se tem de "reproiectarea centurii"!

Dar imi mentin parerea: un drum nu este terminat doar pentru ca are asfalt lat de 6m pe sens. Un drum nu trebuie sa tina cont doar de trasnportatorii de marfa (cei mai guralivi zilele astea), un drum este un bun al societatii: al celor care merg cu RATBul, al celor care merg cu bicileta, al copiilor care merg la scoala, ai batranilor care merg la cimitir sa ii cinsteasca pe cei morti, al tuturor.

Nu mai continui ca ma enervez pe masura ce scriu. Scuze tuturor pentru ton.

C0ndu


AdrianB1

Nu e un drum oarecare, e un drum de centura al unui oras mare. Daca nu vrei ca tot traficul de la Pitesti spre mare sa o ia prin centrul orasului si sa mai calce vreo cateva milioane de dolari, ai nevoie de o centura care sa nu aibe pietoni, carute si intersectii denivelate pentru ca de la A1 la A2 pe centura ai o distanta de vreo 3 ori mai mare decat prin oras, daca vrei trafic de 30 km/h atunci e mai eficient pentru automobile sa traverseze prin mijlocul orasului.

Si calculul nu spune nimic; nu stiu ce calcule foloseste USOMB pentru a evalua in dolari ceea ce ei numesc jaywalking, dar nu le da cu milioane. De asemenea accidentul cu bicicleta nu are treaba nici cu iluminatul, nici cu pasajele subterane si nici cu nervii tai, deci nu are rost sa il iei in calcul. Nu poti sa ai un drum de centura eficient si iluminat (costuri + poluare luminoasa) si cu piste de biciclete, nu e Calea Victoriei sau Parcul Herastrau. Ori faci portiunea aia "dens populata" drum normal si faci alta centura mai in exterior, ori o lasi centura si eventual, daca e justificat economic (probabil nu), faci pasaje pietonale subterane sau, mai ieftin, pasarele pietonale precum au fost facute de pilda pe Bucuresti-Ploiesti.  Dar nu poti sa le ai pe toate intr-o ciorba romaneasca de centura care nu e centura ca e promenada. Si nu o spun ca automobilist, ca nici nu mai am masina, ci ca biciclist si motociclist care chiar circula pe centura de cateva ori pe saptamana, prin intersectia din poza de mai sus zilnic.

dr4qul4

Centura sud trebuie sa fie facuta sub forma de DX. Asta presupune lipsa pietonilor. De fapt in plan a ramas 1 singur giratoriu unde probabil va exista trecere de pietoni si limitari de viteza. In rest, pietonii pot traversa centura pe pasajele denivelate aferente DN-urilor si DJ-urilor care o traverseaza.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

esendy

de ce a ramas 1 giratoriu? sa se inlocuiasca si acesta cu pasaj denivelat!

panzer

Exista in lumea asta si autostrazi urbane nu numai DXuri urbane. Si toate tin cont de fluxul de pietoni. Nu sunt ca Maniu cu treceri din 200 m in 200m, dar nici nu taie orasul in doua fara nici o conexiune, decat pentru auto.

De curiozitate cum treci tu cu bicileta pe la Domnesti prin intersectie? Legal vorbind, nu la mica intelegere. Caci in terorie ar trebui sa te dai jos de pe bicileta si sa treci pe trecerea de pietoni.

Noptea pe ploaie te-ar ajuta sa fie iluminata, sau iti e mai mare grija de poluarea pe care ar genera-o iluminatul public in zona?

Si daca tot exista iluminat public de ce merge doar joia? Pe raza Mogosoaia exista dar merge din an in paste. La fel iluminatul peste hobanatul de la Otopeni. Asta merge si mai rar.

Iar faptul ca Bucurestiul are nevoie si de DNCB si de A0 il stim toti foarte bine. Si daca se proiecteaza solutii pentru pietoni care este problema? Subterane ar fi mai bine (cu intrare in rampa, nu pe scari + lift) caci ar ajuta in plus si biciclistii si pe cei cu handicap. Sunt standard in cam toate garile din lumea asta si in Romania. Crezi cumva ca la pretul DXului pe sud 6-7-10 pasaje pietonale subterane ca la PPL ar fi marea problema? D'aia sta pe loc proiectul?

Si daca l-au proiectat drum expres de ce are 4 treceri de pietoni intre Otopeni si Mogosoaia? Pe drumul expres merge RATB? RATBul nu trasporta pietoni? Daca ii duce pana acolo ei n-ar trebui sa fie in stare sa treaca strada, sau au voie doar pe dreapta drumului in directia de mers?
Pentru a avea o centura functionala n-ar fi indicat ca aceste treceri de pietoni sa fie ingropate/suspendate iar restrictiile de 30kmh ridicate? Este asa de mare efortul de proiectare? Si n-ar mai muri oameni si soferii ar putea sa isi vada de drumul lor.

Si daca are linie dubla continua pe mijloc cu ce ar incurca separatoarele de sens? Nu sunt oare o masura de siguranta in plus pentru care militam de atata vreme si care in sfarsit se monteaza pe ici pe colo, vezi DN1.

Vezi tu, sunt multe intrebari retorice despre DNCB si cam putine raspunsuri logice. Nu tin toate de "proiectare". Tin de mentalitate. Tin de faptul ca europenii ne omoara cu drepturile ursilor/vulpilor de a trece peste A1 (si o sa stam vrem 5 ani minim cu autostrada intrerupta) iar pe noi ne doar la basca de drepul oamenilor de a tranversa civilizat DNCB.