News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] DNCB Centura Bucuresti

Started by Ionut, September 23, 2011, 09:28:38 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

GDPR

MPGT nu e aprobat de parlament, dar daca tot a fost aprobat prin Hotarare de Guvern, macar membrii guvernului sa se tina de el. Dar e clar ca e doar un petic de hartie, care trebuia bifat.

LittleWanderer

Stai linistit. Se schimba guvernul, se schimba si MPGT-ul... asta se intampla de ceva ani buni incoace, din pacate...

Ionut

Vor fi si A0 si DNCB. Dar trebuie studiat ce se face mai intai. Poate se incepe direct A0 inainte de largire. Asta ar trebui, printre altele, sa arate acel studiu. Asta trebuie sa intelegeti din declaratiile lui Buse. Si este vorba sa fie facut bine.

GDPR

Eu inteleg ca s-au pierdut doi ani degeaba cu SF-ul lui Luca Way.

panzer

Ionut, iti mai aduci aminte de ministrul trasnporturilor Radu Berceanu? El spunea ca exproprierile sunt foarte scumpe si de aceea nu se face A0. Am ajuns la un ministru in 2016 sa repete ce ne-a spus Berceanu in 2007. Iar intre timp in teren nu s-a miscat nici o pietricica.

Intre A0 si DNCB in acea zona sunt cam 1-1,5 km. Ambele trec prin camp in zona aceea. Nu e aceeasi situatie ca pe Nord si Vest unde trece prin zone pline de centre logistice, companii si altele. Deci bancuri cu exproprierile. Sunt la fel de scumpe si pentru una si pentru alta.

Asta enerveaza lumea de fapt. Se comunica o scuza. Pentru 90% din populatie o merge, pentru mine nu. Iar aici Buse si chiar si Catalin au gresit. Si prin ce au comunicat si cum au pus problema.

S-a inceput prost DNCB (de altii e drept) dar trebuie terminata!

I-a priveste planul pentru Bucuresti pe o harta.
- 20 km de DNCB la 4 benzi: DN2 - DN7
-   8 km de DNCB la 4 benzi ce vor fi deschise
28 km din 72 km = ~38%.

Apoi planul:
- A0 intre Otopeni si A3! (nu stiu cati km vor fi acolo dar care atentie, dubleaza DNCB care in zona e modernizat!)
- A0 intre DN5 si A2.

Adica nu e clar ca macar un ring trebuie sa functioneze ca RING (adica cerc inchis) si ca sa aiba valoare trebuie sa fie complet?
La ce ne ajuta ca vom avea jumatate de arc de cerc functional pe 1 ring si 2 sferturi de arc de cerc functionale pe alt RING unul in nord si unul in sud. Blocajele se vor tine lant prin localitati tirurile incercand sa intre de pe un ring pe altul.

Oricare ar fi trebuie terminat macar unul. Inca 2 ani ca se ne spuna ce arc de cerc sa implementam inseamna mult pentru un Bucuresti care se sufoca.

Si cu toate ca o sa te superi o sa iti spun si de ce este otravit acest mar cu A0 intre DN5 si A2: trece prin albia raului Arges si se bate cap in cap cu minuea de proiect a lui Ceausescu/Firea canalul Dunare Bucuresti. O fi vreo conicidenta ca ambele sunt proiectate de IPTANA si singurii promoteri?

Iar Buse a picat fix ca musca in lapte. Catalin l-a urmat.

Ultima teapa e pretul: hai sa punem un pret mare sa justificam ca e greu! Ambii au luat-o de buna pe aia cu 500 mil euro pt DNCB intre A1 si A2 si ambii au gresit. 40 km de drum dublat, cu 3 pasaje (caci Domnesti nu este inclus) nu au cum sa coste 500 mil de euro pe bani europeni. Poate daca l-ar fi facut Oprescu sigur, numai vopsitul putea sa coste atat.

ion59

Eu înțeleg că Bucureștiul nu merită să aibă un inel de autostradă pentru că este scump (500 mil. vreo 40 de km). Dar țin să vă amintesc de o porțiune din centura Clujului, care tot la vreo 40 km a costat  vreo 900 milioane. Și s-a putut! Și n-a fost problemă! S-a făcut pur și simplu! Și s-a început de acolo că de acolo s-a dorit!

Pe aici încă mai trebuie lămurit (câți ani?), ce trebuie făcut întâi, DNCB sau A0. "Trebuie studiat ce se face mai intai". Asta e preocuparea!

yetiman

Nu vreau sa comentez cat de scumpa a fost centura Clujului. Dar nici nu putem sa amestecam mere cu pere (sau in cazul nostru lei cu Euro)

Centura de la Cluj a costat 150 milioane EURO.


Iar A0 este estimata in MPGT pe 2 tronsoane - nord si sud:





Nu sunt comparabile nici ca si executie (autostrada vs. 2/3 benzi), nici ca si lungime si nici ca si preturi.


,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ionut

Haideti va rog sa discutam aici doar despre DNCB. Pentru A0 avem thread dedicat (la autostrazi).

yetiman

Si, fiindca Ionut are dreptate, sa pun si estimarile din MPGT legate de centura:





Nu de alta, dar multe informatii de pe forum apar si in presa, si n-ar fi in interesul nostru sa fie gresite.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

TibiV

Mai grav este invers...
Cand unii colegi iau din presa informatii absolut elcubrante si le pun pe forum drept adevaruri... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ion59

Cred că știți foarte bine despre ce am scris, cu tot respectul! Autostrada A3, în acea zonă, joacă rolul de semi-inel de centură pentru orașul respectiv, în afara centurii propriu-zise din sud. Ea permite legătura directă dintre Turda spre Oradea, și în scurt timp, Zalău. Joacă rolul inelului A0 în raport cu DNCB. Discut acest lucru aici pentru că s-au pus în balanță ordinea de execuție a celor două proiecte: DNCB sau A0. De ce nu simultan? S-a dovedit că se poate dacă se vrea!

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut


TibiV

Stiu.
Dar ai alt "shrot-cutt" ca sa nu pierdem timpul ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Nu le mai cautati scuze. Sunt penibili.

DNCB sud, ar fi putut fi inceputa chiar de anul acesta. La sfarsit de 2018 putea fi gata! Hai vara 2019. Si avem un plan cu o solutie decenta, care ar fi facut fata traficului actual.

A0 e un proiect incipient. De fapt nu e deloc. Acum se consulta pe care o fac. Apoi  vor face un SF, aleg iar traseul, licitatie si constructie. Ne prinde 2025.
Va reamintesc ca A0 la Glina va traversa canalul Dunare Bucuresti. Trebuie un pod inalt acolo. Sau poate vor mai astepta 5 ani, sa se termine si consultarile pentru canal.

Si spre deosebire de alt dn, CB va fi mereu utila. Dupa finalizarea A0 ar deveni bulevard si zona industriala.


Eu vad asa:
DX DNCB sud 2018-2019
Pasaje pe DNCB nord 2018-2019
A0 Nord - 2021-2025
A0 sud 2025- 2030
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024