[B] DNCB Centura Bucuresti

Started by Ionut, September 23, 2011, 09:28:38 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Mat_Fr

Îmi permit sa îmi dau si eu cu parerea, mi se pare totusi complet gresita abordarea analizei de oportunitate si concurenta între proiectele DNCB si A0.
În lumea civilizata, si chiar în Bucuresti, obiectivul si menirea DNCB este sa asigure traficul local si zonal, între 2 puncte diferite ale Bucurestiului, de ex: din Magurele în Pantelimon, sau din Chitila la Jilava, în nici un caz nu ar fi trebuit sa fie un obiectiv de tranzit national.
De aceea, proiectul si constructia ar trebui asigurata printr-o finantare mutualizata, intre Primaria Bucuresti (min 40%), consiliul jud Ilfov, regiunile de dezvoltare Bucuresti-Ilfov si Sud Muntenia, si statul român (mai putin de 25%). Când vedem bugetele acestor institutii, vedem ca bani sunt suficienti.
Numai ca intervin doi factori, în primul rând mentalitatea de a astepta sa îti faca altcineva treaba în locul tau, e valabil la toate nivelele, de la omul de rând care asteapta ca primaria sa rezolve, primaria asteapta ca consiliul judetean, CJ asteapta guvernul, si guvernul asteapta Uniunea Europeana. Nimeni nu isi asuma reponsabilitatea sa duca proiectul la bun sfârsit. Si al doilea factor, daca în fine cineva îsi asuma respnsabilitatea, apare abordarea politica, de dezbinare si distrugere, de subminare a eforturilor, si de amenintari cu DNA si închisoarea.  :headbash:
Avem în sfârsit si modele de succes la Oradea si Brasov unde autoritatile locale au stiut cum sa se organizeze sa îsi realizeze proiectele.

Scuzati paranteza politica, la subiect, A0 ar trebui si va fi unica artera de tranzit national si international, si pe sud si pe nord, ea va prelua titulatura de coridor european, si este eligibila la fonduriel europene de transport, si ar trebui finantata de stat în majoritate, si de regiunile limitrofe si municipiul Bucuresti în participari minoritare, stiind ca constructia ei va aduce oportunitati de investitii si dezvoltare economica pe plan local.

Deci cred ca cererea de fonduri europene de transport pt DNCB este gresita, în cel mai bun caz, primaria Bucuresti ar trebui sa acceseze fonduri de dezvoltare regionala pentru acest proiect.
Modelele de trafic cerute, nu pot fi relevante în situatia de azi, ar trebui pornit de la ipoteza separarii traficului de tranzit national si european aproape 100% pe viitoarea A0, si traficul local (Bucuresti – Ilfov) pe DNCB.
Si cred ca pentru o asemenea abordare , Ministerul Dezvoltarii Regionale  ar fi trebuit sa aiba experti si consultanti care sa acompanieze directiile de investitii din structurile locale pentru astfel de proiecte, si dupa aceea sa le poata prezenta la Comisia Europeana.

AdrianB1

E corect ceea ce spui, dar primariile (Bucuresti si cele din jur) au alte prioritati; Bucurestiul, orasul din tara cu cel mai ridicat nivel de venituri, plateste sute de milioane de euro anual ca subventii la incalzire si la transportul in comun, bani practic tocati degeaba, in loc sa faca centura si investitii in oras, pentru ca pensionarii votanti nu sunt interesati de centura si cozi in trafic, ci de factura la intretinere pentru ca pensionarii din Bucuresti nu se retrag in Florida sau Costa Rica, ci voteaza ca sa stea in Bucuresti (cine nu stie despre ce e vorba poate sa studieze, Google stie).

Da, A0 ar trebui facuta prioritar pentru ca e de interes national, iar centura fiind o problema locala ar putea gasi o solutie locala. Parca si Firea si Nicusor Dan aveau ceva in programele de iobagie pentru Bucuresti legat de centura, dar dupa cum stim alea sunt marketing, nu au treaba cu realitatea.

ion59

DNCB-ul, din câte știu, nu e la București. Dacă ar fi, ar putea fi strânși cu ușa destul de ușor și eu cred că lucrurile s-ar putea mișca mai cu talent. Așa, e la grămadă, cu toate celelalte lucrări din țară, printre care autostrăzile, care preocupă mult mai multă lume. Dacă veți citi acest forum veți observa, cu siguranță, că discuțiile despre DNCB sunt max 1% în raport cu discuțiile despre autostrăzi. Ceea ce explică și interesul redus al politicului sau al șefilor de la CNADN... Dacă nimeni nu plânge, de ce să se complice. Mi-aș dori ca DNCB-ul să fie atât de vizibil ca celebra groapă de pe OS3! Altfel s-ar mișca lucrurile.

Vladoone2000

Dar separarea directiilor de mers pe DNCB? Pe DN1 vad ca lucrarile avanseaza, lent dar avanseaza. La podul de la DN1 si la OMV-ul din apropiere au pus ceva provizoriu de peste 2 ani. Cand vor monta separatoare de beton sau altceva mai serios? Daca stie cineva stadiul proiectului as aprecia un raspuns.

adiarc

Cred ca depinde și de voi aceasta vizibilitate....sunt doar 2-3 ușeri care pun poze constant (jos palaria )sau info despre centură. ....ceea ce e f.f.f.f puțin la 2,5 mi de locuitori.....

Expunerea de pe Orăștie -Sibiu lotul 3 se datorează în primul rand,noua..forumistilor....care am mediatizat și ras-mediatizat....zona cu toate problemele legate de SF-ul mediocru,constructorul mediocru,plățile ilegale pt lucrări neconforme sau nenumăratele accidente și ambuteiaje de pe DN1 din zona


Vă mai trebuie vreo 10 Rocklee în zona
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Eu m-as multumi cu un singur rocklee...
Mai ales daca ar fi "originalul"... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

Quote from: adrian rosca on October 15, 2016, 01:27:03 AM
La pasajul peste apeduct cred ca vom avea o turnare in curand.

Da, s-a turnat. A reaparut si finisorul, momentan e parcat langa pasaj.

dr4qul4

@adiarc...la ce sa facem poze?  Nu e nimi  de vazut. Au de pus asfalt pe 10km....nimic spectaculos. Se chinuie la un podet.

Pe sud si est nu misca nimic. Tu cate poze ai face la asfalt? Nu exista nici un fel de progres care sa se vada la mai putin de 1 luna.

Intre timp ei tot modifica planurile si angajeaza consultanti.

Poate suntem 2,5 mil dar pe forum suntem vreo 10-20...
Si centura nu prea e in drumul nostru. Si nu cred ca ar ocoli cineva 30-40 de km la viteze de 20-40 kmh ca sa pozeze un terasament amarat si o relocare de utilitati.
As fi vrut sa inceapa dncb sud exact asa cum era in planul initial. Pe partea de est si sud est ma bag. Dar pana la domnesti fac 3 ore dus întors.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Momentan chiar nu prea ai ce sa pozezi pe DNCB. Se vede si din filmarea mea, sunt doar cateva locuri unde se lucreaza punctual. Nimic spectaculos. O sa facem o filmare cu drona la final de luna. Sa ne tineti pumnii sa prindem vreme buna.

panzer

#519
@adiarc

De acord. Dar nu putem poza dilemele lor. Doar actiunea din teren, care este sublima, dar lipseste.

In ciuda opozitiei unor colegi, o sa punctez in continuare si problemele de proiectare. Sambata a mai fost lovit un pieton pe zebra. Al 5lea in 4 saptamani. Stie cineva cum se poate depune o sesizare la Politia Romana?

Sector Otopeni - Mogosoaia. Trafic de vineri seara la ora 18:00. Observati coada de pe sens opus catre "giratoriul" de la intersectia DN1 DNCB. Cum sunt pozitioanate cele 5 treceri de pietoni. In final coada de la Mogosoaia.








AdrianB1

Trimiti un email la bpr@b.politiaromana.ro . Trebuie sa dai detalii de identificare a ta, altfel nu se ia in seama. Eu am trimis cateva sesizari, desi nu au rezolvat nici una macar au trimis inapoi raspuns gen "am dat 30 de amenzi, intersectia tot blocata de masini parcate este", la un moment dat m-a si sunat cineva, subcomisar, sa se planga ca tot ce pot face e sa dea amenzi desi nu se rezolva nimic.

GDPR

A nimerit Homor centura, cred ca l-a luat @cutter la rost  :) In comunicat e si o poza cu portiunea betonata a pasajului de peste apeduct.

"Pe Centura București este nevoie de o mobilizare mult mai serioasă decât ceea ce am văzut la fața locului. Ca termenele asumate să poată fi respectate, i-am cerut constructorului să prezinte grafice de execuție detaliate. Este mult mai ușor să identificăm din timp eventualele probleme care s-ar interpune între execuție și finalizare. Sunt convins că fiecare problemă are o soluție, astfel încât, cu sprijinul nostru, al companiei, lucrarea să poată ajunge la stadiul programat. Așa cum a fost stabilit deja, la sfârșitul anului, traficul ar trebui să fie deschis pe două benzi pe sens. În condiții normale, cu un ritm dimensionat corect, acest tronson poate fi dat în circulație. Vom pune presiune pe constructor pentru respectarea angajamentelor."

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/comunicat-de-pres%C4%83-19102016-0#/0

TibiV

 :lol:
Dupa ce am ras de unul singur...
Mai mult nu am ce sa mai zic....

Dar da  Doamne sa fiu eu "prostu' satului" care nu si da seama ce usor este... si sa fie gata lucrarea asta pana la sfarsit de an...
Ca Al' de Sus le-a dat vreme buna. Dar nu stie nimeni pina cand...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

panzer

^^ @AdrianB1 merci de info. Sigur le scriu. Am mai intins niste antene pe la prieteni. Mi se pare aberant sa puna 3 radare in cascada in Chitila si pe Soseaua Chitila in Bucuresti si nici unul niciodata pe centura. Am un punctaj teribil pe Waze ca le semnalez si lumea imi multumeste. (le multumesc si eu lor).

Tocmai ce am pus pozele cu trecerile de pietoni si iata ca si problema parapetilor pe Otopeni - Mogosoaia devine de actualitate. Priviti pozele din articol sa vedeti ce a iesit ca nu se inteleg ei daca sa puna sau nu separatori mediani. Sigur soferii sunt indisciplinati, dar in acest caz exista o solutie foarte simpla, un contract cadru in vigoare. Eu circul pe acolo aprope zilnic. E ca pe vremuri in Otopeni! Un idiot de fiecare data decide sa faca stanga peste 2 linii continue. Unii se asigura mai bine dar mai sunt si dinastia. Si daca vii cu 90 kmh iar idiotul iti sare in fata nu ai scapare.

@adrian rosca - macar nu ne rupem gura pe aici degeaba. Cat despre Homor, le-a mai cerut asta si in Iulie. Exact aceleasi vorbe, aceeasi exprimare "i-am cerut constructorului să prezinte grafice de execuție detaliate". Abureli. Atunci sugeram sa rezilieze si sa arate constructorilor cu atitudine de tip vechi (Radioni, Delta, etc) ca are "balls" si cand cere ceva sa fie ascultat. Delta n-o sa il asculte nici de data asta, cum nu l-a ascultat nici data trecuta.
Cu filmarea lui Ionut nu am mai pus poze saptamana asta, dar ca si tine folosesc DNCB. Cand vad 2 dorei cu o lopata ca lucreaza la rondul de la Dragomiresti ma apuca amocul. Iar la fundatia rondului, bucata lipsa spre Dragomiresti, parca intentionat pun o lopata de pietris pe saptamana. Luna trece, leafa merge.

PS: reportajul lui @133 133 de pe Soseaua Pipera ma face sa cred ca trebuie sa fim atenti la detalii. O sa incerc la urmatorul reportaj sa prind toate punctele in suspensie: borduri, trotuare lipsa, canalizarea drumului, etc. Nu promit. Daca ploua doar din masina! :D

GDPR

@panzer, ca sa-l parafrazez pe Homor, fiecare solutie are si o problema  :D