[B] DNCB Centura Bucuresti

Started by Ionut, September 23, 2011, 09:28:38 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GIV

desi nu pare mult a mai fi pana la deschiderea macar a loturilor 1 si 2 din a0sud, scot si eu in evidenta 2 mici loturi din dncb  cu 2 benzi pe sens care o sa ajute la nivel minuscul traficul pe centura: deschiderea pasajului oltenitei si berceni cu sectorul largit care ar ajuta depasirea camioanelor plus sectorul de la domnesti.

TibiV

Ionut Ivasca: Pasajul Oltenitei - Popesti Leordeni / Itinera Spa. Stadiul lucrarilor 12.11.2022

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

#4892
Sorry, revin cu ceva ce priveste DNCB Sud in ansamblu. Macar sfertul A1-DN5...

Pun o filmare a lui Ionut Ivasca facuta pe 11 noiembrie 2022, ziua deschiderii pasajului.


Initial am vrut sa o iau in sens cronologic invers, dar ar fi greu de urmarit...

DECI:

1. Filmarea incepe pe A1, sensul spre Bucuresti, iar la secunda 19 (0:19) vedem indicatorul care spune ca peste 2 km avem breteaua de iesire spre DNCB... (Probabil sunt 2,5 km pana in DNCB daca punem la socoteala si lungimea bretelei...)

Pai omul ajunge in DNCB la 21.10. Adica 21 minute pentru 2-2,5 km?!?!...(Timp in care sunt cativa viteji care depasesc coloana pe banda de urgenta...)
Este evident ca problema este nodul A1-DNCB, mai ales pentru cei care ies de pe DN1 A1 si vor sa faca stanga, spre DN7/DN1/A3...
Si evident ca largirea A1 la 3 benzi pe sens (pe cel putin 5 km) ar trebui inceputa... de acum 4-5 ani.
Pentru ca cei care stau in acea coloana (lunga de 2 km= 20 minute) blocheaza inutil banda 1 din A1....

2. Cel care filmeaza ajunge din nodul A1-DNCB in centrul giratoriului suspendat Domnesti dupa fix 4 minute.
Daca nu as fi vazut, as fi spus ca este o gluma (proasta)...

3. In continuare, traficul este fluent cu exceptia a doua puncte: nodul cu DN6 si cel cu DN5. (nodul cu Soseaua Magurele aproape"nu se simte")
Iar inainte de DN5, la 40.30, "operatorul" sta aproape intepenit in dreptul unei benzinarii Lukoil... Desi benzinaria era goala.

3. Despre nodul DNCB-DN5 nu mai vreau sa vorbesc, este o MARE MIZERIE!

IN CONCLUZIE:

A.Problema principala a DNCB nu este ca are doar o banda pe sens, ci ca are niste niste intersectii "te scarpini cu mana stanga la urechea dreapta"... Ca tot intreba cineva pe forum de ce facem pasaje complicate, denivelate pe 3 niveluri: de aia!

B. Tot Ionut Ivasca a filmat acelasi traseu cu o zi inainte de deschiderea pasajului, la o ora "lejera"...
Durata A1-DN5 Jilava a fost similara. Doar ca fara cele 21 de minute in ambuteiaj pe A1. Practic, pasajul Domnesti a scurtat DNCB cu 20-45 de minute, in functie de trafic... (sunt expert, ca atunci cand vreau A1 - intru pe DNCB dinspre Jilava, de pe DN5).

Filmarea cu o zi inainte ca Pasajul Domnesti sa fie deschis traficului:

PS
A1-DN5 este cruciala pentru traficul greu, de marfa, pentru ca este ruta preferata de majoritatea camionagiilor (vedeti filmarile de mai sus) pe ruta Europa de vest - Bulgaria/Grecia/Turcia (si invers), datorita podului rutier Giurgiu-Ruse.

Insa A0 sud va degreva serios DNCB pe sectiunea asta - si abia atunci vom putea sa "strangulam" DNCB sud cu santierul pentru largirea la 4 benzi.... Doar ca va dura mult cu A0, caci... aktor....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

irirat

Quote from: TibiV on November 15, 2022, 03:51:37 PMEste evident ca problema este nodul A1-DNCB, mai ales pentru cei care ies de pe DN1 si vor sa faca stanga, spre DN7/DN1/A3...


@TibiV - sunt sigur ca voiai sa zici ca cei care ies de pe A1 și vor sa facă stânga au o problema, te rog editează.
In rest ai dreptate, dar problema de mai sus s-ar rezolva ușor forțându-i pe cei care vin dinspre Domnești spre DN7 sa folosească doar banda întâi pana după intersecția DNCB x A1. Așa cei care vin de pe A1 ar face stânga mai ușor, cedând trecerea doar unui sens vs utilizarea a doar 100-200m de doua benzi pe DNCB pentru cei care vin dinspre Domnești, oricum dau in sensul giratoriu de la Carrefour imediat.

Sorinus

Banda 1 se infunda in piciorul de pod facut aiurea si abandonat. Acolo, tre sa te bagi juma peste banda 2.

carutasul

Nu știu când s-a făcut acel picior de pod și de ce dar dacă nu se dărâmă am impresia că ar fi loc de o bandă și prin spatele lui... Și oricum pare că putea fi protejat mai bine ( de ce au pus și parapeți de beton după cel metalic? Nu mai bine scot parapetul metalic și mai câștigă 30 cm?). Mici îmbunătățiri se mai pot face, dar coborârea de pe A1 e tot complicată, până nu interzic virajul stânga și fac o supratraversare de întoarcere nu prea văd șanse de remediere. Tot A0 e soluția, aici trebuie puse toate tunurile (și dronele) pe Aktor... Încă e fezabil în 2023, cu condiția să lucreze...

punktnet

Ieri am trecut pe DNCB pe sub giratoriul de la Domnesti si pot impartasi cateva impresii
- inca se lucreaza la foc automat, la ora 17 erau multe echipe la lucru, in jur de 40-50 persoane
- lucrarea este impresionanta si din mers pare foarte bine executata, nu prea vezi asa ceva la noi cred ca mai este unul prin PH
- pe sensul A1 - A2 am mers foarte bine, peste 50km/h viteza de tranzit a zonei
- pe sensul A2 - A1 a fost mai aglomerat, cam bara la bara dar peste 30km/h viteza de trecere in zona
- din pacate iesirea in A1 va duce tot mai des la aglomerari pe sensul A2-A1, ieri dimineata pe maps era rosu tot de la A1 la Bragadiru
- am trecut si pe Prelungirea Ghencea dar dupa cum se spune mai sus, aglomeratie era la intrarea in cartierele-dormitor nu spre centura, am inteles ca dimineata se face coada la urcarea pe pasaj din cauza ca traficul de pe centura nu permite incadrarea celor ce coboara de pe pasaj, probabil trebuie facuta o banda lunga de incadrare sa evitam asta.

Doamne ajuta :)
Just kidding.

adix

Salutare!
Imagini noi de la Pasajul Oltenitei.
O zi buna tuturor!

adix

Salut!
Si Pasajul Berceni, ca o continuare.
O zi buna tuturor!

Sorinus

#4899
Ok, ne-am impacat cu gandul ca Domnesti e gata, iar Oltenita si Berceni vor fi pana-n vara. Ar trebui sa inceapa ACUM tronsonul A1-Domnesti, conform anunturilor, si probabil in vara, Domnesti-DN5.

Asta e partea care suna bine si, daca se face, ar trebui sa nu mai avem blocaje pe Domnesti-Oltenitei.

Ce suna rau: A1-DN7 e abandonat si, desi la 2 benzi, ai senzatia deseori ca merge pe camp. Nu se intrevede nicio deblocare a situatiei, desi e tronsonul unde mai au f putin de munca (uzura si semnalizare, in mare). Giratoriul de la Dragomiresti este o sursa f mare de ambuteiaje, si nu vad ce solutie (decat foarte scumpa) ar rezolva problema.

Cele de la Petrom si Remat, mai merg cativa ani, dar si ele vor deveni sursa de ambuteiaj.


Mai departe, de la DN7 pana la intersectia cu DJ spre Otopeni, se merge bine, desi e cea mai 'urbana' zona a centurii. La Otopeni, sensul spre Cta e ok de cand cu breteaua separata, invers e haos si nu vad cum se poate remedia (loc mic intre calea ferata si podul peste CF).

Dupa, e ok pana la DN2  (giratoriile de la Stefanesti si Tunari, precum si nodul cu A3, isi fac treaba, desi nu minunat).


DN2-A2 trebuie reziliat. Dupa reziliere, as imparti proiectul in mai multe (2-3) mai mici. Desi in teorie e o lucrare scurta si simpla, nu e deloc simpla, datorita utilitatilor, exproprierilor, muncii sunt trafic f aglomerat.

As licita separat DN2-Cernica (fara pasaj), giratoriul de la Cernica + 300m de ambele parti, si apoi pana la A2.

Asa, se pot baga si Erbasu, Coni, OYL si d-alde d-astia, cu baze prin zona si care pot sa duca. Fie vorba intre noi, giratoriul de la Cernica e ultima prioritate, cu DJ-ul inchis peste calea ferata.

De la A2, SDN Bucuresti ar putea freza si asfalta ca la carte pana la Berceni, singura zona aiurea fiind intersectia cu Splaiul Unirii, care, pana se definitiveaza studiile si asa, se poate asfalta ca la carte, semaforiza inteligent si ilumina decent.


Daca s-ar face toate astea maine, ne-ar asigura ca DNCB va fi decenta pana in 2025. Apoi, optimizari pe unde iar arde.

Nu stiu, mi se pare foarte clar ce-am scris mai sus si totusi CNAIR o lalaie cu ce a semnat, nu reziliaza ce nu merge, nu termina ce e de terminat si nu carpeste ce-i usor de carpit.

miahi

Avand in vedere ca zeci de ani nu s-a facut nimic pentru rusinea asta de drum, probabil cei de la CNAIR cu cele 3-4 santiere deschise au impresia ca rup norii si cred ca se simt foarte obositi sa mai gestioneze alte 4-5 santiere necesare si bine descrise de @Sorinus mai sus.

oneLess

Da-ți cu pietre dacă vreți, sper să nu fie așa, dar 14,7 Km parcă DNCB sud de la A1 spre DN6 sunt la Rizzani Eccher. Mă rog, mai e un alt contract pentru 800 m, în zonă, cu alt antrepenor, sper să fie Ok. Al doilea lor contract în Romănia. Al lui Eccher Rizzani. Primul este centura de Sud II Craiova 10 Km. Când au semnat au zis că e prima lor lucrare în România, ei sunt firmă mare, va fi cartea lor de vizită în România. Noi, craiovenii ne-am bucurat. Atunci. 18 luni execuție cu PT făcut, AC parțial !?. Cerberii de la CNAIR Craiova și politicienii s-au umflat la semnare, că ei urmăresc, pun presiuni ... bla bala. Lucrări în câmp deschis. Pe DNCB avem trafic parcă în ultima vreme. După vreo 5 luni le-a dat CNAIR lucrare de control și nota minimă de trecere era 20%. 4% nu afost notă de trecere și au luat certificat. Negativ. Pe ultima și singura filmare completă a tronsonului făcută pe @p_mrs se vede că au zgâriat puțin terenul. Câmp deschis, 2 giratorii, o bretea la un giratoriu existent, o dublă parcare, o subtraversare CF Craiova-Caracal 2 linii nu știu ce cod are dar cred că e importantă, 2 pasaje . Sper să nu fie așa și pe DNCB. Repet, dați cu pietre dacă vreți în mesager, dar aici la Craiova se prevede un t1renna 2. Blestemul italian!

punktnet

E de la sine inteles ca italienii nu au chef de munca, doar ei fiind cei ce au inventat zicala ' dolce farniente'
Just kidding.

VladVulpe

TS trebuia sa zboare inca de acum 1 an de pe DNCB + restul santierelor unde nu fac nimic(dx12 , centura tm) . Daca se mai lungeste mult rezilierea contractului de la DNCB ..ceea ce este iminent .. cu toate procedurile care vor urma + executie ..ajungem in 2026

bekxy

Stați p-aproape, că vin i fratelli di Rizzani de Eccher, ca să facă rahatul praf și pe sud.