[B] DNCB Centura Bucuresti

Started by Ionut, September 23, 2011, 09:28:38 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

shift2rail

Pe centura se creeaza ambuteiaje ptr ca vb de un drum 1×1 fara posibilitate de incadrare pe o banda dedicata a celor care vireaza catre dn5.
Un dncb 2×2 in zona ar rezolva mare parte din problemele pe care le mentionezi.

TibiV

Se pare ca Ionut Ivasca a "simtit" framantarile noastre, si a facut o filmare completa pe DNCB: DNCB / Centura Bucuresti - Stadiul lucrarilor 12.11.2022

@shift2rail,
filmarea incepe si se termina in Jilava, pe DN5, si vezi "minunatul" nod DN5-DNCB = o mizerie.

Ivasca a mers in sens trigonometric, adica spre Berceni - Oltenitei - A2 - Cernica - DN3 - DN2 - A3 - DN1 - DN1A - DN7 - A1 - DN6 - DN5.
Portiunea A2 (25.25) - DN2 (37.45) este "minunata"  largire acelor de la TS...  >:(

In principiu se poate spune ca a realizat "Ocolul Bucurestiului in 70 deminute pe DNCB"

Dar a fost pe doua roti si a mai "fentat" diverse ambuteiaje, asa ca in mod real probabil orice automobilist pe patru roti poate face "Ocolul Bucurestiului in 80 de minute pe DNCB".
Iar portiunea finala A1(59.00) - DN5 (01.13.50) demonstreaza ceea ce a tot spus Ionut cu "mutarea ambuteiajelor"...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

   Nu a durat multe ore de la "inaugurarea giratoriului în aer" de la Domnești, că iată a și apărut primul "isteț".........
        DIN ARTICOL :  "TIR MAGAZIN"..........
   
Pasajul Domnești, primul giratoriu suspendat peste Centura Capitalei, a fost inaugurat vineri, 11 noiembrie, după 14 ani de chin. După numai câteva ore, un șofer ,,șocat" de lucrare a fost surprins tăind giratoriul pe contrasens. A și semnalizat.

În imaginile surprinse de camera de bord a unui participant la trafic se observă cum un Volkswagen Passat argintiu cu numere de București urcă pe una dintre rampele de acces, liniștit, în spatele unei alte mașini.
Când ajunge la giratoriu, șoferul, ușor derutat, semnalizează stânga, se bâlbâie și o ia direct pe contrasens.
Video-ul postat pe Facebook alături de mesajul ,,De la secunda 17 se poate observa cum se face stânga "regulamentar" în noul sens giratoriu suspendat de la Domnesti ??�♂️" a devenit viral, strângând sute de aprecieri și zeci de comentarii:

- ,,Bizonul poate veni și ne poate lovi frontal. V-ați gândit și la noi? Cu ce am greșit?"

- ,,E mai scurt prin stanga..."

- ,,Nu a facut update waze-ul! ???"

- ,,S-a incurcat omul , trebuia prospect sa primeasca si sa stie pe unde sa o ia??�♂️"

- ,,Sa vedem cand sare primul de pe pasaj..."

- ,,A venit de curand din Anglia"

- ,,Englez din Ciutaci."


      https://tirmagazin.ro/news/video-prima-victima-de-la-pasajul-domnesti-a-facut-giratoriul-pe-contrasens

panzer

#4878
@Ionut, nu era chiar toata aglomeratia acolo.

Daca vii de pe A1 si vrei stanga pe DNCB Nord spre Chiajna, mai intai dai prioritate celor care vin dinspre Chiajna. Asta este aglomeratia care era. Cu o banda de selectie pe mijlocul drumului (sub A1) apoi trebuie sa dai priorite traficului Domnesti => Chiajna. Traficul asta venea pana acum sacadat de Domnesti. Acum vine liber. Rezulta: intri mai greu, coada mai mare pe A1.
In consecinta Stanga din A1 pe DNCB Nord este mai greu acum decat inainte. Si cum selectoarea de dreapta e doar pt 3 masini => si ei vor astepta.

Din acelasi rationament: si Stanga pe DNCB daca vii dinspre Bucuresti (semi-arcul initial) va suferi. Astia sunt mai agili pt ca sunt de obicei masini, iar daca sunt un pic isteti ocolesc prin Carrefour si ies la Renault => vor avea prioritate fata de traficul Domnesti => Chiajna.

Situatia se va agrava cand se va largi A1-DN5 pentru ca viteaza acestui trafic va spori, inainte de A1 se vor limita la o singura banda. Iar cei care vor spre Domnesti vor avea de cedat mai multor vehicule.

Singura solutie ieftina este cea de la DN1. Drept pe sub A1 cu schimbarea de directie la Domnesti (pe sud) si la Lukoil/Rompetrol/Chiajna.
Optimizare: turbo-giratie la Parcarea de Lunga Durata care se va face sa nu afectam pasajul de la Domnesti.
Din pacate giratia de la Renault este prost facuta. Un TIR va bloca 2 benzi pt ca e ingusta. Eu unul as desfiinta-o si pe aceasta. Desi la Lukoil se mai blocheaza din cauza intrarii in Chijana. Nu imi dau seama care dintre cele 2 rele ar fi de preferat!

Nu vorbesc de bretele directe A1 DNCB pentru ca ar trebui pasaje subterane pe sub CF. (Ce magistarala CF este aceea paralela cu strada Industriilor din Domenesti? Fac si Aktorii un pod peste ea.)

Ce or desena oamenii de la Grafic Tends SRL / SVL Proec SRL la nodul asta? Tare curios mai sunt.

bekxy

#4879
@shift2rail
Problema acolo e virajul la stânga.
La stânga pe bretea spre DN5 sau la stânga pe DNCB.
Chiar și cu 2 benzi pe DNCB conflictul de trafic e acolo și va face ce știe sa facă: blocaje. Ia ghici câți dintre cei care fac stânga vor vrea să facă asta de pe prima bandă, că a doua e prea plină...?
Pe bretele alea 2 amărâte tot 2 benzi spre centură?
Soluția comunistă o fi fost elegantă când mașina era un lux și circulația era pe numere pare/ impare... Acum e fix de rahat.

hefaistos

La DNCB-DN5 Solutia simpla ar fi fost un giratoriu alungit (similar cu ce s-a facut la DNCB - DN6) Dar nu-i nimic, noi visam la intersectii triplu etajate, care eventual se vor finaliza peste 8-10 ani si de care n-o sa mai fie nevoie atunci cand se va deschide A0.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

danutzu_1069

Quote from: naivu on November 13, 2022, 04:08:24 PM
Quote from: danutzu_1069 on November 13, 2022, 08:25:03 AM... Se referea strict la DNCB cu DN5 unde CF nu are treaba ...
Ma uit pe Maps si la intersectia DNCB cu DN5 vad (in modul Satellite se vede ceva mai bine), la nivelul -1 DN5, iar la nivelul 0, in paralel cu DNCB, la nici 20m, o cale ferata dubla. Daca treci mai des pe acolo si sti sigur ca e harta gresita, mea culpa  :) .

Incerci tu ceva, dar nodul rutier nu are treaba cu CF...
Eu nu am zis ca nu ar fi CF acolo... dar nodul nu se intersectează cu CF.... Daca se întâmpla asta... te rog sa îmi arați pe harta....

shift2rail

^Oricine urmareste filmul cu dncb complet postat mai sus se poate convinge, ca, cel putin intre dn5 si noul pasaj Berceni, calea ferata NU este lipita de/razanta cu centura.

dr4qul4

#4883
1. un drum 2x2 NU are intersectii la nivel si iesirea/intrarea se face prin bretele. Altfel e 2+2
2. E clar ca nu stii despre ce vorbesti! Uite aici CF lipita de DNCB exact intre bretelele "nodului" cu DN5, Dupa se "dezlipeste" pentru, dar imediat dupa Penitenciar se lipeste din nou si merg in paralel pana la Berceni, adica inca 4,2 Km. Si chiar si mai departe pana aproape de Glina (A2).

Solutia aici este un pasaj suprateran, pe 2 benzi, doar pentru sensul DN6 => Berceni. In felul acesta, cei care merg spre DN6, nu vor mai trebui sa acorde prioritate.
Nu avem nevoie de solutii ieftine.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

#4884
Ba da, este lipita...
Singura portiune "dezlipita" este imediat dupa DN5, cand CF se duce spre Gara Progresu. Apoi revine, caci ambele au fost gandite la fel, in urma cu peste un secol (100 de ani) in scopuri pur militare...

Uita-te atent la filmarea lui Ionut Ivasca, la 02.58 si la 01.13.27, si vei vedea ca CF (CFCB) este lipita (in stanga in sensul filmarii) de DNCB. La acelasi nivel.

Pasajul subteran de pe DN5 subtraverseaza simultan si CFCB si DNCB.
(Sunt de fapt doua pasaje, la cativa metri unul de altul, care trec peste DN5....)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Oameni buni, există hărți. Google, OSM...

dr4qul4

poate nu-si da seama ca sub balariile alea este o cale ferata...
Am facut de zeci de ori nodul ala, si desi faceam doar cvadruplu-dreapta, tot imi provoca scarba.
Nu sunt fanul giratoriilor (clasice, la nivel), dar ma bucur ca au aparut in Jilava dupa dublarea drumului.
Am experimentat insa si aventura de a face stanga acolo. E o placere sa fii atent la 3 tiruri in acelasi timp. Toti se baga, toti se grabsesc si toti "musca din cascaval".
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Sorinus

Mai ales pe partea de SE, centura feroviara e la un standard de toata jena, cu trafic extrem de redus. Dar la toate lucrarile, se insista sa nu se atinga calea ferata. Ingroparea caii 300m cu bretele peste ar fi fost relativ ieftin si cu impact mare. Acum incepe sa nu mai conteze. Poate doar la Splai, unde nu vad cum rezolva intersectua fara o gramada de bani , daca CF ramane pe aliniamentul actual.

pasa_andrei

A0 o sa preia foarte mult trafic in 2023. Asa ca putina rabdare. O sa ramana sectorul DN6 - A1 care include si pasajul Domnesti in schema.

shift2rail

^nu poti "ingropa" centura feroviara doar pentru 300m pe motiv de pante minime necesare ptr marfa/calatori.
O solutie posibila ar fi, intr-adevar, coborarea intregii centuri feroviare sud la -1, o practica standard in vest, ceea ce ar degreva constructia unor supratraversari standard ale dncb la intersectia cu diversele dn/dj din zona (in locul actualelor ozn-uri).

pentru asta cnair&cfr ar trebui sa coopereze, iar impresia generala este ca nici macar nu isi vorbesc.