[B] DNCB Centura Bucuresti

Started by Ionut, September 23, 2011, 09:28:38 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

rhemaxo

Am facut o tura de Chitila -Otopeni si retur. La rampa spre Otopeni a pasajului de la Mogosoaia se asfalta stratul de uzura la baza rampei, am facut si cateva poze, dar nu stiu daca voi reusi sa le uploadez. Refacerea caii de rulare a CB de la Otopeni spre Mogosoaia merge destul de greu, abia se rascheta de la VW spre DN1, nu au facut nici 30%, erau multe camioane dar o singura masinarie din aia pe șenile. Atentie la cateva guri de canal de pe banda 1 (cea care este folosita acum pe deviere) unele au diferenta de 10 cm fata de nivelul asfaltului, altele sunt la perfectie, nu inteleg cum a iesit treaba asa...Podul hobanat peste CF e tot la o banda restrictionat, au asfaltat tot dar mai au de lucru la rosturile de dilatatie si sper ca vor schimba si glisierele alea de protectie care sunt indoite pe portiuni mari pe ambele sensuri. La sensul giratoriu nu am vazut nimic nou. O cladire din  aia veche e bine merci in picioare, deci banda care va permite accesul direct spre directia Tunari va fi tot pt 30 km/h. Pacat. Rosturile de dilatatie pe hobanat pe sensul spre Mogo nu stiu daca sunt schimbate, pareau ca da, dar iti sare cafea din suport daca treci cu 50 la ora. Penibil. Daca sensul CB spre Otopeni a durat cat a durat pana la stratul de uzura mi-e teama ca vine iarna si Viarom (cred) ca nu termina si celalalt sens, care dupa parerea mea era destul de bun si se putea inlocui doar stratul de uzura. Doamne ajuta la inaugurari rapide si comunicate de succes ale "autoritatilor".

MindRuler

Adresez si eu o intrebare, observ din ce citesc pe forum ca majoritatea dintre voi sunteti priceputi si aveti o intelegere mult peste medie a ceea ce inseamna o astfel de lucrare de infrastructura.
Care sunt sansele ca Pasajul Mogosoaia sa decongestioneze din traficul pe relatia Mogosoaia-Bucuresti si Bucuresti-Mogosoaia? Sau mai bine spus, sunt sanse ca intre orele 16.00-18.00 sa nu mai vedem acele cozi monstruoase de la Doi Cocosi (uneori am vazut cozi care incepeau de la statia de metrou Straulesti, sensul de mers spre Mogosoaia) pana in giratoriul de la Mogosoaia?

Ma tot uit la Chitila, ma uit si la Mogosoaia. Similitudinile sunt evidente. La giratoriul de la Chitila traficul pe relatia Bucuresti-Chitila si retur este nebunie la orele de varf. Adica vedem coloane de la capatul tramvaiului pana in sensul giratoriu, timp de parcurgere aprox. 25-30 min. Iar cum la Mogosoaia vom avea foarte mult trafic preluat de pe DNCB (din ambele sensuri), tare ma tem ca aceasta lucrare va fi doar in beneficiul traficului greu de pe DNCB si nu va produce schimbari in bine si pe directia Mogo-Bucuresti si retur. In plus, faptul ca in Mogosoaia este doar o singura banda pe sens va contribui suplimentar la gatuirea traficului.
Si inca ceva - nu-mi dau seama in ce masura giratoriul acela de la Rudeni, care va fi urmatorul dop, va crea coloane pe sensul Otopeni-Chitila la DNCB. Fiindca daca vom avea blocata acea portiune de centura intre Mogosoaia si giratoriul de la Rudeni, am vaga impresia ca intrarea in Mogosoaia dinspre Bucuresti nu numai ca nu va fi mai usoara, dar va fi chiar mai grea. Asta pentru ca breteaua de acces pe DNCB dinspre Mogosoaia spre Chitila va fi si ea blocata, deci si giratoriul de sub pasaj, ca un efect in lant.

Asadar, eu vad lucrurile cam pesimist, sunt curios cum vedeti voi lucrurile, mai ales cei care au drumuri frecvente in zona.

bogdanstancu

Propun sa asteptam cu totii inca putin pana la deschidere si atunci vom putea vedea efectul real :)

Sorinus

Giratoriul de la Chitila preia, la orele de varf, un numar impresionant de masini. Adica, sincer, nu stiu unde se duc toate masinile alea, ca dupa sunt doar doua orase nu foarte mari, Chitila si Buftea, apoi camp pana la Targoviste/Titu-Gasesti.

Multi fac stanga spre A1, cred ca incearca sa evite Maniu care e mai rau, iesind prin Chitila->DNCB-A1.

De aia e asa lunga coada, sunt f multe masini, giratoriul in sine nu se blocheaza, de mers se merge, doar ca incet.

Probabil asa va fi si la Mogosoaia, castigul pentru cei ce ies din Bucuresti e marginal (scade nr de masini ce intra in giratoriu cu 10-20% poate, nu mai e santier). Castigul cel mare e ptr cei ce merg pe centura.

Pur si simplu sunt foarte multe masini ce ies din Bucuresti la orele de varf, cam in ambele locuri tot ar trebui si pasaj subteram pe directia perpendiculara pe centura.

Din pacate nici A0 nu va rezolva mult aici, va degreva tot DNCB-ul.

voicul

Castigul ala cel mai mare era daca se lasa loc si pentru un pasaj subteran, in 10 - 20 de ani se facea, abia atunci era rezolvata bine treaba.

Asa va fi putin mai lejera treaba, dar da tot o sa se formeze cozi la orale de varf pe relatia B - Mogosoaia.
Totusi, invers Mogosoaia - B, s-ar putea sa fie mai tot timpul lejera treaba, la fel cum e si acum la Chitila.

Deci 3/4 din problema va fi rezolvata.

DarkFranck

Da, avem trafic auto "de navetă" cu mașina proprie în zona Bucureștiului, nu rezolvăm treaba doar cu pasaje sau soluții care să încurajeze și mai mult traficul auto. O să facem 5 benzi pe sens și tot nu se rezolvă problemă, tot se va gâtui pe undeva. Suntem într-o capitală UE cu trafic auto de tip american din cauză că legăturile de transport în comun sunt praf între București și suburbii.

Toată lumea care își permite merge cu mașina proprie pentru că alternativa e foarte slabă: microbuze vechi de tip "ia-mă nene", în care te simți ca sardina în conservă. E nevoie de un sistem metropolitan de transport integrat, de preferință feroviar (supra și subteran), care să faciliteze accesul dinspre suburbii către București, doar așa se rezolvă pe termen lung, până atunci vom avea doar mici îmbunătățiri punctuale.

Acum revenind la pasajul Mogoșoaia: vom avea o îmbunătățire, cât de mare vom vedea după 1 octombrie, nu are rost să ne gândim la drobul de sare. Dacă traficul va fi prea lejer, o să atragă alt trafic (de Chitila sau Otopeni, posibil), până când se va echivala cu traficul de la celelalte ieșiri/intrări din nord. E logica traficului, iar șoferii sunt oportuniști.
Fluctuat Nec Mergitur

Fred

Pe directia Bucuresti-Chitila sunt mai multe masini decat pe Bucuresti-Mogosoaia, asta o sa se vada dupa deschidere. Stiu oameni care faceau naveta din Targoviste in Bucuresti, in plus e toata zona de pe drumul vechi de Pitesti, pe partea cu Mogosoaia e populatie mai mica. Dupa cum spune @bogdanstancu, hai sa vedem cum arata situatia dupa deschidere.

MindRuler

Da, foarte pertinente observatiile voastre.
Treaba cu pasajul subteran pe sub giratoriu ar fi fost parfum. Numai ca la cum au amplasat pasajul, nici pe viitor nu se va mai putea recurge la solutia asta.
Referitor la lipsa de solutii de transport in comun, iarasi foarte adevarata. Ma gandeam acum la ce spuneau alde Nicusor Dan sau Ciprian Ciucu de la S6 privind investitiile in caile ferate care deserveau fostele zone industriale si care sa fie refacute (tren sau metrou suor) astfel incat sa asigure legaturi cu comunele si orasele din Ilfov.
Ca locuitor in Mogosoaia, am folosit de cateva ori trenul care face legatura cu aeroportul si care acum opreste si in comuna noastra. Este o alternativa buna pentru un adult, dar cand ai de dus/adus copii de la gradi si scoala lucrurile se complica fiindca trebuie sa schimbi multe mijloace de transport.
Mogosoaia nu are volumul de masini de pe Chitila, dar este in continuare alternativa la DN1 si va pot spune ca la orice ora din zi, intre 7-19, DN1A care traverseaza Mogo e plin de trafic greu.

Vom vedea, speram intr-o imbunatatire. :)

Fred

Ce anume impiedica pe viitor un pasaj subteran pe sub giratoriu? In afara faptului ca trebuie forat, nu cut & cover.

voicul

Am intrebat si eu mai de mult acest lucru: raspunsul este pilele actualui pasaj.
Dar poate sunt (si) alte motive.

Poate macar pe sensul B - Mogosoia sa faca unul?
Desi in Mogosoaia se merge pe o banda. Exproprieri, utilitati, ar fi mult de munca acolo (birocratic). Nu cred ca se baga cineva.

MindRuler

Tot asa stiam si eu - pilele pasajului nou construit.
Pentru a le amplasa, au fost facute deja foraje de adancime si turnat beton. Un pasaj subteran al afecta, deci, structura de rezistenta a celui actual.
In fine, e oricum o discutie catre nicaieri. Cred ca mai repede ajunge metroul in Mogosoaia de la Straulesti decat sa vedem vreun alt pasaj in zona.

dr4qul4

solutii se pot gasi pt a intari fundatia acelei pile. Dar nu ar imbunatati prea mult deoarece te blochezi in trecerile de pietoni din Straulesti/Mogosoaia.
Acum, capacitatea giratoriului este mai mica fata de cea a trecerilor de pietoni, dar dupa ce se da pasajul in functiune va fi invers. Sper sa apara cat de curand semafoare cu buton pt acele treceri (si scazut nr lor, pentru in in unele locuri sunt 2 in 20-30m)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

paulmare

Aseara la 8.30, Strabag lucra cu reflectoare, descarcau un camion cu panouri absorbante la rampa spre Otopeni, si asfaltau tot acolo (era frezat asfaltul vechi, unde incepe urcarea pe rampa), era si cisterna cu emulsie - cred ca e deja asfalt si sus pe pod, poate vede drona lui Andrei_Pasa :)
Daca nu se intampla nimic exceptional - clar pot da drumul pe 1 octombrie

kola

Poze de azi de la pasajul Mogosoaia




lucian

#3914
^^
Am găsit ceva la cele spuse