[B] DNCB Centura Bucuresti

Started by Ionut, September 23, 2011, 09:28:38 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

vancouver

Bravo, una din cele mai bune solutii posibile la intersectia cu Strada Garii Otopeni. Practic giratoriul devine simplu si doar pe directia nord spre sud se adauga o banda.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

hefaistos

^^ Intersectiile cu DN2, DN3, si A2 sunt deja denivelate doar ca rezolvarea conectarilor bretelelor la DNCB e varza.
De exemplu, cam asta e tot ce se propune a se face la DN2-DNCB (idem la celelelte):





Powered by API/PUM imgur uploader
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

hvm

#3767
^
Intreb si eu de curiozitate, nu ar fi mai buna banda directa pe partea dreapta pe directia vest > Est separata cu un mic parapet (ar avea prioritate ca nu se intersecteaza cu nici un alt fel de trafic si nu mai necesita oprire pentru a ceda trecerea), iar cealalta poate face putin stanga cum e acum si sa continue cu cedeaza trecerea pentru traficul care merge spre bucuresti si spre nord.

LE: oricum mi se pare foarte buna propunerea chiar si asa cum este prezentata in schita doar ca tot gatuie traficul pe centura.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Fred

Daca tot au ocazia sa faca ceva, macar sa o faca bine: de pilda in schita de mai sus se poate face o banda dedicata dispre A1 dinpre A2, fix cum se face acum la Otopeni. Altfel se vede un trend pagubos: facem un giratoriu, peste cativa ani il corectam, ca e greu sa il faci bine din prima.

Edit: vad ca scriu atat de incet incat pana termin deja mai scrie cineva inaintea mea ceva similar. Nici o problema, mai bine de 2 ori decat deloc.

hefaistos

Planul de mai sus nu e PROPUNERE, e Proiect Aprobat. În rest chiar nu am nimic împotriva ca o banda sa devina bretea.
Ideea era ca acest gen de lucrare poate fi abordata de CNAIR în regie proprie.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

naivu

^^^^Probabil ai dreptate cu intersectiile DNCB cu DN2, DN3, A2; acum ca ai aratat ce este prevazut in proiect, pare fezabil sa fie executat de CNAIR in regie proprie. Cand te-am contrazis aveam in minte intersectia cu soseaua Cernica unde inca nu e denivelat. Sorry!

hefaistos

#3771
 :D
No need for sorry, mi-am dat seama ce e o neintelegere

Portiunea dintre DN3 si A2 contine, pe scurt:
- un giratoriu suspendat la Cernica
- un dig intre doua lacuri de acumulare, care cred ca trebuie largit
- dublarea pasajului peste CF de Oltenita.

In mod cert este NEADECVATA realizarea in regie proprie. Nu stiu daca ar depasi capabilitatile CNAIR insa in mod sigur ar bloca inacceptabil de multe resurse necesare pentru lucrarile curente de mentenanta si reparatii, principala sarcina a acestora.

Eu sper ca TS isi revine si isi intra in paine cu adevarat, mai ales ca da ceva semne. Daca insa se ajunge la reziliere eu as proceda astfel:
- Nodurile cu DN2, DN3 si A2, realizate in regim de urgenta intern de CNAIR (max 6 luni daca procedurile de expropriere sunt finalizate si in mod normal ar trebui sa fie)
- restul impartit in 2 sau 6 miniloturi si lasate companii mai mici sa liciteze pentru ele (lasati lupii tineri sa se evidentieze), mi-a placut de exemplu operativitatea Arcada la trenul de la Otopeni si imi place ceea ce face Viarom pe centura Mihailesti. Saucum lucreaza unii subcontractori prin Ardeal. Si m-am cam saturat de concerne d-astea internationale cu un portofoliu impresionant pe hartie, dar cu resurse zero in piata romaneasca.   
Ganditi-va ca in urmatorii 20 de ani mai sunt de construit 2000 de km de drumuri de mare viteza, iar pe piata a supravietuit doar un singur constructor autohton major - UMB. Avem insa o mutime de companii cu capacitate care ar trebui ajutate sa iasa din starea de subcontractori si sa creasca natural. Cum? Pai sa le punem la dispozitie proiecte pe care sa le poata accesa, in rest daca sunt capabili sa castige licitatiile bravo lor, daca nu, inseamna ca atat pot. Dar daca scoti doar proiecte la care ei sunt exclusi din start din lipsa de portofoliu...
Da, pe autostrada nu poti scoate la licitatie loturi de 3 km, insa aici de exemplu, pe DNCB nord, exista o oportunitate in acest sens. 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Dragosdimitrescu

Ideea e foarte buna cu loturi mai mici. Eu vad avantaje:
- acces mai facil al firmelor mici si cu dorinta de implicare
- durata mai mica de realizare
- valori mai mici, interese mai mici de contestatii
Dezavantaje:
- risc ridicat de executare subcalitativa (executanti "tineri")
- mai multe proiecte, licitatii si garantii de gestionat de CNAIR.

rrich1974

Despre intersectia aia, daca ma intrebati pe mine, as fi bagat centura printr-un tunel cut&cover si as fi facut intrarile/iesirile in ea numai prin viraj la dreapta. astfel, circulai pe centura fara sa iti dai seama ca ai trecut de intersectie. Ceva de genul intersectiei de la bascov.

hefaistos

Si eu as fi facut la fel la intersectiile cu A1, DN2, DN3 si A2. Dar, cum nu m-a intrebat nimeni la momentul proiectarii  :D, hai sa lucram cu ce avem.
De fapt azi DNCB e solutie de avarie pana la finalizarea A0, deci cu cat modernizarea ei se va finaliza mai repede cu atat va fi mai utila. Nu avem nevoie de reproiectari si solutii complicate, avem nevoie de implementari rapide.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

vm75

La Mogosoaia avem emulsie pe rampa Otopeni. Scuzati calitatea


La Drumul Garii Otopeni au terminat demolarea


NGC

"Modernizarea Centurii Rutiere a Municipiului Bucuresti intre A1 – DN7 si DN2-A2, Lotul 1, Sector A1 (km 55 +465) – DN7 (KM 64+160) – Rest de executat"

Quote from: NGC on April 08, 2021, 11:32:49 AM
Astazi a fost lansata licitatia [CN1029952] "Modernizarea Centurii Rutiere a Municipiului Bucuresti intre A1 – DN7 si DN2-A2, Lotul 1, Sector A1 (km 55 +465) – DN7 (KM 64+160) – Rest de executat".

Valoare estimata: 40.824.174,92 RON fara TVA

Durata contractului: "72 luni si cuprinde: 12 luni perioada de executie a lucrarilor si 60 de luni perioada de garantie a lucrarilor"

Astazi a fost termenul pentru depunerea ofertelor, dar licitatia a fost anulata automat pentru ca nu s-a depus nici o oferta.

Bravo CNAIR!

Duta C


adiarc

^ de obicei,daca nu depune nimeni,cel mai probabil suma oferita este prea mica, raportata la costurile reale ale lucrarii
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

naivu

Santierele incepute si neterminate de multe ori ridica probleme la a doua licitatie: lucrarile deja executate si calitatea lor tind sa fie supraevaluate de beneficiar si subevaluate de ofertant  :)