[B] DNCB Centura Bucuresti

Started by Ionut, September 23, 2011, 09:28:38 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.


danpandrea


TibiV

@Puffyk,
ai uitat sa pui astaȘ
Quote
Traficul pe centura Capitalei în zona Pasajului Mogoşoaia va fi obturat considerabil începând de săptămâna viitoare, timp de o lună - o lună şi jumătate, când se va circula pe o singură bandă pe sensul dinspre DN1 spre DN7, a declarat, miercuri, directorul general adjunct al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Ovidiu Barbier, citat de Agerpres.

"Cum fiecare progres înseamnă şi sacrificii, am o veste tristă să v-o dau astăzi, dar trebuie s-o luăm ca atare. În etapa următoare, pentru pasajul de la Mogoşoaia şi pentru dezvoltarea lucrării, etapa a doua practic a ei, va interveni o restricţie de circulaţie care va bulversa cu adevărat major traficul pe centură, în aşa fel încât pe o perioadă de circa o lună - o lună şi jumătate, până la finalizarea unor lucrări preliminare de fundaţii pentru pilele şi culeele următoare ale pasajului, circulaţia se va desfăşura pe o singură bandă. Asta înseamnă că, începând din acest weekend, sâmbătă şi duminică, se va trece la operaţiunea de frezare a unei bucăţi de circa 2,80 - 3 metri. Toată această operaţiune durează aproximativ 7 zile, după care se va proceda la aşternerea straturilor de asfalt şi a fundaţiei pentru viitoarea bretea de deviere a traficului. Însă, aici e foarte important de menţionat: operaţiunile tehnice de forare a coloanelor pentru viitoarea pilă şi culee pe partea cealaltă decât intersecţia giratorie de la Mogoşoaia presupun o lăţime maximă de circulaţie pe o perioadă foarte lungă de timp - spun eu - undeva la 6-7 luni, deci peste iarnă, pe 6 metri lăţime, care presupune o bandă de 3 metri, iar asta înseamnă că două tiruri unul pe lângă altul vor circula cu greutate", a explicat Barbier, într-o vizită realizată împreună cu jurnaliştii pe şantierele deschise pe centura Capitalei.

El a subliniat că circulaţia în această zonă va fi obturată considerabil de săptămâna viitoare şi le-a transmis participanţilor la trafic să evite zona dacă este posibil, în caz contrar vor sta blocaţi în trafic între 40 de minute şi o oră jumătate, din cauza efectului de pâlnie care se va crea.

"Deci, circulaţia va fi obturată în mod considerabil începând din săptămâna viitoare şi aici facem un apel insistent la participanţii la trafic: dacă nu există neapărat nevoie de a tranzita această zonă, însemnând DN1 - DN7, deci intersecţia centurii cu DN1 - intersecţia centurii cu DN7, să încerce să evite această zonă. În cazul în care este neapărat necesar să circule pe această porţiune, atragem atenţia şi de asemenea apelăm la înţelegerea participanţilor la trafic, pentru că este o operaţiune care repet că nu se poate face altfel în această perioadă, că vor sta în circulaţie din estimările noastre între 40 de minute şi o oră şi jumătate ca să tranziteze această zonă. O singură bandă rămâne pe o porţiune de aproximativ 800 de metri, însă se va crea un efect de pâlnie care va face ca acele coloane de trafic ce se vor forma să treacă dincolo de intersecţia cu DN1, din estimările noastre. Coloanele vor fi în lungime de circa 5-6-7 km garantat începând din acest punct de constrângere, de pâlnie", a adăugat oficialul CNAIR.

https://www.economica.net/circulatia-in-zona-pasajului-mogosoaia-va-fi-obturata-in-mod-considerabil-incepand-din-saptamana-viitoare_189462.html
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Sorinus

Curios la TS pe DN2-A2, e clar ca pot, si e clar ca nu se agita. Oare asteapta sa elibereze ceva resurse de la Timisoara sau Craiova?

voicul

Pai eliberarea, fara a afecta santierele de acolo ar fi peste 2 - 3 ani, ca sa nu mentionez ca la Craiova mai trebuie forta suplimentara in viitorul apropiat.

Supriza placuta e la Selina, dar nu e neaparat o surpriza.  :D

cutter

@TibiV

Uite aici un exemplu de-ăla de-mi tot răcesc eu gura degeaba de proastă pregătire/derulare de proiect. Ăsta cu sugrumarea de la Mogoșoaia.

Tehnic îți dai seama că se putea găsi 1m extra la bretelele 7 și 8 astfel încât să încapă 2 benzi în regim de șantier (cum sunt în Germania/Austria cu galben/portocaliu marcate), adică să fie lățimea de 7m, nu de 6m.

Dar asta implica să demolezi o parte din lucrarea temporară, ori ei o execută în forma definitivă că așa e cel mai simplu/ieftin pentru constructor.

Hai să punem în balanță costul demolării/lucrării temporare, poate 2-300.000 de € (?), pentru a avea 2 benzi pe cele 12-14 luni (nu 6-7 luni cum a mințit Barbier ca să îndulcească pilula - că se va circula așa până se dă drumul la pasaj) de șantier CU timpul petrecut în trafic, uzura mașinilor, costul de oportunitate al ambuteiajelor de 6-7km pe care le anunță Barbier...

Nu mai vorbesc de perioada contractuală de 24 de luni de execuție (adică până în aprilie 2022) care este de noaptea minții pentru o lucrare așa de simplă. Acuma ne rugăm de Strabag și implorăm divinitatea să termine în 2021... dar ei contractual și fără penalități pot să tragă de ea liniștiți.

Și când mă gândesc că tot geniile din CNAIR lansau în 2014 autostrăzi de 10km (Ogra-Ungheni spre ex) cu termen contractual de execuție de 12 luni... Sau Sebeș-Turda cu 18 luni. Dar un pasaj cu 4 deschideri banal are 24 de luni într-o zonă unde orice zi fără el înseamnă zeci de mii de euro în pierderi economice...


TibiV

@cutter,
total de acord.
(Ca sa nu mai spun ca ar fi de rasul curcilor sa termine duamna pasajul de la Doamna Ghica inaintea celui de la Mogosoaia....)

Din pacate, nu pot sa iti dau decat un singur +
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Berceni. V-am cam obisnuit cu premierele. :) Enjoy! Bine, n-aveti prea multe de enjoy momentan aici, dar lucrurile se misca.


RobertN


Sorinus

Nu mai stiu cum e pe Centura de SE, n-am mai fost de mult, dar vad ca aici nu e calea ferata ca pe NE sa incurce, deci se poate face o intersectie ca la Chitila, nu? Adica, asta se face. Si la Oltenitei, din cauza centurii feroviare, se face giratoriu suspendat, fix ca la Domnesti sau Cernica.

dr4qul4

Si aici avem CF. Trebuie sa te uiti atent in stanga dncb, ca sunt balarii. Dar mai trece si cate un tren.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Goldmund

Atata timp cat vor exista acele sensuri giratorii si treceri de pietoni la nivel de strada, degeaba se vor face pasaje supraterane (doar pentru sectiunea nord al DNCB), pentru ca tot nu vor fluidiza circulatia tot mai mare a centurii. Pe mine m-ar interesa concret daca exista sau este in plan formarea vreunei comisii de experti pentru fluidizarea DNCB macar pentru partea largita si daca mai exista si alte optiuni decat cele prezentate pana acum(care chiar daca vor fi gata, vor produce ambuteiaje sigure) pentru intersectiile intre DNCB si A1, DN1, DN2 si A2.

horatiu.cosma

https://www.facebook.com/411782165662463/posts/1696409487199718/

"Am realizat săptămâna trecută o nouă inspecție a șantierului aferent pasajului de la Berceni de pe DNCB.

Antreprenorul general Selina-Trameco lucrează susținut pe mai multe fronturi precum relocări de utilități, extinderea carosabilului pe circa 2,5 km ai centurii și la forajele aferente noului pasaj.

Actualul termen de finalizare este sfârșitul lunii iunie 2022, însă constructorul este capabil să finalizeze lucrările la sfârșitul anului viitor dacă ultimele blocaje birocratice ce țin de Primaria Sectorului 4 și Enel vor fi rezolvate până la finele acestui an."

pasa_andrei

Am fost acum la Mogosoaia, nu s a deviat nimic , nu s a avansat prea mult. Mai facem o vizita in weekend.

alext

Ieri (12.09.2020) am trecut pe la pasajul Berceni.
Erau cateva camioane si un escavator care lucrau (sambata, pe la ora 14:00).
Au reusit sa decoperteze majoritatea traseului spre DN5, inclusiv sa darame niste cladiri care erau pe traseu.

Mai au cateva zone (mici ca suprafata) neatacate pe aceasta portiune. Auramas de taiat arborii, de relocat cablurile electrice si scos stalpii de pe aliniament.

La intersectie sunt doua foreze care nu pareau a lucra, cand am trecut.