[B] DNCB Centura Bucuresti

Started by Ionut, September 23, 2011, 09:28:38 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

pasa_andrei

Un video mai mult informativ despre lucrarile care urmeaza pe DN2-A2.


Sorinus

Foarte frumos a iesit giratoriul de la Tunari, foarte bine semnalizat, ochi de pisica peste tot, e cel mai bine semnalizat din toata Centura, de departe.

Earthchild

Era mult mai bine și civilizat dacă denivelau toate Intersecțiile de pe centura in loc de sensuri giratorii.

gabriels

Giratoriul de la Tunari ar fi aratat excelent in urmatoarea configuratie.
Turbogiratie:


punktnet

Nu chiar, desincronizarea sensurilor din interior iti baga pe exterior traficul din giratoriu si banda din dreapta devine imposibil de folosit fara a da prioritate tuturor celor aflati deja in sens.
Just kidding.

Sorinus

Am admirat doar semnalizarea, pe timp de noapte, nu utilitatea lui. Spre deosebire de alte giratorii intalnite, arata f ...occidental.

punktnet

Mergea facut altfel acel giratoriu, precum cel din zona A3 / DNCB cu separare benzi DNCB si impartire - una in giratoriu, una pe dreapta fara sa intre in sens directia inainte. Dar cand nu se vrea, nu se vrea.
Just kidding.

minisoferul

Banda fara se se intre in sensul giratoriu se putea face doar pe sensul Otopeni - A3 si nu permite calea ferata, stalpul de sustinere a catenarei pare foarte aproape de parapetul centurii. De mutat amplasamentul centurii nu cred ca are rost sa vorbim.

cutter

#2783
S-a discutat recent pe forum despre intersecția DNCB x Splaiul Unirii. Pentru cine cunoaște locul - un veritabil dezastru, o rușine.

Așa arată nenorocirea, vedere de pe DNCB, de pe podul peste Dâmbovița, spre sud:


În Studiul Strategic pentru Șoselele de Centură ale Bucureștiului este analizată această intersecție (pag 228-229). Sunt prezentate trei variante:
- Search SF 2008: cea mai ieftină soluție în ambele sensuri ale cuvântului
- Luca Way SF 2016: cea mai scumpă, dar și soluția cu capacitatea cea mai mare, fără conflicte de trafic
- O soluție schițată de BEI-PASSA/Egis în cadrul Studiului Strategic care este între cele două

Iată schița soluțiilor.

Search 2008


Luca Way 2016


BEI-PASSA/Egis 2017


Costuri estimate:
Luca Way - 41 mil lei
BEI-PASSA - 18,5 mil lei

Exproprieri necesare:
Luca Way - 76.000m2
BEI-PASSA - 7.000m2

Concluzii

Desigur, soluția BEI-PASSA/Egis este doar o schiță și ar trebui studiată mai în detaliu.

Compania ar trebui să aleagă între cele două soluții și să promoveze acest obiectiv de investiții.

Deocamdata, din păcate toate proiectele identificate în Studiul Strategic ca necesare pe DNCB Sud sunt pe nicăieri, adică:
- dublarea între A1 și DN5 (pe sud-vest) și
- modernizarea pe existent + denivelarea intersecțiilor pe sud-est

Nimeni nu se ocupă de aceste proiecte, deși studiul BEI-PASSA arată clar că A0 Sud singur nu rezolvă problemele de trafic și dopurile vor rămâne (pentru cine vrea detalii, studiul e disponibil mai sus și e o lectură foarte interesantă).

Finanțarea europeană am avea pentru această proiecte, dar mai trebuie să le și promoveze cineva. E păcat să fie uitate în sertar. Și tot timpul în care nu facem ceva (deja s-au pierdut 2018, 2019, 2020...) înseamnă același număr de ani de chin în viitor.

Io

Am trecut de citeva ori pe-acolo (de pe Splai catre A3 si inapoi) dimineata la iesire si seara la intrare. Conflictele sint cele pe care le-am marcat. Ar mai fi unul pentru cei care tin drept pe Libertatii iesind de pe DNCB. 
Ce rezolva Bei-Passa aia?




Powered by API/PUM imgur uploader
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

cutter

Sunt destul de ambiguu formulate conflictele la care te referi (ai trei săgeți independente, conflictele sunt între două relații de trafic).

Dar, pe scurt, soluția BEI-PASSA ridică DNCB pe sus și practic scoate din ecuație traficul care nu intră și nu iese din DNCB aici la interesecția complexă de la Splai/Libertății. Rămân conflictele între celelalte relații, de la sol.

În particular au observat ei că e mic traficul care vine de pe DNCB Sud și face stânga pe Splai spre București. Prin urmare, ar fi mic și conflictul (care rămâne) cu traficul care vine pe Splai și face stânga pe DNCB (spre A2), trafic care este foarte mare.

ghrt

S-ar putea ca străpungerea nouă de la Nic Grigorescu - Olteniţei să crească traficul şi să schimbe lucrurile tocmai pentru aceste conflicte.
Cont (aproape) inactiv.

Vlad94

O astfle de strapungere ar facilita si conexiunii Titan-Berceni. Aceast nou bulevard ar putea fi realizat si cu linii de tramvai, facandu-se legatura intre capetele Piata Titan si Romprim. Scuze de off-topic.

ciprebbe

Zice bine @Io, se vede ca la noi nu se regaseste conceptul de U -Turn de prin State. 
E o adevarata peripetie acolo sa vi de pe Splaiul Unirii ( sens spre DNCB) si sa fi nevoit sa te intorci pe Splaiul Unirii spre oras.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Io

#2789
^ E suficient de clar cum am formulat, nu era deloc nevoie sa marchez efectiv liniile de trafic, care apar ele si in studiul acela. Mai apoi, de pe DNCB dinspre sud vin camioane. Grele. Multe. Majoritatea tin DNCB insa e suficient ca o masina sa vrea sa iasa de pe Splai (spre stinga) sau o alta sa vrea sa intre pe Splai (tot venind dinspre sud) sa blocheze intersectiile de pe ambele maluri. E si o agravanta, sint foarte apropiate, un punct blocat il blocheaza pe celalalt. Rezultatul il stim, cozi pe Splai, cozi pe DNCB sud (mai putin pe nord, poate ca am prins 5-6-10 masini in fata). Putin trafic pe Libertatii, intersectia Libertatii cu Dncb e cea mai mica problema acolo.

N-ar fi ieftina denivelarea fluxurilor la citeva sute de metri sud de pod, cum am desenat cu talentul unei cizme bete? Nu de alta dar podul ala are totusi 2 benzi pe sens. Adica daca facem denivelare n-ar putea continua cu o banda noua pina la pod? E-adevarat ca asta nu rezolva blocajul generat de cei care fac stinga din Dncb pe Splai.




Powered by API/PUM imgur uploader
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.