[B] DNCB Centura Bucuresti

Started by Ionut, September 23, 2011, 09:28:38 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sorinus

Va fi pilon in giratoriu? Asta nu compromite definitiv realizarea unul pasaj subteran pe directia Mogosioasa-Bucuresti in viitor?

TibiV

Vei avea pasaj suprateran pe DNCB, si giratoriu la sol...

Da, era bun si un pasaj subteran pe Bucuresti-Mogosoaia...
Dar asta ar insemna intersectie pe 3 niveluri, cum fac doar bulgarii in zona noastra.

Nu au fost astia in stare sa faca intersectie pe 3 niveluri la DN1-DNCB (Otopeni), unde "arde" rau de tot, si tu speri la solutia asta pentru DN1A-DNCB?!?!.... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

RazvanN

Tocmai ca te-ai astepta ca macar din punct de vedere planificare sa fi evoluat lucrurile, invatand o lectie, si sa nu isi faca si aici, ca si la intersectia cu DN1, viata mai grea pe viitor. Nu stiu cand va fi necesar un pasaj subteran aici, desigur ca nu inaintea celui de la Otopeni, dar macar sa nu faca prost proiectarea din start.

Dar da, ai dreptate, asteptarile noastre nu sunt in acord cu realitatea din CNAIR...

bogdanstancu

1. In acest moment la pasajul Mogosoaia se lucra destul de sustinut la forarea pilotilor de pe partea cu A1 si la dezafectarea actualei ridicaturi din interiorul sensului giratoriu. Imaginea generala de mobilizare buna.

2. Un pasaj subteran pe directia DN1A cu o banda pe sens consider ca nu ar fi fost cine stie ce provocare inginereasca. Problema este ca odata facut pasajul suprateran va fi greu sa forezi peretii mulati pentru un posibil viitor pasaj subteran. Exista si alte variante?

3. Consider ca in momentul finalizarii pasajului suprateran la care se lucreaza acum, cozile de pe DN1A nu vor dinsparea (in ambele sensuri).

4. Portiunea dintre benzinaria Lukoil din Mogosoaia si actualul giratoriu ar trebui si ea largita la 2 benzi pe sens pentru una din cauzele blocarii giratoriului la ore de varf este blocajul care se realizeaza pe acest sector pe sensul bucuresti-mogosoaia.

TibiV

2. Da, exista. TBM!

3. Nu vor disparea, dar probabil se vor reduce. Insa nu cu mult...

3. Ar trebuie 2 benzi pe sens pana (cel putin) la intrarea in Mogosoaia. Doar de aia a facut CFR-ul atat de larg noul pod pe M700...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Chiar ma uitam pe harta in B si singurul loc unde e rosu e la Mogosoaia.

Cum zicea si TibiV se va trece mai repede (nu as zice doar putin mai repede). O sa fie ca la Chitila, dar mai la E.

Sorinus

Oricum, daca ar trece mai repede, s-ar bloca totul la Podul Constanta. Acum, pe Bucurestii Noi e coada mai mica decat pe Chitilei, tocmai ptr ca vin mai putini o data dinspre Mogosoaia.

al3x




Poze de ieri seara.
Sensul giratoriu a fost nivelat complet.

ghrt

Dinspre Mogoşoaia se poate merge şi pe Jiului, Waze pe acolo mă rutează spre pţa Aviatorilor. Eu o iau peste câmp şi merg prin Chitila că nu îmi plac ambuteiajele.
Cont (aproape) inactiv.

panzer

Doamne, Doamne!

Deci ii scuzam acum pt incompetenta? Nu are sens pasaj subteran la DN1A pt ca nu poti sa treci de Podul Constanta! Ba poti. Problema se rezolva simplu (ca si pe Maniu) din managementul trecerilor de pietoni de pe Grivita. Sigur cu o alta administratie la Bucuresti.

Dar la iesire dragilor? Vineri seara e coada de la Podul Constanta pe ambele iesiri: Chitila si Mogosoaia.

De 4 ani de cand am vazut proiectul initial am spus pe forum ca pasajul e proiectat gresit! Am vorbit si cu un amic de la CNADNR (pe atunci): mi-a spus ca e nevoie doar ca fundatia pilei centrale sa fie mult mai adanca, sub nivelul unui pasaj subteran. Doar ca nu o sa modifice proiectul pt ca trebuie sa refaca design-ul pilei si partea de rezistenta.

Despre trafic: partea buna este ca se decongestioneaza DNCB. Ca rezultat oamenii vor putea intra in oras pe unde au nevoie: DN1, A3 etc.
Nu e un secret pentru nimeni ca o parte din traficul Buftea/Mogosoia Bucuresti se face acum pe DN1. Strict din cauza Mogosoaia, intre Colentina si DN7 luam A3 pana la Moara Vlasiei si apoi DJuri prin Corbeanca si Buftea.

Ca si la Chitila, CNAIR a proiectat un pasaj cu politist in giratoriu. Sa nu ii iubesti?!

vancouver

#2635
Un lucru e cert la Mogosoaia: dupa ce pasajul o sa fie gata, timpii de asteptare la giratoriu pe DN1A o sa scada. Si anume semnificativ. Nu are cum sa fie altfel.

Daca totusi vor fi in continuare cozi semnificative, atunci in loc de giratoriu se poate reconfigura cu semafoare. Capacitatea giratoriului este undeva la 3.000 de vehicule pe ora (toate directiile cumulate, indiferent de numarul de benzi din giratoriu, daca ambele drumuri au un volum de trafic semnificativ si relativ egal = adica se creeaza cozi de asteptare pe toate directiile). Pe fiecare brat al giratoriului intra acum in medie 3000 / 4 = ca. 750 vehicule pe ora.

Capacitatea poate sa creasca spre 5000-6000 la giratoriu cu 2 benzi pe drumul principal, daca giratoriul este doar "de forma", adica amplasat la intersectia cu un drum secundar f. slab circulat, si atunci sunt f. putine vehicule care fac stanga si f. putine care vin de pe drumul secundar sa blocheze pe cei de pe principal. Numai ca aici s-ar putea ca totusi destui sa faca stanga sa intre pe sau sa iasa din DNCB. Cred ca o sa fim undeva la mijloc, cu momente de 10-40 secunde cand de pe centura nu o sa vina nimeni si atunci cei de pe DN1A se vor putea "revărsa" fluent in giratoriu. CRED ca se va ajunge la o capacitate de 1500+1500+500+500. Adica 1500 veh. / ora de pe DN1A. DUBLU DECAT ACUM.


EXISTA INSA SI O ALTA VARIANTA: SEMAFORIZAREA. Avem o situatie extrem de asemanatoare in Frankfurt la intersectia A661 cu Hanauer Landstrasse. Volumele de trafic sunt fabuloase acolo. Giratoriul de sub autostrada ESTE SEMAFORIZAT. Pentru la dreapta exista benzi separate, partial scutite de semafor. In total pe fiecare acces sunt 4 BENZI DE ASTEPTARE. 1 pentru stanga, 1 comun stanga + inainte, 1 inainte si 1 la dreapta. Dupa giratoriu toate drumurile sunt 2+2.

Capacitatea de trafic la semafor = ca. 1600 x fractiunea de tip x nr. benzi , adica pe DN1A daca se acorda 60% din timp = 1600 x 4 x 0,60 = 3.840. Aceasta valoare poate sa mai creasca daca sunt putine camioane si daca banda de facut dreapta nu sta sa atepte la semafor. Si poate sa mai scada daca buluc gramada multi vor sa faca stanga (in general cei care fac stanga incurca cel mai tare, si la semafor, si la giratii).


REZUMAT pentru DN1A:
- capacitate maxima actuala: ca. 750 veh / ora
- cap. max. dupa ce va fi gata pasajul: ca. 1.500 veh / ora
- cap. max. cu semafor si 4 benzi de intrare in semafor: ca. 3.800 veh / ora

Ori 3800 este mai mult decat pot sa vina fizic pe un drum 2+2 (capacitate max. 3600, daca mai sunt si alte congestii gen treceri de pietoni, semafoare, atunci sub 3000). Deci exclus sa mai apara ambuteiaje in ultima varianta.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

#2636
Asa arata:



La Frankfurt situatia este incurcata suplimentar si de 2 linii de tramvai, una mergand pe inainte (in poza de la dreapta la stanga) si una cu viraj stanga (sus - dreapta in poza).

PS. Si pe sub toata nebunia asta trec liniile de cale ferata spre portul Frankfurt.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

miahi

^^ Dupa ce am vazut poza de mai sus si explicatiile de rigoare, mi-am dat seama cat de "mici" suntem la infrastuctura ... DNCB-ul este de peste 10 ani in "modernizare" si cred ca singura solutie de fludizare si marirea sigurantei rutiere este A0 .   

AlexxC

Foarte bine ai adus in discutie si A0 complementar acestui pasaj...dinamica traficului va fi total diferita,prin Mogosoaia va mai veni doar acel trafic cu destinatie zona sectorului 1.
Offtopic: un exemplu de intersectie pe 3 niveluri avem in Romania?

panzer

Toate-s vechi și nouă toate:
Vreme trece, vreme vine.
(Eminescu)

@vancouver: Hai sa vedem ce spuneam mai demult.

Quote from: panzer on February 28, 2019, 09:09:11 PM
In practica Chitila este blocata 2h dimineata intr-un sens si 2h seara in sensul opus. Timpul mediu sa treci de DNCB este de 15 minute daca baietii de la Ilfov isi fac treaba in intersectie (si o cam fac, cinste lor!). Daca nu, Dumnezeu cu mila. Blocajul vine de la cei care schimba directia de mers: dimineata cei care vin din Bucuresti si vor stanga pe DNCB spre Militari. Exact pe acestia ii opreste agentul de politie ca sa favorizeze traficul pe directa principala.

De remarcat, Pipera si Stefanesti nu se blocheaza desi intersectiile sunt mai simple. Poate traficul e mai lejer. Nici intersectia A3 DNCB nu se blocheaza.

Mie unuia imi pare ca cele 3 giratorii suspendate nu vor rezolva decat problema tranzitului pe DNCB penalizandu-i pe cei care merg pe axiale.
In cazul acesta o intrebare banala pentru cei care ne-au invatat capacitatile drumurilor: semaforizarea giratoriilor n-ar aduce o imbunatatire? Ma gandesc ca prin Piata Presei Libere (semaforizata) trec mult mai multe masini decat prin giratia de la Chitila.

Quote from: vancouver on March 09, 2019, 01:10:55 PM
@panzer, daca inteleg bine, intrebarea ta este daca pe schema tipica a CNAIR de pe centura, adica inainte pe centura cu trafic fluent (denivelat) si celelalte directii bagate intr-un giratoriu, daca in acest caz in giratoriu ar ajuta o semaforizare. Da, cred ca ar ajuta, mai ales daca ar fi "inteligenta", adica sa poata masura lungimea cozii de asteptare pe fiecare directie (senzori in asfalt sau alti senzori de masurare a vitezei si fluxului de masini), si daca pe unele directii se fac cozi monstu, atunci sa caute sa mai reduca de pe altele, cu flux redus la acea ora. La nevoie si cu interventia unui operator. Da, clar. In orice caz mai bine decat politist in intersectie. Politist permanent in intersectie inseamna bataie de joc la adresa politistilor, e munca de om prost. Nu mai vorbim de intemperii, risc de a fi accidentat, etc...

Daca nu merge nici asa, atunci urmatoarea posibilitate este cu U-turn, adica desfiintat giratoriul, ca la Otopeni (DN1 / DNCB) si facute intoarceri la ca. 1km pe DNCB. NU GIRATORII CARE AU SI ROL DE INTOARCERE, ci U-turn adevarat, fara complicatia cu un drum perpendicular. Aia ce e la Otopeni acum e o varianta improvizata. Diferenta la un U-turn adevarat, este ca directiile inainte pastreaza 100% prioritatea si fluenta, nu trebuie sa incetineasca, sa dea prioritate din cand in cand celro care intorc sau celor care merg pe drumul secundar.

De acord ca intensitatea blocajului va scadea. Doar pe DNCB. Pe DN1A, asemeni DN7 va ramane.
Semaforul este o solutie potentiala pentru Chitila. Va fi pe viitor si pentru Mogosoaia.

A doua solutie la care ma gandeam este interzicerea stanga in giratoriu de pe DN7. O parte din directii poate fi asigurata de giratoriul de pe DNCB de la Remat. Al doilea confict insa ar cam tb sa se bazeze pe giratoriul de la Mogosoia, sau un UTurn intre Chitila si Mogosoaia. Solutia de la DN1 DNCB dar transpusa de-a lungul lui DN7.

Cat despre A0 vs DNCB mai cititi si voi prin urma va rog.