[B] DNCB Centura Bucuresti

Started by Ionut, September 23, 2011, 09:28:38 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 4 Guests are viewing this topic.

voicul

Tinand cont ca in RO printre factorii importanti in viata unui santier sunt:
- Vremea
- Statul paralel
- Soros
- Transelectrica
- Ursi. lilieci si arii protejate

Mie greu sa iti spun unde/cu cine din astia sa vorbesti.
(Serios vorbind: chiar nu stiu unde. Poate ajuta si alti colegi aici).

Probabil o sesizare la politie in care sa se ceara un echipaj acolo, ar fi solutia cea mai rapida ca implentare.
Acum e posibil sa gasesti o adresa de email unde sa trimiti o sesizare, dar tinand cont ca API a dat in judecata CNAIR ca sa primeasca ce prin lege dreptul cetateanului ... cam realizezi sansele de reusita.

Nu zic sa nu trimiti cand gasesti, doar te pregatesc putin pentru ceea ce (nu) o sa se intample dupa.

Cred ca implicarea mai puternica/cu reusita mai mare este un share la comunicatele API, pentru ca un email se uita usor, dar cand o comunitate impinge din spate ...

NGC

"Largire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucuresti Sud intre A2 km 23+600 si A1 km 55+520ö - Lot I: Amenajare nod rutier CB - DN4 (Oltenita) km 29+500 - km 33+190;Lot II: Amenajare nod rutier CB - DJ401 (Berceni) km 33+190 - km 35+600"

Quote from: Ionut on February 27, 2019, 09:28:29 PM
Itinera la nodul Oltenita.




Quote
Compania ITINERA SPA a fost desemnată astăzi câștigătoarea licitației pentru contractul privind proiectarea și execuția nodului rutier pe Centura București – DN4 (Oltenița), km 29+500 – km 33+190, cu o valoare a propunerii financiare de 169.508.442,60 lei, fără TVA (echivalentul a 35,5 milioane euro, fără TVA).

Nu s-a mai contestat.

Ionut

Asta chiar este o veste buna. Cele doua pasaje au sanse sa fie sincronizate si finalizate in acelasi timp. Itinera suna bine. Sper sa isi respecte blazonul.

ion59

Deci vor fi, simultan, 4 pasaje în lucru pe DNCB, la un moment dat! Vom putea compara, și eventual stimula, performanțele constructorilor.

dr4qul4

4 simultan dar ...
Domnesti e semnat de vreo 2 ani, iar Mogosoaia de 1 (sau asa ceva). Dar progresul lipseste cu desavarsire la ambele
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Liviu M

Deci cei de la Domnesti sunt de (aproximativ) doua ori mai lenti decat cei de la Mogosoaia?  ???

ion59

Anul ăsta ar trebui să vedem mișcare pe Domnești și Mogoșoaia. Nu?

Ionut

Da. Ii vizităm și cu drona.

TibiV

Da'  mai la toamna, ca n-are rost sa consumi drona pe nimic... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vreausosele

#2259
Quote from: Techno_Astra on March 13, 2019, 02:49:26 PM
Salut, scuze daca s-a mai discutat/propus/intrebat. Merg zilnic pe centura dinspre A1 spre zona nord. In ultimul an, cel putin, centura e extrem de blocata dimineata pana in zona pasaj Chitila. Asta pentru ca banda care coboara spre sensul giratoriu de sub pasaj e foarte aglomerata si multi folosesc banda 2 ca sa merga cat mai in fata si sa intre pe banda 1 ca sa coboare spre Chitila/Bucuresti, blocand si banda 2 spre Mogosoaia.

Adevarat ce spui, dar chiar daca n-ar mai fi cei de pe banda 2 care se baga pe banda 1 in ultimul moment, cei care merg inainte tot n-ar castiga mare lucru pentru ca s-ar opri in coada de la Mogosoaia.
Deci n-ar fi nici o diferenta, acum doar stai la Chitila in loc sa stai la Mogosoaia.

Techno_Astra

Ok dar eu vreau sa merg in zona Nord prin Chitila, deci sa fac mai repede dreapta spre Bucurestii Noi/Jiului. Poate ca daca ar merge mai repede facutul dreapta, ar merge si ceva mai multi pe aici in loc sa mearga inainte spre Mogosoaia si s-ar mai elibera si acolo putin. E discutabil, dar pana nu se incearca ceva nu iti dai seama. Acolo jos ininte de giratoriul de sub pasaj chiar se pot face 2 benzi pe o portiune de cateva zeci de metri.

panzer

Quote from: dr4qul4 on March 16, 2019, 11:54:43 AM
4 simultan dar ...
Domnesti e semnat de vreo 2 ani, iar Mogosoaia de 1 (sau asa ceva). Dar progresul lipseste cu desavarsire la ambele
Mogosoaia a fost atribuit in 23.10.2018 si semnat prin decembrie 2018. I-am vazut pe teren la studii geo deja anul trecut. Nu a mai aparut nici o informatie de plata avans, etc. Si nici o organizare de santier nu a aparut pe nicaieri in zona.

Nu le mai puneti va rog pe toate 4 in aceeasi galeata. Asta de la Mogosoaia e mult mai simplu. Daca Strabag vrea il termina anul acesta desi parca au 4 luni proiectare si 1 an executie.

Problema la toate este ca cererea de finantare nu este aprobata de UE in ciuda declaratiilor. Si mai e nevoie si de niscava exproprieri suplimentare.

Un lucru este de remarcat, in ultimul timp parca se contesta mai putin in zona unde vor veni bani europeni.  Mogosoia a fost primul exemplu. Acum si Oltenita. Sau sunt eu doar optimist de la vremea buna de afara. :)

@medicul de garda: imi amintesc studiul EGIS foarte bine. La momentul respectiv am recomandat studiul tuturor. L-am si pomenit zilele trecute. Recomandarile lor erau si pentru largirea axialelor. Din pacate doar la Berceni s-au apucat de treaba si doar in Bucuresti. Degajarea spre comuna acolo va fi problematica. Dar mai sunt ani buni de purtat discutii. Comentariul meu era strict legat de cele 2 declaratii contradictorii de la CNAIR. Si e ciudat ca A0 si DNCB intre A1 si DN5 sunt paralele.

Ionut

API pe Facebook

Avem și o veste bună. Conform informațiilor noastre, nu s-au depus contestații după ce CNAIR a anunțat câștigătorul licitației nodului rutier Oltenița (intersecția DNCB-DN4) în 27.02.2019.

Prin urmare, se poate semna contractul cu italienii de la Itinera cu suma de 169,5 milioane lei (fără TVA). Vor avea la dispoziție 6 luni de proiectare și alte 24 de execuție, iar garanția asumată este de 10 ani.

Investiția constă în lărgirea DNCB la două benzi pe sens pe 3,69 km și construirea unui giratoriu ovoid suspendat deasupra centurii. Aveți atașate câteva planșe.

Licitația a fost lansată acum aproape doi ani de zile, în 17.05.2017. Ofertele au fost depuse pe 31.08.2017, evaluarea tehnică fiind finalizată, atenție, abia în ianuarie 2018! Ținând cont chiar și de contestații, este inexplicabil cum a fost nevoie de un an întreg pentru desemnarea câștigătorului, un nou record negativ al CNAIR.

Solicităm insistent oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și antreprenorului general (Itinera) să facă de urgență toate demersurile birocratice necesare parafării contractului!

GDPR

Pe site-ul MT s-a publicat Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind reaprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții "Modernizarea centurii rutiere a municipiului București între A1-DN7 și DN2-A2"

In NF sunt descrise lucrarile proiectate, printre care si cele de la pasajul Chitila:

QuotePasaj superior km 64+100 peste stația Triaj Chitila

La km 64+100 centura municipiului București traversează printr-un pasaj existent 8 linii de cale ferata electrificate. Pasajul este amplasat în aliniament, are opt deschideri cu lungimi variabile între 24,35 m -  31,20 m și lungimea totală de 250.45 m. Liniile CF sunt traversate în dreptul deschiderilor 4, 5 si 6. Static, pasajul este realizat din 3 structuri de tip grindă continuă 2x24.00 m + (24.00+2x31.00+24.00) m+2 x 24.00 m. Grinzile sunt continuizate pe reazeme intermediare prin antretoaze din beton armat. Lungimea suprastructurii este 210.30 m.
În secțiune transversală tablierul este alcatuit din 15 grinzi din beton armat, prefabricate precomprimate dispuse joantiv.  Platforma căii pe pasaj are lățimea de 19,10 m, fiind alcătuită dintr-o parte carosabilă de 14,80 m compusă din 4 benzi de circulație de câte 3,50 m și spațiu de siguranță 2x0,40 m și 2 trotuare de câte 1,90 lățime. La limita părții carosabile există parapet direcțional de tip elastic, iar la trotuarele sunt prevazute cu parapeți pietonali cu mână curentă. Infrastructurile sunt din beton armat fundate direct. Pilele pasajului sunt de tip cadru cu elevația din doi stâlpi circulari și rigle pentru susținerea grinzilor. Cele două culei sunt de tip masiv. Racordările cu terasamentul sunt realizate prin sferturi de con pereate cu dale din beton. La culeea C1 pe partea stângă în continuarea zidului întors există un zid de sprijin. Conform recomandării expertizei tehnice au fost prevăzute următoarele lucrări: refacerea betonului de pantă și egalizare; execuția unei noi hidroizolații, inclusiv protecția acesteia; realizarea îmbrăcăminții pe pasaj; înlocuirea dispozitivelor pentru acoperirea rosturilor de dilatație; montarea de parapeți direcționali și pietonali noi pe ultimele două deschideri; repararea parapetului pietonal existent pe restul pasajului. Pentru ca circulația să se desfășoare în condiții optime, este necesar ca pe ultimele doua deschideri ale pasajului să se realizeze, suplimentar față de cele 4 benzi de circulație, benzi de accelerare și decelerare. Pentru a realiza lărgirea este necesară amplasarea a câte 3 grinzi prefabricate, precomprimate pe ambele părți ale pasajului. Adăugarea acestor grinzi se poate realiza prin modificarea (lățirea) elevațiilor pilelor P6 și P7 și a culeei C2. Placa de suprabetonare se va demola pe o lățime de 1.00 m, pe ambele sensuri, pentru a permite înădirea armăturii și lărgirea sa corespunzatoare a căii pe pasaj. Pasajul va avea pe aceste două deschideri trotuare cu lățime variabilă. Fundațiile pasajului existent sunt directe și se vor lărgi corespunzator. De la culeea C2 se vor demola zidurile întoarse existente pe o adâncime de 1.50 m, iar zidurile întoarse noi vor fi continuate cu ziduri de sprijin, până la legătura cu cele realizate la pasajul peste DN 7. Pe aceste două deschideri se vor executa și următoarele lucrări: execuția unei noi hidroizolații, inclusiv protecția sa, îmbrăcămintea de tip asfaltic, înlocuirea dispozitivelor pentru acoperirea rosturilor de dilatație, trotuarele și montarea parapetului direcțional și pietonal nou. Zidul de sprijin necesar pentru corecția bretelei de acces dinspre DN7 către A1 la culeea C2 se va realiza din beton armat pentru o înălțime maximă de terasament de 10.00 m, fundat indirect pe piloți forați Ø1.08 m și fișa de 20.00 m solidarizați printr-un radier din beton armat cu înălțime de 2.00 m. Soluția necesara datorita înălțimii mari de terasament și pentru evitarea ocupării proprietăților de la baza rambleului. În prezent limita de proprietate se face printr-un gard amplasat la limita rambleului și care se continuă pe fundația înălțată (cca 1.60 m) a sfertului de con. Conform recomandării Studiului Geotehnic fundarea este indirectă cu piloți cu diametru de 1.08 m, cu vârful încastrat în materiale coezive cu injecție la baza pilotului și cu o fisa activă minima de 22.00 m. Corespunzator condițiilor din amplasament pentru un pilot cu fisa de 20.00 m și pentru care a fost luat în considerare un radier cu înălțimea de 2.00 m, capacitatea portanta a pilotului este de 253 Kpa. Aparatele de reazem vor fi din neopren armat cu tole metalice. Rosturile de dilatație sunt prevăzute de tip etanș si vor asigura o deplasare Δ=100 mm pentru rostul de la pila P6 și Δ=50 mm pentru rostul de la culeea DN7. Hidroizolația s-a prevazut a fi realizată prin aplicarea de membrane autoaderente lipite la cald. Aplicarea ei se va realiza direct pe stratul suport constituit din placa de suprabetonare.

Deci pe langa lucrarile de la pilele P6 si P7 si culeea C2, mai trebuie facut un zid de sprijin fundat pe piloti la breteaua de urcare dinspre DN7 către A1. Dar pentru asta vor trebui facute exproprieri suplimentare.

GDPR

In sfarsit a primit si @cutter raspunsul de la MT la intrebarile despre problemele de la DNCB formulate in decembrie:







http://cdep.ro/interpel/2018/r2069B.pdf