[B] DNCB Centura Bucuresti

Started by Ionut, September 23, 2011, 09:28:38 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 11 Guests are viewing this topic.

Ionut

Azi, Narcis Neaga, declaratii Comisia de Transporturi din Camera Deputatilor.

DNCB sector A1-DN5: in aprilie se lanseaza licitatia (ANAP) pentru extinderea la 2 benzi pe sens.

Ionut

Am contribuit din plin la detaliile tehnice din articolul asta. Cred ca am vorbit o ora in total cu editorul Ziare.com. :)




Dupa 20 de ani, modernizarea Centurii Bucurestiului n-a ajuns nici la jumatate si urmeaza sa fie abandonata

Desi a inceput sa modernizeze Centura Capitalei in urma cu mai bine de un deceniu, Compania de Drumuri n-a reusit sa isi termine, pana astazi, decat o treime din treaba. Mai mult chiar, pe parcurs s-a si razgandit, sustinand ca nu mai are de ce sa duca la bun sfarsit modernizarea. In acest fel, Capitala risca sa ramana inconjurata, multa vreme de acum incolo, de un drum peticit, sufocat de trafic si periculos, in timp ce alte orase ale tarii au deja sosele de centura moderne.

Multe detalii pe Ziare.com

TibiV

Este OK, dar spune-le ca vestul este in stanga hartii, iar estul in dreapta... ;)
Quote
Centura Capitalei e impartita in doua. Prima parte este cea de nord (cuprinsa intre intersectia din est cu autostrada A1 si intersectia din vest, cu Autostrada A2) .
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Dar autorul a cam ales aiurea exemplele de centuri functionale. Adica deh, exemplele standard ar trebui sa fie Oradea, Brasov, Alba Iulia, poate chiar si Ploiesti Vest, Focsani sau Buzau. Plus Drobeta, Caransebes si Lugoj.
Arad e un exemplu de "Asa nu" daca consideram ca adevaratul proiect de centura a fost Arad Nord, cel pe care inca lipseste un pasaj extrem de important.
Pe de alta parte Craiova e un proiect incomplet; la fel ca Iasi, Suceava, Cluj, Timisoara.

GDPR

^^
QuoteSpre exemplu, pe segmentul de 9 kilometri dintre intersectia cu A1 si cea cu DN7, statul a contractat lucrari inca din 2011. Santierul s-a deschis in 2013, iar in 2017 ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, a deschis circulatia, desi ultimul strat de asfalt nu fusese inca asternut pe sosea. Dupa atata timp - in care Razvan Cuc a fost demis si apoi numit din nou in fruntea Transporturilor - constructorul n-a reusit inca sa astearna stratul de asfalt pe drum si a cerut o noua amanare, pana in luna iunie.

Santierul este complet abandonat, asa ca o noua amanare nu face decat sa prelungeasca agonia. Contractul cu Delta trebuie reziliat.

TibiV

Cred ca inca nu s-au decis daca Robert Negoita (Delta) a intrat sau nu in opozitie...  :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

I-o fi zis cineva lu' Cuc ca inca nu e stratul de uzura pe A1-DN7? :lol:

GDPR

Ce uzura, astia nu sunt in stare sa schimbe niste becuri. La pasajul nou de la Chitila peste jumatate din ele nu functioneaza.

Techno_Astra

Salut, scuze daca s-a mai discutat/propus/intrebat. Merg zilnic pe centura dinspre A1 spre zona nord. In ultimul an, cel putin, centura e extrem de blocata dimineata pana in zona pasaj Chitila. Asta pentru ca banda care coboara spre sensul giratoriu de sub pasaj e foarte aglomerata si multi folosesc banda 2 ca sa merga cat mai in fata si sa intre pe banda 1 ca sa coboare spre Chitila/Bucuresti, blocand si banda 2 spre Mogosoaia.
Acum, ce rezolvari imediate pot fi? Largirea pasajului cred ca nu se poate prea repede/usor. Ma gandeam ca poate largirea la doua benzi clare a coborarii de pe pasaj (acum e o banda si un pic, nu au loc de exemplu un camion si un automobil) ar putea un pic rezolva fluenta. Mai ales ca e loc de adaugat macar  un metru jumatate.
Sau alte rezolvari, nu stiu, politie pe pasaj la orele diminetii, delimitare (cam riscant) a benzilor pe pasaj sa nu se poata intra (depasi coloana)... Azi era coada pana in dreptul satului Rudeni, la jumatatea zonei dintre giratoriul Dragomiresti si giratoriul de la Petrom fara sa fi fost accident sau lucrari.
Multumesc.

voicul

Solutii sunt. Cele ale tale si probabil inca cateva.

Interes sa fie aplicate?
N-avem.
Dorinta sa le aplicam?
N-avem.
Bani sa le facem?
E greu si mai sigur sa iei salariu fara sa faci nimic.

Concluzia: desi se pot face mult acolo (si nu doar acolo) probabil o sa se faca nimic (si nu doar acolo).
Cu rabdare, in 5 - 10 ani, probabil ceva o sa se schimbe si acolo.

panzer

#2245
@vancouver

Merci frumos. Sunt chiar curios daca cineva poate lua in serios o solutie cu semafor. Ar trebui sa fie cea mai ieftina si usor de implementat. Poate o propunem ca "pionierat!"

La Balotesti este un astfel de U turn pe sub DN1. Daca imi amintesc bine a fost executat pentru un privat. Pretul vehiculat a fost 1 mil euro.

@Ionut, sigur e ceva putred la CNAIR. Șerbănescu spunea zilele trecute ca nu se mai largeste DNCB sud ca fac A0 Sud. Acum vine Neaga si ne spune ca jumatate se largaste! Poate s-au razgandit cu A0 cine stie. Sau e tronsonul lui Aktor si ne bazam pe o alta delta sa largeasca DNCB!  :lol:

Cristi N

Pasajul subteran de la Balotesti e al lui Tantareanu si a fost facut pentru complexul comercial Prisma. La intrare exista chiar un indicator "Drum privat".

medicul de garda

@Panzer, licitatia pentru largirea DNCB intre A1 si DN5 e conforma cu studiul acela contractat in urma cu 2 ani pentru a stabili planul de actiune pentru ocolitoarele Bucurestiului, care a fost impus de UE pentru a primi finantare europeana pentru orice proiect pe tema aceasta. In urma lui a rezultat ca largirea DNCB este rentabila, deci eligibila, pe jumatatea nordica, si sferul sud-vestic, in rest doar se deniveleaza intersectiile ramase (toate au fost licitate si in diverse stadii de semnare in prezent). In rest, ramane A0, de asemeni eligibila.
Trust me, I'm an east-european doctor!

Techno_Astra

#2248
@voicul
Ok, cine ar putea rezolva practic? As vrea sa trimit o intrebare si propunerile de mai sus catre autoritatea care ar putea face ceva acolo. Multumesc

GDPR

Minune, am vazut azi cativa muncitori de la Delta care isi faceau de lucru in afara zonei carosabile de langa intersectia cu drumul care duce la groapa de gunoi de la Rudeni. Probabil ca s-au gandit ca nu da bine sa nu fie chiar nimeni, ca sa nu dea CNAIR-ului motive de reziliere. Asa ca cica se lucreaza, fara drag si fara spor.