News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] DNCB Centura Bucuresti

Started by Ionut, September 23, 2011, 09:28:38 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

Beowulf

#1740
Ionut, sint portiuni intre DN3 si A3 pe care drumul a fost latit, dar nu a fost pus stratul de uzura si astfel nu au fost date in circulatie. Probabil la acele portiuni s-a referit.
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

slartibartfast

Quote from: ghrt on February 26, 2018, 03:54:00 PM
La intersecţia DN3-DNCB, pe unde mai trec când şi când, nu mi s-a părut niciodată mare trafic şi nici nu văd de ce ar apare pe viitor (DN3 pt lung parcurs e deja dublat de A2), deci probabil că giratoriul acela va fi ok, ceva gen Ştefăneşti.

Cei din Cernica nu prea au motive să intre în Bucureşti prin DN3, deoarece dimineaţa e f aglomerat; A2 şi Th Pallady e preferabil, aşa că giratoriul suspendat e o investiţie pe termen foarte lung. Când a fost proiectat iniţial nu exista legătura actuală a Cernicăi cu A2.

Singura soluţie care nu îmi place este la intersecţia A2-DNCB. Poate pe viitor vor îngropa printr-un pasaj sensul exterior al DNCB şi vor face o bandă continuă pe interior. Acolo se fac cozi consistente, care cred că vor fi amplificate de finalizarea semicercului de nord.

La intersecția DN3-DNCB nu e, din câte știu, în plan vreun giratoriu (din ce am văzut în planșele postate aici prin august-septembrie 2017). Este doar supratraversare și acces între DN3 și DNCB numai pe sensul spre nord al DNCB, sensul celălalt urmând să schimbe trafic cu DN3 prin giratoriul suspendat de la DJ301 (șos. Cernica). Soluția e corectă, alta ar fi fost demolarea podului DN3 și reconfigurarea totală a nodului, și nu poți tăia tot Ilfovul de est și Călărașiul de nord-vest de București (DN3 are totuși rolul ăsta destul de important și nu prea poate suferi întreruperi majore). E și ăsta unul din rolurile giratoriului suspendat de acolo. Un alt rol este chiar în contextul deschiderii nodului A2 Cernica/Bălăceanca: un șunt de acces între DNCB/nordul Bucureștiului și A2 cu evitarea nodului de la Cățelu (care și acum, și după terminarea proiectului, tot problematic va fi).

O altă soluție slabă afară de A2-DNCB este și intersecția DN2-DNCB: exact acel bizar giratoriu alungit care a eșuat la Otopeni și a trebuit schimbat. Dar măcar ăla să se facă. Probabil aici se va lăsa cu o reconfigurare serioasă când va fi gata A7 Ploiești-Buzău și DN2 va rămâne un drum național legacy.

slartibartfast

Quote from: Ionut on February 27, 2018, 08:48:55 AM
Poftim? Atat ai inteles tu? Ca trebuie turnat un strat de asfalt? In primul rand ca asfaltul se asterne, nu se toarna. In al doilea rand, tu te-ai uitat pe plansele pentru tronsonul DN2-A2? Uita-te. Si dupa aia comenteaza. Ca or fi si alti stupizi care citesc ineptiile debitate de tine si isi imagineaza ca ai dreptate si doar atat mai trebuie pe DN2-A2. Un strat de asfalt.

L-ai luat cam tare pe bietul om. Trebuie completat, într-adevăr, că porțiunile acelea, cam câte 1 km de o parte și de alta de podul peste CF București-Constanța sunt doar o mică parte din proiect. Totuși, dacă erau finalizate, ar fi mers mult în sensul aerisirii traficului care e înfundat din greu pe lunga porțiune fără noduri între Pantelimon (DN3) și Afumați (DN2). Și finalizarea n-ar fi fost mult: nici chiar un singur strat, dar tot ar fi fost (după nivelul rigolelor laterale) două straturi pe calea de rulare veche și unul pe cea nouă, pe care se circulă acum în niște condiții îngrozitoare de siguranță. Nu cred că era mult. Dar necesita o altfel de gândire, una orientată spre livrarea de drum utilizabil în siguranță către clienți (șoferii plătitori de vignetă). Ceea ce în CNAIR lipsește cu desăvârșire acum.

TibiV

Acum imi pare foarte rau ca nu mai gasesc niste poze de prin 2016, pe care nu le-am postat la vremea aia pentru ca erau foarte proaste...
Dar se vedea acolo ca au facut cam 20% din rampa sudica (dinspre A2) a noului pasaj peste M800...
Dar ce folos ca ai "un capat de rampa"... Mega-lucrarea de acolo va fi noul pasaj peste M800. Fara sa inchizi traficul feroviar...
Straturile de balast/asfalt pe terasamentul largit sunt o gluma fata de asta (plus giratoriul suspendat de la Cernica)...

Plus ca actualul pasaj peste M800 va necesita o reabilitare completa.
Acum este un cosmar, seamana foarte bine cu cel din Turda...

Pentru cine nu este familiarizat cu proiectul:
- acum avem un pasaj cu 2 benzi (una/sens) peste M800, care va deveni sensul spre A2
- va trebui contruit unul noul alaturi, tot cu 2 benzi, care va deveni sensul de la A2 spre DN2/DN1

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Sorinus

Deja ne speriem de orice viaduct sau lucrare de arta. Mare scofala, e practic un pod simplu peste o cale ferata. Spatiu este acolo garla sa se desfasoare, si la Cernica e ceva loc. Nu e o lucrare de speriat.

TibiV

Sub "profesionista indrumare" a CNAIR pana si un podet devine mega-lucrare de mega-speriat... :(

De cand se lucreaza pe DNCB la SECTIUNEA A1-DN7  ??... 
Si nu au avut de facut nici un pasaj !  (cel de la Chitila a fost "semi-terminat" pe vremea lui Emil Boc !!!
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

panzer

#1746
Mai complicat este pasajul peste Lacul Cernica si peste barajul Cernica. Apele Romane nu au last prea usor constructorii astia noi sa se joace prin amenajarile lor hidrotehnice. Daca va amintiti cand s-a largit bulevardul Pipera in zona lacurilor nu a lucrat Delta ci direct Hidroconstructia pentru Apele Romane.

Legat de chinezi: daca vor insista sa lucreze totul cu populatie Chineza, exact 15 luni va dura scandalul cu ORI care nu le va da work permit-urile. Apoi se va rezilia. Pt cine nu isi mai aduce aminte in 2009 erau corturi in fata ambasadei Chinei cu lucratori care cica nu aveau bani sa se intoarca acasa. De atunci ORI este foarte strict.

Tot din amintiri, cutter spunea ca pe contractul vechi nu erau nici 25% din utilitati identificate. Acum avem Fidic Rosu, deci acestea au fost identificate. Cine a facut proiectarea? CNAIR cu expertii angajati de la Search?

OAB:
- nu se vor face niciodata denivelari subterane pe sub un pasaj comunist. S-a discutat extensiv la DNCB <> DN1. Sub pile exista o fundatie. Daca vreodata se va upgrada va fi pe deasupra.
- nu va faceti griji cu avizele si exproprierile la Afumati. Nu confundati cu Voluntari. Am mai spus-o, Pandele este unic. Desi au fost niste contre in toamna cand au montat parapetii mediani din sarma, oamenii de al primaria Afumati nu sunt atat de rai ca cei de la Voluntari.

LE: am gasit plansele puse de Ionut. Sunt in acest topic la pagina 69, puse in 26 Aprilie 2017. Proiectantul este Consitrans. De unde pana unde nu stiu. Mi-a scapat total proiectarea pe acest lot.

TibiV

#1747
Contractul cu Tehnologica Radion a fost reziliat parca in februarie 2015.
Evident ca, atat cat au facut, au facut pe baza unui proiect...

LE
Dar asta nu inseamna neaparat ca este acelasi proiect...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

MRS

^^@panzer: ai dreptate cu asa zisa largire din Pipera si Hidroconstructia in dreptul lacului.
La fel poate fi si pe DNCB. De cateva luni bune o macara lucreaza in dreptul barajului Cernica - aici - din pacate nu se vede foarte bine cine-ce-cum de pe sosea.


A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

GDPR

^ E vorba de reabilitarea descarcatorului de ape mari al barajului Pantelimon, executata de firma Dimar. Cateva imagini gasiti aici: https://www.dimar.ro/portfolio/reabilitarea-descarcatorului/

panzer

@TibiV: in teorie proiectul ar fi trebuit actualizat. Sigur giratorul suspendat nu era in proiectul Tehnologica.

In rest n-am remarcat mari progrese de proiectare. Dar nici nu sunt de specialitate.

TibiV

Quote from: TibiV on February 26, 2018, 08:11:29 PM
(...)
La giratoriul suspendat ar mai putea fi probleme, caci ala parca nu era in proiectul initial.
Iar cei care au lucrat inainte de reziliere au avut sigur AC, altfel se uitau ca boii la ghardurile UM-urilor...
Iar acum, cu un mare efort de memorie, parca imi amintesc ca giratoriul suspendat a fost introdus pe vremea lui Ponta&Rus...
Dar poate gresesc premierul si ministrul... Astia se schimba mai des decat imi schimb eu caciula...  :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

verdiuc

Quote from: aqualung on February 27, 2018, 02:48:15 PM
Quote from: Ionut on February 27, 2018, 08:48:55 AM
Poftim? Atat ai inteles tu? Ca trebuie turnat un strat de asfalt? In primul rand ca asfaltul se asterne, nu se toarna. In al doilea rand, tu te-ai uitat pe plansele pentru tronsonul DN2-A2? Uita-te. Si dupa aia comenteaza. Ca or fi si alti stupizi care citesc ineptiile debitate de tine si isi imagineaza ca ai dreptate si doar atat mai trebuie pe DN2-A2. Un strat de asfalt.

L-ai luat cam tare pe bietul om. Trebuie completat, într-adevăr, că porțiunile acelea, cam câte 1 km de o parte și de alta de podul peste CF București-Constanța sunt doar o mică parte din proiect. Totuși, dacă erau finalizate, ar fi mers mult în sensul aerisirii traficului care e înfundat din greu pe lunga porțiune fără noduri între Pantelimon (DN3) și Afumați (DN2). Și finalizarea n-ar fi fost mult: nici chiar un singur strat, dar tot ar fi fost (după nivelul rigolelor laterale) două straturi pe calea de rulare veche și unul pe cea nouă, pe care se circulă acum în niște condiții îngrozitoare de siguranță. Nu cred că era mult. Dar necesita o altfel de gândire, una orientată spre livrarea de drum utilizabil în siguranță către clienți (șoferii plătitori de vignetă). Ceea ce în CNAIR lipsește cu desăvârșire acum.

@Ionut De obicei imi stergeai direct mesajele. Iata ca lasandu-mi mesajul, practic cel putin un user mi-a dat dreptate. Altii pur si simplu nu si-au exprimat opinia. Despre ce planse vorbesti ? Acolo era suficient loc pentru a depasi acel tir dupa care ai fi asteptat 11 km, si pe care acum il asteptam, cand e trafic din sensul opus.

dr4qul4

daca cnadnr se apuca sa faca in regie proprie bucatica aia, asa ramanea pentru totdeauna.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Sorinus

Cert este ca bucata asta e mult mai complicata decat cea din Vest. Apropo, in Vest mai au de pus stratul de uzura si unele finisaje...si semnalizarea finala. Mai e altceva de facut?

Any chance ca-n septembrie sa inchiem povestea cu DN7-A1?