News:

Educația pentru riscuri în trafic, lecțiile suedeze!

Main Menu

Caile ferate ale Europei

Started by ciprebbe, May 28, 2015, 11:03:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GIV

"va fi nevoie de construirea a 20.000 de kilometri de tren de mare viteză"

saraca limba romana

Konter

Doar o luna pt 8 km de refactie la standard 250 km/h. La noi dureaza un an si viteza finala e de 120.

"H.F. WIEBE, SCHWEERBAU, J. HUBERT, împreună cu 𝐁𝐀𝐖𝐈, execută lucrări de refacție şi ciuruire mecanizată pe Magistrala Berlin-Spandau – Hamburg-Altona, începând din gara Büchen până în gara Hamburg Rothenburgsort.

În perioada 20.09-25.10.2024 au fost executate următoarele lucrări:
- În stația Büchen s-au montat două aparate de cale: unul de tip EW 60 – 760-1:18,5-B, amplasat în curbă cu supraînălțare de 85 mm, iar celălalt de tip EW 60 – 500-1:12-B;
- Pe intervalul Schwarzenbeck - Büchen s-au executat lucrări de ciuruire și refacție mecanizată, sudură, buraj și profilare prismă de piatră spartă, plus alte lucrări conexe pe o distanță de aproximativ 8,00 km;
- În stația Bellverden s-a montat un aparat de cale de tip EW 60 – 760-1:18,5-B și s-au executat  alte lucrări conexe;
- După terminarea lucrărilor, viteza maximă de circulație a trenurilor va fi de 𝟐𝟓𝟎 𝐤𝐦/𝐡."

shift2rail

^Nu poti face din rahat (120 km/h) bici (250 km/h).


Konter

#483
Exprimarea a fost nefericita. Ce am vrut sa spun e ca dureaza de zece ori mai putin ceva mult mai complex, refactia la 250 km/h e altceva fata de 120. Viteza finala e ok pt standardele noastre, tinpul de executie nu prea

Konter

Cinci consorții au trecut de prima etapă a achiziției prin alianță pentru contractul de cale ferată principală Rail Baltica Estonia, cu o valoare de aproape un miliard de euro.
Licitația acoperă proiectarea și construcția completă a liniei principale între Ülemiste-Pärnu și Pärnu-frontiera letonă în etapele următoare.
Dintre cele cinci consorții preselectate, patru sunt ofertanți internaționali și unul național:

Bouygues Travaux Public, Budimex, Ingérop Conseil et Ingénierie, KMG Infra și WSP Finland;

GRK Eesti, GRK Suomi, AS Merko Ehitus Eesti, NGE Contracting, Sweco Finland și Sweco Sverige;

Leonhard Weiss, INF Infra, Leonhard Weiss GmbH & Co. KG, Ramboll Danmark și Skepast & Puhkim;

Verston Eesti, GoTrack, Järelpinge Inseneribüroo și Reaalprojekt;

Vinci Construction GeoInfrastructure, AS TREV-2 Grupp, Dodin Campenon Bernard și Systra.

În timpul primei etape, candidații au fost evaluați pe baza unor criterii diverse, inclusiv capacitățile tehnice și financiare și experiența anterioară. Toate cele cinci consorții au îndeplinit cerințele stricte de calificare. Următoarele etape implică depunerea de propuneri inițiale, negocieri contractuale, ateliere de dezvoltare și depunerea propunerilor finale. Obiectivul este de a semna două contracte în prima jumătate a anului 2025.

Konter

CPK a anunțat că au fost depuse cinci oferte pentru construcția tunelului de mare distanță Łódź situat pe linia de cale ferată nr. 85. Aceasta este cea mai mare licitație de construcții anunțată de CPK până în prezent și va duce la crearea celui mai lung tunel feroviar din Polonia. Contractul cu antreprenorul selectat urmează să fie semnat în a doua jumătate a anului 2025.
Licitația cuprinde construcția tunelului de la camera ,,Retkinia" la camera ,,Fabryczna", împreună cu infrastructura necesară pentru funcționarea tunelului, a camerelor și a liniei ferate.
Autoritatea contractantă a alocat 2,8 miliarde de zloți (658,5 milioane de euro) pentru proiect. Cea mai mică ofertă s-a ridicat la 2,16 miliarde de zloți (509,44 milioane de euro), în timp ce cea mai mare a fost de 2,8 miliarde de zloți (657,85 milioane de euro).
Ofertanții sunt:

Porr cu o ofertă în valoare de 2,16 miliarde de zloți (509,44 milioane de euro);
Gülermak cu 2,58 miliarde de zloți (607 milioane de euro);
China Harbour Engineering Co. cu 2,58 miliarde zloți (607 milioane euro);
NDI – lider al consorțiului, Doğuș İnșaat ve Ticaret ca partener cu o ofertă de 2,59 miliarde de zloți (609,85 milioane de euro);
Torpol (lider) în consorțiu cu Mirbud cu 2,79 miliarde zloți (658 milioane de euro).
Oferta cea mai avantajoasă va fi selectată pe baza criteriilor de evaluare: prețul (pondere de 70%) și calificările personalului (30%). Contractantul va trebui să finalizeze proiectul în termen de 46 de luni de la semnarea contractului.
Contractul acoperă construcția unui tunel de 4,6 km care va deservi în principal trenurile de mare viteză care circulă între Varșovia, Wrocław și Poznań. Forajul tunelului urmează să înceapă în al patrulea trimestru al anului 2026 și se preconizează că va fi finalizat până în al treilea trimestru al anului 2028.
,,Siguranța persoanelor care locuiesc în imediata vecinătate a investiției în curs este o prioritate. Toți locuitorii din Łódź trebuie să fie siguri că proiectul este realizat în mod responsabil, respectând cele mai înalte standarde tehnice. Mă bucur că marcăm în mod constant pași importanți în programul CPK", a declarat ministrul infrastructurii, Dariusz Klimczak.
Complexitatea procesului este evidențiată de faptul că caietul de sarcini al condițiilor contractuale, împreună cu anexele, a însumat aproximativ 2000 de documente. În total, CPK a primit aproximativ 1000 de întrebări referitoare la licitație de la 25 de potențiali contractanți.
Sursa

Konter

Începând din ianuarie, 622 km de linii sunt în operare ETCS exclusivă în Republica Cehă, a anunțat Správa železnic, administratorul infrastructurii feroviare.
După ani de muncă intensă, care a inclus mii de teste, formarea a sute de angajați și coordonarea cu operatorii de transport, Správa železnic este pe deplin pregătită pentru această nouă etapă de integrare a semnalizării. Pe lângă siguranța sporită a transportului, ETCS va permite, de asemenea, creșterea viitoare a vitezei trenurilor.
,,Implementarea ETCS este un proiect extrem de complex care impune cerințe ridicate privind coordonarea tuturor părților implicate – de la administrația feroviară [Správa železnic] la producătorii de tehnologie, la transportatori și personalul acestora. Ca în cazul oricărei schimbări tehnologice atât de importante, există o fază de ajustare a detaliilor, astfel încât toate piesele să se potrivească în cele din urmă ca într-o mașină bine reglată. Prin urmare, Republica Cehă se numără printre primele țări europene care introduc exploatarea exclusivă ETCS pe o rețea atât de extinsă", a declarat ministrul ceh al transporturilor, Martin Kupka.
Sistemul european de semnalizare va supraveghea acum aproximativ 50.000 de trenuri pe lună care parcurg 4 milioane de trenuri-kilometru pe lună, ceea ce reprezintă de 70 de ori nivelul anterior. Având în vedere că acestea sunt în principal secțiuni cheie ale coridoarelor principale, acest lucru reprezintă mai mult de 42% din performanța și capacitatea de operare a trenurilor din rețeaua Căilor Ferate Cehe.
ETCS este unul dintre cele mai ambițioase proiecte din istoria căilor ferate cehe, nu numai în ceea ce privește complexitatea tehnică și costurile. Introducerea operării exclusive este comparabilă cu momente precum trecerea de la locomotivele cu aburi la cele electrice", a spus Jiří Svoboda, directorul general al Căilor Ferate Cehe.
Sursa

Konter

Cel mult 26 mil. euro/km cu 2 gari refacute, parcari, 0 treceri la nivel si viteza 200 km/h.


Správa železnic caută un contractant care să reconstruiască și să construiască a doua cale ferată pe tronsonul de 17 km dintre Kojetín și Přerov, care va fi, de asemenea, echipat cu ETCS.
Potrivit SŽ, ,,cel mai mare preț acceptabil al ofertei" este de 11,1 miliarde de coroane cehe (444 milioane de euro). Lucrările sunt planificate să înceapă în acest an și vor fi finalizate până la sfârșitul anului 2028.
Lucrările specifice vor include reconstrucția gărilor Kojetín și Chropyně, care vor primi noi clădiri de gară și parcări. Accesul la peroane se va face prin pasaje subterane, din care va fi asigurat accesul fără bariere. În plus, ambele locații vor asigura conexiuni cu zonele de pe cealaltă parte a gării.
Toate cele 14 treceri la nivel de-a lungul tronsonului vor fi eliminate și înlocuite fie cu pasaje superioare, fie cu pasaje inferioare, iar un nou pod lung de 120 de metri va traversa râul Morava în Kojetín.
Acest tronson feroviar de mare viteză din Moravia face parte din linia de mare viteză de la Brno la Přerov, iar trenurile vor putea circula cu viteze de până la 200 km/h.
sursa

District EA