News:

.

Main Menu

Caile ferate ale Europei

Started by ciprebbe, May 28, 2015, 11:03:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dargauda

Si diferenta de calitate  :(  ce sa zici cer si pamant ,anniii lumina etc,etc

Dupa 30 de ani,jalnic  :((




  Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

#466
Eu nu vreau sa apar CFR sau statul roman dar... la relief v-ati uitat? Unde are Polonia relief ca cel de la Balota sau din Muntii Banatului? Sunt 2 structuri pe km intre Craiova si Caransebes, unde are Polonia asa ceva si daca au modernizat acolo, cat a costat?

Ce e facut (foarte bine!) in Polonia e in relief comparabil cu Buc-Constanta, Buc-Campina si cam atat din ce e modernizat deja in Ro.

Ca proiectarea (adica design, arhitectura, ergonomie! nu doar calitate) pt calatori si pietoni la CFR e de tot rahatul nu voi contesta niciodata. Trenul ca transport verde de calatori nu a aparut inca pe harta conceptuala in Romania, nici la CFR nici la politic.

LE: am uitat sa intreb, cum era infrastructura Poloniei inainte de EU? Parca aveau deja linii de 160 sau mai mult? Cati bani de la buget se duc in intretinere feroviara?

reed

prin Karpacz și Bukovina au și ei ditai dealurile și munții .

voicul

Călătoria cu trenul pe sub apă între Europa și Africa ar putea deveni realitate. Până în 2030, oamenii ar putea ajunge cu trenul pe sub Strâmtoarea Gibraltar, din Madrid până în Maroc, în Casablanca. Guvernul spaniol a alocat deja 2,5 milioane de dolari pentru acest proiect.

Citește mai mult la: https://www.digi24.ro/magazin/timp-liber/cand-va-fi-gata-tunelul-care-va-lega-europa-de-africa-vom-putea-calatori-cu-trenul-pe-sub-apa-din-madrid-pana-in-maroc-2799387

Informaţiile publicate pe site-ul Digi24.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislația aplicabilă, doar în limita a 120 de caractere.

dr4qul4

Tunel la -900 m adancime, in zona seismica? Pare la fel de plauzibil ca barajul propus de nemti.
Din alta perspectiva: Oare cat de lung ar trebui sa fie Tunelul ca sa-l duci la -900 m si inapoi, si sa pastrezi si o declivitate acceptabila?

Pana in 2030 sigur nu se face nimic. Cu banii aia, baga motorina la ferry-boat.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

Nu ca as crede ca e posibil deocamdata acest tunel, dar pentru ca vazusem subiectul si am cautat mai multe linkuri, precizez ca se vorbeste de o eventuala adancime maxima de 400-500 de metri sub nivelul marii (in zon respectiva adancimea stramtorii find de doar vreo 350m, adancimea maxima de 900m nefiind pe toata lungimea stramtorii.

Vezi acest link si poza de mai jos


Konter

#471
850 de milioane de euro și 5 ani pentru 557 de km cf refacționată, 60 de tuneluri si 50 de poduri reparate.
Rezulta 1,5 milioane euro/km.
La noi, quick wins costa, in medie, 950.000 de euro per km. Fara poduri si tuneluri, dar cu ceva fundatii refacute ce-i drept. Ar fi interesant de comparat cu cat a crescut viteza la ei si cat a crescut la noi dupa terminarea lucrarilor.

"Deutsche Bahn (DB) a finalizat modernizarea liniei de mare viteză Hanovra-Würzburg pentru 850 de milioane de euro. Trenurile pot circula din nou pe șine cu mare viteză, iar pasagerii pot călători între Saxonia Inferioară și Bavaria în aproximativ două ore.

DB a modernizat linia în mai multe etape începând cu 2019. Echipele de la DB și companiile de construcții comandate au reînnoit complet un total de 557 km de șine, 700.000 de traverse și 235 de aparate de cale.

De asemenea, specialiștii au reparat suprastructura pe 49 de poduri și în 63 de tuneluri. În acest an, a fost necesară și o stabilizare suplimentară a subsolului în tunelul Rauheberg. Șinele dintre Kassel și Fulda au primit ultimele retușuri între 26 mai și 7 iunie.,,Pas cu pas, facem calea ferată mai bună: De astăzi, trenurile circulă din nou fără întrerupere pe linia de mare viteză de 327 de kilometri dintre Hanovra și Würzburg. Pentru binele comun, am investit aici 850 de milioane de euro în cinci ani și am făcut un pas mare spre o cale ferată puternică în Germania. Echipele noastre de constructori au renovat complet întreaga linie și părți din tunelul Rauheberg. Acest lucru permite o mai mare fiabilitate pentru pasageri și traficul de marfă, nu doar pe această secțiune, ci pe întreaga rețea", a declarat Philipp Nagl, CEO al DB InfraGO AG.
În timpul lucrărilor de construcție solicitante, linia de mare viteză a fost închisă traficului feroviar în secțiunile relevante. Acest lucru a permis desfășurarea unor lucrări de construcție eficiente 24 de ore din 24 și utilizarea unor utilaje speciale de mari dimensiuni, cum ar fi trenul de conversie de mare viteză."
Sursa

cristi5

Pozitia curenta a fiecarui tren din Norvegia. Si elvetienii au asa ceva

https://togkart.banenor.no/

Konter

" Tariston a obținut contractul pentru construcția tronsonului Rail Baltica Hagudi-Alu de 7 km în orașul Rapla, inclusiv construcția terasamentului, împreună cu instalațiile și infrastructura aferente. Contractul de construcție pentru secțiunea Hagudi-Alu are o valoare de 30,59 milioane de euro fără TVA. Lucrările sunt programate să înceapă în toamna acestui an și urmează să fie finalizate până la sfârșitul anului 2027.
Contractul include, de asemenea, construcția tunelurilor pentru vite Hagudi Nord și Hagudi Sud, a drumurilor de acces și de întreținere necesare și a barierelor fonice.
,,Una dintre cele mai mari provocări pe acest tronson vor fi lucrările de construcție în mlaștina Hagudi, unde antreprenorul va trebui să construiască o structură de beton de peste 600 de metri pentru linia de cale ferată în condiții dificile, cu perturbări minime ale mediului", a declarat Rašid Pulatov, Chief Technical Officer (CTO) al Rail Baltic Estonia.

Secțiunea Hagudi-Alu a Rail Baltica este al patrulea contract de construcție a liniei principale atribuit în 2024 de Rail Baltic Estonia, cu o lungime totală de 30 km și o valoare de 172 de milioane de euro.
Pe lângă cel mai recent contract, ,,licitațiile de construcție sunt în faza finală pentru alți 45 km și continuăm să avansăm conform programului, astfel încât, până la sfârșitul anului, lucrările de construcție vor fi în curs pe mai mult de 70 km, sau o treime din traseul feroviar estonian", a declarat Taavi Laja, membru al Consiliului de Administrație al Rail Baltic Estonia.
În ianuarie 2024, Rail Baltica Estonia a semnat cu ofertanții comuni AS TREV-2 Grupp și AllSpark un contract de construcție pentru prima secțiune a liniei principale a căii ferate de mare viteză din Estonia."
Sursa

Konter

Deci 30 de luni pentru dublarea a 37 de km, 9 viaducte, refacerea suprastructurii existente si a instalațiilor.
Ploiesti-Suceava ar trebui sa fie executata in 36 de luni.  :lol:

" Webuild a livrat primii 11,5 km din calea ferată Bicocca – Catenanuova construită în Sicilia, care a fost finalizată respectând planul de lucru accelerat semnat în iunie 2023 cu RFI, cu scopul de a anticipa activarea completă a dublării căii ferate din februarie 2026 până în februarie 2025.
Activarea tronsonului, primul de-a lungul rutei Palermo – Catania – Messina, va permite utilizarea completă a liniei duble pe o distanță de 38 km, care leagă stația Catenanuova, din provincia Enna, de stația Catania Bicocca.
Proiectul include dublarea secțiunii Bicocca și Catenanuova de 37,5 km a liniei de cale ferată care leagă Palermo de Catania, în Sicilia. Contractul a inclus un nou sediu de cale ferată, o suprastructură, instalarea sistemelor de semnalizare și comunicare, substații electrice pentru alimentarea trenurilor, renovarea stației Bicocca și construirea unei noi stații la Motta Sant'Anastasia.
Secțiunea livrată este îmbogățită cu lucrări complexe, cu 9 din totalul de 17 viaducte feroviare de-a lungul întregului lot. De asemenea, toate trecerile la nivel au fost eliminate pentru a asigura o mobilitate rutieră mai sigură de-a lungul drumurilor traversate de linie. De asemenea, au fost finalizate concomitent, în conformitate cu calendarul accelerat al planului, ajustările din Master Plan privind stația Catania Bicocca și cea Catenanuova, în ceea ce privește adăugarea celei de-a doua căi ferate de-a lungul secțiunii construite în ambele stații existente.
Lucrările vor continua cu instalarea căii duble pe cele două tronsoane dintre Sferro și Motta Sant'Anastasia, pe o lungime de 16 km, și dintre Motta Sant'Anastasia și Bicocca, pe o lungime de aproximativ 10,5 km.
Proiectul global, care a atins în prezent 83% din total, va permite creșterea în condiții de siguranță a numărului de trenuri care tranzitează, reducând totodată timpii de călătorie și promovând o mobilitate durabilă mai bună în comparație cu transportul pe pneuri. La finalizarea lucrărilor, capacitatea liniei va fi mărită, iar trenurile vor putea atinge o viteză maximă de 160 km/h, față de 100 km/h în prezent, care în unele secțiuni este redusă la 80-90 km/h. Timpii de călătorie se vor îmbunătăți de la 25 la 17 minute."
Sursa

Konter

"La 17 iulie 2024, compania Rail Baltica RB Rail AS, reprezentând Ministerul Climei din Estonia, cel al Transporturilor din Letonia și cel al Transporturilor și Comunicațiilor din Lituania, a anunțat că proiectul a primit o finanțare suplimentară de 1,2 miliarde EUR în cadrul celei mai recente cereri de propuneri din cadrul mecanismului Conectarea Europei (CEF). Această finanțare semnificativă, combinată cu cofinanțarea națională din partea celor trei state baltice, va totaliza 1,5 miliarde de euro, permițând avansarea activităților de construcție și dezvoltarea următoarelor etape ale Rail Baltica.
Finanțarea pentru implementarea activităților Rail Baltica în fiecare țară din instrumentul CEF include aproximativ 370 de milioane de euro pentru implementarea activităților în Estonia, aproximativ 346 de milioane de euro pentru implementarea activităților în Letonia și aproximativ 458 de milioane de euro în Lituania. Finanțarea aprobată pentru proiectul global Rail Baltica se va adăuga la finanțarea existentă de peste 2,6 miliarde de euro asigurată din instrumentul CEF și din cele trei state baltice.
,,RB Rail a prezentat propuneri foarte solide și sunt extrem de mulțumit că după un proces de selecție riguros și foarte competitiv putem aloca 1,2 miliarde de euro pentru Rail Baltica. "
sursa

Konter

Joi, 18 iulie, a intrat în vigoare regulamentul revizuit al rețelei transeuropene de transport (TEN-T), care vizează îmbunătățirea conectivității, eficienței, rezilienței și durabilității infrastructurii europene de transport. În conformitate cu regulamentul revizuit, Rail Baltica face parte din două coridoare ale rețelei europene de transport. În plus față de coridorul Marea Nordului – Marea Baltică, Rail Baltica este, de asemenea, desemnată ca parte a coridorului Marea Baltică – Marea Neagră – Marea Egee. Includerea în aceste două coridoare subliniază importanța strategică a Rail Baltica la nivel european și va facilita sprijinul și finanțarea în viitor.
[.....]
Noul regulament TEN-T stabilește termene etapizate: rețeaua centrală până în 2030, rețeaua centrală extinsă până în 2040 și rețeaua globală până în 2050. Un termen intermediar de 2040 accelerează proiectele transfrontaliere esențiale, cum ar fi conexiunile feroviare. Punând accentul pe transportul multimodal, durabilitate și digitalizare, regulamentul sprijină obiectivele UE de reducere a emisiilor de carbon și de creștere economică.
Pentru Rail Baltica, regulamentul este relevant pentru accesul îmbunătățit la finanțarea UE pentru proiectele feroviare, standarde precum implementarea obligatorie a ERTMS până în 2030 (rețele de bază) și 2040 (rețele extinse/comprehensive). Regulamentul se aliniază obiectivului Rail Baltica de a reduce emisiile, de a îmbunătăți timpii de călătorie, de a transfera traficul către transportul feroviar și de a stimula economiile regionale. Consolidând cooperarea transfrontalieră, acesta asigură finalizarea proiectelor, îmbunătățește conectivitatea și prioritizează măsurile de siguranță și securitate."
sursa




Powered by API/PUM imgur uploader

Konter

"Sectorul feroviar ceh a obținut 467,7 milioane de euro din cea de-a treia cerere de propuneri CEF Transport, pentru 11 proiecte, parte din cele 134 de proiecte selectate în UE.
Správa železnic a obținut o finanțare CEF de 11,5 miliarde CZK (465,1 milioane de euro) pentru zece proiecte. Operatorul feroviar Arriva vlaky a obținut 2,57 milioane de euro pentru proiectul de modernizare ETCS Baseline 3 pentru 848 de trenuri de călători din Cehia. Principalele beneficii ale proiectului vor fi creșterea capacității și eficienței serviciilor feroviare pentru călători, interoperabilitatea și siguranța în rețeaua TEN-T din țară.

Proiectele Správa železnic selectate sunt:
• Cea mai mare cofinanțare din fondurile alocate pentru perioada 2021-2027 vizează reconstrucția extinsă a stației-cheie Česká Třebová. Prin intermediul CEF, administratorul infrastructurii feroviare a obținut o finanțare de 290 de milioane de euro pentru acest proiect, lucrările urmând să înceapă în decembrie și să fie finalizate în decembrie 2031;
o cofinanțare de 95,9 milioane de euro va fi utilizată pentru pregătirea și studiile privind calea ferată de mare viteză Praga – Brno – Břeclav, care va include documentația pentru autorizarea proiectului care acoperă șase secțiuni și alte conexiuni la liniile convenționale și terminale;
• 40 de milioane de euro vor sprijini elaborarea studiilor necesare pentru modernizarea liniei de 160 km Kolín – Všetaty – Děčín, care asigură legătura transfrontalieră cu Germania;
............................................"
sursa

Konter


"Cu o lungime de 1,51 kilometri, podul peste Neris este unul dintre cele mai complexe proiecte de infrastructură din istoria Lituaniei și cel mai lung pod din cadrul proiectului Rail Baltica. Până în prezent, au fost finalizate lucrări pregătitoare substanțiale, 262 din cei 376 de piloți planificați fiind deja instalați, utilizându-se 7,6 mii de metri cubi de beton.
,,Structura este deosebit de complexă", a remarcat Justas Vyžintas, LTG Infra Head for Rail Baltica Management. ,,Proiectantul spaniol IDOM a dezvoltat soluții detaliate pentru coloanele podului, care au necesitat o planificare meticuloasă. Antreprenorul a trebuit să evalueze și să aleagă metode de construcție care să respecte cu strictețe reglementările de mediu, minimizând impactul asupra râului Neris. Rizzani de Eccher a rafinat planurile pentru instalațiile de palplanșe pentru a se asigura că lucrările de fundație se pot desfășura în siguranță și eficient."
Complexitatea podului este evidențiată de lungimea sa și de înălțimea sa de 40 de metri, necesitând trei tehnologii de construcție: schele mobile, metoda echilibrului și cofrajul.
Reprezentantul lituanian Vyžintas a remarcat că o comunicare eficientă între echipa Rail Baltica, proiectant și antreprenor a condus la soluții tehnice viabile: ,,Deși procesul a fost dificil, rezultatele vor accelera construcția proiectului. Anticipăm progrese vizibile până în septembrie".
În plus, anul acesta va avea loc reconstrucția liniei Litgrid de 110 kV, demontarea suporturilor existente din beton armat și înlocuirea unei părți a liniei electrice cu un cablu subteran de 110 kV.
În prezent, aproximativ 700 de angajați și 500 de echipamente lucrează la secțiunile Rail Baltica active Šveicarija-Žeimiai (10 km) și Žeimiai-Šėta (17,7 km). Alte două contracte pentru secțiunile Kaunas-Šveicarija (36 km) și Šėta-Ramygala urmează să fie semnate în acest an, iar lucrările intensive vor începe în 2025."

voicul

Un tren de mare viteză va lega Berlinul de Paris. Distanța va fi parcursă în opt ore

O linie de tren de mare viteză care va face legătura între Berlin şi Paris în doar opt ore va fi inaugurată în data de 16 decembrie 2024, a anunţat marţi operatorul feroviar german Deutsche Bahn, transmite Agerpres.

Citește mai mult la: https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/un-tren-de-mare-viteza-va-lega-berlinul-de-paris-distanta-va-fi-parcursa-in-opt-ore-2942151