News:

.

Main Menu

Caile ferate ale Europei

Started by ciprebbe, May 28, 2015, 11:03:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Grupul belgian Besix, contract feroviar la Riga în cadrul Rail Baltica Project

Grupul belgian de construcții Besix a câștigat un important contract feroviar la Riga, capitala Letoniei, în cadrul Rail Baltica Project. Informația care deja era vehiculată de mass media letone a fost confirmată vineri de grupul belgian, relatează RTBF. Împreună cu un partener local, Besix va da gării centrale din Riga un aspect mai modern și va construi un nou pod peste râul Dvina, pe o distanță de un kilometru. Valoarea totală a contractului se ridică la peste 430 milioane de euro.

Proiectul include construcția noii gări, care urmează să devină un hub multimodal, și a unui pod peste râu, pentru traficul feroviar, pentru pietoni și pentru bicicliști. Besix este principalul antreprenor al proiectului, care este executat împreună cu compania letonă ReRe Buve. Uniunea Europeană finanțează majoritatea costurilor proiectului. Lucrările urmează a fi finalizate în 2026. Proiectul face parte din Rail Baltica Project, care vizează să integreze țările baltice în rețeaua feroviară europeană și să interconecteze orașele Helsinki, Tallinn, Riga, Vilnius și Varșovia. Este vorba de cel mai mare proiect de infrastructură din regiune din ultimii 100 de ani.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Danemarca a inaugurat prima cale ferată de mare viteză dar va circula cu aceleași trenuri cu viteză crescută

Deschiderea primei linii de cale ferată de mare viteză din Danemarca marchează o piatră de hotar majoră în cei opt ani de activitate ai proiectului pentru compania Atkins. Cu partenerii din joint venture, Vössing, EKJ și Sweco, Atkins, membru al grupului SNC-Lavalin, a condus consorțiul care a livrat contractul tehnic de 200 milioane DKK pentru Banedanmark (Rail Net Denmark). Totuși, deși calea ferată este de mare viteză, operatorul național va circula cu aceleași garnituri de tren, cu viteză sporită.

Linia de cale ferată de mare viteză din Danemarca funcționează pe linii balastate și susține transportul feroviar mixt. Aceasta diferențiază calea ferată daneză de cele mai multe linii de mare viteză din lume și necesită o inovație constantă asupra standardelor existente pentru feroviar de mare viteză pentru a se potrivi cu configurația complexă a Banedanmark. Ca parte a acestui fapt, Atkins a dezvoltat un nou design pentru switch-urile de mare viteză care oferă un confort mai mare pasagerilor, precum și o soluție inovatoare pentru un nou design al liniilor bazat pe studiile altor modele de căi ferate de mare viteză din întreaga lume.

Detalii pe Mobilitate.eu

Ionut

Cea mai sigură cale ferată din Europa este în Olanda lucrând constant la prevenirea incidentelor la trecerile la nivel

Siguranța căii ferate olandeze este pe drumul cel bun. Olanda a avut cea mai sigură cale ferată din Europa în 2017. De asemenea, în anii anteriori anului 2017, cercetările internaționale arată căile ferate olandeze ca fiind printre cele mai sigure din Europa. Numai căile ferate britanice au avut o performanță mai bună în perioada 2012-2017.

Ancheta privind siguranța a fost efectuată de către PRIME, o platformă care unește administratorii de infrastructură europeni și Comisia Europeană. Studiul internațional arată că cel mai mic număr de accidente grave a avut loc în Olanda, Elveția și Regatul Unit. Cele mai multe accidente au avut loc în Lituania și Letonia. Cercetătorii au analizat numărul total de incidente feroviare, cu sau fără victime. Împreună cu căile ferate britanice și elvețiene, Olanda are cele mai puține ciocniri, deraieri, accidente la trecerile de nivel și incendii.

Alte detalii pe Mobilitate.eu

Ionut

Protocol pentru legătura feroviară intermodală Trieste – Luxembourg

Portul Trieste și CFL multimodal au semnat un Memorandum de înțelegere pentru promovarea logisticii multimodale pe coridorul Trieste – Bettembourg Dudelange. Portul Trieste și CFL multimodal vizează dezvoltarea și optimizarea conexiunilor intermodale dintre cele două hub-uri din Trieste și Bettembourg-Dudelange. Din 2012, o navetă intermodală conectează cele două hub-uri. Cu 9 călătorii pe săptămână, această conexiune intermodală s-a dovedit a fi eficientă și fiabilă. Se preconizează o creștere de 12 călătorii pe săptămână până la sfârșitul anului 2019. Portul Trieste și CFL multimodal anunță că această cooperare, care se concentrează asupra calității livrării intermodale ,,door-to-door", le va permite să consolideze oferta intermodală pe această rută, să reducă congestionarea rutieră și să atragă noi clienți pentru transportul feroviar.

Mobilitate.eu

cristi5

#334
Am avut de mers la Salzburg si in loc sa iau Austrian la Viena si apoi zbor Viena-Salzburg am zis sa iau trenul Viena-Salzburg ca sa nu emit atata CO2 si sa vad Railjet-ul (chiar daca am lucrat multi ani in Austria, nu am avut ocazia). Merge fain, impresionant, echipamentul arata cam ca un tren push-pull normal dar ajunge la 250 (si trece cu asa viteza chiar si peste macazuri, ca si cum n-ar fi). Trafic cadentat Viena-Salzburg la 1-2h cu 2 firme (ÖBB Railjet/Railjet Expres si Westbahn, un pic mai ieftin decat ÖBB si cu bilet in tren), plus cateva ICE.

Problema a fost la intoarcere din Salzburg in Viena (tren direct la aeroport). Trenul s-a anulat brusc la Sankt Valentin. A reiesit ca problema era la "nodul Rohr".  E un punct sensibil interesant. Din nord-vest vin trenurile lente cu 140. Din vest vin trenurile rapide cu 200 si marfarele cred. Trenurile rapide si cele lente continua spre est, spre gara Sankt-Pölten pe fir comun (in rest traficul rapid e despartit de cel lent pe mare parte din Viena-Linz). Trenurile de marfa ocolesc Sankt-Pölten prin sud (tunelul din sud-vest), apoi cred ca se intalnesc cu cele rapide spre Viena. Rohr e localitatea mica din centrul-stanga imaginii, in nordul CF. Cand am citit in presa despre defectiune credeam ca s-a stricat o teava (Rohr).

https://www.openstreetmap.org/#map=16/48.1895/15.4396



Problema la nodul Rohr a fost alimentarea electrica a unui macaz (probabil cel care desparte traficul rapid spre St-Pölten de traficul de marfa pe ocolitoarea St-Pölten). ÖBB a motivat ca sistemul fiind complex, dureaza pana se gaseste problema. A durat 2h, de la 16 la 18.

Am continuat cu un tren "lent" (REX, automotor f recent, se simtea ca railjet dar avea opriri si curbe mai multe) care a mers pe linia veche. Pe linia noua (pe portiuni lungi e paralela cu cea veche, deci 4 fire), toate trenurile RailJet, Westbahn si ICE erau blocate in gari. Am vazut o gara (Amstetten) cu 2 Railjet-uri, un Westbahn si un ICE care pareau ca asteapta acolo demult. Calatorii erau la bere la linia 1, nu parea ca va misca ceva, asa ca m-am intors linistit in REX care putea inainta, probabil pt ca nu avea multe in fata. In alta gara, un pic la vest de Amstetten, era un ICE stingher (redirectionat pe linia veche cred, ca numai aia avea peron) in care calatorii pareau siderati ca trenul lor rapid opreste intr-o statie asa micuta. Din pacate nu am facut poze pt ca eram ocupat cu rezervat un nou bilet de avion... La nodul-problema Rohr, REXul meu a acumulat 7 min intarziere ca sa le lase pe cele rapide sa treaca spre Sankt-Pölten (deci se reparase macazul). Apoi am coborat la Sankt-Pölten si m-am mutat (peron comun intre lente si rapide!) intr-un Railjet, care de fapt erau doua, cuplate la Salzburg: Innsbruck-Budapesta si Salzburg-Viena cred.

Cica asa ceva se intampla foarte rar, odata la 5-10 ani. La asta m-am gandit si eu cand am rezervat biletul direct Salzburg-aeroport VIE cu sosire la 19.27 si decolare la 20:20. Am ajuns in Viena la 20:40, asa ca s-a lasat cu o seara la bere cu prietenii din oras :)

Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

#335
Radarul trenurilor austriece. La zoom in, cele rapide se misca "vazand cu ochii" :) Stiu ca exista si in Elvetia. Asteptam infofer.

http://zugradar.oebb.at/bin/help.exe/dn?tpl=livefahrplan

Interesant ca apar rute internationale, inclusiv Bucuresti si Cluj. De notat si numarul foarte mare de Railjet, sunt zeci de bucati in circulatie la ora asta. ÖBB a cumparat Railjet-uri ca sa inlocuiasca  vechile trenuri Intercity, asa ca au doua produse, Railjet e fostul IC, si Railjet Expres e fostul Railjet :) :)



Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

#336
Tocmai am descoperit cu frunzaverde ca austriecii au segmente de 200 si chiar 230 cu peron in linie curenta. Ceva proiect de upgrade a liniilor normale la HSR, ÖBB in colaborare cu DB. Aici un exemplu de gara cu viteza maxima peste 200 (Neukirschen bei Lambach)

https://www.openrailwaymap.org/?lang=null&lat=48.094752873601756&lon=13.83254885673523&zoom=18&style=maxspeed

Peronul e facut din materiale speciale, sa se deformeze daca il loveste trenul (gabarit dinamic la 220). Si bare de protectie pt calatori (se trece usor de ele dar ca atentionare sunt utile)

Zug fehrt durch! Un InterCity


si un Railjet dublu care aproape a daramat operatorul video cand a trecut a doua locomotiva

cezar-mario2012

#337
 Polonia, Gara Cracovia Glowni (comlex cu Mall-gara-autogara-parcare)

Fosta gară, acum muzeu și centru de expoziții.


Piața din fața gării


Mall, intrarea principală în gară dinspre orașul vechi:





















Ionut

Léman Express, cea mai mare rețea transfrontalieră din Europa, va deveni funcțională pe 15 decembrie

Pe 15 decembrie 2019, Léman Express, cea mai mare rețea transfrontalieră din Europa, va deveni funcțională între Franța și Elveția. Linia Léman Express va lega cantoanele Geneva, Vaud și regiunea Auvergne-Rhône-Alpes. Scopul acestui proiect gigant este să permită celor peste un milion de locuitori de pe cele două părți ale frontierei să se deplaseze cu ușurință, pentru a se duce la serviciu, a descoperi regiunea sau să-și continue călătoria pe liniile de mare viteză.

În fiecare zi, 630.000 de călătorii sunt făcute între Franța și Elveția în în jurul Genevei, precizează SNCF pe site-ul oficial. Stabilind o legătură între cele două țări și racordând cartierele principale ale orașelor, rețeaua de transport reprezintă o alternativă redutabilă pentru mersul cu mașina. "Este proiectul nostru cel mai important din acest an, împreună cu șantierul Eole în Île-de-France" (regiunea pariziană), spun oficialii companiei franceze de stat.



ClubFeroviar.ro

Ionut

Două miliarde de euro, alocate pentru lucrări pe două magistrale feroviare din Franța

Este vorba de magistralele Paris-Limoges-Toulouse și Paris-Clermont, iar anunțul a fost făcut la RTL după ce oficialul a călătorit cu trenul pe ruta Clermont-Ferrand. Abia numit în funcție, secretarul de stat pentru Transporturi Jean-Baptiste Djebbari a mers cu trenul pe ruta Clermont-Ferrand, în compania actualului președinte al SNCF, Guillaume Pépy. Scopul călătoriei a fost acela de a răspunde pasagerilor exasperați de problemele pe care le întâmpină zi de zi.

Înlocuirea ramelor era deja prevăzută în Legea privind mobilitatea, examinată începând din 2 septembrie în Comisia pentru Dezvoltare Durabilă a Adunării Naționale. În ceea ce privește șinele, va trebui să se apeleze la noi credite. SNCF a prevăzut deja să ia în calcul lucrări de reparații pe linia Paris – Clermont în valoare de 760 milioane de euro. Anul trecut, secretarul de stat Brune Poirson a anunțat că 1,6 miliarde de euro vor fi destinați modernizării liniei Paris-Orléans-Limoges-Toulouse, până în 2025.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Bombardier instalează sistemul ERTMS pe tronsonul Varșovia – Białystok al proiectului Rail Baltica

Pe ruta feroviară internațională Varșovia – Białystok, sistemul european de gestionare a traficului feroviar de nivel 2 al ERTMS / ETCS va fi mai eficient și mai sigur. PKP Polish Railways S.A. a semnat un contract de peste 98 de milioane PLN pentru construcția sistemului. Investiția implică finanțare UE în cadrul CEF. Sistemul modern ERTMS / ETCS va crește randamentul liniei în traficul de pasageri și mărfuri în Polonia și Europa. Pe 28 august 2019 PKP Polskie Railways S.A. și compania Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z oo, au semnat contractul ,,proiectarea și construcția sistemului ERTMS / ETCS pe linia E75 pe secțiunea Varșovia Rembertów-Białystok" în Proiecte CEF și ,,pe linia E 75 suplimentară".

Proiectul prevede dotarea a 176 km de linii între Varșovia Rembertowem și Białystok cu dispozitive moderne de control-comandă și semnalizare. Acesta va cuprinde 12 stații care sunt administrate de la trei centre locale de control principale, Małkini și Białymstoku.

Nivelul 2 ERTMS cuprinde două componente: Sistemul european de control al trenurilor (ETCS) și sistemul de comunicații GSM-R (GSM-Railways). Funcționează utilizând echipamentele de cale ferată ETCS și sistemul de radiocomunicații mobile GSM-R. Adaptarea și dotarea corespunzătoare necesită, de asemenea, echipamente la bordul locomotivelor.

Mobilitate.eu

Ionut

PKP Railways a semnat un contract pentru modernizarea liniei Zbąszynek – Gubin

Platforme moderne vor fi realizate în Sulechów și Babimoście. Trenurile vor merge mai repede între Zbąszynice și Czerwreskiem. PKP Polish Railways S.A. a semnat un contract de revitalizare a secțiunii liniei feroviare Zbąszynek-Gubin. Lucrări pentru aproximativ 106 milioane PLN din regiunea RPO Lubuskie sunt planificate până la sfârșitul anului 2021. Rezultatul va fi o călătorie mai bună și mai confortabilă în zonă. La stațiile Sulechów și Babimost modernizate, platformele superioare vor facilita îmbarcarea și ieșirea din trenuri. Va exista o nouă suprafață, bănci confortabile, informare și marcaje lizibile. Iluminatul și adaptările pentru persoanele cu dizabilități vor avea de asemenea un rol important în creșterea calității serviciului.

Investiția va avea ca rezultat călătorii eficiente. Viteza trenurilor dintre Zbąszynice și Cherbensk va crește până la 120 km / h. Este cu aproximativ 20 km / h mai mult decât astăzi. În Babimoście, Sulechow, Czerwieńsk și Kosieczyn aparatele de cale vor fi încălzite electric, permițând circulația trenurilor chiar și în condiții de iarnă dură. Cu dispozitive moderne de control feroviar și sisteme de cale reconstruite la stațiile Sulechów și Babimost, randamentul liniei va crește. Transportatorii vor putea efectua conexiuni suplimentare, iar locuitorii regiunii Lubuskie vor câștiga mai multe oportunități de călătorie cu calea ferată.

Mobilitate.eu

Ionut

Căile Ferate Ruse și Căile Ferate austriece cooperează pentru transportul feroviar și o linie de 1520 mm intre Viena și Kosice

Moscova a găzduit a doua ședință a Consiliului la nivel înalt al căilor ferate ruse și al căilor ferate austriece (ÖBB). Copreședinții au fost Oleg Belozorov, director executiv și președinte al Comitetului Căilor Ferate Ruse și Andreas Matte, CEO al ÖBB Holding AG. La ședința de consiliu, care a avut loc pe 29 august 2019, au participat și manageri seniori ai căilor ferate rusești și austrieci, precum și șefi de întreprinderi aparținând căilor ferate ruse și ale ÖBB. Una dintre problemele cheie discutate a fost cooperarea în domeniul transportului de mărfuri și al logisticii. Părțile au remarcat că traficul feroviar de marfă între Rusia și Austria este în creștere cu 8,8% în perioada ianuarie-iulie 2019 față de aceeași perioadă a anului trecut.

În același timp, a spus Oleg Belozorov, a existat un potențial semnificativ de cooperare între căile ferate ruse și ÖBB în domeniul transportului de mărfuri. Utilizarea rezervelor existente ar facilita dezvoltarea comună a coridorului eurasiatic prin intermediul terminalelor din regiunea Kaliningrad, finalizarea lucrărilor la introducerea schimbului electronic de date în transportul de marfă prin legăturile feroviare internaționale și distribuirea serviciilor digitale.

Un alt subiect important pe ordinea de zi a fost proiectul de construire a unei linii feroviare cu ecartament lat de 1520 mm între Košice, Bratislava și Viena. Părțile au luat în considerare starea actuală a proiectului și obiectivele strategice. În plus, părțile au recunoscut că este important să se concentreze în continuare pe consolidarea forței de muncă, o sarcină care este în concordanță cu actualul program de schimb de experiență între angajații companiilor Young Talents.

Mobilitate.eu

Ionut

Investiții UE în valoare de 676 de milioane Euro în căile ferate și șoselele din Polonia

Comisia a adoptat trei proiecte majore ale politicii de coeziune, modernizarea rețelei feroviare și rutiere poloneze și creșterea siguranței călătoriilor, reducând totodată costurile și timpul de călătorie.

Peste 487 de milioane EUR pentru modernizarea sistemului de comunicare feroviară a țării. Lucrările finanțate de UE vor înlocui tehnologia învechită și vor înființa un sistem modern de comunicare pe aproape 14.000 km de linie feroviară în toată țara. Pe lângă îmbunătățirea siguranței pasagerilor și reducerea timpului de călătorie, acest proiect va permite Poloniei să se îndrepte către introducerea sistemului european de gestionare a traficului feroviar, care va integra liniile feroviare poloneze cu rețeaua feroviară europeană.

Peste 117 milioane EUR pentru modernizarea serviciilor feroviare din Silezia. Acest proiect include modernizarea și electrificarea a 46 km de linii de cale ferată, construirea sau renovarea stațiilor, platformelor, viaductelor și podurilor din nordul Sileziei. De asemenea, va face accesul platformelor accesibile pentru persoanele cu mobilitate redusă și va construi o nouă stație Aeroportul Internațional la Pyrzowice, care servește capitala regională Katowice. Lucrările vor restabili traficul pe linia Tarnowskie Góry-Zawiercie, creând în același timp legături sigure și fiabile cu și de la aeroportul Pyrzowice. Odată terminat în mai 2022, acest proiect va îmbunătăți eficiența transportului de marfă și va asigura conexiuni fiabile pentru pasageri. În cele din urmă, va stimula dezvoltarea economică locală.

Mobilitate.eu

cristi5

Vreo opinie despre ultima scriere a GFR?

https://m.hotnews.ro/stire/23407589

Material susținut de Grampet Group
HS2, blocaj și scandal - De ce Marea Britanie va rămâne încă mult timp de acum înainte cu doar 108 km de linii de mare viteză
de Vlad Barza Sâmbătă, 5 octombrie 2019

Promotorii proiectului au spus încă de la început că HS2 va crea locuri de muncă (22.000 în următorii cinci ani), va scurta timpul de călătorie, va fi o variantă ecologică, va ajuta la renașterea unor comunități cu probleme economice și va degreva actualele linii de cale ferată. Ei spun că mai multe firme își vor deschide filiale în nordul Angliei, dacă se va putea ajunge mai repede acolo, iar pe șosele vor circula mai puține TIR-uri și camioane, fiindcă o parte dintre mărfuri vor fi mutate pe trenurile care vor circula pe liniile convenționale ce vor fi mai libere datorită mutării unei părți din traficul de pasageri pe HS2.