News:

.

Main Menu

Caile ferate ale Europei

Started by ciprebbe, May 28, 2015, 11:03:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Electricitate verde pentru cele mai mari 15 gari ale Deutsche Bahn

Compania Deutsche Bahn a anuntat ca cele mai mari 15 gari din Germania vor utiliza electricitate verde ca parte a angajamentului companiei pentru 2030 de crestere a cotei sistemului de tractiune verde la 80%. DB planuieste sa transfere utilizarea a 70 de gigawati ore in electricitate verde, reprezentant 20% din consumul anual total de electricitate al tuturor garilor din Germania. Noua initiativa privind electricitatea verde se refera la cele mai frecventate 15 gari din tara, inclusiv sase gari din Berlin, garile centrale din Hamburg, Hanovra, Dusseldorf, Koln, Frankfurt, Stuttgart si Nuremberg, dar si gara centrala din Munchen si Munchen Marienplatz. Folosind energie regenerabila pentru alimentarea acestor gari, DB va reduce emisiile de CO2 cu 35.000 de tone anual. Cele 15 gari sunt tranzitate de 4,26 de milioane de oameni in fiecare zi.

In prezent, DB este cea mai mare companie consumatoare de electricitate verde din Germania. Anul trecut, cota consumului de electricitate verde a crescut cu 13% de la 44% la 57%, iar pana la sfarsitul lui 2019, DB planuieste sa atinga o cota de 60%. Compania va investi 50 de milioane de euro si se va baza pe o cota in crestere a electricitatii obtinute din energie regenerabila pentru a atinge o tinta de 80% pentru 2030 cand emisiile de CO2 vor fi reduse cu 50%. Pentru 2050, Deutsche Bahn doreste sa devina o companie cu emisii de dioxid de carbon zero.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Vossloh a semnat acorduri pe termen lung pentru aparate de cale în Suedia și Italia cu valoarea de până la 100 de milioane de euro

Vossloh anunță încheierea unor acorduri-cadru multianuale în Suedia și Italia. În următorii ani, Vossloh va furniza componente de comutare, aparate de cale, la Trafikverket, Administrația Transportului Suedez. În Italia, componentele și sistemele de comutare pentru linii de mare viteză vor fi furnizate companiei feroviare de stat Rete Ferroviaria Italiana (RFI).

Acordurile-cadru din Suedia au un termen de cel puțin patru ani și includ două opțiuni pentru prelungiri de câte doi ani fiecare. Volumul total al vânzărilor, inclusiv opțiunile, se ridică la peste 75 milioane EUR. Compania suedeză din divizia module personalizate, care a furnizat sisteme de comutare și componente pentru Trafikverket timp de mulți ani, va fi responsabilă pentru implementare. "Suntem încântați că reînnoirea contractului cu Trafikverket ne va permite să continuăm cooperarea cu succes cu ei. Contractul reînnoit este un semn al fiabilității produselor noastre ", spune Andreas Busemann, CEO al Vossloh.

În Italia, acordul-cadru are un termen de doi ani și un volum de vânzări de 25 de milioane de euro. Componentele pentru telecomunicații de mare viteză vor fi fabricate în unitățile de producție franceze de la divizia module personalizate. Timp de mulți ani, Vossloh a menținut relații de afaceri de succes cu RFI. "Suntem foarte multumiti de faptul ca RFI si-a pus încrederea in noi. Aceste acorduri-cadru vor permite companiei Vossloh să-și susțină poziția de piață bine stabilită în Italia ", explică Andreas Busemann.

Mobilitate.eu

Ionut

Kapsch câștigă un contract GSM-R major în Belgia

Infrabel, administratorul infrastructurii feroviare din Belgia, a semnat un acord cadru de 15 ani cu Kapsch CarrierCom pentru a realiza un proiect inovator de migrare a rețelei centrale R99 / TDM, aflată în prezent în funcțiune, la noua soluție R4 / VoIP. Potrivit acordului, compania Kapsch este responsabilă de transferul rețelei centrale GSM-R și GPRS (General Packet Radio Service) (GPRS) cu tehnologia R99 la tehnologia Release 4 (R4), inclusiv proiectarea, furnizarea, instalarea și mentenanța echipamentelor pe o perioadă de 12 ani.

Detalii pe ClubFeroviar.ro

Ionut

Schimbarea aparatelor de cale în Suedia se face în 8 ore cu tehnologia Vossloh

Înlocuirea aparatelor de cale feroviare durează doar opt ore în Suedia. Vossloh produce aparatele de cale preasamblate, care sunt apoi transportate în segmente cu vagoane speciale de transport pentru aparatele de cale montate pe traverse. Avantajele pentru locuitorii care locuiesc în apropierea liniei: fără șantier de construcție pe terenurile din apropierea liniilor, eliminând astfel orice zgomot sau probleme de mediu. De asemenea, Vossloh se ocupă de toată logistica asociată transportului și asigură faptul că aparatele de cale asamblate sunt descărcate și poziționate corect. Locația Öossro de la Vossloh poate fi, de asemenea, contractată să pună la dispoziție echipamentul potrivit pentru urgențe și să lucreze pe poduri.

Mobilitate.eu

Ionut

Un land german vrea să deschidă mai multe linii de cale ferată închise între 1960 și 1990

În timp ce la noi liniile de cale ferată se împuținează, germanii văd un mare potențial în redeschiderea unor linii închise acum zeci de ani și fac studii de fezabilitate în acest sens. Astfel, landul german Baden-Württemberg a analizat 75 de posibile rute și vrea să rămână cu 15 rute viabile care să se și deschidă traficului. În land s-au redeschis traficului feroviar două linii regionale în 1996 și încă una în 1999. Succesul reportat de aceste linii a determinat autoritățile să ia în considerare deschiderea altor linii închise între 1960 și 1990.

S-a pornit de la 75 de posibile trasee, o primă analiză a redus numărul potențialelor linii la 41 și pasul următor este să rămână o listă de 15 linii care să fie stabilite cel târziu la final de 2020. Diversele muncipalități vor finanța construcția și operarea liniilor redeschise, iar statul va promova investiții suplimentare, precum electrificarea liniilor sau extinderea lor.

Hotnews

Ionut

Croatia semneaza acorduri de cooperare cu doua companii din China

Compania HŽ Infrastruktura a semnat doua acorduri cu companii chineze pentru dezvoltarea proiectelor feroviare. Memorandumul semnat cu China Road and Bridge Corporation (CRBC) prevede modernizarea liniei de cale ferata Rijeka – Zagreb , iar acordul cu China Railway Eryuan Engineering Group (CREEC), care implica realizarea unui parteneriat pentru infiintarea unui coridor, pune accent pe Coridorul Mediteranean.

Detalii pe ClubFeroviar.ro

Ionut

Proiectul CDG Express începe să prindă contur, după două decenii de amânări

După aproape 20 de ani de când se vorbește despre dotarea celui de-al doilea aeroport european cu o legătură feroviară modernă, proiectul CDG Express începe să prindă contur. Cu toate acestea, amploarea lucrărilor de infrastructură în curs de realizare sau planificate în nordul regiunii pariziene ar putea să întârzie punerea sa în practică până după Jocurile Olimpice din 2024, notează Rail Passion. Acordul de construcție a liniei ferate pentru Aeroportul Charles de Gaulle trebuia semnat în decembrie 2018, astfel încât lucrările propriu-zise să înceapă în februarie 2019. Însă proiectul CDG Express intră din nou într-o fază de turbulență, cu o nouă consultare în regim de urgență și încă o mulțime de întrebări. Între timp, termenul se apropie vertiginos. Și asta pentru că deschiderea programată pentru finele anului 2023 a acestei legături este unul dintre atuurile majore al dosarului candidaturii Parisului pentru organizarea Jocurilor Olimpice de Vară din 2024.

Primele studii realizate de SNCF, RATP și Aéroports de Paris (ADP) în cadrul unui grup de interese economice datează din 2000. Beneficiarul a organizat o consultare prealabilă în perioada septembrie 2001 – februarie 2002. Apoi, dezbaterea publică s-a derulat în intervalul 25 august – 15 decembrie 2003. Obiectivul acestei legături feroviare este de a oferi un nou serviciu, în condițiile supraaglomerării autostrăzilor A 1 și A 3 și disfuncțiilor liniei B a RER. Toată lumea este favorabilă punerii în practică a CDG Express, dar toți pledează deopotrivă pentru îmbunătățirea serviciilor RER B. Primul proiect constă într-o legătură directă între Gara de Est și Aeroport printr-un tunel de 11 km care trebuie construit între Noisy-le-Sec și Tremblay-en-France. Programat pentru 2008, traseul ar fi trebuit parcurs în 15 minute. Însă pe parcursul dezbaterilor s-a ivit un alt proiect, ceea ce se intenționează acum, pe linia existentă între La Plaine și Mitry, pe căile ferate eliberate prin modernizarea RER B, continuat de o linie nouă până la Terminalul 2. Și acest proiect ar urama să facă legătura tot cu Gara de Est. Investiția este estimată la 640 milioane de euro, dintre care 120 milioane pentru materialul rulant.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Linia Graz – Köflach din Austria va fi electrificată până în 2025

Graz-Köflacher-Bahn (GKB) dorește să-și electrifice rețeaua în vestul Styriei, ce reprezintă mai mult de 130 de kilometri de cale ferată, până în 2025, fiind necesare și trenuri electrice noi. Conform GKB, investiția se va derula în perioada 2021-2025, iar soluția va fi realizată la standardul de alimentare 15 kV 16.7Hz ac pentru Austria. Proiectul are o valoare estimată la 120 milioane de euro, urmând ca la final să reducă emisiile CO2 cu peste 480.000 tone în primii 30 de ani de operare între Graz și Koflach. De asemenea, în cadrul proiectului vor fi modernizate trecerile la nivel periculoase, o parte din infrastructură acolo unde este necesar și va fi eficientizat sistemul de semnalizare. GKB va transporta peste 6 milioane de călători anual după electrificare, reprezentând aproape dublu față de volumul actual.

Mobilitate.eu

Ionut

S-a finalizat constructia primului pod peste Vistula din Cracovia



Conform Cailor Ferate Poloneze, lucrarile principale la primul din cele trei noi poduri peste Raul Vistula au fost finalizate in Cracovia, iar trenurile pot acum sa circule pe noile linii ale sectiunii Kraków Główny – Krakow Płaszów. Constructia podurilor face parte din proiectul liniei diametrale a Cracoviei, fiind cel mai mare proiect de constructie feroviara din sudul Poloniei. Trei poduri feroviare de diferite dimensiuni vor fi construite in Kraków nad Wisłą (districtul Podgórze din Cracovia). Arcele podului peste Podgórska si Zabłocie sunt deja montate, iar pilonii finali de sustinere ai podului sunt pregatiti pentru a inlocui pilonii temporari din rau.

In cadrul proiectului, vor fi modernizati 50 de km de linii si o retea de tractiune si vor fi instalate 200 de aparate de cale noi. Imbunatatirea traficului rutier si a spatiului din centrul orasului de la strada Kopernika la strada Miodowa se va realiza cu ajutorul unui pasaj suspendat de 850 de metri. Dupa instalarea primei sine, trenurile vor putea utiliza noua linie pana la sfarsitul acestui an. Principalele lucrari de constructie pe sectiunea de mijloc va fi finalizata in 2020.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Incepe modernizarea unei noi sectiuni Praga-Brno

Administratorul infrastructurii feroviare din Cehia, SŽDC, a acordat companiilor Eurovia CS si Elzel Praha un contract privind lucrarile de modernizare la sectiunea de cale ferata Lysá nad Labem – Čelákovice, aflata pe linia de cale ferata dubla conventionala Praha-Vysočany–Lysá nad Labem. Principala componenta a proiectului este constructia unui nou pod de cale ferata pe raul Elba in apropiere de Čelákovice, la o distanta de 25 de km de Praga. Investitia planificata are o valoare totala de 1,47 de miliarde de coroane cehe (57 de milioane de euro), fara TVA si este cofinantata prin CEF (Mecanismul de Interconectare a Europei). Principalele lucrari de constructie vor incepe anul viitor in martie si vor fi finalizate in noiembrie 2021. Toate lucrarile de constructie vor fi finalizate in 2022.

ClubFeroviar.ro

Ionut

FS Italiane si-a prezentat planul de afaceri de 58 de miliarde de euro

Gianfranco Battisti, Directorul Executiv al FS Italiane, a anuntat ca pana in 2023, compania va investi 58 de miliarde de euro, segmentul de infrastructura avand cea mai mare cota, de 42 de miliarde de euro, 28 de miliarde de euro fiind dedicate infrastructurii feroviare si 14 miliarde de euro, celei rutiere. Planul de Afaceri 2019-2023 prevede si 12 miliarde de euro pentru achizitia de trenuri si autobuze noi, 2 miliarde de euro pentru metrouri, dar si 2 miliarde de euro pentru servicii IT si pentru sectorul de imobiliare. In total, in toate sectoarele, vor fi investite peste 6 miliarde de euro in tehnologie si digitalizare.

Compania FS Italiane a declarat ca lucrarile sunt fundamentale mai ales pentru proiectele feroviare precum Terzo Valico, Brenner, Brescia – Verona – Padua, Napoli – Bari si Palermo – Catania – Messina. Vor fi alocate 16 miliarde de euro infrastructurii de transport din sud, cu accent pe proiectele rutiere. In ceea ce priveste transportul feroviar urban, compania va introduce cinci noi tipuri de servicii cu intervale specifice care vor ajunge la 8 minute pentru serviciile urbane la orele de varf, 30 de minute pentru serviciile suburbane si inter-regionale, 60 de minute pentru serviciile regionale si 15 minute pentru serviciile de legatura cu aeroportul.

Si alte detalii pe ClubFeroviar.ro

Ionut

Împrumut al BEI de 250 de milioane de euro pentru a doua cale ferată către portul Koper

Banca Europeană de Investiții (BEI) a aprobat un împrumut de 250 de milioane de euro pentru construcția unei a doua linii de cale ferată care leagă terminalul de marfă Divača de portul Koper. Împrumutul va fi extins și la firma slovenă de stat 2TDK, responsabilă de execuția proiectului, și va fi susținută de o garanție din partea guvernului sloven, potrivit informațiilor difuzate joi de portseurope.com. Finanțarea va avea o rată a dobânzii de până la 1% și va avea o perioadă de rambursare de 35 de ani. Investiția totală este estimată la aproximativ 1,2 miliarde de euro (1,3 miliarde de dolari), iar construcția urmează să fie finalizată până la sfârșitul anului 2025.

ClubFeroviar.ro

Ionut

BEI finanțează cu 200 de milioane de Euro construcția tunelului și legăturii feroviare Fehmarn dintre Danemarca și Germania

Banca Europeană de Investiții (BEI) a semnat un acord de împrumut cu A / S Femern Landanlaeg, compania care gestionează contribuția daneză la construcția conexiunii feroviare "Fehmarn Belt" între sudul Danemarcei și Hamburg în Germania. Împrumutul de 200 milioane EUR este garantat de statul danez. Proiectul vizează aproximativ 80 km de cale ferată dintre Ringsted și Nykøbing Falster, unde se vor moderniza liniile existente și va fi construită o a doua linie. Finanțarea acoperă, de asemenea, lucrările de poduri pe distanța de 40 km dintre Nykøbing Falster și Rødby, care servesc la pregătirea rețelei feroviare daneze pentru deschiderea tunelului Fehmarn Belt.

La nivel tehnic, proiectul prevede modernizarea și reînnoirea liniilor ferate existente, electrificarea, precum și implementarea ERTMS (Sistemul european de management al traficului feroviar). În combinație cu șinele noi construite, acest lucru va permite creșterea vitezei pe secțiune, permițând trenurilor de mare viteză să realizeze distanța Hamburgului din Copenhaga în mai puțin de 3 ore, odată ce tunelul va fi operațional.

Mobilitate.eu

Ionut

Polonia a lansat licitatia pentru studiile de fezabilitate ale unor proiecte feroviare din Wrocław

Caile Ferate Poloneze, PKP PLK, au anuntat o licitatie pentru pregatirea studiului de fezabilitate preliminar pentru Nodul de Cale Ferata Wrocław si a unui studiu de fezabilitate pentru linia de cale ferata C-E 59 aflata pe sectiunea Święta Katarzyna – Wrocław Muchobór / Wrocław Świebodzki. Termenul limita pentru depunerea ofertelor este 14 iunie 2019. Durata estimata a studiului preliminar de fezabilitate pentru Nodul Feroviar Wrocław este de 34 de luni, iar pentru linia de cale ferata C-E, 18 luni.

Detalii pe ClubFeroviar.ro

Ionut

Francezii se "inspiră" de la români. CDG Express ratează Jocurile Olimpice din 2024

Românii vor să ducă trenul la aeroport până la Euro 2020, francezii până la Jocurile Olimpice din 2024. Toate datele indică însă că acest lucru nu se va întâmpla nici la București, nici la Paris. Diferența majoră este că la București licitația a fost lansată prea târziu, în vreme ce la Paris s-a luat o decizie politică menită să protejeze traficul cotidian. În Franța, a fost vorba pur și simplu de o alegere politică, notează Liberation. Ar trebui să ne ținem de promisiunea făcută organizatorilor Jocurilor Olimpice din 2024 de a avea, la acel moment, o legătură feroviară directă spre Aeroportul Charles-de-Gaulle (CDG)? Sau mai degrabă să punem în prim plan necesitățile utilizatorilor de zi cu zi ai liniilor existente? Acestea erau cele două întrebări care se băteau cap în cap în rândul politicienilor din Hexagon.

Detalii pe ClubFeroviar.ro