News:

.

Main Menu

Caile ferate ale Europei

Started by ciprebbe, May 28, 2015, 11:03:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Germania va construi o linie de mare viteza intre Bielefeld si Hanovra

Ministrul german al Transporturilor si Infrastructurii Digitale, Enak Ferlemann, a precizat ca guvernul federal intentioneaza sa construiasca o linie de mare viteza pe ruta Bielefeld-Hanovra, in lungime de 177 km, aceasta urmand sa reduca distanta dintre Köln si Berlin la mai putin de patru ore. Ministrul Ferlemann a punctat faptul ca in prezent se vorbeste despre modernizarea rutei Bielefeld-Hanovra la 230 km/h, insa aceasta viteza de circulatie este prea mica pentru a putea sustine planul Deutschlandtakt ce prevede operarea trenurilor la un interval de cate 30 de minute pe rutele feroviare principale.

In consecinta, este propusa modernizarea liniei pentru viteza de 300 km/h. Ruta va urma traseul Seelze, situat la vest de Hanovra si Porta Westfalica/Bad Oeynhausen, situate in nord-vestul orasului Bielefeld. Ministrul Ferlemann mai spune ca in prezent se analizeaza fezabilitatea diferitelor variante pentru aceasta ruta si se urmareste identificarea unui aliniament optim, astfel incat consultarea publica pentru acest proiect sa poata fi lansata in 2020.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Cracovia incepe constructia noilor linii de cale ferata

Caile Ferate Poloneze au inceput constructia noilor linii de cale ferata din centrul Cracoviei, intre statiile Krakow Główny si Krakow Płaszów, inclusiv constructia unui punct de oprire la Kraków Grzegórzki. Vor fi construite patru linii de cale ferata, inclusiv doua linii suplimentare in cea mai urbanizata sectiune a rutei. In urmatoarele saptamani, va fi instalata reteaua de tractiune si vor fi realizate testele de incarcare a noilor facilitati care sunt necesare pentru obtinerea autorizatiei de operare. Primele trenuri vor opera pe noua linie care leaga Kraków Główny si Płaszów, dupa ce pasajele, viaductele, podurile si terasamentele vor fi gata de operare. In acest punct al investitiilor, PKP PLK se poate concentra asupra urmatoarelor etape importante ale proiectului. Acestea includ demolarea vechiului terasament de cale ferata care va permite constructia celor trei linii de cale ferata ramase.

Proiectul prevede modernizarea unei sectiuni de 20 km care apartine nodului feroviar Cracovia, dar si a sistemului de semnalizare. Acest proiect presupune implementarea lucrarilor de modernizare pe linia de cale ferata nr E30, sectiunea Krakow Glowny Towarowy – Rudzice, dar si constructia liniilor de cale ferata metropolitane pe sectiunea Krakow Glowny -Krakow Paszow-Krakow Bielanow. Implementarea proiectului va elimina congestia prin cresterea capacitatii de transport si va reduce timpul de calatorie. Obiectivul este cresterea parametrilor tehnici pentru imbunatatirea atractivitatii si competitivitatii transportului feroviar de pasageri si de marfa. Pe termen lung, acest proiect va crea o legatura intre terminalele de la granita cu Ucraina si Germania.

Principalele lucrari de constructie vor fi finalizate in 2020, iar intregul proiect va fi gata la jumatatea lui 2021. Acest proiect face parte din lucrarile la linia de cale ferata E30, sectiunea Kraków Główny Towarowy-Rudzice, inclusiv constructia liniilor de cale ferata metropolitane. Valoarea totala a proiectului este de 240,9 milioane de euro din care 195 de milioane de euro este contributia UE prin Mecanismul de Interconectare a Europei (CEF).

ClubFeroviar.ro

Ionut

DB primeste 50 de miliarde de euro pentru modernizarea reţelei de căi ferate

Guvernul de la Berlin a anuntat ca va aloca, in urmatorii zece ani, aproximativ 50 de miliarde de euro pentru modernizarea reţelei naţionale de căi ferate, scrie publicaţia Bild, citata de Reuters. Pasagerii germani solicita operatorului feroviar de stat Deutsche Bahn sa-şi îmbunătăţeasca serviciile şi sa reduca întârzierile trenurilor. De asemenea, compania se confruntă cu probleme financiare, datoria sa ajungând la 20 de miliarde de euro iar deficitul de finanţare ar urma să atingă cinci de miliarde de euro până în 2023.

Publicaţia germană Bild a anunţat că Deutsche Bahn are un deficit de 1,2 miliarde de euro pe an în costurile legate de menţinerea reţelei de căi ferate iar Ministerul de Finanţe vrea să majoreze fondurile de mentenanţă la 4,6 miliarde de euro începând din 2020, de la 3,5 miliarde de euro în prezent. Suma ar urma să crească la 5,6 miliarde de euro pe an în perioada 2025 – 2029, a anunţat publicaţia germană citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul. Un purtător de cuvânt al Deutsche Bahn a declarat că nu poate comenta în acest moment informaţia deoarece negocierile cu Executivul german sunt în derulare.

ClubFeroviar.ro

Ionut

A fost semnat primul contract al proiectului Rail Baltica

Joint-venture-ul Rail Baltica si IDOM Consulting, Engineering, Architecture au semnat un contract pentru inceperea serviciilor de proiectare a sectiunii de cale ferata care leaga Pärnu de Rapla in Estonia. Acesta este primul contract pentru lucrari de proiectare semnat pentru linia principala a Rail Baltica. In curand, vor fi semnate alte sase astfel de contracte. Sectiunea cu o lungime de 71 km va lega Harju, Rapla si Tootsi in judetul Pärnu. Conform designului preliminar, sectiunea include 13 viaducte rutiere, 9 viaducte feroviare, 9 pasaje pentru trecerea animalelor si 4 poduri de cale ferata. Valoarea totala a contractului pentru aceasta sectiune este de  6 802 522 de euro (fara TVA) si include lucrarile de proiectare si verificare a proiectarii.

In urmatoarele 24 de luni, IDOM, alaturi de compania estona Skepast & Puhkim OÜ, va livra serviciile de proiectare pentru constructia substructurii si suprastructurii feroviare, dar si a cladirilor necesare. Serviciile de proiectare includ analiza santierului, ingineria valorii, dezvoltarea proiectului master si a proiectului tehnic detaliat, dar si servicii de supraveghere in timpul perioadei de constructie.

ClubFeroviar.ro

cristi5

Compania CF a Olandei a lansat o campanie de prevenire a accidentelor cu oameni care ajung accidental pe linii. Arata haine ale oamenilor loviti de tren.

Unii spun ca campania e prea dura, altii ca e OK. Altii spun ca e oricum bine ca oamenii vorbesc despre campanie, ca asta e scopul ei.

'Victim fashion': Netherlands rail defends controversial campaign amid backlash https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-47830103

Ionut

20.000 de italieni au manifestat pentru a susține linia de mare viteză TAV Torino – Lyon

Peste 20.000 de manifestanți au ieșit sâmbătă pe străzile din Torino, în acordurile "Odei Bucuriei" a lui Beethoven, pentru a susține linia de mare viteză TAV Torino – Lyon. "Da pentru TAV, da pentru viitorul locurilor de muncă, da pentru TAV imediat", se putea citi pe pancartele manifestanților îmbrăcați în culorile Uniunii Europene.

Proiectul liniei de mare viteză menționat este în centrul unui scandal politic în Italia între cele două partide care formează majoritatea guvernamentală. Mișcarea 5 Stele vrea să oprească proiectul, apărat de La Liga a lui Matteo Salvini. Cât despre Franța, ea rămâne convinsă de utilitatea acestui proiect și atașată "respectării angajamentelor asumate", a declarat Elisabeth Borne, ministrul Transporturilor din Hexagon, citată de Euronews. După 28 de ani de discuții în spațiul public, primul ministru italian Giuseppe Conte a declarat la jumătatea lunii martie că proiectul va deveni realitate, dar cu unele condiții.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Polonia începe proiectarea liniei diametrale a Varșoviei

Caile Ferate Poloneze, PKP PLK, pregatesc proiectul detaliat pentru reconstructia liniei diametrale dintre statiile Zachodnia (in vest) si Wschodnia (in est) cu scopul de a creste capacitatea transportului feroviar. Reconstructia liniilor va permite dezvoltarea unor legaturi feroviare directe pe rutele Piaseczno – Legionowo si Legionowo – Aeroportul Chopin. De asemenea, proiectul prevede constructia unui tunel si a unei statii de tramvai sub statia Warszawa Zachodnia, dezvoltand astfel serviciile multimodale ale orasului.

Peroanele din statia Warszawa Zachodnia vor fi ridicate si acoperite, vor fi instalate scari rulante si lifturi, pasajul subteran va fi extins si vor fi create zone de odihna pentru calatori si oficii de bilete. Acoperisul si peroanele statiei Warszawa Wschodnia vor fi reconstruite complet. In cadrul proiectului, va fi reconstruita statia pentru navetisti din Varsovia (Warsaw Śródmieście), alaturi de pasajul subteran existent catre Gara Centrala din Varsovia. De asemenea, va fi construit un pasaj de legatura cu sistemul de metrou care va facilita transferul intre sistemele de transport public.

In cadrul lucrarilor de proiectare, PKP PLK ia in calcul si constructia unei noi statii de autobuz la intersectia Charles de Gaulle. Noile peroane, aflate sub intersectie, ar crea un nou punct de schimb in centrul orasului. Linia de cale ferata va avea legaturi cu tramvaiul, metroul si autobuzul. In 2018, Caile Ferate Poloneze au semnat un contract in valoare de 6,6 milioane de euro (27,6 milioane de zloti) pentru documentatia necesara proiectului de modernizare a liniei diametrale a Varsoviei. Valoarea proiectului este de 250 de milioane de euro. Conform estimarilor, proiectul va fi finalizat in 2022.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Polonia lansează licitația pentru modernizarea secțiunii Czyżew – Białystok

Administratorul infrastructurii feroviare din Polonia, PKP PLK, a lansat licitatia pentru modernizarea sectiunii de cale ferata Czyżew – Białystok, ultima sectiune a liniei modernizate care leaga Varsovia de capitala provinciei Podlasie. Sectiunea Czyżew-Białystok face parte din viitoarea linie Rail Baltica si ofera legaturi regionale, inter-regionale si internationale de-a lungul Coridorului Retelei Centrale Marea Nordului – Marea Baltica.

Proiectul este estimat la 371,7 de milioane de euro din care 283,25 de milioane de euro sunt alocate de UE prin Mecanismul de Interconectare a Europei. Proiectul prevede modernizarea unei linii de 71 de km intre Czyżew si Białystok, instalarea sistemului ERTMS, constructia a 19 treceri la nivel pe doua niveluri si reconstructia a 8 poduri de cale ferata. De asemenea, vor fi construite un centru de control al traficului la nivel local in Bialystok, 19 viaducte si 10 pasaje subterane. Peroanele din 12 puncte de oprire si 6 statii vor fi reconstruite si adaptate nevoilor persoanelor cu mobilitate redusa. In plus, vor fi instalate acoperisuri noi, banci, sisteme de informare a pasagerilor si sisteme inteligente de iluminat. Liniile de cale ferata din statii vor fi si ele modernizate si vor fi instalate o noua retea de tractiune si dispozitive noi de control al traficului feroviar. Datorita modificarii rutei liniilor, mai multe trenuri vor putea sa treaca prin statii.

Proiectul include si constructia unui nou punct de oprire la Bialystok Zielone Wzgórza si a unui peron nou in statia Białystok. Acesta se va afla in apropierea statiei, permitand transferul rapid catre mijloacele de transport public, inclusiv catre legaturile suburbane. Toate peroanele din statie vor fi reconstruite si va fi schimbat acoperisul, iar pasarela pentru pietoni va fi inlocuita cu un pasaj subteran. Lucrarile la sectiunea Czyżew – Białystok vor incepe anul viitor, iar finalizarea acestora este asteptata la sfarsitul lui 2022. Proiectul va permite trenurilor sa circule cu o viteza de 200 km/h.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Italienii de la Itinera continuă lucrările la linia de mare viteză Napoli – Bari parte a Trans European Network (TEN)

Itinera, o companie din grupul Gavio, a câștigat contractul pentru proiectarea detaliată și construcția secțiunii Frasso Telesino-Telese a liniei de tren de mare viteză Napoli-Bari, într-o asociere cu alte patru companii. Itinera are o pondere de 30,27%, Pizzarotti (antreprenor principal) are 31,19%, Ghella are 30,7%, Salcef are 6,81%, iar Eds Infrastrutture are 1,46%. Valoarea totală a contractului este de aproximativ 230 milioane de euro. Proiectul, contractat de Rete Ferroviaria Italiana, presupune creșterea vitezei liniei de 11 km dintre stația Frasso Telesino și Telese, cu construirea a șapte viaducte și două tuneluri artificiale, inclusiv tunelul de 2,8 km de la Telese.

Itinera, în asociere cu Pizzarotti și Ghella, lucrează deja la linia de mare viteză Napoli -Bari, care, la rândul său, face parte din Trans European Network (TEN). Asocierea dublează secțiunea de 16,5 km între Cancello și Frasso Telesino într-un contract în valoare de peste 300 de milioane de euro. Proiectul implică diverse lucrări majore de construcție, inclusiv tunelul de 4,1 km Monte Aglio și numeroase poduri și viaducte în lungime totală de peste 3 km.

Mobilitate.eu

Ionut

ÖBB Rail Cargo a lansat o nouă rută de transport feroviar containerizat Europa-Asia

Grupul ÖBB Rail Cargo a stabilit o noua ruta feroviara intre Xi'an, China, si Terminalul Rail Cargo – BILK via statia de transbordare Záhony-Eperjeske din Ucraina. Trenul containerizat cu bunuri de consum a parcurs mai bine de 7.000 km in 10 zile pe ruta via Kazahstan si Ucraina.

Primul tren test pe ruta alternativa via punctul de trecere dintre China si Kazahstan Alashankou/Dostyk si granita ucraineana via Batjevo/Eperjeske a fost operat de RCG. Compania furnizeaza mai multe servicii regulate intre Europa si Asia. In Ungaria, marfurile din China catre Ungaria sunt in special transportate prin Portul Pireus sau porturile de la Marea Adriatica si partial, via coridoarele continentale. In medie, trenurile pleaca din porturile maritime catre Europa Centrala la fiecare doua zile. In plus, RCG este implicata in manipularea a peste 1.600 de trenuri pe an, administrand astfel un volum total de bunuri de aprox. 120 de mii de TEU. Acest lucru reduce impactul asupra mediului cu pana la 60.000 de calatorii realizate cu camionul si cu cateva sute de mii de tone de gaze cu efect de sera.

ClubFeroviar.ro

Ionut

HŽ Infrastruktura a semnat doua acorduri cu companii din China

Administratorul infrastructurii feroviare croate, HŽ Infrastruktura, a semnat doua memorandumuri de intelegere cu companii chineze pentru proiecte feroviare. Memorandumul de intelegere semnat cu China Road and Bridge Corporation (CRBC) se refera la proiectul feroviar Rijeka – Zagreb, iar in cadrul acordului cu China Railway Eryuan Engineering Group Co., Ltd (CREEC), companiile vor infiinta impreuna un coridor intermodal de transport care sa se concentreze pe Coridorul Mediteranean. In cadrul acordului cu CRBC, partile vor infiinta un grup de lucru comun care sa organizeze intalniri regulate in urmatorii trei ani. Ambele parti au cazut de acord cu privire la colaborarea in domeniul feroviar cu beneficii comune. HŽ Infrastruktura si China Road and Bridge Corporation au ajuns la un acord pentru conectarea liniei de cale ferata Rijeka – Zagreb la reteaua europeana si organizarea transportului feroviar de marfa din si catre Portul Rijeka.

In prezent, Autoritatea Portului Rijeka si HŽ Infrastructure realizeaza reconstructia statiei Rijeka-Brajdica si constructia unui terminal intermodal. Terminalul Brajdica, in valoare de peste 30 de milioane de euro, face parte dintr-o investitie totala de pana la 200 de milioane de euro care are loc in prezent in port, dar si in infrastructura feroviara si rutiera din Rijeka. Proiectul are o valoare de 35,5 milioane de euro si este cofinantat prin CEF in proportie de 85%. Lucrarile de reconstructie ale statiei Rijeka-Brajdica si constructia terminalului intermodal au inceput in august 2018. Proiectul va fi finalizat in decembrie 2020 si va coincide cu finalizarea altor sase proiecte de infrastructura cofinantate prin CEF si implementate de Autoritatea Portului Rijeka impreuna cu partenerii sai. Valoarea totala a celor sapte proiecte este de 132,8 milioane de euro, iar implementarea acestora este in curs de desfasurare.

ClubFeroviar.ro

Ionut

BEI va finanta proiectele feroviare din Cehia

Ministerul Finantelor din Cehia si Banca Europeana de Investitii au semnat un acord de imprumut de pana la 3 miliarde de coroane cehe (117,16 milioane de euro) pentru finantarea dezvoltarii infrastructurii feroviare. Aceasta este prima parte a imprumutului cu o valoare totala de 11,5 miliarde de coroane cehe (449 de milioane de euro) dedicat cofinantarii modernizarii sectiunilor de coridoare feroviare aprobata de BEI si de guvern toamna trecuta.

Conform termenilor acordului de implementare a proiectului, SŽDC se angajeaza sa modernizeze 8 sectiuni ale Coridoarelor Feroviare de Tranzit I si II. Lucrarile de reconstructie vor fi realizate pe sectiuni care au fost modernizate cu ani in urma, intre Praga si Brno, dar si pe linia Přerov – Ostrava – Petrovice u Karviné – granita cu Polonia. Costul total estimat al acestor proiecte de investitii se ridica la aproximativ 24 de miliarde de coroane cehe (937,3 milioane de euro).

Detalii pe ClubFeroviar.ro

Ionut

SNCF va pregăti documentația HSR a Cehiei

Administratorul infrastructurii feroviare din Cehia, SŽDC, si SNCF au semnat un acord pentru dezvoltarea documentatiei de proiectare a liniilor de mare viteza ale Cehiei. ,,Elaborarea documentatiei complexe de proiectare pentru dezvoltarea liniilor de mare viteza respecta strategia companiei SŽDC adoptata anul trecut. Unul dintre obiective este asigurarea implementarii Programului Guvernamental pentru dezvoltarea unor legaturi feroviare rapide si inceperea constructiei primei sectiuni a liniei de mare viteza pana in 2025. Respectarea termenului limita presupune cel putin preluarea partiala a know-how-ului administratorului de infrastructura care are experienta in constructia si operarea liniilor HSR", a declarat Jiří Svoboda, CEO SŽDC.

Cehia intentioneaza sa dezvolte linii de mare viteza care sa lege principalele orase ale sale de alte capitale europene si centrele regionale de Praga. Conform planurilor autoritatilor, pana in 2025 vor exista trei linii de mare viteza. Primele trei sectiuni sunt incluse in strategia Ministerului Transporturilor si implica legaturi din Praga catre est, dar si catre sud, catre Ostrava si Brno. Proiectele vor permite trenurilor sa opereze cu o viteza de pana la 350 km/h.

ClubFeroviar.ro

Ionut

A fost emis Decretul de Concesiune pentru proiectul Divača – Koper

Guvernul sloven a emis un Decret care va servi drept baza a contractului de concesiune pentru proiectul Divača – Koper cu TDK2, o companie de stat. Conform acestei reglementari, contractul de concesiune va fi acordat pe o perioada de 45 de ani. Cel mai important element al contractului de concesiune este distributia riscurilor intre stat si concesionar (TDK2), detinatorul concesiunii si investitorul formal, in timpul constructiei si operarii. De fapt, riscurile sunt preluate de 2TDK care construieste cea de-a doua linie de 27 km si care raspunde de finalizarea acesteia, in vreme ce statul isi va asuma riscurile doar in cazuri exceptionale si pana la limita stabilita in decret.

Costurile proiectului sunt estimate la 1 miliard de euro. Anul trecut, INEA a acordat o finantare de 109 milioane de euro, in cadrul cererilor de propuneri ale Mecanismului de Finantare Mixta pentru Transport CEF 2017. Anul acesta, Banca Europeana de Investitii a anuntat ca ia in considerare finantarea proiectului cu 250 de milioane de euro. Conform programului, proiectul va fi finalizat in sase ani.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Slovenia a inaugurat linia Kočevski reabilitata recent

Ministerul Infrastructurii din Slovenia a redeschis linia de 49 de kilometri Grosuplje – Kočevje pentru trafic de marfa, dupa zece ani in care a fost inchisa. Costurile proiectului s-au ridicat la 100 de milioane de euro. In statia Kočevje, Ministrul Alenka Bratusek a inaugurat primul serviciu de transport feroviar pe sectiunea reconstruita, parte a liniei Ribnica-Kočevje. In timpul lucrarilor de reconstructie din perioada 2016-2018, au fost modernizate patru statii si trei opriri. Valoarea acestor lucrari s-a ridicat la 18,32 de milioane de euro.

Traficul de calatori va fi permis numai dupa instalarea dispozitivelor de semnalizare si telecomunicatii. Aceste lucrari se incadreaza in faza a treia a proiectului care a fost lansat la inceputul acestui an si consta in inlocuirea si modernizarea dispozitivelor de siguranta si telecomunicatii, dar si a trecerilor la nivel existente. Lucrarile vor fi finalizate in 2020 cand, dupa 50 de ani de pauza, trenurile de calatori vor fi reintroduse pe linia Grosuplje-Kočevje. Linia a fost construita in 1893 ca parte a rutei de 70 km Ljubljana-Grosuplje-Kočevje care face parte din linia regionala nr. 82 Grosuplje-Kočevje.

ClubFeroviar.ro