News:

.

Main Menu

Caile ferate ale Europei

Started by ciprebbe, May 28, 2015, 11:03:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Polonia aloca mai multe fonduri modernizarii accesului feroviar in porturi

Consiliul Ministrilor din Polonia a adoptat o hotarare care permite o crestere de 737 milioane de euro (3,2 miliarde de zloti) a bugetului Programului National Feroviar de la 15,3 miliarde de euro (66,4 miliarde de zloti) la 16,2 miliarde de euro (70 de miliarde de zloti). Programul National Feroviar se va desfasura pana in 2023. Bugetul marit al Programului implica implementarea proiectelor concurente cofinantate in cadrul Mecanismului de Interconectare a Europei.

,,Odata cu actualizarea bugetului, PKP Polskie Linie Kolejowe va putea sa selecteze contractorii si sa inceapa lucrarile de constructii in porturi pe ruta Poznań-Szczecin anul acesta", a declarat Ireneusz Merchel, Directorul Executiv al Cailor Ferate Poloneze. Prin aceasta hotarare, cresterea resurselor financiare va permite imbunatatirea accesului feroviar catre porturile Gdynia, Gdańsk, Świnoujście si Szczecin, permitand dezvoltarea dinamica a porturilor poloneze, a explicat Ministrul Infrastructurii Andrzej Adamczyk.

414,5 milioane de euro (1,8 milioane de zloti) vor proveni din bugetul de stat pentru recapitalizarea PKP PLK care va asigura implementarea corespunzatoare a programului pana in 2023. Aceste fonduri vor fi alocate proiectelor de imbunatatire a accesului feroviar catre cele patru porturi prioritare care sunt importante pentru economia nationala. Necesitatea cresterii fondurilor pentru aceste proiecte rezulta din depasirea valorilor estimate ale investitiilor in porturi.

322,4 milioane de euro (1,4 milioane de zloti) vor fi acoperite prin imprumutul acordat de Banca Europeana de Investitii. Aceste fonduri vor fi folosite pentru cofinantarea investitiilor in porturi si pentru modernizarea liniei de cale ferata E59 care leaga Poznań de Szczecin, inclusiv sectiunea Wronki – Słonice care a fost mutata de pe lista de rezerva pe cea principala pentru a obtine cofinantarea UE.

Compania PKP PLK a anuntat recent ca a implementat 60% din Programul National Feroviar care include 220 de proiecte.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Stadler castiga un contract major in Tara Galilor



Producatorul elvetian de material rulant, Stadler, va livra tram-trenuri CityLink si trenuri Flirt catre Wales&Borders, clientul fiind Transport for Wales Rail Services. Contractul prevede livrarea a 36 de tram-trenuri CityLink, fiecare compuse din cate trei garnituri si 35 de trenuri Flirt.

Tram-trenurile CityLink vor utiliza sistemul de alimentare de 25 kV dar si alimentare cu baterii. Din cele 35 de trenuri Flirt, 11 vor opera in sistem diesel si vor intra pe liniile serviciului South Metro Wales. Celelalte 24 de trenuri Flirt vor fi tri-modale, capabile sa ruleze alimentate diesel, electric sau cu baterii. Sapte dintre aceste trenuri vor fi compuse din cate trei vagoane si 17 vor avea in compunere cate patru vagoane. Vor intra in operare comerciala incepand cu 2023, vor rula in Cardiff, capitala Tarii Galilor, pe reteaua feroviara electrificata din nordul orasului si in sistem diesel pe partea sudica a retelei feroviare din Cardiff.

Stadler deruleaza deja o serie de contracte in Marea Britanie. Astfel, incepand cu acest an in regiunea Greater Anglia vor intra in operare 58 de trenuri noi. Tot din acest an metroul din Glasgow va pune in serviciu 19 rame noi. Pe reteaua Merseyrail vor intra in operare, incepand cu 2025, 52 de trenuri noi.



"Stadler este incantat sa furnizeze 71 de trenuri noi pentru transportul feroviar din Tara Galilor. Cu accentul pus pe puterea bateriei, proiectul ne pune in prim-planul tehnologiei verzi și suntem deosebit de mandri de acest lucru", a punctat Ralf Warwel, director de vanzari Stadler pentru Marea Britanie. "Suntem cu totii hotarati sa cream o retea de transport adecvata pentru viitor. Este foarte interesant sa aflam ca Cardiff va beneficia de o retea de tramvai dupa mai mult de 70 de ani de la intreruperea acestui mod de transport", a declarat Kevin Thomas, directorul executiv al Transport for Wales Rail Services.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Ia uite si la astia. Nu este profitabil Lyon-Torino cu finantare europeana dar penalii promit cai verzi pe pereti cu PPP HSR Ploiesti-Siret.

:lolz:




UE ar putea "taia" din fondurile pentru linia de mare viteza Lyon-Torino

Uniunea Europeana a anuntat in repetate randuri ca ar putea anula o finantare de 300 milioane de euro destinata liniei de mare viteza Lyon-Torino din cauza intarzierilor in realizarea acestui proiect. Pana acum, UE a alocat acestui proiect suma de 800 milioane de euro, insa aceasta suma 300 milioane de euro ar putea fi redirectionata catre alte proiecte in cazul in care se vor mai inregistra si alte intarzieri. Astfel, finantarea ar putea fi complet suspendata daca pana la sfarsitul lunii martie nu vor fi lansate licitatii pentru noul proiect.

Decizia Uniunii Europene vine la o luna dupa ce un raport al Guvernului italian a aratat ca linia de mare viteza Lyon-Torino nu ar fi deloc profitabila. Proiectul a fost lansat acum mai multi ani si a fost amplu sustinut de catre Uniunea Europeana. Potrivit estimarilor, linia de 250 kilometri lungime ar fi trebuit sa fie finalizata in 2025 si urma sa traverseze muntii Alpi, pentru a face legatura, fireste, intre Franta si Italia.

Proiectul se confrunta in prezent cu o opozitie rigida a Mișcarii 5 Stele, un partener major al coalitiei de guvernamant din Italia, in timp ce Partidul Liga este un susținator al proiectului. Parlamentul italian a adoptat recent o moțiune pentru rediscutarea caii ferate de mare viteza Lyon-Torino. Reevaluarea proiectului poate genera intarzieri suplimentare. Linia feroviara include construirea unui tunel alpin de 58 km, acesta fiind de fapt sectiunea principala a proiectului. Tunnel Euralpin Lyon Turin (TELT), consortiul desemnat pentru derularea proiectului, a sapat deja 25 kilometri de tunel, incluzand patru cai de acces si aproximativ 6 kilometri ai unuia dintre cele doua pasaje principale.

ClubFeroviar.ro

rizzuh

^ nici n-ai tu idee cati studenti vor plati 100 euro one-way ca sa se duca la noua universitate Siret :lol:

(asta cu studentii si noi centre universitare era in anuntul pompos al proiectului)

Ionut

Norvegia finalizeaza excavarea celui mai lung tunel feroviar din Scandinavia

Cele doua TBM-uri au finalizat lucrarile de foraj pentru proiectul feroviar de mare viteza care va conecta orasele Oslo si Ski, din Norvegia, prin intermediul a doua tunele duble de 19.5 kilometri, cele mai lungi din Scandinavia. Proiectul a inceput inca din 2016 si a fost derulat de catre consortiul ACCIONA-Ghella Joint Venture (AGJV). Pe partea de tunele din Oslo AGJV a fost alte doua TBM-uri, acestea incheindu-si activitatea in septembrie 2018. Linia de mare viteza Follo va permite trenurilor sa ruleze pana la 250 km / h, intre orasele Oslo si Ski.

Odata cu finalizarea lucrarilor de excavare a tunelurilor, consortiul AGJV va executa lucrarile de montare a sinelor de cale ferata, cu exceptia sistemelor de semnalizare. Etapa de planificare pentru aceste activitati a inceput deja, iar lucrarile de betonare, pregatirea peretilor tunelului si a sistemelor catenare, a cailor de acces si a incaperilor tehnice vor fi efectuate in lunile urmatoare. Sistemele de telecomunicatii, instalarea senilelor si sistemele de alimentare cu energie electrica si de ventilatie fac de asemenea parte din acest proiect.

Proiectul Follo este cel mai mare de acest gen realizat in Norvegia pana in prezent si face parte din planul de dezvoltare inter-urban pentru sud-estul orasului Oslo, plan care urmareste imbunatatirea si dezvoltarea infrastructurilor de transport ale tarii. Acesta va fi cel mai mare tunel feroviar din regiunea nordica pana in prezent. Cand va fi terminat, nu mai devreme de decembrie 2022, va reduce timpul de calatorie intre Oslo si Ski de la 22 la 11 minute.

ClubFeroviar.ro

Ionut

A fost finalizat un nou pod pe linia Varsovia-Białystok



Administratorul infrastructurii feroviare din Polonia, PKP PLK, a anuntat ca a instalat o noua linie pe podul de 300 de metri peste raul Bug, apartinand sectiunii feroviare Sadown – Czyżew, parte a liniei Varsovia-Białystok, care va forma coridorul Rail Baltica. Aceasta sectiune face parte din proiectul de modernizare a unei sectiuni de 35 km a liniei Rail Baltica, cu o investitie de 569 milioane de zloti (132,7 milioane de euro), cofinantat prin CEF. Noul pod peste Raul Bug este cel mai mare si mai interesant obiectiv pe sectiunea Sadowne – Czyżew. Investitia elimina congestia cu care se confrunta reteaua feroviara si creste capacitatea acesteia. Podul are o lungime de 300 m cu cinci deschideri de 60 m si o greutate de 3000 de tone. Pe sectiunea modernizata, au fost construite noi poduri pe raurile Bojewka si Nowa Treblinka.

Pe sectiunea Sadowne – Czyżew, compania a reconstruit peroanele in statiile Sadowne si Małkinia, dar si in alte patru puncte de oprire. Toate aceste statii au fost dotate cu acoperisuri si scaune noi, sisteme de iluminat noi, dar si sisteme noi de informare a pasagerilor. Toate peroanele au fost adaptate nevoilor persoanelor cu mobilitate redusa. Sinele noi si reteaua de tractiune au fost instalate pe sectiunea de 35 km, peste 40 de macazuri noi au fost instalate si echipate cu un sistem de incalzire electric. In plus, a fost construit un nou centru de control in statia Małkinia, iar dispozitivele si sistemele moderne instalate vor creste nivelul de siguranta al caii ferate.

Dupa finalizarea lucrarilor, programate pentru al doilea trimestru din 2020, si obtinerea autorizatiilor administrative necesare, trenurile de calatori vor circula pe sectiunea Sadowne – Czyżew cu o viteza de 160 km/h, iar trenurile de marfa cu o viteza de pana la 120 km/h. Sectiunea Sadowne – Czyżew este o alta sectiune modernizata a liniei Varsovia – Białystok.

Proiectul face parte din programul ,,Lucrari pe linia de cale ferata E75, sectiunea Sadowne-Czyżew, si finalizarea lucrarilor pe sectiunea Warsawa Rembertów-Sadowne". Valoarea proiectului este de 244 de milioane de euro din care 185,95 milioane de euro este contributia europeana, reprezentand o cofinantare de 76,2%. Actiunea implica modernizarea liniei de cale ferata E75 pe sectiunea Sadowne – Czyzew si pe sectiunea Warsaw Rembertow – Sadowne, pentru un numar total de 102 km si face parte dintr-un proiect preidentificat pe ruta Tallin-Riga-Kaunas-Varsovia, pe Coridorul Retelei Centrale Marea Nordului-Marea Baltica. Proiectul include lucrari de inginerie civila, modernizarea sistemului de semnalizare si instalarea sistemului ERTMS/ETCS, securizarea rutelor ocolitoare si achizitia terenului necesar.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Tunelul Helinski-Tallinn: La ce sumă se ridică finanţarea

Tunelul de cale ferată care va lega Helinski de Tallin, capitala Estoniei, a primit o finanţare de 15 miliarde de euro de la Touchstone Capital Parteners din China, construcţia fiind cea mai recentă investiţie din planul Beijingului ,,Belt and Road", transmite Reuters. FinEst Bay Area Development a anunţat vineri că a semnat un memorandum cu grupul chinez pentru o treime din finanţarea necesară, ceea ce asigură o participaţie minoritară pentru Touchstone din tunelul lung de 100 de kilometri.

Iniţiativa Belt and Road doreşte să conecteze China cu sudul şi centrul Asiei, Orientul Mijlociu, Europa şi Africa cu ajutorul unei reţele de drumuri de-a lungul Drumului Mătăsii şi a rutei arctice. Finlanda şi Estonia intenţionau de ani de zile să îşi conecteze capitalele, care sunt despărţite de Golful Finlandei. Tunelul va reduce drumul de la 2 ore de călătorie cu feribotul la 20 de minute pentru zecile de mii de estonieni care merg la Helinski săptămânal. FinEst Bay Area a estimat costul total al tunelului la 15-20 miliarde de euro şi a afirmat că detaliile financiare vor fi stabilite în următoarele şase luni. Proiectul trebuie să mai obţină finanţări din patea celor două guverne şi a Uniunii Europene.

Mediafax

reed

Daca tot am fost prin Georgia,pun un scurt rezumat.Pozele sunt de pe tronsonul Tbilisi-Zestafoni,si cam tot ce e in munti se reconfigureaza.Oamenii astia nu se tem de tunele,nici la feroviar nici la rutier.Acum se merge alternativ pe un singur sens,durata de calatorie pe 200 de km fiind de 5 ore jumatate,cu tren "personal".
Recomand vizitata Georgia



(GPS)





(GPS)











(GPS)





(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader


reed


Ionut

A fost semnat contractul pentru constructia statiei HS2 Euston



Compania HS2 si joint-venture-ul Mace/Dragados au semnat contractele pentru dezvoltarea statiei London Euston. Joint-venture-ul va fi partener in realizarea lucrarilor de constructie si va colabora cu HS2 si cu proiectantii statiei pentru coordonarea cladirii noi statii, inclusiv a peroanelor, a coridorului de acces si a legaturilor cu Metroul din Londra si alte servicii. Mace/Dragados se va alatura contractorului HS2 care va realiza lucrarile premergatoare constructiei propriu-zise, un joint-venture format din Costain si Skanska (CJjv), care are deja peste 1000 de angajati care lucreaza in capitala pentru pregatirea lansarii lucrarilor de constructie.

La Euston, demolarile sunt in stadiu avansat, anul trecut fiind demolate halele de vagoane din nordul statiei. Primele macarale turn au fost instalate in ianuarie pentru a ajuta la demolarea celor doua turnuri din fata statiei, construite in anii 70. De asemenea, lucrarile de demolare a fostului Spital National Temperance si a hotelului Ibis sunt aproape finalizate. In statia Euston, HS2 va dubla capacitatea pentru a raspunde cererii in crestere si va descongestiona linia principala de pe coasta vestica care va prelua mai multa marfa si servicii de transport navetisti catre destinatii precum Watford si Milton Keynes. In 2018, HS2, in numele companiilor Department for Transport si Network Rail, a angajat compania Lendlease pentru dezvoltarea unui masterplan pentru zona Euston care ar putea sa sustina pana la 14.000 de locuri noi de munca si pana la 4.000 de case noi, dar si magazine, cafenele si spatii publice.

ClubFeroviar.ro

Ionut

A fost publicat planul operational al Rail Baltica

Planul operational al Rail Baltica a fost publicat. Acesta prevede furnizarea serviciilor de transport de calatori si marfa pentru perioada 2026-2056, satisfacerea cererii de transport pe termen mediu si lung, dar si furnizarea capacitatii necesare tuturor tipurilor de servicii feroviare. Planul stabileste mersul trenurilor de pasageri si de marfa si include criteriile de referinta pentru materialul rulant, locatiile facilitatilor de intretinere a infrastructurii si materialului rulant, dar si rutele detaliate ale liniilor. Conform planului, odata data in exploatare linia, Rail Baltica va oferi o legatura feroviara rapida intre capitalele tarilor baltice la un interval de doua ore. Trenurile de mare viteza din Tallin catre Varsovia si din Tallin catre Vilnius vor opera de patru ori pe zi dupa lansarea serviciilor pe linie si de pana la sase ori dupa 10 ani de operare. In plus, pana la 10 trenuri pe zi vor opera pe ruta Vilnius-Kaunas-Varsovia.

Sunt incluse si doua trenuri de noapte pe rutele Tallin-Riga-Kaunas-Varsovia-Berlin si Vilnius-Kaunas-Varsovia-Berlin, iar pasagerii vor avea posibilitatea sa isi continue calatoria catre alte destinatii din Europa. Mai mult decat atat, pasagerii vor putea sa ajunga la Aeroportul International din Riga de la Gara Centrala din Riga in aprox. 10 minute, avand la dispozitie cel putin un tren la fiecare 30 de minute. Evaluarea la nivel inalt realizata in cadrul planului operational dezvaluie potentialul dezvoltarii transportului feroviar regional in toate cele trei tari baltice pana la o viteza maxima de 200 km/h. Acest lucru inseamna ca liniile Rail Baltica vor fi utilizate nu doar pentru servicii de transport feroviar international, dar si pentru servicii regionale si transfrontaliere, aducand acest tip de transport rapid si curat in diferite zone ale intregului coridor Rail Baltica.

In privinta transportului de marfa, conform planului, 2-3 trenuri de marfa vor circula pe linia Rail Baltica in fiecare ora cu o viteza maxima de 120 km/h. Sarcina pe osie estimata este de 25 de tone, iar lungimea trenurilor va fi de 1050m. Pentru a facilita deplasarea pe linie, vor fi construite trei terminale multimodale de mari dimensiuni in Muuga (Estonia), Salaspils (Letonia) si Palemonas (Lituania). 80% din trenurile de marfa care vor calatori pe linia Rail Baltica vor fi trenuri intermodale care vor permite operatorilor logistici sa faca transferul de marfuri de pe rutier pe calea ferata, transportand containere si camioane in vagoane. Poluarea atmosferica si aglomerarea traficului rutier vor fi reduse semnificativ, si se asteapta o imbunatatire a conditiilor generale de trafic rutier.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Caile Ferate Poloneze anunta, pentru 2019, investitii de 3,5 miliarde euro

Anuntul a fost facut de catre presedintele Cailor Ferate Poloneze (PKP PLK), Ireneusz Merchel. O mare parte din contractele pentru lucrari la infrastructura feroviara au fost suspendate in asteptarea actualizarii Programului National Feroviar. Cu ceva timp in urma, PKP PLK a informat ca valoarea acestor contracte semnate pentru proiecte de investitii cuprinse in Programul National Feroviar se ridica la 32 miliarde de zloti (7,43 miliarde de euro). Insa de atunci si pana in prezent, PKP PLK a mai semnat o serie de alte contracte. Motivul suspendarii a fost depasirea semnificativa a costurilor de catre toti ofertantii si, prin urmare, era necesara o actualizare a Programului Feroviar National, actualizare care sa contina noile estimari ale costului investitiei.

Acum ca Programul National Feroviar a fost actualizat, PKP PLK vrea sa reia semnarea contractelor cu o serie de constructori de cale ferata. Cel mai important aspect al Programului consta in imbunatatirea accesului feroviar in porturi, plan co-finantat prin fonduri europene (in principal prin CEF).

Recent, PKP PLK a selectat consortiul format din companiile Intercor si Torpol pentru desfasurarea lucrarilor pentru accesul la infrastructura feroviara din portul Gdansk. Contractul a fost semnat pentru suma de 1,14 miliarde de zloti (EUR 264,8 milioane). In urmatoarele doua saptamani, PKP PLK va mai anunta noi licitatii pentru proiecte de cale ferata.

In total, in acest an, administratorul polonez de infrastructura doreste sa semneze contracte in valoare de 15 miliarde zloti (3,5 miliarde euro). Potrivit presedintelui PKP PLK, capacitatile actuale de implementare ale PKP PLK, atât in ceea ce priveste potentialul constructorilor, cat si dificultatile admise in reteaua feroviara, sunt de aproximativ 10-12 miliarde zloti (2,32-2,78 miliarde euro). Potrivit lui Merchel, in ciuda dublarii numarului de inchideri de linii la inceputul anului 2019, punctualitatea trenurilor nu a scazut fata de anul precedent.

PKP PLK a anuntat ca va pregati documentatia si studiile de fezabilitate pentru investitiile feroviare care vor fi efectuate dupa anul 2023. Astfel, PKP PLK afirma ca, dupa 2023, investitiile in infrastructura feroviara ar putea depasi 100 miliarde zloti (23,2 miliarde euro). Aceasta suma include construirea Liniei Centrale de cale ferata (Centralna Magistrala Kolejowa) si construirea caii ferate de mare viteza "Ygrek" – cea pentru conexiunea feroviara dintre Varsovia si Wrocław.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Cehia lanseaza un program extins de modernizare a garilor

Administratorul infrastructurii feroviare din Republica Ceha, SŽDC, va lansa in urmatoarele luni lucrari de reparatie si reconstructie la cateva zeci de gari din toata tara. Primul proiect, care va fi lansat in aprilie, include lucrari de reparatie a fatadei garii centrale din Praga (gara Fanta), cea mai mare gara din Cehia si lucrari de reparatie a cladirii garii Praha-Smíchov. Lucrarile la cladirea Fanta nu vor implica niciun fel de lucrari de interior. Vor fi reparate doar fatada, ferestrele si partial acoperisul, lucrarile fiind estimate la 6,7 milioane de euro (171 de milioane de coroane cehe). La gara Praha-Smíchov, lucrarile implica reconstructia completa a intregii cladiri cu scopul de a optimiza utilizarea spatiului si a cladirilor acesteia si de a imbunatati confortul de calatorie. Printre altele, vor fi adaugate oferte de servicii complementare pentru calatori, cum ar fi un nou spatiu comercial de tip supermarket. Costurile de reparatie a garii Praha- Smíchov se vor ridica la 15,6 milioane de euro (400 de milioane de coroane cehe).

Un alt proiect, in valoare de 9,1 milioane de euro (233 de milioane de coroane cehe), consta in reconstructia completa a garii Beroun, lucrari care vor fi lansate in iulie. Lucrarile de constructie se vor axa pe modernizarea spatiului de plecari si a cladirii administrative din apropiere care va avea aceeasi utilitate. Birourile reconditionate vor fi ocupate de angajatii SŽDC. Pentru gara Písek, sunt recomandate lucrari complete de reconstructie care vor incepe in toamna. Costul total al acestor lucrari este estimat la 1,37 milioane de euro (35 de milioane de coroane cehe). La parter, vor fi construite toalete noi pentru pasageri. De asemenea, vor fi construite noi cladiri administrative si parcari.

In aprilie, va incepe reconstructia garii Havířov, acesta fiind cel mai mare proiect lansat anul acesta in Moravia. Va fi modernizata nu doar sala centrala, ci si cladirea administrativa din stanga acesteia. In plus, se va amenaja o noua sala de asteptare pentru pasageri, dar si un spatiu de odihna pentru personal. Spatiile interioare ale cladirii garii vor fi inchiriate. Costul lucrarilor de reconstructie, care vor dura aproximativ 24 de luni, va fi de 5,4 milioane de euro (138 de milioane de coroane cehe). La gara Bohumín, faza finala a reconstructiei cladirii de pasageri va incepe in septembrie si va fi lansata de operatorul České dráhy. Acoperisul cladirii va fi reabilitat partial, la fel si cladirile de birouri si cladirile care au fost distruse in urma unui incendiu care a avut loc in 2016.

Un proiect interesant in Moravia va fi reconstructia cladirii garii din Hanušovice unde o parte a cladirii existente va fi demolata, iar sala de asteptare pentru pasageri va fi imbunatatita semnificativ. In 2019, va incepe si reconstructia garilor Frenštát pod Radhoštěm, Šternberk, Křižanov si Třebíč. Pe langa investitiile majore, anul acesta SŽDC va avea sute de proiecte de investitii mai mici in intreaga tara in lucrari de reparatie si intretinere a statiilor si cladirilor. In Boemia, compania va incepe reparatiile la acoperisul si subsolul facilitatilor cladirii garii Praha-Holešovice, reparatia acoperisului si reconstructia toaletelor publice in Most, reparatia acoperisului cladirii si acoperisului peronului la gara Český Krumlov, precum si alte lucrari in Horažďovice, Velký Osek si Rumburk. In partea de est a tarii, anul acesta vor fi realizate lucrari de reparatie a cladirilor garilor Krnov, Vyškov na Moravě si Frýdek-Místek.

ClubFeroviar.ro

Ionut

A fost lansat Mecanismul de Finantare Mixta CEF pentru Transport

Comisia Europeana si Banca Europeana de Investitii au lansat, in cadrul zilelor TEN-T 2019, noul Mecanism de Finantare Mixta CEF pentru Transport cu un buget initial de 200 de milioane de euro. Acest mecanism va finanta investitiile in Sistemul European de Management al Traficului (ERTMS) si in infrastructura pentru Combustibili Alternativi, cu ajutorul fondurilor BEI, al bancilor de investitii nationale si al sectorului privat. ,,In prezent, investim 200 de milioane de euro in dezvoltarea combustibililor alternativi, precum si in accelerarea implementarii ERTMS care este baza digitalizarii sectorului feroviar. Prin natura sa inovatoare, nu am nicio indoiala ca Mecanismul va facilita investitia si va contribui la modernizarea si cresterea eficientei transportului european", a declarat Comisarul European pentru Transport, Violeta Bulc.

ClubFeroviar.ro