News:

.

Main Menu

Caile ferate ale Europei

Started by ciprebbe, May 28, 2015, 11:03:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut

Portul polonez Police va avea o legatura feroviara directa

Caile Ferate Poloneze PKP si Portul Police au semnat un acord pentru realizarea unei legaturi feroviare directe cu portul. In cadrul investitiei, va fi construita o linie catre port si vor fi instalate aparatele de control al traficului. Valoarea investitiei este estimata la peste 122 de milioane de zloti (28,47 milioane de euro). In cadrul acordului, costurile vor fi acoperite de PKP PLK si Port Morski Police. Proiectul include si constructia unui viaduct pentru optimizarea eficientei si sigurantei serviciilor de transport feroviar fara afectarea transportului rutier. Conform acordului, proiectul va fi realizat in doua etape. Prima etapa va include elaborarea documentatiei care va stabili obiectivul detaliat al constructiei. Urmatoarea etapa include selectarea contractorului si realizarea lucrarilor de constructii.

,,Pentru noi, este o investitie foarte importanta. Portul Police este al patrulea cel mai mare port din Polonia in ceea ce priveste volumul de marfuri. Aprox. 2 milioane de tone de marfa tranziteaza anual portul. Datorita constructiei unei linii noi, portul va avea o legatura feroviara directa pentru prima data. Astfel, vom putea sa sporim capacitatea de transbordare a portului, o miscare benefica pentru intreaga regiune", a declarat Andrzej Łuc, Presedintele Portului Maritim Police.

,,Pe langa investitiile in transportul de calatori, Programul Feroviar National include si proiecte feroviare care vizeaza imbunatatirea transportului de marfuri. Caile Ferate Poloneze vor implementa contracte referitoare la imbunatatirea accesului in porturi in regiunea Tri-City (porturile Gdańsk, Gdynia si Sopot), Szczecin, Świnoujście si Police. Investitiile comune cu Autoritatea Portului Maritim Police vor creste posibilitatea tranbordarii marfurilor intre transportul maritim si cel feroviar in partea vestica a tarii", a declarat Ireneusz Merchel, CEO PKP Polskie Linie Kolejowe.

In prezent, trenurile de marfa care calatoresc pe linia Szczecin – Trzebież Szczeciński catre Portul Police trebuie sa treaca printr-o statie care apartine fabricilor de produse chimice. Dupa construirea noii linii, trenurile vor avea legatura directa cu portul. Livrarea marfurilor va fi mai eficienta, iar capacitatea de manipulare a acestora va fi mai mare deoarece va creste numarul trenurilor. De asemenea, va creste competitivitatea transportului feroviar de marfa, acest lucru avand beneficii economice pentru intreaga regiune. Proiectul creeaza oportunitati suplimentare de dezvoltare pentru compania Grupa Azoty care transporta pe calea ferata milioane de tone de produse si materii prime in fiecare an.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Cehia a aprobat proiecte feroviare in valoare de peste 2 miliarde de euro

Implementarea planului de modernizare a retelei feroviare din Cehia a continuat in 2018 cand Ministerul de Transport a aprobat 55 de proiecte cu o valoare totala de 2,18 miliarde de euro (56 miliarde de coroane cehe). Opt proiecte din cele 55 aprobate vor fi cofinantate in cadrul Mecanismului de Interconectare a Europei si printr-un imprumut acordat de Banca Europeana de Investitii. In 2018, Cehia a investit 739,5 milioane de euro (19 miliarde de coroane cehe) in proiecte de modernizare si mecanizare a caii ferate, SŽDC fiind unul dintre cei mai mari recipienti de resurse financiare din cadrul prezentului Program Operational de Transport. In total, 60 de proiecte de constructie au fost realizate si 300 de astfel de proiecte se afla in pregatire.

La sfarsitul lui 2018, a fost aprobata o contributie in valoare de 1,42 de miliarde de euro (36,6 miliarde de coroane cehe), reprezentand 99,5% din suma totala alocata companiei SŽDC. Cu toate acestea, cererile de cofinantare inaintate pentru proiecte in cadrul Programul Operational de Transport 2014-2020 se ridica la 1,74 de miliarde de euro (44,8 miliarde de coroane cehe), reprezentand 122% din suma alocata in cadrul POT pentru SŽDC.

Cele mai importante proiecte finalizate au inclus modernizarea liniei Rokycany – Plzeň, reconstructia echipamentelor de siguranta pe sectiunea Praha Smíchov – Hostivice, cresterea vitezei de deplasare pe sectiunea Kuřim – Tišnov (pana la 120 km/h) si pe sectiunea Havlíčkův Brod – Okrouhlice (pana la 100 km/h), precum si optimizarea liniei Lysá nad Labem – Praha-Vysočany si a statiei Čelákovice.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Network Rail a anuntat castigatorii contractelor pentru sisteme feroviare

Administratorul de infrastructura feroviara din Marea Britanie, Network Rail, a numit castigatorii contractelor pe 10 ani privind sistemele feroviare care includ liniile, macazurile, liniile de contact si sistemele de semnalizare in Scotia si sudul Angliei. In sud, Network Rail a acordat contractul pentru linii si sistemul feroviar companiilor Colas Rail si AECOM, iar in Scotia, contractele au fost acordate companiilor Babcock Rail, Arup si Arcadis.

Contractele pe 10 ani, cu o perioada initiala de 5 ani si posibilitatea de prelungire a perioadei, sunt impartite in trei aliante noi concentrate pe zone geografice intre Network Rail, proiectanti si constructori; Alianta Nordica (ruta Scotia); Alianta Centrala (London North West, London North East si East Midlands) si Alianta Sudica (Anglia, South East, Wessex, Western si Tara Galilor). Procedura de licitatie pentru Alianta Centrala continua, iar castigatorul va fi anuntat in timp util dupa verificarea finala si aprobarile interne. Cele trei contracte in Scotia, zona Centrala si Sud sunt estimate la 5 miliarde de lire sterline (5,7 miliarde de euro).

Acordul cadru este unul dintre cele mai mari contracte CP6 ale Network Rail stabilit in urma hotararii finale a Oficiului Caii Ferate si Drumurilor care a confirmat alocarea a 35 de miliarde de lire sterline (40 de miliarde de euro) pentru finantarea lucrarilor de intretinere si reabilitare a caii ferate.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Linia de mare viteza Atena-Salonic este acum operationala

Administratorul grec de infrastructura feroviara, Ergose, a anuntat ca linia de mare viteza dintre capitala Atena si orasul Salonic a fost deschisa si ca incepand cu luna februarie va fi complet operationala. Aceasta va reduce durata calatoriei dintre Atena si Salonic la doar trei ore si 20 de minute, de la mai mult de cinci ore cat dureaza in prezent. Linia a putut fi deschisa datorita finalizarii modernizarii ultimului tronson, Lianokladi-Domokos, in apropiere de orasul Lamia.

Lucrarile pe acest tronson, catalogate ca fiind cele mai dificile de pe intreaga linie, au constat in inlocuirea sinei de cale ferata pe lungimea de 21 de kilometri dintre Lianokladi si Domokos. Deocamdata pe acest tronson circula trenuri diesel, insa vor fi puse in functiune cele electrice, imediat ce se vor finaliza electrificarea si instalarea echipamentelor de semnalizate pe acest segment. Ergose a dus astfel la bun sfarsit un proiect semnificativ pe principala magistrala feroviara a tarii, coridorul Pireu-Atena-Salonic.

Reamintim ca in septembrie 2018, operatorul grec de transport feroviar de pasageri, TrainOSE, controlat, dupa privatizarea din 2017, de catre compania italiana Ferrovie dello Stato, a prezentat  trenurile de mare viteza, ce vor rula pe noua linie. Denumit "Sageata Argintie", trenul Frecciargento ETR 485 a fost fabricat de catre Alstom si circula din 2012 pe reteaua de mare viteza din Italia. Frecciargento este capabil sa ruleze cu 250 km/h.

ClubFeroviar.ro

Ionut

SNCF testeaza tehnologia 5G

Caile Ferate Franceze (SNCF) au anuntat ca vor colabora cu operatorul de telefonie mobila, SFR, pentru testarea tehnologiei de comunicatii 5G, in cadrul unui proiect pilot pe care SNCF l-a lansat in orasul Nantes. Cei doi parteneri isi propun astfel sa demonstreze utilitatea retelei 5G in transportul feroviar. SFR a primit unda verde, inca de la mijlocul lui 2018, pentru a-si testa programul 5G in Nantes. Operatorul de telefonie mobila a fost de asemenea autorizat sa desfasoare programe pilot in diverse alte orase din Franta, printre care se numara Toulouse si Lyon.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Finlanda permite investitorilor privati accesul la proiectele feroviare



Astfel, investitorii privati vor fi invitati sa participe la proiectele de infrastructura feroviara si material rulant, cele prezentate de curand de catre ministrul finlandez al Transporturilor, Anne Berner. Programul, conceput de catre Ministerul Transporturilor si Comunicatiilor si sprijinit de catre Comitetul pentru Politica Economica (institutie apartinand guvernului), va urmari crearea unei noi companii publice care va fi responsabila de dezvoltarea industriei feroviare din Finlanda, precum si de promovarea unor investitii masive in calea ferata.

Noua companie va fi infiintata cu minim de capital si va fi intregime controlata de catre Ministerul Transporturilor si Comunicatiilor. Aceasta va avea cinci subsidiare:
-filiala pentru proiectul Suomirata
-filiala pentru proiectul liniei de mare viteza Helsinki-Turku
-subsidiara pentru material rulant
-subsidiara pentru active
-subsidiara pentru Rail Baltica

Guvernul va transfera 100 milioane de euro in capitalul noii companii. In consecinta, 16 milioane de euro vor fi alocati pentru proiectul Suomirata, ce prevede construirea noii linii Riihimäki – Tampere, 10 milioane de euro vor fi alocati liniei Helsinki-Turku si 2 milioane de euro liniei Rail Baltica. Noua subsidiara pentru material rulant va primi un capital de 71 milioane de euro. Intr-o prima etapa, statul finlandez va incerca sa capitalizeze companiile infiintate pentru proiectele Suomirata si Helsinki-Turku.

Proiectul Suomirata este estimat la un cost de 5,5 miliarde euro, iar prognoza prevede un numar de 6,5 milioane pasageri anual pentru aceasta linie. Alt proiect semnificativ, linia feroviara de mare viteza Helsinki-Turku, este estimat la un cost de 2,2 miliarde euro. Se preconizeaza ca pentru aceasta linie numarul de pasageri transportati anual va fi de 1,6 milioane. In ceea ce priveste compania de material rulant, Ministerul Transporturilor intentioneaza sa transfere toate trenurile Sm2 si Sm4, utilizate in traficul suburban din Helsinki si zona sa metropolitana, in subordinea noii companii infiintate. Aceasta masura face parte a strategiei de reforma a Cailor Ferate Finlandeze (VR Group).

ClubFeroviar.ro

Ionut

Caile Ferate Poloneze lanseaza constructia podului feroviar peste raul Vistula



Podul de cale ferata peste raul Vistula a intrat in cea mai importanta etapa de constructie odata cu inceputul asamblarii principalelor elemente ale structurii, a anuntat compania PKP Polskie Linie Kolejowe. Constructia podului nou in Cracovia se desfasoara conform programului. Contractorul pregateste lucrarile la cele trei deschideri, reprezentand cea mai importanta parte a intregului proiect. Vor fi instalate elementele in forma de arc. In total, arcele podului sunt formate din 42 de parti. Impreuna, acestea cantaresc peste 940 de tone. Dupa finalizarea lucrarilor, trenurile vor fi capabile sa circule peste raul Vistula cu o viteza de 100 km/h.

Podul este un element de infrastructura foarte important pentru reteaua feroviara din Cracovia pentru care PKP PLK construieste doua linii suplimentare pentru eliberarea traficului feroviar. Principalele lucrari de constructie vor fi finalizate in 2020. Valoarea proiectului este de 1 miliard de zloti (233,55 milioane de euro) si este cofinantat prin intermediul Mecanismului de Interconectare a Europei in cadrul proiectului ,,Lucrari la linia de cale ferata E30 pe sectiunea Kraków Główny Towarowy – Rudzice si extensia liniilor de cale ferata".

ClubFeroviar.ro

Ionut

Cea mai mare linie de transport feroviar regional din Europa va fi operationala anul acesta



Caile Ferate Elvetiene (SBB) anunta pentru 15 decembrie 2019 punerea in functiune a celei mai mari retele de transport feroviar regional din Europa, linia Lemán Express. Proiectul presupune o schimbare profunda a mobilitatii in regiunea vorbitoare de limba franceza a Elvetiei. Astfel, incepand cu jumatatea lunii decembrie 2019, serviciile Regio Express care fac legatura intre Vevey si Geneva vor fi extinse pana la Annemasse si Saint Maurice. Lemán Express va asigura apoi o conexiune directa cu reteaua din cantonul Vaud, iar via Lausanne va asigura acces rapid catre intreaga retea de transport feroviar din Elvetia.

Finalizarea liniei CEVA (Cornavin-Eaux Vives-Annemasse), programata tot catre sfarsitul lui 2019, va facilita utilizarea liniei Lemán Express ca si conexiune intre orasele Ain si Haute-Savoie, din regiunea Auvergne-Rhône-Alpes, situata in sud-estul Frantei. Vor fi astfel deservite 45 de gari pe o lungime de retea transfrontaliera de 230 kilometri. Se estimeaza ca numarul total de pasageri ce vor utiliza zilnic aceasta conexiune va fi de 50.000. Cele doua linii Lemán Express si CEVA vor deservi o regiune cu peste 1 milion de locuitori. Proiectele au fost sustinute de catre Confederatia Elvetiana, cantoanele Geneva si Vaud, de catre regiunea franceza Auvergne-Rhône-Alpes, dar si catre Caile Ferate Elvetiene (SBB) si Caile Ferate Franceze (SNCF).

Intregul proiect se ridica la costuri de 1,8 miliarde de euro.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Trei regiuni spaniole au cerut sa fie conectate la Coridorul feroviar Atlantic

Regiunile Asturias, Castilla si León au cerut guvernului spaniol sa investeasca 3,1 milioane de euro pentru imbunatatirea conexiunilor feroviare pentru transportul de marfa. Mai exact, cele trei regiuni vor sa fie conectate la Coridorul feroviar Atlantic. Astfel, noi linii de cale ferata ar trebui sa conecteze aceste regiuni la coridorul feroviar de marfa prin Venta de Baños, Leon, Vigo, A Coruña si Gijon. Conexiunile s-ar putea realiza utilizand o parte din fondurile UE destinate pentru dezvoltarea Coridorului Atlantic. Bugetul total pentru acesta este de 30,6 miliarde euro.

Cele trei regiuni numara doar 13% din totalul populatiei spaniole, insa acolo se manevreaza 20% din totalul traficului feroviar de marfa din Spania, in special transportul produselor din otel si al autoturismelor. Mai mult, transportul feroviar de marfa din cele trei regiuni constituie 10% din totalul transportului de marfa din intreaga Spanie. Cu toate acestea, Autoritatea Anti-Trust din Spania, CNMC, a punctat faptul ca exista o serie de blocaje in traficul feroviar de marfa in cele trei regiuni, ceea ce impiedica dezvoltarea portului Pontevedra (din Galicia), precum si a porturilor Gijon si Aviles, cele doua fiind situate in Asturias.

Din aceasta cauza, o mare parte din companiile ce au nevoie de transporturilor marfuri contracteaza operatori rutieri de marfa, iar porturile inregistreaza pierderi. Initial atat Parlamentul European cat si Consiliul Europei au aprobat includerea celor trei regiuni in Coridorul Atlantic. Cu toate acestea, regiunile spaniole au solicitat guvernului de la Madrid sa aloce o parte din fondurile de la bugetul de stat pentru a sustine investitia facuta prin fonduri europene. In cazul in care Uniunea Europeana va aproba oficial includerea celor trei regiuni in Coridorul Atlantic, lucrarile pentru realizarea respectivelor conexiuni ar putea incepe in 2022.

ClubFeroviar.ro

Ionut

#264
Germania aproba constructia tunelului Fehmarnbelt

In data de 6 februarie, compania Femern A/S a primit aprobarea din partea Germaniei pentru tunelul Fehmarnbelt in Kiel. Astfel, Femern poate sa sugereze modificari de continut in documentatia proiectului. ,,Este un pas foarte important pentru noi pe masura ce lucram la realizarea tunelului Fehmarnbelt, acest lucru demonstandu-ne ca proiectul este o prioritate in Schleswig-Holstein,", a declarat Claus F. Baunkjær, CEO Femern A/S. Aprobarea din partea Germaniei se refera exclusiv la lucrarile de constructii de pe teritoriul Germaniei. Activitatile din Danemarca sunt reglementate de Legislatia Daneza privind Constructiile pentru proiectul Fehmarnbelt. Solicitarea de aprobare a reglementarii pentru partea germana a proiectului Fehmarnbelt a fost inaintata pentru prima data in octombrie 2013 autoritatii germane de aprobare, Directoratul Rutier Schleswig-Holstein din Kiel (LBV Kiel).

Constructia tunelului Fehmarnbelt a fost organizata astfel incat sa fie construite mai intai un nou atelier de lucru la Rødbyhavn pe Lolland si o fabrica in care sa fie realizate 89 de elemente ale tunelului care vor fi principalele componente ale tunelului subacvatic. Constructia atelierului din Rødbyhavn, unde se va afla fabrica in care vor fi produse elementele tunelului, este in plina desfasurare. In martie 2018, partidele politice care sustin proiectul legaturii Fehmarnbelt in Parlamentul Danez au incheiat un acord politic pentru inceperea activitatilor premergatoare concrete pentru dezvoltarea centrului din Rødbyhavn. Aceste activitati sunt finantate ca parte a proiectului general si includ masurile de mediu, studiile arheologice, precum si instalarea unui sistem de electricitate si alimentare cu apa in zona de productie a centrului din Rødbyhavn pe Lolland.

Tunelul Fehmarnbelt va fi un tunel subacvatic de 18 km intre Rødbyhavn pe Lolland si insula germana Fehmarn. Bugetul total al proiectului este de 7 miliarde de euro (52,6 miliarde coroane daneze). In cadrul proiectului, vor fi construite o autostrada cu patru linii si doua linii de cale ferata electrificata. Odata finalizat, dupa 8,5 ani, calatoria intre Danemarca si Germania va dura 10 minute cu masina si 7 minute cu trenul care va circula cu o viteza maxima de 200 km/h.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Mama ce nume de constructori... noi doar visam la asa ceva in RO...




Au fost anuntati constructorii pentru statiile HS2 din Londra

Compania HS2 a anuntat echipele care vor primi contractele pentru constructia statiei Euston si a statiei Old Oak Common. Companiile Mace Limited si Dragados au fost selectate pentru statia Euston, in timp ce Grupul Balfour Beatty, Vinci Construction UK, Vinci Construction Grands Projets SAS si Systra vor construi statia Old Oak Common. Constructorii vor lucra impreuna cu HS2 si proiectantii pentru a coordona livrarea statiilor, inclusiv a peroanelor, salilor de asteptare si a legaturilor cu Metroul din Londra, dar si cu alte servicii feroviare.

Capacitatea statiei Euston va creste de mai bine de doua ori pentru a face fata cererii si pentru a elibera traficul pe West Coast Mainline pentru serviciile de transport de marfa, transport de navetisti la nivel local si pe distante lungi catre Watford si Milton Keynes. In februarie 2018, HS2 a selectat compania Lendlease pentru realizarea unui masterplan pentru zona Euston extinsa care ar putea sa sustina pana la 14.000 de locuri de munca noi si pana la 4.000 de locuinte noi, dar si magazine, cafenele si spatii publice.

In ceea ce priveste Old Oak Common, conform estimarilor, HS2 va sustine cel mai mare proiect de regenerare din Marea Britanie, prin transformarea fostelor zone de triaje in cartiere care sa sustina pana la 65.000 de locuri de munca si pana la 25.500 de locuinte noi. Avand peroane atat la suprafata, cat si in subteran, Old Oak Common va fi statia din Marea Britanie cu cele mai bune legaturi, cu servicii directe catre trei aeroporturi mari si catre opt din cele 10 cele mai mari orase din Marea Britanie, dar si catre noua Linie Elizabeth din Londra (Crossrail).

ClubFeroviar.ro

Ionut

Jumatate din reteaua feroviara europeana este electrificata

Aprox. 54% din reteaua feroviara europeana era electrificata in 2016, 2,097 km fiind electrificati din 2011, o crestere de 1,7%, conform celui de-al Saselea Raport de Monitorizare a Pietei Feroviare adoptat de Comisia Europeana in data de 6 februarie. In acelasi an, lungimea retelei de cale ferata era cu 1,6% mai mica decat in 2011, masurand, in total, 221,000 km de linie. La sfarsitul lui 2017, reteaua de linii de mare viteza a UE se intindea pe mai bine de 8,400 km de linie, dublandu-si lungimea din 2003.

Cheltuielile cu infrastructura in EU au crescut de la 29 de miliarde de euro in 2011 la 50 de miliarde de euro in 2015 si au scazut cu 3,5 miliarde de euro in 2016. Conform raportului, traficul feroviar de pasageri a continuat sa creasca cu 1,7% pe an intre 2009 si 2011. Pana in 2016, volumul traficului de pasageri a ajuns la 450 de miliarde pasageri km din cele peste 6 trilioane de pasageri km cat a insumat transportul de suprafata in total.

Transportul feroviar de marfa a facut eforturi pentru a-si reveni dupa reducerea semnificativa a volumului de marfa transportat din 2009, punctul de jos al crizei economice. Cele mai mici volume s-au inregistrat in 2011, urmate de o usoara crestere incepand cu 2012. Intre 2011 si 2016, cota de piata a concurentilor a crescut in majoritatea tarilor UE. In 2016, operatorii de transport feroviar de marfa nou-intrati pe piata care concurau operatorii traditionali erau activi in toate tarile, cu exceptia Greciei, Irlandei, Lituaniei si Luxemburgului, iar in jumatate dintre acestea cota de piata a concurentilor era de peste 40%. Cu privire la piata de pasageri, doar jumatate din tarile membre aveau companii concurente active pe piata de transport feroviar de calatori.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Muntenegru isi modernizeaza reteaua de cale ferata

In al doilea trimestru din 2019, Caile Ferate din Muntenegru (ZICG) vor lansa o licitatie pentru achizitia de bunuri, lucrari si servicii. Contractul in valoare de 17 milioane de euro prevede lucrari de reabilitare pentru liniile din zonele muntoase. Contractul va fi finantat cu ajutorul unui imprumut BERD. Deoarece Muntenegru intentioneaza sa isi integreze infrastructura feroviara cu cea a retelei feroviare europene, autoritatile au lansat mai multe proiecte pentru modernizarea si dezvoltarea infrastructurii de transport. La sfarsitul lui 2015, compania nationala de investitii a adoptat o lista de prioritati a proiectelor de infrastructura pentru 2020 care a inclus doua proiecte feroviare: Ruta 2, care prevede reconstructia si electrificarea liniei Podgorica-Tuzi-granita cu Albania si Ruta 4, care prevede modernizarea sistemelor de semnalizare si siguranta, dar si reabilitarea suprastructurii si substructurii liniei Bar-Vrbnica.

Detalii pentru cei interesati pe ClubFeroviar.ro

Ionut

BEI finanteaza sectorul de transport din Slovacia cu 320 mil. de euro

Anul trecut, Banca Europeana de Investitii a acordat 320 de milioane de euro guvernului slovac pentru infrastructura de transport, cofinantand astfel proiectele prioritare sustinute de UE in perioada 2014-2020. Aceasta finantare BEI, alaturi de subventiile UE acordate in cadrul Programului Operational pentru Infrastructura Integrata si Mecanismul de Interconectare a Europei, au o valoare totala de 4,7 miliarde de euro. Acest sprijin este foarte important pentru construirea segmentelor lipsa ale retelei feroviare si rutiere pe coridoarele trans-europene strategice, pentru achizitia de material rulant si pentru constructia infrastructurii portuare. Investitiile vor duce la dezvoltarea tramvaielor urbane, la modernizarea drumurilor regionale si centurilor si la implementarea unor sisteme inteligente de management al transportului rutier si feroviar.

Pentru sectorul de infrastructura, BEI a aprobat 32 de proiecte de investitii individuale, precum modernizarea liniei de cale ferata Púchov – Žilina pentru viteze de 160 km/h. Proiectele includ si constructia infrastructurii auxiliare, a terminalelor integrate si a facilitatilor de tip Park&Ride. Fondurile BEI vor finanta modernizarea transportului public in Bratislava, a tramvaielor din Košice si a troleibuzelor din Prešov si Žilina. Alte proiecte includ reconstructia drumurilor nationale, a podurilor si centurilor oraselor Brezno si Bardejov. Va reamintim ca la sfarsitul lui 2018, BEI a aprobat o finantare in valoare de 115 milioane de euro pentru modernizarea a 33 km de linii de cale ferata pe linia Puchov – Zilina din nord-vestul Slovaciei. Valoarea totala a proiectului este de 534 milioane de euro.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Tunelul alpin al dezbinării - De ce Franța și Italia se ceartă pentru unul dintre cele mai scumpe proiecte feroviare europene

​Tunelurile sunt printre cele mai complicate lucrări de infrastructură și, dacă acum 160 de ani un tunel de 4 km era ceva fantastic, în prezent cele mai lungi au peste 50 km și găzduiesc trenuri ce rulează și cu 200 km/h. Un mega-tunel de 8,6 miliarde euro care a început să fie construit pe linia Torino - Lyon a stârnit certuri în politica italiană, dar și între Franța și Italia, țări a căror relație s-a răcit mult. Susținătorii spun că tunelul va scoate sute de mii de camioane de pe șosele, iar opozanții spun că este o uriașă risipă de bani publici bazată și pe minciuni. Însă lucrurile nu sunt deloc simple pentru calea ferată ce costă 150 milioane euro/km.



Detalii pe Hotnews.ro