News:

.

Main Menu

Caile ferate ale Europei

Started by ciprebbe, May 28, 2015, 11:03:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Polonia va moderniza o alta sectiune a Liniei Carbunelui

Caile Ferate Poloneze si Multiconsult Polska Sp. z o.o. au semnat un contract in valoare de 2,4 milioane de euro (10,2 milioane de zloti) pentru realizarea documentatiei necesare proiectarii sectiunii care leaga nodul feroviar Zduńska Wola Karsznice (in centrul Poloniei) de Dąbie nad Nerem, pe linia de cale ferata C- E 65. In cadrul contractului, compania de consultanta va trebui sa finalizeze documentatia in 21 de luni.

Proiectul include modernizarea Węglówka, liniei de cale ferata Nr. 131 pe sectiunea Zduńska Wola Karsznice – Dąbie nad Nerem (Voievodatul Łódź). Pe sectiunea de 60 de km cu linie dubla, PKP PLK va monta noile sine si va reinnoi sistemul de tractiune si macazurile existente. Proiectul prevede modernizarea a 64 de elemente tehnice, iar nivelul de siguranta va creste dupa reconstructia a 44 de aparate de cale. Modernizarea dispozitivelor de trafic feroviar si telecomunicatii va asigura un management al traficului imbunatatit si va spori siguranta calatoriei cu trenul. In plus, proiectul va creste nivelul de confort al pasagerilor, datorita modernizarii peroanelor in cinci halte (Szadek, Otok, Poddębice, Kłudna si Kraski). Toate facilitatile vor fi adaptate pentru persoanele cu mobilitate redusa.

Dupa lucrarile de modernizare, pe sectiunea de cale ferata Zduńska Wola Karsznice – Dąbie nad Nerem, trenurile de marfa vor circula cu o viteza de 120 km/h de la 40 km/h in prezent. Conform estimarilor, proiectul cu titlul ,,Lucrari pe linia de cale ferata C-E 65 sectiunea Zduńska Wola – Inowrocław – Tczew LCS Zduńska Wola Karsznice" va fi finalizat pana la sfarsitul lui 2020. Lucrarile de constructie se vor desfasura in perioada 2021-2023. Investitia in valoare de 105 milioane de euro (450 de milioane de zloti) va imbunatati transportul feroviar de marfa din Silezia catre porturile Gdynia si Gdańsk. Aceasta este una dintre cele patru faze ale proiectului care include modernizarea Liniei Carbunelui pe sectiunea care leaga Zduńska Wola Karsznice prin Inowrocław, Bydgoszcz de Tczew, estimata la 1,16 miliarde de euro (5 miliarde de zloti).

ClubFeroviar.ro

Ionut

16 companii participa la licitatia pentru proiectul tehnic al Rail Baltica in Estonia si Letonia



Joint-venture-ul Rail Baltica a anuntat ca sase consortii internationale care includ companii specializate in proiectare si executie din tarile baltice si alte tari europene s-au calificat in faza a doua a licitatiei privind proiectul tehnic pentru sectiunea letona dintre Vangaži, Salaspils si Misa, in timp ce alte zece companii s-au calificat in licitatia pentru sectiunea Tallin–Rapla, din Estonia. Termenul limita pentru depunerea ofertelor pentru sectiunea din Estonia este 13 februarie 2019, iar pentru sectiunea din Letonia, termenul este 19 februarie 2019.

,,Ambele sectiuni feroviare includ un numar mare de elemente de infrastructura, unele foarte complexe, precum podul peste raul Daugava sau viaductul peste autostrada Tallin-Rapla. Prin urmare, suntem incantati sa vedem ca participantii au o experienta vasta in proiecte de infrastructura majore cu provocari similare", a declarat Mart Nielsen, Director Tehnic RB Rail AS. Conform proiectului preliminar, sectiunea Vangaži–Salaspils–Misa din Letonia va avea o lungime de 64 km cu 33 de viaducte si pasaje superioare, dar si o legatura cu Centrul Intermodal de Logistica din Salaspils si punctul de intretinere planificata a infrastructurii din Vangaži. In plus, linia are 11 poduri, inclusiv una dintre cele mai notabile structuri din Letonia, un pod de 1,3 km peste raul Daugava. Lungimea sectiunii feroviare Tallin-Rapla din Estonia va avea 48 de km cu 24 de viaducte si pasaje superioare si 4 ecoducte.

Pana in prezent, 7 din 11 achizitii de proiecte tehnice detaliate au fost lansate, reprezentand 57% din intreaga linie Rail Baltica. Pentru Estonia, achizitiile proiectelor tehnice detaliate sunt in desfasurare pentru intreaga linie de la granita Letonia/Estonia pana in Tallin. In Letonia, doua din patru proiecte au fost lansate in apropierea orasului Riga (Sectiunea Centrala), si la fel si in cazul Lituaniei – doua sectiuni din patru din Kaunas catre granita Lituania/Letonia.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Grecia pregateste noi proiecte de infrastructura feroviara

O serie de licitatii pentru noile proiecte ce vor fi dezvoltate de catre ERGOSE, administratorul grec de infrastructura feroviara, sunt in proces de desfasurare. Noile proiecte vor extinde reteaua greaca de cale ferata. ERGOSE pune un accent deosebit pe coridorul feroviar Atena-Patras, precum si pe alte proiecte mai mici.

Referitor la licitatia pentru electrificarea sectiunii Kiato-Rododafni, se asteapta numirea companiei Aktor drept constructor temporar, ceea ce va face posibila trimiterea proiectului la Curtea de Conturi, pentru validare. Intr-o alta licitatie, de asemenea in curs, pentru electrificarea sectiunii Paleoparsalos-Kalambaka, compania a greaca Aktor a fost numita tot constructor temporar. Licitatia pentru electrificarea sectiunii Isthmos-Loutraki, unde un joint venture Mytilineos-Sidirodromika Erga a fost numit constructor temporar, este in stadiu avansat. Se estimeaza semnarea finala a contractului pentru luna februarie 2019.

In plus, se afla in curs de desfasurare licitatiile pentru doua proiecte legate de construirea a doua poduri noi de cale ferata, peste raul Gallikos, dar si diverse sisteme de aparare contra inundatiilor, peste raul Sperchios, in provincia Fthiotida. Potrivit informatiilor furnizate de catre presa greaca, in curand vor fi semnate si contractele pentru derularea acestor proiecte. Mai mult, pana in 2020 vor fi dezvoltate o serie de noi proiecte, inclusiv modernizarea Garii Centrale din Atena, modernizarea liniilor Psathopyrgos-Rio si Rio-Aghios Dionysios (situate in Patras, vestul Greciei), precum si electrificarea sectiunii Larissa-Volos. Curand dupa aceea, va fi electrificata si sectiunea Salonic-Promachonas si va fi modernizata infrastructura feroviara pe sectiunea SKA-Oinoi (parte a coridorului Salonic-Atena).

ClubFeroviar.ro

Harry


RaduC

Construirea unui pasaj peste noua centura rutiers a Salins, Irlanda, pe calea ferata Dublin-Cork, cel mai aglomerat coridor interurban din Irlanda.

Admir realizatorii filmuletului, care poate fi folosit destul de usor pe post de curs de inginerie civila.


Ionut

745 de milioane de euro pentru doua gari din Polonia

Administratorul infrastructurii feroviare din Polonia PKP PLK si Centrul pentru Proiecte de Transport al UE au semnat un contract de finantare in valoare de 745 de milioane de euro (3,2 miliarde de zloti) in cadrul Programului Operational Infrastructura si Mediu 2014-2020 pentru reconstructia garilor Rzeszów Główny si Węglówka aflate pe sectiunea de cale ferata Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Karsznice – Inowrocław – Bydgoszcz – Maksymilianowo, parte a liniei C-E 65.

,,Acordurile de cofinantare sunt importante pentru cresterea confortului si eficienta transportului de marfa. Reconstructia statiei Rzeszów, care beneficiaza de o finantare UE in valoare de 166 de milioane de zloti (38,6 milioane de euro) va asigura standarde ridicate de calitate pentru toti calatorii, o atentie sporita acordandu-se nevoilor persoanelor cu mobilitate redusa. Cofinantarea de peste 3 miliarde de zloti (698 milioane de euro) pentru modernizarea ,,Węglówka", o linie care leaga Silezia de porturi (Porturile Tri-City: Gdansk, Gdynia si Sopot) va permite cresterea transportului feroviar de marfa, principalul obiectiv al companiei in aceasta perioada financiara", a declarat Presedintele Consiliului Administrativ al PKP PLK, Ireneusz Merchel.

In cadrul proiectului, PKP PLK va reconstrui gara Rzeszów care va fi dotata cu peroane, lifturi si sisteme de informare a pasagerilor moderne si functionale, un pasaj subteran, dar si facilitati pentru persoanele cu mobilitate redusa. De asemenea, se afla in desfasurare lucrarile la noua halta Rzeszów Vest in zona viaductului peste Aleje Wyzwolenia si lucrarile de reconstructie a patru viaducte in Rzeszów.

Conform estimarilor, investitiile vor fi finalizate in prima jumatate a anului 2021.

Pe Linia Coal-Trunk (magistrala Węglowa), PKP PLK va moderniza peste 200 de km de linie inclusiv macazuri si reteaua de tractiune. Viteza trenurilor de pasageri va creste la 140 km/h, iar cea a trenurilor de marfa la 120 km/h, imbunatatind transportul de marfuri din Silezia catre porturile Gdańsk si Gdynia. Patru centre de control noi vor fi construite la Węglówka, iar toate aparatele de cale si trecerile la nivel vor fi modernizate pentru a optimiza nivelul de siguranta al traficului. Linia Coal Trunk este si ea importanta pentru traficul de pasageri. In urma investitiilor, 19 statii si halte vor fi reconstruite si vor fi construite doua halte noi in Chorzów si Bytom.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Macedonia primeste fonduri europene pentru Coridorul Feroviar VIII

Finantarea primita prin intermediul Fondului de Investitii Balcanii de Vest (WBIF), al Uniunii Europene, este in valoare de 68,6 milioane de euro si vizeaza etapa a doua din proiectul pentru Coridorul Feroviar VIII. Fondurile vor fi destinate pentru realizarea sectiunii Beljakovce- Kriva Palanka. Odata finalizata, sectiunea in lungime de 34 kilometri va deveni parte integranta din reteaua TEN-T, pe partea ce conecteaza Macedonia cu Albania, in vest si apoi cu Bulgaria, in est.

In prezent se desfasoara lucrarile primei etape din Coridorul Feroviar VIII, pe o sectiune in lungime de 31 kilometri intre Kumanovo si Beljakovce. Partea macedoneana a anuntat ca a fost selectat si constructorul ce se va ocupa de realizarea etapei a doua. Fondul de Investitii Balcanii de Vest va asigura si un grant de cooperare tehnica, in valoare de 5,7 milioane de euro, pentru pregatirea si implementarea proiectului.

Pana acum, tot pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare, Macedonia a mai primit de la Uniunea Europeana fonduri in valoare de 46,4 milioane de euro si de la Banca Europeana pentru Investitii (BEI) fonduri in valoare de 145 milioane de euro. Aceste fonduri au fost alocate Comapaniei Publice pentru Infrastructura Feroviara (PERI).

Recent, statul vecin Kosovo, a primit o co-finantare in valoare de 17,2 milioane de euro pentru dezvoltarea coridorului feroviar Rail Route 10, coridor ce tranziteaza Macedonia pana la granita cu Serbia.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Caile Ferate din Lituania anunta investitii de 5,5 miliarde euro

Pana in 2030 compania nationala de cai ferate din Lituania intentioneaza sa investeasca 5,5 miliarde de euro pentru modernizarea retelei de infrastructura feroviara. Proiectul Rail Baltica va beneficia de cea mai mare parte din aceasta suma. "Chiar daca Rail Baltica este cel mai cunoscut proiect al nostru, avem si altele in plan. Avem, de exemplu, in plan, organizarea unei licitatii de electrificare, in valoare de 2,5 milioane de euro. Aceasta este in faza destul de avansata", a explicat Mantas Bartuška, directorul general al Cailor Ferate din Lituania.

In 2019, compania isi va dubla investitiile comparativ cu anul precedent. Au fost anuntate, in baza unor calcule preliminare, investitii de 200 milioane de euro in proiecte de infrastructura feroviara. In 2018, compania a alocat 100 milioane de euro pentru modernizarea retelei de cale ferata. In anul precedent, valoarea totala a procedurilor de achizitii publice legate de proiecte de infrastructura feroviara s-a ridicat la 500 milioane de euro. Pentru acestea, Caile Ferate din Lituania a efectuat studii si analize de piata. Mai exact, au fost efectuate 27 de analize de piata, opt dintre acestea fiind legate de achizitiile publice derulate de catre Departamentul pentru Infrastructura Feroviara.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Polonia incheie un nou contract pentru modernizarea Liniei Feroviare Centrale

Caile Ferate Poloneze, PKP. si consortiul Intop Warszawa- Serso au semnat un contract in valoare de 10,5 milioane de euro (45 de milioane de zloti) pentru reconstructia a patru viaducte apartinand Liniei Feroviare Centrale care leaga Varsovia de Cracovia si Katowice. Costul lucrarilor va fi acoperit din fonduri proprii. Lucrarile vor incepe in februarie si vor fi finalizate la sfarsitul acestui an. Pe sectiunea Idzikowice – Opoczno Południe, vor fi reconstruite 4 pasaje supraterane si 10 podete. PKP PLK a semnat un contract pentru modernizarea a 14 lucrari de arta pe ruta care leaga statiile Opoczno Południe si Idzikowice. Acestea vor fi adaptate la trenurile care circula cu o viteza de pana la 200 km/h (in prezent, acestea permit o viteza maxima de 160 km/h).

Proiectul include si modernizarea statiei Idzikowice care va fi modernizata pentru a permite accesul trenurilor care ating o viteza de 200 km/h si, in final 230/250 km/h. Trenurile de marfa vor calatori cu o viteza de 120 km/h. Lucrarile de modernizare la statia Opoczno Południe au fost finalizate. Intregul proiect care prevede modernizarea a 14 lucrari de arta este realizat in cadrul celei de-a doua faze a proiectului de modernizare a Liniei Feroviare Centrale. Dupa finalizarea lucrarilor, Linia Feroviara Centrala va beneficia de cresterea capacitatii si sigurantei si de imbunatatirea legaturii feroviare din sudul Poloniei catre capitala tarii.

ClubFeroviar.ro

nenea_hartia

De ce trenurile din Austria sunt atât de grozave - Viteze de 230 km/h, punctualitate, confort și chiar și compartimente pentru alăptare

Românilor le place mult Austria, iar trenurile de acolo sunt mult diferite de ale noastre. Rulează chiar și cu 230 km/h, sunt punctuale în peste 95% dintre cazuri, vagoanele sunt moderne și în ele există zone speciale de liniște, dar chiar și compartimente separate pentru mamele care alăptează. Primele trenuri au circulat în Austria acum peste 175 de ani, dar țara nu s-a "culcat pe lauri" și a investit mult în vagoane și locomotive noi în ultimul deceniu. Mai mult, Austria a reușit ceva ce la București nu se va întâmpla; a construit în capitală o super-gară de un miliard de euro și a modificat puternic infrastructura în zona ei.

Continuare foarte interesantă pe HotNews.

Ionut

BEI a aprobat un proiect feroviar in Slovacia

Banca Europeana de Investitii a aprobat o finantare in valoare de 115 milioane de euro pentru modernizarea a 33 km de linii de cale ferata pe linia Puchov – Zilina in nord-vestul Slovaciei. Proiectul in valoare de 534 de milioane de euro prevede modernizarea sectiunilor Puchov – Povazska Tepla, Dolni Hricov – Zilina si Vah – Strechno. Proiectul se va desfasura in mai multe faze. Prima faza va consta in modernizarea completa a sectiunii Púchov – Považská Teplá, o a doua faza va include lucrarile la sectiunea Dolny Hricov –Žilina, la statia Žilina-Teplicka, dar si la infrastructura feroviara auxiliara in nodul feroviar Žilina, sectiunea Žilina – Varin.

Modernizarea liniilor selectate de administratorul de infrastructura feroviara ŽSR include reconstructia rutei feroviare de transport pentru a creste nivelul echipamentului tehnic si gradul de disponibilitate prin includerea elementelor moderne si inovatoare, imbunatatindu-i astfel parametrii. Ruta feroviara de transport include schitele, structurile si echipamentul liniilor de cale ferata si ale cladirilor (RTB), tehnologia de telecomunicatii si protectie (TPT), dispozitivele energetice si electrotehnice (EE, dar si managementul rapid al transportului. De asemenea, proiectul include restructurarea completa a liniilor de tractiune pentru o viteza operationala de 160 km/h + 30%.

Contractele pentru lucrarile pe sectiunile Puchov – Povazska Tepla si Dolni Hricov – Zilina au fost deja semnate. Pentru modernizarea sectiunii Púchov – Žilina, Slovacia a primit cofinantare europeana prin Fondul de Coeziune in cadrul exercitiului financiar 2007-2013. Conform estimarilor, lucrarile de constructie vor fi finalizate in 2021 cand linia modernizata va permite trenurilor sa opereze la viteze de pana la 160 km/h. Proiectul face parte din Programul Operational Infrastructura Integrata (OPII) desfasurat de Slovacia in perioada 2014-2020.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Mda, ani lumina departare de noi.




Deutsche Bahn si-a lansat planul de activitate pentru 2019

Richard Lutz, CEO-ul companiei Deutsche Bahn, a prezentat planul de activitate pentru 2019 al companiei, structurat in cinci parti si care prevede ,,imbunatatiri concrete", cresterea investitiilor si a capacitatii, servicii suplimentare si noi planuri de extindere a personalului. Incepand cu reforma feroviara din 1994, gradul de utilizare a retelei feroviare din Germania a crescut semnificativ, in timp ce intensitatea nivelului de utilizare pe linie-km a crescut cu 50%. In acelasi timp, DB a inregistrat o crestere a volumului de calatori de la an la an. ,,Am ajuns la limita, iar aceasta crestere duce la blocarea traficului. Avem nevoie de o crestere a capacitatii pentru a gestiona traficul de azi si de maine. De aceea, vrem sa ne extindem reteaua, sa introducem mai multe trenuri si sa angajam mai multi oameni. Obiectivul nostru este de optimizare treptata a serviciilor oferite clientilor nostri", a declarat Lutz.

Planul companiei DB prevede implementarea noilor masuri de imbunatatire a punctualitatii serviciilor pe distante lungi cu 1,6%, ajungandu-se la o un nivel de punctualitate de 76,5% anul acesta. Compania intentioneaza sa reduca intarzierile care cauzeaza blocarea traficului si astfel, disponibilitatea trenurilor. DB isi mareste sistematic parcul de material rulant pentru operare pe distante lungi si isi reconditioneaza vehiculele existente. Pentru imbunatatirea fiabilitatii materialului rulant, DB va angaja 200 de persoane care vor lucra in marile depouri ICE din Hamburg si Koln. De asemenea, pana la jumatatea lui 2019, DB va extinde capacitatea atelierului de lucru din Krefeld. Masura prevede si o crestere de 5% in disponibilitatea trenurilor ICE, cu scopul final de a furniza 225 de trenuri ICE pe zi in 2019. Planul companiei include si cresterea calitatii managementului de intretinere a retelei in 800 de fabrici, ceea ce este de asemenea ,,foarte important pentru cresterea punctualitatii".

In cadrul planului, Lutz a declarat ca DB va investi in reteaua feroviara ,,mai mult ca niciodata". 10,7 miliarde de euro vor fi investiti anul acesta, o crestere de 1,3 miliarde de euro comparativ cu 2018. 1,1 miliarde de euro vor fi investite in proiecte de digitalizare. In plus, DB va angaja 22,000 de persoane, mai ales mecanici de locomotiva, dispeceri si personal de intretinere care vor contribui la imbunatatirea calitatii infrastructurii si serviciilor feroviare.

A treia masura face referire la imbunatatirea calitatii informatiei si confortului prin implementarea sistemelor digitale de informare. In lunile care urmeaza, DB va echipa 80 de statii cu ecrane, monitoare si panouri de ultima generatie, iar in Stuttgart si Leipzig vor fi reconstruite salile de asteptare. In plus, vor fi imbunatatite serviciile oferite in 650 de restaurante si bistrouri la bordul trenurilor.

Extinderea ofertei este un alt plan pentru 2019. Incepand cu noul mers al trenurilor (decembrie 2018), compania a introdus cu 4% mai multe scaune-km pentru serviciile pe distante lungi. 15 trenuri ICE4 noi si 10 trenuri IC2 noi au fost puse in serviciu in decembrie, adaugandu-se astfel 20.000 de scaune suplimentare. In decembrie, DB a oferit noi servicii pe ruta Berlin-Munchen cu ajutorul a doua trenuri ICE Sprinter suplimentare pe zi. In ceea ce priveste Munchen si Hamburg S-Bahn, trenurile vor fi modernizate pentru a raspunde numarului mare de pasageri. De asemenea, compania intentioneaza sa achizitioneze trenuri noi.

Cea de-a cincea masura prevede dezvoltarea transportului feroviar de marfa, cu o retea mai verde prin cresterea cotei energiei regenerabile. Pana la sfarsitul lui 2019, DB va creste cota tractiunii generate de energia regenerabila cu 3%, ajungand la 60% (de la 57%). Pentru a contribui la reducerea schimbarilor climatice in Germania, compania DB este decisa sa continue reconfigurarea transportului de marfa prin angajarea de personal nou, achizitionarea de locomotive si vagoane noi, dar si adoptarea unei strategii de vanzari care sa atraga mai multe bunuri catre calea ferata. ,,Vrem sa dezvoltam DB Cargo, sa ne pastram cota de piata si sa castigam noi clienti", a conchis Lutz.

ClubFeroviar.ro

Ionut

AŽD Praha castiga un contract de semnalizare in Polonia

Administratorul infrastructurii feroviare din Polonia, PKP PLK, a acordat companiei AŽD Praha un contract in valoare de 46,85 milioane de euro (1,2 miliarde de coroane cehe) pentru modernizarea echipamentului de semnalizare si telecomunicatii pe linia Słonice – Szczecin Dąbie, parte a liniei principale E59 Poznan – Szczecin. In cadrul contractului, AŽD Praha va instala tehnologii de semnalizare moderne in 6 statii si va dota linia de 62 km cu sisteme de semnalizare. AŽD Praha este principalul furnizor de sisteme noi, iar companiile locale vor acoperi o parte din livrari in domeniul telecomunicatiilor, constructiilor si sistemelor de furnizare a energiei. Ca principal contractor in cadrul proiectului, AŽD Praha va asigura proiectarea, productia, livrarea, instalarea, testarea si darea in exploatare a sistemului electronic de centralizare ESA 44-PLT si va coordona si alte lucrari si livrari din partea subcontractantilor locali. Pentru AŽD Praha, acesta este al doilea contract mare acordat de PKP PLK in urma unei licitatii castigate. Proiectul, cofinantat prin Mecanismul de Interconectare a Europei, va fi finalizat in 2020.

ClubFeroviar.ro

Ionut

A fost finalizata modernizarea sistemului de semnalizare in gara din Podgorica

Echipamentul de semnalizare din gara Podgorica a fost instalat si dat in exploatare cu succes in urma unei investitii de 6,1 milioane de euro. In cadrul proiectului de modernizare, compania AŽD Praha a dotat gara din Podgorica cu cel mai avansat sistem de centralizare electronica ESA 44. De asemenea, compania a securizat 55 de macazuri, a instalat trei treceri la nivel si a dotat intregul nod feroviar cu semnale LED moderne. ,,Prin implementarea cu succes a acestui proiect am reusit sa patrundem pe piata din sud-estul Europei, unde am primit mai multe comenzi in trei tari. Acest lucru ne ajuta sa obtinem si mai multe proiecte. In viitorul apropiat, Muntenegru doreste sa reabiliteze sapte statii pe linia Bjelo Polje – Bar", a declarat Zdeněk Chrdle, Directorul General al AŽD Praha.

Pe langa lucrarile efectuate in gara din Podgorica, compania AŽD Praha a finalizat cu succes un alt proiect in Muntenegru si anume furnizarea si instalarea sistemelor de incalzire pentru aparate de cale in statiile Ostrog si Nikšić. Saobražajni Systems, o subsidiara a AŽD Praha, a contribuit semnificativ la implementarea acestui proiect. Mai multe decat atat, in perioada 2004-2010, compania AŽD Praha a instalat echipamentul de semnalizare pe toata linia Podgorica-Nikšič.

ClubFeroviar.ro

Ionut

O alta sectiune a liniei Zagreb-Rijeka primeste finantare europeana

Ministerul Transporturilor din Croatia si Agentia Centrala de Finantare si Contractare, responsabila cu managementul programelor europene de finantare in Croatia, au semnat cu HŽ Infrastruktura un acord pentru finantarea studiului si documentatiei proiectului de modernizare a sectiunii Karlovac – Oštarije, parte a coridorului M202 Zagreb– Karlovac – Rijeka.

Obiectivul proiectului este realizarea studiului si a documentatiei de proiect pentru modernizarea si constructia coridorului Zagreb – Rijeka, care leaga zonele Karlovac si Oštarija. De asemenea, se vor stabili conditiile tehnice si tehnologice. Valoarea proiectului este de 85,5 milioane de kuna (11,46 milioane de euro) din care 59 de milioane de kuna (7,9 milioane de euro) sau 85% sunt acoperite prin Fondul de Coeziune. 15% din finantarea necesara sau 1,4 milioane de euro (10,4 milioane de kuna) vor fi alocate de HŽ Infrastruktura. In cadrul proiectului, vor fi elaborate studiul de fezabilitate, analiza cost-beneficiu, studiul privind impactul asupra mediului, obtinerea autorizatiilor de constructie, dar si documentatia pentru executia si supravegherea lucrarilor. Fondurile furnizate acestui proiect vor acoperi activitatile de management de proiect si promovare. Proiectul Karlovac – Oštarije prevede modernizarea liniei existente, dar si constructia liniei duble pe sectiunea de 50 km.

Sectiunea Karlovac – Oštarije apartine coridorului M202 Zagreb – Karlovac – Rijeka, aflat in prezent in curs de modernizare. HŽ Infrastruktura a finalizat deja modernizarea dispozitivelor de semnalizare in gara centrala din Zagreb, iar in prezent se afla in constructie sectiunea Dugo Selo – Križevci. In plus, administratorul de infrastructura se afla in faza de achizitie pentru lucrarile de constructie si supraveghere a sectiunii Križevci – Koprivnica – granita (cu Ungaria). Sectiunea Karlovac – Oštarije se continua pana in Zagreb cu sectiunea de 45 km Leskovac – Karlovac pentru care documentatia de proiect este in prezent elaborata si este cofinantata de UE. Valoarea contractului de realizare a documentatiei de proiectare este de 7,1 milioane de euro. Valoarea totala a lucrarilor de constructie este estimata la 248 de milioane de euro. Conform estimarilor, lucrarile vor incepe in 2020 si vor fi finalizate in 2024.

De asemenea, pe linia Zagreb– Karlovac – Rijeka, sectiunea de 114 km care leaga Oštarije de Škrljevo se afla in faza de proiectare, iar licitatia pentru pregatirea documentatiei tehnice este estimata la 7 milioane de euro. Lucrarile de modernizare pe sectiunea Oštarije – Škrljevo vor fi lansate in 2024 si vor fi finalizate in 2028. In prezent, proiectul se afla in curs de achizitie publica pentru pregatirea studiului privind documentatia. De asemenea, se afla in curs de pregatire documentatia pentru modernizarea sectiunii Škrljevo – Rijeka – Jurdani. Lucrarile de modernizare a sectiunii de 27,5 km vor fi lansate in 2024 si ar trebui finalizate in patru ani.

Coridorul M202 Zagreb– Karlovac – Rijeka este parte a Coridorului Mediteranean care leaga Peninsula Iberica via Portul Rijeka, Zagreb si Budapesta, cu granita dintre Ungaria si Ucraina, cu Reteaua de Transport Trans-Europeana.

ClubFeroviar.ro