News:

.

Main Menu

Caile ferate ale Europei

Started by ciprebbe, May 28, 2015, 11:03:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Astia de la clubferoviar.ro au mereu probleme cu cifrele si cu ordinele de marime....

Quote from: Ionut on October 04, 2018, 08:05:48 AM
In total, DB va moderniza 722 de km de linii si va instala 1,1 miliarde de traverse noi.

Deci DB detine echivalentul a cam 1 milion de km de cale simpla...
Cred ca este mai mult decat suma strazilor cu asfalt din Germania... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

Macar sa nu-si mai zica naiba clubferoviar...

Ionut

A fost acordat contractul pentru semnalizarea retelei Grand Paris Express

Société du Grand Paris (SGP) a acordat consortiului format din companiile Siemens Mobility si Thales contractul pentru livrarea sistemului de Control Automat al Trenurilor si Centrelor de Control al Operarii pentru noile linii 15, 16 si 17 ale Grand Paris Express. Contractul cu o durata de 20 de ani implica dotarea a 159 de trenuri care vor deservi un total de 125 de km de linii noi. De asemenea, contractul mai include si servicii de intretinere pentru 30 de ani. In cadrul contractului, Siemens Mobility va proiecta si va implementa cea mai noua generatie a tehnologiei sale complet automate CBTC care va genera integrarea intregului sistem de transport. Thales va proiecta si va implementa Centrele de Control al Operarii (supravegherea centralizata a traficului trenurilor, sistemele de alimentare cu energie, echipamentul auxiliar si sistemele de informare digitale), dar si echipamentul de la nivelul sinei si o retea de comunicare in siguranta.

Cele trei linii noi insumeaza 125 de km de linii si 50 de statii care vor fi finalizate pana in 2030. Contractul include 12 faze de constructie si dare in exploatare. Prima dintre acestea va fi finalizata in 2024, iar celelalte pana in 2030. In 2030, Linia 15, cu 75 de km de linie si 36 de statii noi, va permite pasagerilor sa ajunga in Saint-Denis, in nord, si in Villejuif, in sud, trecand prin Nanterre/La Défense, in vest, sau prin Rosny si Champigny in est. Cu 50 de km de linie si 14 statii noi, liniile 16 si 17 vor permite pasagerilor sa circule din Saint-Denis/Pleyel prin est catre Noisy-Champs sau in nord pana la aeroportului Roissy ˗˗ Charles de Gaulle, ocolind partea sudica a Parisului.

Reteaua Grand Paris Express prevede constructia unui sistem de transport cu patru noi linii de metrou automate in jurul Parisului (15, 16, 17 si 18), dar si extensia si modernizarea liniei 14 catre nordul si sudul Parisului catre aeroportul Orly. Reteaua Grand Paris Express va fi conectata la reteaua de transport de calatori existenta. Reamintim ca pe 20 septembrie, Société du Grand Paris a selectat compania Alstom pentru livrarea a 1.000 de vagoane sau 183 de trenuri pentru liniile de metrou 15, 16 si 17 ale retelei Grand Paris Express. Valoarea totala a contractului este de 1,3 miliarde de euro. In octombrie, Banca Europeana de Investitii si Société du Grand Paris au semnat un acord pentru un imprumut de 500 de milioane de euro pentru Linia 15 Sud a Grand Paris Express.

ClubFeroviar.ro

Ionut

SŽDC lanseaza licitatii pentru sase proiecte de infrastructura

Administratorul infrastructurii feroviare din Cehia, SŽDC, a lansat licitatii pentru sase proiecte importante cu o valoare totala de 8 miliarde de coroane cehe (309,3 milioane de euro) care includ reconstructia a trei statii si modernizarea si electrificarea a doua linii si a unui nod de cale ferata.

Unul dintre cele mai costisitoare proiecte este faza a doua a modernizarii nodului de cale ferata Přerov, in valoare de 3,6 miliarde de coroane cehe (139 milioane de euro). Constructia nodului de cale ferata Přerov include reconstructia statiei de depasire Dluhonice si a sectiunilor de linie Přerov – Prosenice, Dluhonice – Prosenice si Přerov – Dluhonice. Echipamentul de siguranta modern va contribui la imbunatatirea sigurantei in operare. Cel de-al doilea cel mai scump proiect prevede modernizarea si electrificarea liniei Šakvice – Hustopeče u Brna, estimata la 1,5 miliarde de coroane cehe (58 de milioane de euro), urmat de un proiect de 1 miliard de coroane cehe (38,6 milioane de euro) care prevede revitalizarea si electrificarea liniei Oldřichov u Duchcova – Litvínov.

Proiectul Oldřichov u Duchcova – Litvínov include reconstructia totala a liniei ceea ce va imbunatati considerabil transportul regional de pasageri intre Ústí nad Labem si Litvínov. Sectiunea Louka u Litvínova – Litvínov va fi electrificata, sectiunea de linie ramasa va fi reconstruita, iar viteza pe linie va creste pana la 100 km/h. Modernizarea sectiunii include reconstructia suprastructurii si substructurii liniei de cale ferata, a podurilor si podetelor, constructia unor peroane noi cu o inaltime de 550 mm deasupra sinelor, a liniei catenare, dar si a sistemului de semnalizare si echipamentului de siguranta (comanda-control). Operatiunea va fi controlata de la distanta de la Louka u Litvínova. Modernizarea si electrificarea liniei Šakvice – Hustopeče u Brna include reconstructia si electrificarea completa a acestei linii regionale care va permite legatura directa catre coridor si legatura cu trenul catre Brno fara a necesita schimbarea trenurilor. Un alt beneficiu va fi cresterea vitezei pe linie.

In cadrul proiectelor licitate, SŽDC a inclus si reconstructia a trei statii cu o valoare totala de 72,68 milioane de euro. Proiectele includ reconstructia statiei Řetenice, evaluata la 907 milioane de coroane cehe (35 milioane de euro), reconstructia statiei Mikulášovice dolní nádraží, in valoare de 121 milioane de coroane cehe (4,68 milioane de euro), dar si reconstructia statiei Letohrad, in valoare de 852 milioane de coroane cehe (33 milioane de euro).

Statia Řetenice va fi modernizata, alaturi de parti din sectiunile adiacente, in directia Oldřichov u Duchcova si Lovosice. In Řetenicíe, este prevazuta constructia unui peron central cu o lungime de 120 de metri, dar si constructia unui peron exterior cu o lungime de 50 de metri. Accesul la peroanele nou-construite se va face prin pasarela existenta prevazuta cu o scara si doua lifturi. De asemenea, va fi instalat si un echipament nou de semnalizare.

Reconstructia statiei Mikulášovice dolní nádraží prevede modernizarea echipamentului de siguranta al statiei avand ca obiectiv reducerea intervalelor de operare a statiei. Echipamentul de siguranta va fi instalat la intersectia cu soseaua III/2674 in apropierea statiei de cale ferata Vilémov u Šluknova unde viteza pe linie este in prezent limitata. Echipamentul de siguranta al statiei include si reconstructia si adaptarea configuratiei liniei conform cerintelor, dar si reconstructia peroanelor la o inaltime de 550 mm deasupra sinelor.

In timpul reconstructiei statiei Letohrad, va fi construit un nou pasaj subteran, dar si un peron central. Reconstructia statiei va creste capacitatea sectiunilor de linie adiacente. Instalarea echipamentului de siguranta si semnalizare va ajunge in Lanšperk in directia Ústí nad Orlicí si in Žamberk in directia Týniště nad Orlicí. Statia Letohrad se va conecta prin noul echipament de siguranta a statiei in directia Jablonné nad Orlicí cu o linie construita in 2009 catre Lichkov si cu granita cu Polonia.

Pana la sfarsitul anului, SŽDC are in plan organizarea licitatiilor pentru implementarea lucrarilor de constructii cu o investitie totala care depaseste 773,2 milioane de euro (20 de miliarde de coroane cehe). In prezent, compania pregateste investitii pentru diferite faze de pregatire a proiectelor in valoare totala de 2,3 miliarde de euro (60 de miliarde de coroane cehe).

ClubFeroviar.ro

Ionut

A fost finalizat studiul de fezabilitate pentru noua sectiune Praga – Beroun

La inceputul lui 2019, vor fi publicate rezultatele studiului de fezabilitate pentru noua ruta Praga – Beroun, a anuntat SŽDC, administratorul infrastructurii feroviare din Cehia. Solutia tehnica este aproape finalizata, iar in prezent se afla in pregatire evaluarea analizei economice si de transport. Documentul evalueaza alternativele individuale ale noii linii care leaga cele doua orase, in special din punct de vedere al eficientei economice. Pentru noua linie, care va fi proiectata pentru transport mixt cu o viteza maxima de pana la 200 km/h, sunt analizate trei alternative.

Varianta ,,C" propune un tunel lung intre cartierul praghez Smíchov si Beroun, in timp ce varianta ,,B" propune un tunel de linie mai scurt pe sectiunea de linie Praha-Radotín – Beroun. Varianta ,,F" prevede tuneluri cu o lungime totala de pana la 5 km pe sectiunea de linie Praha-Radotín – Řevnice. ,,Noua linie va reduce considerabil durata unei calatorii intre Praga si Plzeň si va creste capacitatea de transport pentru serviciile de transport regional, reducand in acelasi timp nivelul de zgomot in zonele dens populate. In cazul implementarii variantei ,,F", durata calatoriei pe ruta Praga – Příbram va fi, de asemenea, redus", a declarat Radek Čech, Director Strategie SŽDC.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Marea Britanie a aprobat investitia de 40 mld euro pentru calea ferata

Biroul britanic pentru transport feroviar si rutier (ORR) a aprobat planul de investitii al companiei Network Rail in valoare de 35 de miliarde de lire (39,5 miliarde de euro) in cadrul Perioadei de Control 6 (CP6), desfasurata intre 2019 si 2024. Investitia se va face pe parcursul a cinci ani si include 31 de miliarde de lire (35 de miliarde de euro) pentru Anglia si Tara Galilor si 4 miliarde de lire (4,5 miliarde de euro) pentru Scotia si va avea ca scop transformarea cailor ferate britanice care vor fi mai sigure si mai orientate catre nevoile pasagerilor.

,,Aceste planuri se concentreaza pe imbunatatirea performantei pentru calatori si operatorii de marfa prin abordarea aspectelor de baza – asigurarea unor servicii de intretinere si reconstructie a calior ferate adecvate si imbunatatirea serviciilor zilnice", a declarat John Larkinson, Directorul Executiv al ORR. Oficiul a aprobat o investitie de 24,3 miliarde de lire (27,4 miliarde de euro) in Marea Britanie pentru intretinerea (7,7 miliarde de lire – 8,7 miliarde de euro) si reconstructia (16,6 miliarde de lire – 18,7 miliarde de euro) cailor ferate existente, cu o crestere de 17% a lucrarilor de reconstructie de la 14,2 miliarde de lire (16 miliarde de euro) in CP5.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Vor fi reluate lucrarile la o sectiune a rutei Wrocław – Poznań

Administratorul de infrastructura feroviara din Polonia, PKP PLK si ZRK DOM Poznań, o subsidiara a Grupului PKP, au semnat un contract pentru continuarea lucrarilor de modernizare a sectiunii Silezia Inferioara – Leszno, parte a liniei principale E59 Wrocław – Poznań. Valoarea lucrarilor se ridica la 45 de milioane de zloti (10,4 milioane de euro). Conform estimarilor, aceste lucrari vor fi finalizate la sfarsitul lui 2018. Compania ZRK DOM Poznań va continua lucrarile de constructie intrerupte de Astaldi, cu care PKP PLK a anulat contractul deoarece nu a realizat lucrarile necesare. Lucrarile care vor fi realizate de ZRK includ instalarea unor sine noi, asamblarea retelei de tractiune si a echipamentelor de cale intre granita Voievodatului Sileziei Inferioare si Rawicz si intre Bojanow si Leszno. Vor fi folositi angajatii contractorului si echipamentul de specialitate al acestuia, inclusiv macaralele, excavatoarele, masinile de sudura si burezele mecanice.

Aceste lucrari fac parte din proiectul ,,Modernizarea liniei de cale ferata E59 a sectiunii Wrocław – Poznań, faza a IV-a, sectiunea Czempiń – Poznań a Voievodatului Silezia Inferioara – Czempiń". Acest proiect este desfasurat in cadrul instrumentului de finantare Mecanismul de Interconectare a Europei. In 2014, acest proiect a primit 226,5 milioane de euro finantare din partea UE si are costuri totale de 295 de milioane de euro. Conform estimarilor, intregul proiect va fi finalizat la sfarsitul lui 2020.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Ministrul german al Transporturilor prioritizeaza caile ferate

Andreas Scheuer, ministrul german al Transporturilor, a anuntat ca intentioneaza sa directioneze o mare parte din fondurile guvernamentale catre noi proiecte majore de infrastructura feroviara. Astfel, Ministerul Transporturilor a dat unda verde unor noi proiecte ce presuoun extinderea si electrificarea retelei feroviare in si in jurul oraselor Frankfurt, Hamburg, Hanovra, Köln, Mannheim si Munchen. Aceasta strategie a fost prezentata in Planul de Infrastructura, adoptat inca din 2016. Acesta prevede investitii de peste 270 miliarde de euro pana in 2030. Din cele 270 miliarde de euro, 40% vor fi destinati strict catre partea de infrastructura feroviara.

Reducerea timpilor de calatorie este preconizata pentru ruta Nürnberg-Erfurt, in timp ce pentru ruta Morsum-Tinnum (in Schleswig-Holstein) este prevazuta dublarea si extinderea liniei. In plus, linia Geithain-Chemnitz (Saxonia) va fi, la randul sau, electrificata. Pe langa reducerea timpilor de calatorie prin asigurarea mai multor conexiuni feroviare la viteze sporite, au fost anuntate masuri de pregatire a capacitatii retelei feroviare germane pentru transportul trenurilor de marfa mai lungi, de 740 metri.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Polonia acorda un contract in cadrul proiectului national GSM-R

Administratorul infrastructurii feroviare din Polonia, PKP Polskie Linie Kolejowe, a selectat compania Frequentis pentru furnizarea de terminale de dispecerizare si noduri de comunicare in cadrul contractului de implementare a sistemului GSM-R la nivel national de catre Nokia, ca prim contractor. Polonia va folosi cel mai recent sistem feroviar de comunicatii cu terminal fix (FTS 3020), dotat cu noua pozitie de lucru a operatorului DICORA S20 cu ecran tactil si noul AudioHub, impreuna cu solutia de inregistrare DIVOS pentru inregistrarea apelurilor si datelor pe intreaga retea GSM-R, inclusiv redundanta geografica datorita pozitiilor Nodurilor Centrale. Prima faza a retelei, Nodurile Centrale si dotarea primelor linii cu sistemul GSM-R va fi finalizat pana la sfarsitul lui 2019. Reteaua de Dispecerizare FTS 3020 pentru PKP PLK va fi una dintre cele mai moderne cu 1600 de pozitii de lucru pentru operatori odata finalizata implementarea.

In martie anul acesta, PKP PLK si Nokia, alaturi de partenerii Herkules, Pozbud si Wasko, au semnat un contract pe cinci ani pentru implementarea retelei GSM-R la nivelul intregii tari si a retelei de cabluri de capat critice pentru optimizarea sigurantei feroviare si a fiabilitatii in toata tara. Valoarea contractului este de 2,1 miliarde de zloti (488,5 milioane de euro).

Nokia va furniza serviciile de instalare, dare in exploatare, integrare terta, intretinere in prima linie si reparatii pentru 13.800 km pentru reteaua GSM-R, plus alti 11 000 km de infrastuctura de retea pe baza de fibra optica cu sistemul IP Multiprotocol Label Switching (IP/MPLS) si echipament de retea optica prin multiplexarea prin divizarea lungimii de unda (DWDM). Aceasta include solutia GSM-R completa, o retea centrala IP-MPLS, un sistem de siguranta si tehnologia DWDM pentru reteaua de fibra optica. Herkules, Pozbud si Wasko vor fi responsabile cu lucrarile de inginerie civila, inclusiv lucrarile de instalare a retelei de fibra optica. Odata finalizata, noua retea va permite companiei PKP PLK sa raspunda cerintelor ERTMS, sistemul de semnalizare feroviara standard la nivelul UE. Proiectul este finantat in mare parte de UE, restul sumei fiind acoperita prin fonduri alocate de statul polonez.

ClubFeroviar.ro

cristi5

#234
Filmare de toamna in Norvegia, intre Voss si Ål. Toamna la plecare, pe traseu e iarna bine.


Ionut

Lituania anunta o noua licitatie pentru o sectiune pe linia Vilnius-Klaipeda

Compania de Cale Ferata din Lituania a anuntat o licitatie internationala pentru constructia cele de-a doua linii pe sectiunea Livintai-Gaižiūnai, care face parte din linia principala Vilnius-Klaipeda. Bugetul total pentru acest proiect este de 75 de milioane de euro si va fi cofinantat prin fonduri europene. Conform companiei, contractul ar urma sa fie acordat in cadrul unei proceduri de negociere. Proiectul vizeaza reconstructia sectiunii existente de 10,7 km si dublarea acesteia, tot printr-o linie de 10,7 km. De asemenea, in cadrul proiectului se vor reconstrui podurile existente si se va moderniza sistemul de semnalizare si telecomunicatii. Proiectul este estimat a fi finalizat pana in 2022. Dupa finalizarea proiectului, trenurile de pasageri vor putea circula cu viteze de 160 km/h, iar cele de marfa, cu peste 120 km/h. Datorita modernizarii si dublarii sectiunii, incarcatura pe osie se va majora de la 22,5 tone la 25 tone. Prin implementarea acestui proiect, capacitatea traficului pe Coridorul IX, intre Vilnius si portul Klaipėda, va creste in mod semnificativ.

ClubFeroviar.ro

Ionut

A inceput dezvoltarea liniilor directoare ale proiectului Rail Baltica

Compania RB Rail a lansat dezvoltarea liniilor directoare privind aspectele arhitecturale, peisagistice si de identitate vizuala a elementelor de infrastructura feroviara ale liniei Rail Baltica, un proces care va dura 35 de saptamani. Liniile directoare vor fi dezvoltate de o companie italiana, 3TI Progetti, in parteneriat cu Grupul SBS Engineering. ,,Proiectul Rail Baltica este un proiect de infrastructura care conecteaza trei tari. Aceste trei tari au o istorie comuna, dar si o identitate specifica. Iar scopul acestor linii directoare arhitecturale este sa conecteze aceste trei tari prin elemente comune, dar sa pastreze in acelasi timp identitatea fiecarei tari", a declarat Michele Amerio, Director Tehnic in cadrul 3TI Progetti.

Liniile directoare vor furniza solutii armonizate pentru proiectarea garilor, podurilor de cale ferata, sistemului de semnalizare, barierelor de zgomot, pasajelor pentru animale si a altor structuri care vor fi aplicate in dezvoltarea viitoare a liniei Rail Baltica. Aceste solutii vor fi fezabile din punct de vedere economic si tehnic, standardizate si inovatoare si vor fi folosite in timpul proiectarii si, in cele din urma, in timpul constructiei liniei Rail Baltica. In plus, liniile directoare vor stabili cerintele de accesibilitate pentru persoanele cu mobilitate redusa, dar si cerintele de siguranta publica. Contractorul va colabora cu mai multi arhitecti peisagisti si designeri de interior, cu universitati specializate, administratori de infrastructura feroviara si municipalitati din toate cele trei State Baltice pentru a beneficia de expertiza acestora si pentru a le identifica asteptarile in ceea ce priveste aspectul infrastructurii Rail Baltica.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Slovacia poate primi fonduri BEI pentru proiectul de modernizare a liniei Púchov – Žilina

Banca Europeana de Investitii evalueaza posibilitatea alocarii unui imprumut in valoare de 115 milioane de euro pentru modernizarea a trei sectiunii pe linia Púchov – Žilina din nord-vestul Slovaciei. Valoarea totala a proiectului este de 534 de milioane de euro si prevede modernizarea sectiunilor Puchov – Povazska Tepla, Dolni Hricov – Zilina si Vah – Strechno, cu o lungime totala a liniilor de 33 km. Contractele pentru lucrarile la sectiunile Puchov – Povazska Tepla si Dolni Hricov – Zilina au fost deja semnate. Pentru modernizarea liniei Púchov – Žilina, Slovacia a primit o cofinantarea europeana prin Fondul de Coeziune, in perioada 2007-2013.

Proiectul va imbunatati viteza si calitatea legaturilor feroviare pe principalele coridoare de transport din Slovacia pe sectiunile Bratislava – Zilina si Zilina – Kosice si va optimiza transportul durabil conform obiectivelor UE. Proiectul va oferi beneficii la nivel national si international. Traficul de calatori si cel de marfa vor beneficia de infrastructura astfel rezultata imediat dupa finalizarea proiectului. Proiectul se afla intr-o zona de convergenta, imbunatatind astfel accesibilitatea si facilitand dezvoltarea regionala. Modernizarea liniilor de cale ferata face parte din planurile de modernizare a liniei de cale ferata Bratislava – Žilina, parte a retelei centrale TEN-T, si va permite cresterea vitezei trenurilor pana la 160 km/h.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Viena a inaugurat sectiunea modernizata a rutei feroviare catre Bratislava





Dupa doi ani de constructii, reprezentantii ÖBB, UE, orasului Viena si provinciei Austriei Inferioare au inaugurat oficial sectiunea vieneza a liniei de cale ferata catre Bratislava. Proiectul a constat in constructia unei linii duble de 3,7 km si a inclus electrificarea liniei Wien Erzherzog-Karl-Straße. De asemenea, a fost construita o noua statie de transfer cu linia U2 la Viena Aspern Nord.

Odata cu finalizarea sectiunii vieneze, calatorii si navetistii beneficiaza deja de un transport local mai bun datorita extinderii retelei S-Bahn (prin linia S80) catre Aspern Nord, cea mai dezvoltata zona urbana din Viena. In viitor, calatorii care vor alege trenurile ÖBB vor face o jumatate de ora intre Aspern Nord si Gara Centrala din Viena pe linia S80 in timpul saptamanii. Tot o jumatate de ora vor face si cei care calatoresc pe ruta Hütteldorf – Wien Hauptbahnhof. ,,Prin aceasta comanda din partea Municipalitatii din Viena si VOR [Verkehrsverbund Ost-Region, Autoritatea de Transport Public din Regiunea Estica), in cadrul urmatorului mers al trenurilor vom oferi pasagerilor nostri de pe ruta S80 un numar suplimentar de 160.000 de tren-km pe an", a declarat Michaela Huber.

Sectiunea vieneza se intinde de la statia Erzherzog-Karl-Straße prin Viena Hirschstetten catre Wien Aspern Nord. Lucrarile au inceput in 2016 si au inclus si reconstructia statiei Hirschstetten care va beneficia de un nou pasaj pietonal. Statia Wien Aspern Nord a fost reconstruita ca o legatura cu linia de metrou Viena U2. Odata cu finalizarea schimbarii orarului de calatorie in decembrie 2018, una dintre cele mai mari centre de dezvoltare din Europa, Seestadt Aspern, va fi de asemenea conectata la reteaua S-Bahn (linia S80). Locuitorii for beneficia si de bariere fonice noi.

In cadrul celei de-a doua faze, linia Marchegger Ostbahn va fi electrificata si dublata. Conform estimarilor, lucrarile vor fi finalizate in 2023. Inainte de darea in exploatare a sectiunii vieneze, lucrarile in Austria Inferioara au inceput in august 2018. Urmatoarea etapa prevede electrificarea legaturii cu granita statului si dublarea liniei intre statiile Siebenbrunn-Leopoldsdorf si Schönfeld-Lassee. 7 statii vor fi modernizate de-a lungul intregii rute. Astfel, pasagerii vor beneficia de o legatura feroviara mai rapida intre doua capitale europene, Viena si Bratislava. Timpul de calatorie din Gara Centrala din Viena pana in Bratislava va fi redus de la 66 de minute la 40 de minute. ,,Aceasta extensie consolideaza reteaua transeuropeana , deoarece ruta se afla pe doua coridoare ale retelei europene centrale: Coridorul Baltic-Adriatic si Coridorul Rin-Dunare", a declarat Jörg Wojahn, Seful Reprezentantei Comisiei Europene in Austria.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Au fost anuntate cererile de propuneri pentru CEF Transport 2019

Comisia Europeana a lansat cererile de propuneri CEF Transport pentru 2019, oferind astfel oportunitati de finantare pentru proiectele de transport. In cadrul bugetului indicativ de 100 de milioane de euro, bugetul indicativ pentru reducerea zgomotului produs de transportul feroviar este de 35 de milioane de euro.

,,Investitiile in infrastructura europeana de transport continua. Obiectivul nostru este sa sustinem proiectele cu cea mai mare valoare adaugata UE, cu impact asupra agendei UE pentru locuri de munca si crestere si asupra consolidarii coeziunii sociale, economice si teritoriale a Uniunii. De asemenea, abordam problema zgomotului produs de transportul feroviar prin promovarea tehnologiilor silentioase care sa imbunatateasca calitatea vietii cetatenilor UE", a declarat Comisarul European pentru Transport, Violeta Bulc.

ClubFeroviar.ro