News:

.

Main Menu

Caile ferate ale Europei

Started by ciprebbe, May 28, 2015, 11:03:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

A fost acordata finantarea europeana pentru proiectul Divača-Koper

Directorul INEA, Dirk Beckers, a semnat acordul de finantare a proiectului de cale ferata Divača-Koper. Acordul in valoare de 109 de milioane de euro pentru proiectul de cale ferata Divača-Koper a fost acordat in cadrul cererii de propuneri 2017 CEF Transport Blending si va sustine constructia unei a doua linii pe aceeasi ruta. Acordul de finantare a fost anuntat la sfarsitul lui 2017, iar investitia va mobiliza in total 436,1 milioane de euro sub forma de cofinantare publica si privata, estimeaza CE. Beneficiind de sustinerea Ministrului Infrastructurii, compania responsabila cu realizarea proiectului, 2TDK, a inaintat in iulie 2017 cererea pentru o cofinantare europeana de 165,54 milioane de euro. Valoarea totala a lucrarilor declarate se ridica la 545,13 milioane de euro, iar valoarea cofinantarii licitatiei reprezinta 30% din costurile eligibile.

Proiectul ar trebui finalizat pana la sfarsitul lui 2023. In prezent, linia de cale ferata simpla Divača-Koper, apartinand coridoarelor Mediteranean si Baltic-Adriatic, de pe reteaua centrala, este foarte aglomerata, ceea ce impiedica accesul marfurilor catre portul Koper. Proiectul prevede constructia unei a doua linii si a sapte tuneluri, elemente cheie de infrastructura a celei de-a doua linii a rutei. Lucrarile vor spori capacitatea, siguranta si fiabilitatea liniei de cale ferata si vor creste viteza de calatorie. Dupa finalizarea proiectului, distanta de calatorie dintre cele doua orase va fi redusa de la 44,3 km la 27 km, iar viteza de calatorie va creste de la 75 km/h pana la 160 km/h pentru trenurile de calatori si pana la 100 km/h pentru trenurile de marfuri. Acest lucru va reduce considerabil timpul de calatorie de la 43-48 de minute la 15-21 de minute. Constructia celei de-a doua linii va creste semnificativ capacitatea liniei de cale ferata Divača-Koper de la 90 la aprox. 220 de trenuri pe zi.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Italia va conecta toate porturile sale la reteaua feroviara nationala

Prin aceasta initiativa Italia urmareste dezvoltarea serviciilor intermodale care faciliteaza, prin intermediul Coridoarelor TEN-T, schimbul de marfa cu intreaga Europa. "Dezvoltarea unui sistem feroviar integrat, unul din pilonii Planului de Business 2017-2026 anuntat de catre Ferrovie dello Stato Italiane, reprezinta o prioritate pentru promovarea comertului intre Europa si restul lumii. Din acest motiv, cele 30 de miliarde de euro disponibile prin Mecanismul Conectarea Europei (CEF) in perioada 2021-2027 sunt extrem de importante. Sunt fonduri care vor spori interoperabilitatea retelelor la nivel continental. Un alt factor determinant il reprezinta instalarea ERTMS pe toate Coridoarele TEN-T, astfel incat acestea sa poate fi tranzitate, fara intrerupere, de catre toti operatorii", a precizat Renato Mazzoncini, CEO al Ferrovie dello Stato Italiane.

La nivel mondial, 70% din marfuri sunt transportate pe cai maritime, iar acestea au devenit coloana vertebrala a economiei mondiale. Italia, prin porturile sale, are acces la 20% din marfurile tranzitate la nivel global. In porturile italiene ajung in principal marfuri din Orientul Indepartat, destinate statelor europene. Din acest motiv, dezvoltarea coridoarelor TEN-T (Rin-Alpin, Mediteranean, Scandinav-Mediteranea si Baltic-Adriatic) alaturi de imbunatatirea sistemelor feroviare nationale si a infrastructurii din porturi sunt fundamentale pentru ca Italia sa devina un centru important de logistica, vital pentru Europa.

Din cele 15 porturi italiene strategice, in prezent cele din Ancona, Genova, Gioia Tauro, La Spezia, Livorno, Ravenna, Taranto, Trieste si Venetia sunt conectate la reteaua feroviara nationala. Pana in 2026 va fi conectat si portul Napoli. Rete Ferroviaria Italiana (administratorul italian de infrastructura feroviara) a planificat investitii de un miliard de euro pentru imbunatatirea conexiunii dintre porturi si reteaua de cale ferata, dar si pentru a descongestiona reteaua rutiera si pentru a moderniza liniile de tip first si last mile.

Inca 4 miliarde de euro vor fi investite, pana in 2026, in vederea modernizarii tehnologice a liniilor dedicate transportului feroviar de marfa. Liniile ce apartin Coridoarelor TEN-T vor fi adaptate conform standardelor europene, astfel, vor putea permite circulatia trenurilor de pana la 750 metri lungime, vor putea suporta o sarcina pe osie de 22,5 t. In plus, va fi posibil transportul containerelor de mare tonaj (High Cube), al semi-trailerelor dar si transportul RO-LA cu TIR-uri de pana la 4 metri inaltime (cu cap tractor si trailer, incarcate pe vagoane de marfa speciale).

La dezvoltarea traficului de marfa si a logisticii va contribui si Mercitalia Rail, subsidiara a Ferrovie dello Stato, infiintata in 2017 cu scopul de a revitaliza transportul de marfa pe calea ferata. Se estimeaza ca Mercitalia Rail va spori cu 20% productivitatea trenurilor de marfa. Mai mult, este planificata o investitie de 350 milioane euro pentru achizitionarea de material rulant (60 de locomotive de tractiune si de manevra, dar si 3.000 de vagoane).

ClubFeroviar.ro

cristi5

#197
Cateva poze de pe Ferrovia Faentina, linia care traverseaza muntii Apenini intre Florenta si Faenza. M-a impresionat pt ca e linie de munte, din 1893, cu cateva zeci de tuneluri din care 6 peste 1 km (max 3,8 km la Ronta), simpla neelectrificata dar cu trafic cadentat si rame diesel-mecanice Minuetto, foarte confortabile.

https://it.m.wikipedia.org/wiki/Ferrovia_Faentina

Desi e o linie de munte, viteza nu scade sub 90. De pe creasta Apeninilor la Ronta se ajunge in 50 min atat la Florenta cat si la Faenza, si in putin peste 2h pe ambele coaste italiene.

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ionut

Barcelona ar putea primi fonduri pentru conexiunea feroviara cu aeroportul

Banca Europeana de Investitii (BEI) evalueaza acordarea unui sprijin financiar in valoare de 225 milioane de euro pentru lucrari la conexiunea feroviara cu aeroportul din Barcelona. Valoarea totala a proiectului este de 450 milioane de euro, iar acesta consta in construirea unei linii duble de cale ferata, de aproximativ 4,5 kilometri. Cea mai mare parte a liniei ar fi construita in tunel si astfel s-ar putea facilita accesul la cele doua terminale ale aeroportului El Prat, din Barcelona.

In septembrie 2017, ADIF (administratorul spaniol de infrastructura feroviara) a demarat lucrarile la tunel. Anterior, in 2015, au fost demarate si lucrarile la conexiunea feroviara cu aeroportul. Proiectul nu este unul nou, a fost propus acum aproximativ noua ani, iar lucrarile civile au fost atribuite unor companii precum Ferrovial Agroman, Sacyy si Copcisa, insa, din cauza unor probleme financiare proiectul a fost suspendat. A fost reluat in 2015, atunci cand Ministerul Lucrarilor Publice si Transportului a relansat lucrarile.

Conexiunea feroviara cu aeroportul este esentiala pentru mobilitatea pasagerilor care utilizeaza transportul aerian, insa este si o legatura feroviara majora cu reteaua europeana de cale ferata, deoarece aeroportul Barcelona este situat pe unul dintre coridoarele principale ale TEN-T, Coridorul Mediteranean. Aeroportul din Barcelona este si principalul din provincia Catalonia, inregistrand peste 47 milioane de pasageri in 2017. El Prat este situat la 14 kilometri de centrul orasului Barcelona.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Gara de Vest din Varsovia va fi transformata intr-un hub de transport





Administratorul de infrastructura din Polonia, PKP PLK, si Tramwaje Warszawskie au semnat un contract pentru modernizarea Garii de Vest din Varsovia, care va fi transformata intr-un terminal pentru transport integrat. Proiectul pentru reconstructia garii, evaluata la 2,5 milioane de euro (11 milioane de zloti), va fi realizat de compania Torprojekt si este programat sa fie finalizat in prima jumatate a lui 2019. Lucrarile de constructie vor fi lansate in a doua jumatate a anului viitor. Intregul proiect, cofinantat de UE in cadrul Programului Operational Infrastructura si Mediu, va fi finalizat in 2022.

Proiectul include constructia unei statii subterane de tramvai si a unui nou tunel de tramvai sub statie. Statia de tramvai va fi unul dintre principalele puncte de interschimb pe noua ruta de tramvai care leaga Wola de Wilanów. Lucrarile vor fi finalizate in a doua jumatate a lui 2022. ,,Reconstructia Garii de Vest din Varsovia va crea un sistem de transport public integrat unde calea ferata va juca rolul principal. Unul dintre obiectivele importante ale Programului Feroviar National este sa ofere legaturi de transport intre principalele noduri de transport ale orasului si sistemul de transport public. Astfel de solutii se vor aplica in orase precum Varsovia, Cracovia, Wałbrzych, Łódź si Gorzów Wielkopolski," a declarat Andrzej Bittel, Subsecretar de Stat in cadrul Ministerului Infrastructurii.

Proiectul prevede constructia unor peroane noi, adaptate nevoilor persoanelor cu dizabilitati, dar si constructia infrastructurii dedicate bicicletelor, instalarea unor sisteme de informare noi si reconstructia pasajului subteran. PKP va construi peroane noi in tunel, iar liniile si sistemul de control al traficului vor fi modernizate.

,,In cadrul proiectului, PKP PLK ia in calcul o legatura intre calea ferata si sistemul de transport public. Noua Gara de Vest din Varsovia va spori confortul calatorilor oferind legaturi de transport convenabile pentru transport regional si interregional cu transfer catre sistemul de transport cu autobuze si tramvaie. Pasagerii vor beneficia de peroane noi si acces rapid la transportul public", a declarat Ireneusz Merchel, Presedintele Consiliului Director al PKP PLK.

ClubFeroviar.ro

perfidus

Arata foarte bine si este foarte ieftin (asta daca inteleg eu bine ca 2,5 milioane € costa reconstructia garii si nu doar proiectul).
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

frunzaverde

Quote from: perfidus on July 16, 2018, 05:29:11 PM
Arata foarte bine si este foarte ieftin (asta daca inteleg eu bine ca 2,5 milioane € costa reconstructia garii si nu doar proiectul).

Nu, doar proiectul si studiile costa 2.5 milioane.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

perfidus

Da, traducere cu picioarele: "Proiectul pentru reconstructia garii, evaluata la 2,5 milioane de euro (11 milioane de zloti)" - intelege fiecare ce vrea. Si mie mi s-a parut dubios de putin, fiind vorba de linii de tramvai in subteran.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

tom_sawyer

#203
CEETRUS, parte din grupul Auchan, transformă Gara de Nord din Paris până în 2024



Parisul va fi gazda Jocurilor Olimpice din 2024, termen până la care cea mai mare gară din Europa se va transforma. Căile Ferate Franceze au anunţat recent că au desemnat divizia imobiliară a Auchan, CEETRUS, să se ocupe de procesul de tranformare.

Decizia vine după un proces de selecţie demarat în luna iunie a anului trecut. Rezultatul acestei negocieri va duce la formarea unei societăţi deţinută în proporţie de 34% de către SNCF Gares & Connexions, iar participaţia de 66% va fi deţinută de CEETRUS, fosta Immochan, pentru realizarea proeictului de extindere a primei gări din Europa şi exploatarea ei comercială între 35 şi 46 de ani, se arată într-un comunicat de presă al SNCF.

Proiectul va fi unul grandios, încât locuitorii Parisului şi pasagerii care tranzitează Gara de Nord nu vor mai recunoaşte fostul edificiu. Investiţia se ridică la 600 de milionae de euro.

Spaţiul actual al Gării se va tripla şi va ajunge de la 36.000 de mp, la 110.000 mp. pe acoperiş vor fi amplasaate grădini, dar şi o pistă de alergare. Noua gară va avea 7.000 de mp de spaţii verzi şi panouri solare pe o suprafaţă de 3.200 de mp.

Viitoarea grădină publică va oferi spaţii destinate sporturilor, pentru co-working şi va avea şi o pistă de alergare, lungă de 1 km, care va permite locuitorilor să facă jogging pe acoperişul gării şi să aibă parte de o privelişte impresionantă a oraşului.

economica.net

Ionut

Max Bögl intentioneaza sa intre pe piata urbana maglev



In ideea de a oferi o solutie inovatoare care sa raspunda cerintelor, in crestere, pentru mobilitate urbana, compania germana Max Bögl a dezvoltat produsul TSB – Transport System Bögl, un nou sistem de transport local, gata sa intre in etapa de productie in serie. Mai mult, pentru a putea lansa produsul pe piata nationala si internationala, compania Max Bögl a semnat un parteneriat de vanzari pe termen lung cu Chengdu Xinzhu Road & Bridge Machinery Co Ltd. Contractul prevede construirea unei sectiuni de teste, in lungime de 3,5 kilometri in orasul Chengdu, capitala provinciei chineze Sichuan. Proiectul se va desfasura pentru aprobarea sistemului de transport feroviar magnetic in China. La randul sau, compania Xinzhu va produce si va vinde, exclusiv, acest produs pe piata din China, cu scopul de a realiza, la nivel local, alte proiecte asemanatoare.

În ultimii ani, Max Bögl a dezvoltat, din proprie inițiativă, TSB – Transport System Bögl,  acesta fiind gata de productia in serie, avand la baza tehnologia maglev. Grupul are deja o sectiune de testare, la sediul său din Sengenthal. De peste 15 ani, Max Bögl dezvoltă și furnizează sisteme tehnice pentru trenurile de mare viteză și trenurile magnetice. Trenurile călătoresc cu viteze de până la 380 km/h în China și Europa pe mai mult de 10.000 de kilometri pe sistemul de cale ferata fara balast.

Procedura este testata in Germania, cu 150 km/h, pe o linie de testari in lungime de 820 metri. Sistemul este proiectat pentru transportului public local pe rute de pana la 30 kilometri si cu viteza de 150 km/h. Acest nou sistem poate transporta pana la 30.000 de pasageri/ora catre fiecare directie de mers. Procedura de autorizare pe piata germana a noului produs, este in curs de derulare.

ClubFeroviar.ro

tom_sawyer

#205
Un nou coridor feroviar de marfa ar putea fi operational in 2020


Coridorul propus, Alpi-Balcanii de Vest, este conturat cu negru pe harta

Guvernul bulgar a anuntat ca a decis infiintarea unui consiliu executiv  care va fi responsabil de implementarea proiectului ce prevede stabilirea unui coridor feroviar de marfa pe ruta Alpi-Balcanii de Vest. Proiectul este derulat cu sustinerea Uniunii Europene.

Acesta ar putea oferi o ruta alternativa pentru alte doua coridoare de transport feroviar de marfa existente in regiune, Orient/Est-Med si Rin Dunare, ambele tranzitand teritoriul Romaniei.

Coridorul va traversa teritoriile statelor Austria, Slovenia, Croatia, Serbia si Bulgaria si va fi stabilit cu scopul de a imbunatati conectivitatea si comertul intre statele Balcanilor de Vest.

Comisia Europeana a decis, in martie 2018, infiintarea coridorului Alpi-Balcanii de Vest, iar acesta ar putea deveni operational in 2020.

Ruta principala propusa urmareste traseul Salzburg – Villach – Ljubljana –/ Wels/Linz – Graz – Maribor – Zagreb– Vinkovci/Vukovar – Tovarnik – Belgrad – Sofia – Svilengrad (frontiera bulgaro-turca).

Administratorii de infrastructura in cauza si-au exprimat sprijinul pentru acest nou coridor de transport feroviar de marfa.

Consiliul executiv nou format va administra si monitoriza implementarea obiectivelor stabilite prin acest proiect.

clubferoviar.ro

Ionut

Cehia pregateste proiecte in valoare de 895 milioane de euro

SŽDC, administratorul infrastructurii feroviare din Cehia, a anunat ca pregateste 8 proiecte de modernizare a sectiunilor de cale ferata pe Coridoarele I si II. Este de mentionat faptul ca sectiunile selectate de companie au fost modernizate, insa acum 20 de ani si necesita noi reparatii pentru a asigura o infrastructura moderna si performanta. Valoarea totala estimata a proiectelor este de 895,7 milioane de euro (23 miliarde de coroane cehesti). In curand se vor selecta proiectantii pentru sectiunile in cauza si se va elabora documentatia pentru autorizatiile de constructie. Finantarea proiectelor va avea diferite resurse, formate prin combinarea celor nationale, credite acordate de Banca Europeana de Investitii si, pentru doua proiecte, se vor utiliza fonduri CEF.

Prima sectiune care va fi modernizata leaga Velim de Poříčany (in Districtul Kolín, din Regiunea Boemia Centrala), lucrarile fiind estimate sa inceapa anul viitor. Pentru 2020, SŽDC intentioneaza sa lanseze lucrarile pentru modernizarea sectiunii Dětmarovice – Petrovice u Karviné -granita cu Polonia. "Pentru sectiunile Velim – Poříčany si Dětmarovice – Petrovice u Karviné – granita cu Polonia, au fost asigurate fonduri CEF", a precizat Jiří Svobo, directorul general al SŽDC. In cadrul acestui program sunt selectate alte sase sectiuni: Choceň – Uhersko, Ústí nad Orlicí – Brandýs nad Orlicí, Adamov – Blansko, Brno-Maloměřice – Adamov, Lipník nad Bečvou – Drahotuše si Polom – Suchdol nad Odrou. Sectiunea dintre Ústí nad Orlicí si Brandýs nad Orlicí inca nu a fost modernizata, proiectul necesitand lucrari de reconstructie a liniei, instalarea unui nou echipament pentru siguranta si semnalizare (care va fi instalat in statia Brandýs nad Orlicí) si se vor construi noi platforme mult mai accesibile si un pasaj pietonal subteran.

Programul de constructie si reconstriuctie a celor 8 sectiuni include poduri si treceri la nivel, dar si modernizarea statiilor si punctelor de oprire. Lucrarile de constructie a podurilor implica Viaductul Jezernice, inclusiv podul peste raul Olše, intre Dětmarovice si Petrovice u Karviné. In conformitate cu planul strategic al SŽDC, sistemul de tractiune va fi convertit pentru introducerea curentului alternativ, cu exceptia sectiunii dintre Brno si Blansko, aceasta beneficiind de noul sistem de alimentare cu energie. In prezent, 1800 de km din reteaua feroviara a Cehiei utilizeaza sistemul de tractiune 3kV, care va fi transformat in sistemul de alimentare cu energie electrica 25 kV.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Luxemburg va investi 4 miliarde de euro in infrastructura

CFL, compania nationala de transport feroviar din Luxemburg, a anuntat ca intentioneaza sa investeasca aproximativ 4 miliarde de euro, in urmatoarea decada, pentru imbunatatirea infrastructurii feroviare. "Aceste investitii vor fi facute cu scopul de a imbunatati capacitatea si rezistenta retelei de cale ferata", a precizat ministrul Infrastructurii si al Dezvoltarii Durabile, François Bausch. In perioada 2008-2017 pentru acelasi obiectiv au fost alocate fonduri in valoare de 2,1 miliarde de euro.

Ministrul Bausch a spus ca pe lista prioritatilor sale se afla extinderea Garii Centrale din capitala Luxemburg cu inca trei linii de cale ferata. Proiectul se ridica la un cost de 145 milioane de euro si se estimeaza ca va fi finalizat pana in 2021. Mai mult, lucrarile la linia de cale ferata dintre Luxembourg si Bettembourg sunt destul de avansate, iar proiectul va fi finalizat pana in 2024. Pentru acesta, costurile se ridica la 292 milioane de euro. Tot in progres sunt si lucrarile de extindere a rutei Luxembourg-Sandweiler-Contern, lucrari ce cuprind construirea unei a doua linii de cale ferata si a inca unui viaduct la Pulvermühle. Acest proiect va fi finalizat in 2019.

Toate aceste investitii in infrastructura feroviara vor sprijini compania de cai ferate pentru a putea face fata cresterii prognozate a numarului de pasageri. Potrivit CFL, numarul pasagerilor care au ales sa utilizeze transportul feroviar a crescut in prima jumatate a lui 2018 cu 7,6%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Mai mult, ministrul Bausch se astepta ca prin noile proiecte sa creasca punctutalitatea trenurilor. CFL spune ca 55% din intarzierile inregistrate sunt cauzate, in principal, de supra-aglomerarea infrastructurii feroviare si, de cealalta parte, in proportie de 37% efectului de domino, in transportul pe calea ferata, ce rezulta din supra-aglomerare.

De asemenea, pe perioada verii compania CFL va lansa mai multe lucrari de mentenanta si reparatii la infrastructura feroviara, pe teritoriul Marelui Ducat.

ClubFeroviar.ro

cristi5

#208
Ca vorbeam de Muntenegru, tara poate fi traversata pe CF, 157 km in 3h pe ruta Bijelo Polje - Bar

Linie simpla electrificata, 44 km tuneluri... Si cel mai inalt pod CF din Europa, 200m...




TibiV

Wow!!!

Când a fost construită linia?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)