[B] Pasajul Nicolae Grigorescu-Splai-Iuliu Hateganu

Started by Ionut, September 22, 2011, 07:38:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Goldmund

Normal ca primesti mereu un "like" pentru pasiunea si munca ta. Am si eu intrebare, mai mult retorica:
pasajele astea noi se fac cu o constructie dubla:pasaj si pod...Nu era mai normal daca construiau cateva "bretele" de acces spre si dinspre pasaj si economiseau podul?!(si ar fi arata mult mai modern!) Personal, nu am vazut nicaieri in Germania  aceasta dublare de constructii  ptr. un singur proiect.

danutzu_1069

Bretelele inseamna necesar de teren, exproprieri.
si constructia in sine su stiu daca iese mai ieftina.

dr4qul4

Exact acelasi lucru m-am intrebat si eu.
Totusi acolo aveau loc de bretele fara prea mari exproprieri si iesea un nod veritabil, fara conflicte de trafic.

Nu vad cum 2 poduri vor iesi mai ieftin deoarece oricum au bretele, doar ca sunt mai mici.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Goldmund

Quote from: danutzu_1069 on April 21, 2015, 12:37:23 PM
Bretelele inseamna necesar de teren, exproprieri.
si constructia in sine su stiu daca iese mai ieftina.

M-am uitat pa G.maps destul sa spun ca ar fi existat o problema acolo:
statia de benzina L.,(pentru accesul dinspre chei spre N. Grigorescu) pe care as fi mutat-o putin mai intr-o parte (si ar fi facut-o mai mare tinand cont ca e liliputana acolo, iar traficul in acea zona va creste  continuu.) Restul nu exista  o problema cu "expropierile". Daca privim pasajul "Podul Grant", construit cu muti ani in urma, acolo s-a considerat ca este posibil si intre blocuri, unde e masiv construit si avand caile ferate langa.
www.google.de/maps/@44.4556941,26.0629184,311m/data=!3m1!1e3
Impresia mea e alta: e o bataie de joc fata de banii publici si fata de cerintele unui trafic normal, pentru un trafic modern, fara semafoare, etc..
Oricum, bine ca fac pasajul care va fi o mare realizare a zonei si care uneste doua zone importante ale Bucurestiului si largesc niste strazi care probabil ar fi ramas asa inca 50 de ani.

dr4qul4

Lukoil-ul nu incurca prea mult, e loc destul, nu avem nevoie de nod de viteza.
Mai mare nu, oricum nu alimenteaza nimeni acolo. Poate daca era dupa pod, nu inainte. Asa nu va  avea trafic suplimentar.
Pana la urma bd principal e camil ressu, nu ocoleste nimeni pe splai.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

danutzu_1069

Bun, facem bretele pentru pasaj, cand ajung pe pasaj ce fac? trebuie banda de accelerare si pentru decelerare. Deci pasaj mai lat.
Sa nu uitam ca pe malul stang avem LEA, cu multi stalpi.
Totusi, pentru bretele trebuie curbe cu raze decente, asta inseamna spatiu.
Daca ne gandim ca avem structura care trebuie facuta "in albie" pilonii 2, cata risipa inseamna si culeele pentru cele doua poduri laterale? si 3 -4 grinzi aruncate peste culee?
Ce faci daca vii pe Splai de la Vitan si vrei stanga pe Grigorescu?
V1 - faci direct stanga pe pod, intrii pe breteaua de langa pod si care devine banda 1 la nivelul solului. Nu ai conflict de trafic cu cei ce vin de pe pod pe 2 benzi. La nivelul solului, pe NG avem 3 benzi.
V2 - faci dreapta pe o bretea pentru a urca pe pasaj (sau inainte de pasaj) unde ai ceva banda de accelerare, trebuie sa dai prioritate.

Cum e mai bine?

dr4qul4

#111
era mai bine sa se evite toate conflictele de trafic. fiind totusi bulevard urban, accesul se putea face si prin viraj la 90 de grade. nu avea nevoie de benzi de accelerare/decelerare.
veneai de la Vitan, treeai pe sub pod, dreapta pe strada existenta si urcai pe pod.


Cu rosu, podul mare, cu galben ce tb facut (bretele de cate 3 benzi), cu albastru bretele care se puteau face, 1+1 sau 2+1. cred ca iesea mai ieftin (sunt si reabilitari acolo).

Singurul dezavantaj era ca ocupa mai mult spatiu, dar fara exproprieri suplimentare.

In configuratia actuala, vitezomanii de pe Splai se vor trezi cu semafor sau mai rau, cu unul care apare din stanga
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

În formulă actuală cu pod la sol se repetă practic situația de la Pasajul Mihai Bravu - Văcărești.
O semaforizare bine gândită si merge...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069

@dr4qul4
Plecand de la ideea ta cu "intrare" la 90 grd pe artera principala, vitezomanii care vor circula pe pasaj se vor trezi cu aia care ies de pe bretele.
Nu sunt de acord cu propunerea ta.
Bretelele propuse trebuie facute "de la 0", cu tot cu fundatie.  Inclusiv alea care zici ca trebuie reabilitate.

dr4qul4

si in configuratia actuala tot vor fi benzi de accelerare/decelerare (exact cum avem si la M Bravu) pentru directia grigorescu-berceni.
Oricum astea nu vor avea mai mult de 30 m fiecare...

tot de la 0 se vor face si cele 2 poduri + bretelele aferente.
Actualele bretele vor avea 3 benzi in total, pentru a da posibilitatea incadrarii pt continuarea calatoriei la stanga/inainte/dreapta. o varianta de 2+1 ar fi costat la fel.

Poate am fi avut bretele mai lungi cu 200-300 metri (in total), dar am fi scutit 2 poduri si o intersectie semaforizata de 3X3 benzi in care se va circula cu viteza.

Semaforul, chiar si pe 3 benzi, are o capacitate de trafic mult mai mica decat un nod fara conflicte de trafic.

Nu ma intelegeti gresit, proiectul actual va face fara probleme fata traficului de acolo. Chiar nu cred ca se va sta vreodata mai mult de 1 semafor acolo (vorbim doar de cei care vireaza stanga).
Totusi, cu aceeasi bani (sau chiar mai putini) s-ar fi putut face ceva mai bun. Ar fi ocupat mai mult loc, dar oricum acolo terenul nu costa mare lucru. LEA nu tb relocata pt bretelele de la nivelul solului, si acum se trece pe sub ele.

Singurul lucru de care imi e frica sunt viitoarele accidente. Eu merg destul de des pe acolo si stiu cum se circula. Si nu se va schimba nimic deoarece acolo esti in camp deschis, fara blocuri/case/hale. Vii lansat si dai de un semafor sau de unul care se baga la dreapta pe rosu/intermitent.

Nu comparati cu podul de la Mihai Bravu, acolo aveam deja pod la nivelul solului, linie de tramvai, spatiu deloc si cladiri de jur-imprejur.
Aici avem camp!!!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

danutzu_1069

Pe malul drept nu e chiar camp. Sunt proprietati care trebuie expropiate.
Chiar daca vezi din satelit ca exista drumuri pe colo, s-ar putea sa nu fie publice!

Chiar are rost sa "tocam" un proiect care e deja in derulare?
Cu ce ne ajuta?

TibiV

Corect...
Ăsta e proiectul, cu ăsta ne mulţumim... Doar să fie gata odată!
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Duminica 26 aprilie...
Au aparut cofrajele la capetele grinzilor dinspre Pallady, si cam atat... Sper sa mearga bine pilotii de pe malul drept...













Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

#118
Poze de axi 10 mai, ora 12:30.
Scuze pentru imaginile mai intunecate, dar incepuse ploaia si era inorat.

Surpriza maxima: au balastat zona cu conductele RADET !
Un pas mic pentru o strada, un salt mare pentru omenire ! :)
Vedere spre pasaj:

Vedere spre Piata Titan



In schimb sensul pasaj -> Pta Titan nu are progrese vizibile

Pasajul:

Si niste grinzi nou-aparute, 8 la numar..

Malul drept:





Malul stang, detalii cu grinzile ridcate deja:





Si imagini de sub grinzile pasajului, unde a fost mai bine ca nu ploua...:)

Printre pilele de pe malul stang catre forajele de pe malul drept:

Si aici ar trebui sa vina grinzile la podul de pe la nivelul solului, partea din amonte
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rocklee

tibiv..pe cind un reportaj foto..la podul de la splaiul independentei -ciurel....multumim pentru noutatile din teren... :D