News:

.

Main Menu

Ticketing feroviar

Started by tom_sawyer, April 08, 2022, 06:25:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

40-0802-5

@frunzaverde am vrut azi sa revin cu un edit la comentariul precedent. :D
Pot spune ca e o surpriza placuta.

Apropo de schimbari: mai se stie ceva despre platforma aia unica de ticketing? Citisem o declaratie de-a lui Roseanu acum cateva saptamani, prin care ar urma / fi urmat sa dea "in productie" sistemul in aprilie.

tom_sawyer

#16
Interviu cu directorul ARF:


min. 43:50: "în săptămânile următoare vom avea eliminată obiligativitatea de a rezerva biletul [locul] pentru distanțele până în 40 km[...] omului care nu dorește să stea jos i se poate reduce biletul cu 5 lei"

shift2rail

Nastrusnica idee: cum te asiguri ca un pasager care nu doreste sa stea jos (sic) chiar nu se aseaza pe un loc liber? Politia scaunelor?

dan tm

@shift2rail
tu ai mers vreodata cu trenul? sau mergi des?

postezi peste tot diverse opinii ...

In prezent exista trenuri regio adica fostele personale la care primesti obligatoriu loc rezervat desi in urma lui vine unul la  care locul rezervat nu e obligatoriu.

De fapt locul la personal ar trebui sa poata fi rezervat doar optional. Vreau sa fiu sigur ca o sa am loc, cer bilet cu loc rezervat, daca nu vreu loc,  merg fara loc dar ma sez pe un loc liber insa exista riscul ca trenul sa fie aglomerat si fie nu mai gasesc loc liber sau toate locurile sa fie rezervate.

omul nu a stiuy sa se exprime.

shift2rail

^cu majoritatea operatorilor din vestul Europei si, evident, in Ro: nicaieri nu primesti un discount ptr ca te angajezi sa circuli in picioare.

Rezervarea locului e altceva, omul s-a referit explicit la o reducere ptr cei care prefera sa circule standing.

tom_sawyer

#20
Se referă că nu va mai plăti, pentru distanțe de până la 40 km, tariful de 5 lei de rezervare obligatorie a locului la trenurile IC,IR,RE (CFR Călători). Exprimarea a fost inexactă, eu l-am citat mot-a-mot.

Te lămurești citind aici:
https://www.cfrcalatori.ro/pretul-integral-al-legitimatiilor-de-calatorie/
"Pentru toate trenurile IC, IR şi RE se aplică tariful obligatoriu de rezervare a locului la clasa I şi la clasa a II-a, de 5 lei."

TibiV

Recomand cu caldura moderatorului sa deschida un nou topic: Ticketing pe tren ...
("La comun" ar fi mult mai comod decat pe fiecare operator in parte...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

#22
Lansare în probe site  de achiziții bilete feroviare integrate

Începând de astăzi, 12 mai, puteți accesa (în versiune de testare și corecție) site-ul de achiziție integrată a biletelor feroviare al ARF.

Acesta va pune la dispoziție informații de mers de tren integrate pentru toți operatorii iar, pentru cei care au implementat deja API-ul de interconectare, se pot emite bilete integrate.

Pentru ceilalalți, opțiunea devine activă după finalizarea procedurilor de implementare a API-ului proprii fiecărui operator.

Platforma de testare este disponibilă pe adresa: https://bilete-arf.infofer.ro/ro-RO/Itineraries

www.facebook.com/arfromania

frunzaverde

Deci practic UE plateste din nou pentru acelasi xSell reincalzit, facut acum aproape 20 de de ani de Informatica Feroviara cu bani de la CFR Calatori. Un sistem care e plin de probleme si de disfunctionalitati, si la care nu s-a adaugat nimic nou (facilitatile multi-operator existau de vreo 10 ani, dar nu erau pornite...).

UE ar trebui instantaneu sa trimita auditul pe capul ARF, e inacceptabil sa se plateasca un sistem prost (e lent, infrastructura de back-end e, din multiple surse, foarte invechita si cu o arhitectura slaba, dezvoltarea pe el e dificila), deja platit de ani de zile. Ar fi fost ok daca macar construiau functii noi - dar si la aspect este identic cu solutia CFR Calatori...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Quote from: frunzaverde on May 16, 2023, 01:00:01 AMnu s-a adaugat nimic nou
Pare a fi doar un alt frontend ( alt "site" ) pentru acelasi xSell obosit, site probabil facut cu foarte multi bani. S-au laudat cu fix nimic. Jenant, jenant, jenant.

cristi5

@frunzaverde dar functionau acele functii multi-operator? Ca de folosit in productie nu au fost folosite, sau?

frunzaverde

Serviciile de cautare rute si identificat tarife multi-operator functionau in productie (pe site-ul infofer.ro) de prin 2013-14. Functioneaza si azi.

Serviciile de vanzare si contabalizare multi-operator au fost activate un timp foarte scurt intre Regiotransul vechi si TFC, daca nu ma insel cei de la Regiotrans foloseau serverul TFC. Cand a falimentat vechiul Regiotrans au renuntat mult timp la vanzari online, si cand au revenit au folosit alt server.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on April 08, 2023, 02:46:47 PMInterviu cu directorul ARF:

min. 43:50: "în săptămânile următoare vom avea eliminată obiligativitatea de a rezerva biletul [locul] pentru distanțele până în 40 km[...] omului care nu dorește să stea jos i se poate reduce biletul cu 5 lei"

Rezervarea locului devine facultativă sub 40 km, bicicletele mai ieftin de transportat

Actul normativ aduce și noutăți. Astfel, se spune că în limita a 40 de kilometri nu este obligatorie cumpărarea rezervării, indiferent de categoria trenului. ,,Pentru distanța kilometrică 1 – 40 km achiziționarea tichetului de rezervare este opțională, indiferent de categoria și subcategoria trenului. Staționarea/ ocuparea unui loc nu este permisă la vagoanele de dormit și, după caz, cușetă fără achitarea suplimentului de pat".

Apoi, tariful de transport a bicicletei nedemontabile nu va mai fi fix, ci diferențiat pe distanțe. Dacă până acum era unic la nivelul de 25 lei de acum va începe de la șapte lei pentru călătoriile de până la 60 de kilometri și nu va depăși valoarea unică de până acum.

O altă noutate este introducerea tarifelor pentru transport metropolitan. De exemplu, o călătorie metropolitană în București-Ilfov va avea un preț de 6-7 lei, în funcție de distanță.

https://clubferoviar.ro/rezervarea-locului-devine-facultativa-sub-40-km-bicicletele-mai-ieftin-de-transportat/


Astăzi, 9 aprilie 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii privind aprobarea tarifelor care pot fi percepute de operatorii de servicii publice pentru serviciile de transport feroviar public de călători care fac obiectul obligației de serviciu public

Scurtă descriere

Proiectul de ordin a fost elaborat cu respectarea legislației primare şi ținând cont de următoarele aspecte:

    necesitatea stabilirii tarifelor care pot fi percepute de operatorii de servicii publice pentru serviciile de transport furnizate în cadrul obligației de serviciu public, inclusiv regulile privind reducerile care pot fi acordate pentru fidelizarea clienților;
    necesitatea aprobării tarifelor de deservire generală din transportul feroviar public de călători;
    modul de aplicare a reducerilor prevăzute în actele normative privind drepturile de călătorie a unor categorii socio-economice;
    stabilirea categoriilor de tren pentru care sunt valabile titlurile de călătorie;
    stabilirea stațiilor, gărilor, haltelor de pe teritoriul fiecărei zone metropolitane și punctelor de oprire;
    stabilirea mecanismelor de încasare a tarifelor;
    stabilirea de către operatorii de serviciu public de transport feroviar de călători, cu respectarea normelor privind ajutoarele de stat, a valorii tarifelor pentru alte servicii;
    necesitatea introducerii tarifelor de călătorie metropolitană care vizează achiziționarea unui titlu de călătorie, între punctele de îmbarcare și debarcare de pe teritoriul zonei metropolitane alese, cu trenurile oricărui operator de serviciu public de transport feroviar de călători, așa cum este definită în Legea nr. 246/2022;
    stabilirea tarifelor care au impact asupra bugetului de subvenții și care nu au fost clar reglementate până în prezent;
    introducerea tarifelor pentru autorizațiile de călătorie ce permit efectuarea mai multor călătorii gratuite în interes de serviciu și în interes personal pe căile ferate române;
    introducerea tarifului pentru permise de călătorie care vizează achiziționarea unui număr limitat de permise de călătorie ce permite efectuarea de călătorii gratuite în interes de serviciu și în interes personal pe căile ferate române;
    stabilirea tarifelor suplimentare pentru vagoane de dormit/cușetă, transport biciclete și schiuri, percepute de către operatorul de serviciu public suplimentar tarifelor de călătorie.

Tarifele de deservire prevăzute în proiectul de ordin sunt cele aflate în vigoare la data prezentării propunerii de proiect de act normativ.

https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5227-omti09042024dtf

tom_sawyer

Obiectiv ARF îndeplinit – Integrarea celor 6 OTF pe platforma electronică Ghișeu Unic – Vânzare Online

Începând de ieri, 24 aprilie 2024, soluţia software Ghiseul Unic – dezvoltată de ARF – funcționează cu toți cei 6 operatorii de transport feroviar de călători (0TF) care prestează servicii publice de transport feroviar, odată cu integrarea SC Regio Călători în această platformă electronică de emitere bilete, livrată de SC Informatică Feroviară SA, în cadrul proiectului SISTEM INTEGRAT, BAZĂ DE DATE UNICĂ ȘI FURNIZARE DE INFORMAȚII PRIVIND SISTEMUL DE TICKETING AL OPERATORILOR DE TRANSPORT FEROVIAR DE CĂLĂTORI, finanțat prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.

Scopul sistemului Ghișeu Unic – Vânzare Online îl reprezintă vânzarea de bilete la orice tren, indiferent de OTF care îl operează şi rezervarea locurilor la trenurile oricărui OTF.

Astfel, menționăm că, prin aceeași interfață (https://bilete.infofer.ro/ro-RO/Itineraries) călătorul poate cumpăra legitimațiile de călătorie pe rute complexe, compuse din trenuri ale mai multor operatori de transport feroviar și poate efectua plata integrală a călătoriei dintr-o singură tranzacție.

De asemenea, opțiunea achiziționării unui bilet rămâne, în continuare, pentru trenurile unui singur operator, prin platforma proprie a acestuia.

Precizăm că rezultatele principale ale proiectului mai sus-amintit au constat în:
• integrarea sistemelor de ticketing ale OTF din România;
• îmbunătățirea capacității ARF de a monitoriza contractele de servicii publice, în vederea asigurării unui control riguros al elementelor pe baza cărora se calculează sumele alocate de la bugetul de stat pentru subvenții în domeniul transportului feroviar de călători;
• dezvoltarea unui sistem dinamic și predictibil de achiziție, validare și control a titlurilor de călătorie, utilizate în transportul feroviar de călători.

Valoare totală a proiectului s-a ridicat la suma de 6.165.537,94 lei, finanțarea fiind distribuită după cum urmează:
– 85% contribuția Uniunii Europene – 4.132.226,68 lei lei;
– 15% contribuţia Guvernului României – 729.216,45 lei;
– cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA – 1.304.094,81 lei.

https://arf.gov.ro/web/obiectiv-arf-indeplinit-integrarea-celor-6-otf-pe-platforma-electronica-ghiseu-unic-vanzare-online/

tom_sawyer

#29
^
Un ordin al ministrului Transporturilor așteptat de ani buni de navetiști a fost în sfârșit publicat în Monitorul Oficial. Concret, prețul biletului CFR pentru navetiști scade semnificativ, în unele cazuri chiar la jumătate sau o treime. Astfel, vom putea merge cu trenul de la Buftea la București sau de la București Nord la București Băneasa cu 6 lei, indiferent de rangul trenului. Tariful de rezervare a locului a devenit opțional pe distanțe mai mici de 40 km.

Odată cu intrarea în vigoare a prezentului act normativ, adică peste două luni, prețul biletului CFR pentru navetiști pe relația Buftea-București se va înjumătăți, adică o călătorie va costa doar 6 lei.

La fel și în cazul navetei pe relația Periș-București sau Scroviștea-București – biletul va costa tot șase lei, față de 11,5 lei în prezent cu tren Regio Expres. În aceste condiții, cei care se grăbesc să ajungă la serviciu vor prefera să plătească dublu pe biletul de tren față de cel de autobuz, deoarece călătoria va fi mult mai scurtă.

"Orice tren care intră într-o arie metropolitană și are oprire într-o stație din interiorul acesteia va avea același tarif, indiferent de rangul trenului", a declarat pentru Club Feroviar secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu. În consecință, tariful va fi același indiferent dacă vom călători în interiorul acestor arii cu un tren Regio, regio Expres sau InterRegio.

La rândul lui, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară, Ștefan Roșeanu, ne-a explicat că biletul metropolitan pentru o călătorie va fi valabil pentru orice tren, indiferent de rang și indiferent de stația de destinație și de urcare de pe linia respectivă.

Pentru fiecare arie metropolitană au fost stabilite tarife în funcție de rutele parcurse. Le puteți consulta în tabelele de mai jos.

https://clubferoviar.ro/pretul-biletului-cfr-pentru-navetisti/









Powered by API/PUM imgur uploader