Aeroportul International Baia Mare [BAY]

Started by NGC, May 15, 2015, 08:34:20 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

elphax

inca o dovada ca infrastructura modernizata aduce investitii

thinker

Aproape intotdeaua infrastructura dezvoltata adduce investitii, iar Romania at trebui ca urmatorii 10 ani  sa tot dezvolte cu toate fortele infrastructura.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

Ionut

Guvernul apelează la Fondul de rezervă pentru a definitiva modernizarea Aeroportului Internațional Maramureș

Guvernul alocă 14,68 de milioane de lei din Fondul de rezervă bugetară pentru finanțarea lucrărilor la Aeroportul Internațional Maramureș, din Baia Mare. Investiția este supervizată de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației. În 2017, condițiile de certificare a aerodromurilor din România au fost modificate în concordanță cu legislația europeană, motiv pentru care a apărut nevoia realizării unor lucrări de modernizare a Aeroportului din Maramureș. Mai exact, cu acești bani, va fi refăcută platforma de călători și cea de deservire a aeronavelor, fondurile urmând să fie direcționate și către instalația de balizaj, uzina electrică, relocare senzori Romawos și relocare sisteme radionavigație. Fără aceste lucrări, aeroportul nu mai poate obține certificatul de operare emis de Autoritatea Aeronautică Civilă Română, în vederea reluării activității de zbor pe aeroport.

Profit.ro

Ionut

Tarom va opera cinci zile săptămânal de pe aeroporturile din Baia Mare şi Satu Mare către Bucureşti

Compania aeriană de stat Tarom, unul dintre cei mai mari operatori aerieni de pe plan local, îşi modifică începând cu data de 4 martie programul de zbor pentru Baia Mare şi Satu Mare, urmând să opereze cinci zile pe săptămână, de luni până vineri, de pe ambele aeroporturi, către Bucureşti şi retur. Zborurile de pe Aeroportul Internaţional Maramureş au fost reluate după aproximativ doi ani de lucrări, la începutul lunii septembrie 2018, Tarom operând, în aceste luni, cu o frecvenţă de două zboruri săptămânale pe ruta Baia Mare-Bucureşti şi retur.

''Aşa cum am anunţat, în urma discuţiilor pe care le-am avut cu reprezentanţii Tarom s-a decis ca, începând cu data de 4 martie 2019, compania naţională aeriană să opereze cinci zboruri pe săptămânl pe ruta Baia Mare-Bucureşti şi retur, de luni până vineri. Urmează să discutăm şi despre creşterea activităţii aeroportului, dar şi despre dorinţa pe care o avem cu toţii, aceea de a aduce înspre şi dinspre Baia Mare cţt mai multe zboruri internaţionale'', a declarat Gabriel Zetea, preşedintele Consiliului Judeţean Maramureş.

ZF

Ionut

Tarom suplimentează frecvența pe ruta București - Baia Mare

"În urma analizei de piață efectuate și totodată pentru a veni în sprijinul cererilor tot mai numeroase în privința suplimentării cu o nouă frecvență pe această rută, Tarom a decis introducerea celei de-a șasea frecvențe cu destinația Baia Mare începând cu data de 19 Aprilie 2019, când va avea loc primul zbor", precizează Tarom. Astfel, în intervalul 19 aprilie 2019 - 25 octombrie 2019, această cursă urmează a fi efectuată în zilele de vineri și va avea următorul program, afișat conform orei locale: București - Baia Mare (RO 617), decolare la orele 14:40 aterizare la orele 16:05 și Baia Mare - București (RO 618), decolare la orele 16:30 aterizare la orele 17:50, scrie Agerpres.

Profit.ro

staude6

#95
Poze de la inaugurarea celor trei zboruri charter spre Antalya

01.06 - Atlas Global (Prestige Tours)


07.06 - Tarom (Paralela 45)


17.06 - Blue Air (Christian Tour)


Foto: facebook.com

staude6

Terminal nou la Aeroport

Studiul de fezabilitate pentru un nou terminal la Aeroportul Internaţional Maramureş este finalizat. Documentaţia va fi supusă în această lună atenţiei consilierilor judeţeni spre aprobare, după care se vor putea demara procedurile de licitaţie. Construcţia se va întinde pe două nivele şi va avea o suprafaţă totală de circa 10.000 mp.

Noul terminal va oferi posibilitatea procesării a 450 de pasageri pe oră, ceea ce înseamnă două avioane mari, faţă de 50 de pasageri, pentru cât a fost proiectat vechiul terminal, în urmă cu zeci de ani: ,,Studiul de fezabilitate pentru un nou terminal este finalizat. În această lună îl înaintăm Consiliului Judeţean pentru aprobrea indicatorilor tehnico-economici în şedinţa de plen. Din punctul nostru de vedere, această documentaţie este bine întocmită, respectă toate cerinţele impuse în caietul de sarcini. Dacă aceşti indicatori vor fi aprobaţi, atunci pasul următor este scoaterea la licitaţie a lucrărilor. Noul terminal se va întinde pe circa 10.000 de mp, pe două nivele, cu fluxuri separate pentru cursele interne şi cele externe, cu multe spaţii comerciale, restaurante, baruri, deci practic va include toate facilităţile unui terminal modern. După ce lucrările se finalizează, acesta va permite procesarea a 450 de pasageri pe oră, ceea ce înseamnă capacitatea a două avioane mari. Această capacitate va fi îndeajuns pentru cel puţin următorii 10 ani. Am avut în vedere cu acest studiu de fezabilitate inclusiv componenta cargo, pentru transport de mărfuri, pe care ne vom baza într-o mare măsură", a explicat Dorin Buda, directorul aeroportului. [...]

Sursa

Morosanu

Wauuuu, terminal nou pentru 450 pasageri pe ora! La traficul actual de 450 pasageri pe luna (???) asta era singurul lucru care lipsea, un nou terminal...
Politica distruge tot ce atinge.

staude6

313 zboruri şi peste 12.500 de pasageri în şase luni

Aeroportul Internaţional Maramureş a avut în acest an, probabil, cele mai intense şase luni de zile din istoria sa. Astfel, pe primul semestru din 2019, pe aeroport s-au înregistrat peste 300 de zboruri, care au transportat circa 12.500 de pasageri. Însă aici intră în discuţie doar perioada din luna martie şi până în iunie. La început de an nu s-au efectuat zboruri.

O activitate cât mai bogată înseamnă şi bani încasaţi de la companiile aeriene, lucru imperios necesar pentru viitor. Asta cu atât mai mult cu cât, din 2023, Consiliul Judeţean Maramureş, sub tutela căruia funcţionează în prezent aeroportul, nu va mai subvenţiona defel activitatea aeroportuară.

Dorin Buda, directorul aeroportului, a explicat: ,,Pe primul semestru al anului am avut 313 mişcări de aeronave care au decolat şi aterizat pe aeroportul nostru, care au transportat 12.767 pasageri. Însă, când spun semestru, nu putem lua în considerare toate cele şase luni, deoarece numai din luna martie am avut curse zilnice cu TAROM-ul. Deci dacă exista activitate din prima zi a anului, probabil că cifrele erau mult mai mari. Însă este foarte important pentru noi să avem o activitate cât mai intensă deoarece numai aşa vom începe să avem venituri proprii mai consistente, pentru a ne justifica şi noi activitatea. De asemenea, să ne putem suporta noi o parte din cheltuielile curente, cu bani încasaţi de la companiile aeriene, inclusiv de la acele zboruri charter. Mai mult, conform legislaţiei europene actuale, din anul 2023, Consiliul Judeţean nu va mai avea posibilitatea să ne acorde niciun ban cu titlu de subvenţie, nici pentru funcţionare, dar nici pentru echipamente. Noi la momentul acela trebuie să ajungem, având în vedere şi componenta cargo, să facem profit ca să ne putem acoperi cheltuielile. O sumă substanţială din venituri va proveni însă din transportul cargo, de mărfuri, deoarece din transportul de pasageri taxele sunt relativ mici, mai ales la companiile low-cost, care au tarife cât mai mici pentru pasageri. Însă noi avem noroc cu investiţia de la UAC, dar şi cu alte solicitări de transport cargo, de la alţi agenţi economici".

Activitatea aeroportului din Tăuţii-Măgherăuş a fost stopată în totalitate la finalul anului 2015, când pista de aterizare – decolare a intrat în reabilitare. Zborurile au fost reluate abia în această primăvară, însă se înmulţesc pe lună ce trece.

Sursa

staude6

EXCLUSIV – Noul terminal de pasageri de la Aeroportul Maramureș va costa aproape 25 de milioane de euro

AEROPORT MARAMUREȘ. Extinderea și modernizarea terminalului de pasageri al Aeroportului Maramureș este preconizat să coste aproape 25 de milioane de euro (exact: 117.247.335 lei, sumă care include TVA și toate dotările tehnice aferente noului terminal și care este echivalentă cu 24,79 milioane de euro).

Argumentul edificării unui nou terminal, lipit în partea de est al celui existent, constă în faptul că actuala configurație a terminalui nu poate susține o creștere de trafic aerian pentru 450 de pasageri (numărul acestora au fost calculați la două zboruri internaționale și un zbor intern).

Lucrările (care presupun proiectare, construire și dotare cu echipamente noi) ar urma să fie finalizate în 2 ani, iar surse informate 2mnews susțin că administrația județeană tatonează finanțarea investiției din fonduri nerambursabile europene, din pușculița județului urmând să se plătească doar 2% (cofinanțarea), proiecte de acest tip încadrându-se în condițiile de finanțare UE.

Conform proiectului, construcția efectivă (a cărei suprafață construită desfășurată ar fi de aproape 11.000 de metri pătrați – terminalul existent are suprafața construită desfășurată de 7.100 de metri pătrați) ar costa 67,7 milioane de lei și cuprinde noul terminal, modernizarea terminalului existent și anexe (stație de pompe de incendiu, uzină electrică etc.).

Noul terminal va fi adaptat traficului de pasageri ai curselor charter şi business, dar şi pentru serviciul de cargo, birouri de reprezentare şi alte facilităţi. La finalul acestei luni, consilierii județeni își vor asuma indicatorii economici ai investiției.[...]

Sursa

staude6

"Blue Air a inaugurat în această seară zborurile dintre București și Baia Mare.

Zborul este operat cu singurul Boeing 737-700NG (YR-BMR) din flota companiei însă la bord se află doar aproximativ 54 de pasageri iar pe zborul de retur sunt 52."

Text si foto facebook (BoardingPass)

staude6


staude6

Un video cu noul termnial care va costa 309 mil lei, va fi finantat din fonduri europene si va fi finalizat in anul 2023

https://www.facebook.com/watch/?v=1015016999004000

pasadia

Ce e cu toate benzile alea de circulatie din fata terminalului? Zici ca e DN1 acolo, nu un amarat de DJ care oricum se infunda si nu poate fi continuat spre nici o alta destinatie. Iar spatiul ala cu banci si copaci in fata se potriveste unei sali polivalente, unde oamenii se asteapta unii pe altii inainte de a intra. Dar nu in fata unui aeroport, eu nu imi amintesc ca vreodata sa fi simtit nevoia sa petrec timp in fata lui. Din contra, un aeroport ar trebui sa isi doreasca ca oamenii sa petreaca mai mult timp in interior, prin duty-free-uri.

hvm

^
Cine stie? O fi copiat template-ul de la o polivalenta....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici