News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Aeroportul Alexeni

Started by RaduG, August 29, 2022, 01:54:58 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

RaduG

CJ Ialomita dorește revitalizarea aeroportului Alexeni și așteaptă eventualele companii interesate:





Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

#1
Am semnat astăzi contractul de concesiune a bunurilor de la Alexeni aflate în domeniul public al județului Ialomița, pentru proiectul de amenajare și operaționalizare a Aeroportului Alexeni, un obiectiv de investiții crucial pentru județul Ialomița.

Consorțiului declarat câștigător, prin  liderul său de asociere, Avant Airports SRL, se angajează să realizeze o investiție estimată la 400 de milioane de euro, cu o perioadă de implementare de 4 ani.

Aeroportul Alexeni va deveni primul aeroport privat din România [cel de la Remetea e primul], oferind o infrastructură de ultimă  tehnologie și servicii aeroportuare de înaltă calitate. Situat la doar 66 de kilometri de București, acesta se va poziționa strategic pentru a prelua o parte semnificativă a traficului de cargo și low-cost, care suprasolicită aeroportul Otopeni.

Mai mult decât un simplu punct de tranzit, Aeroportul Alexeni va fi o poartă de acces spre lume pentru regiunea Ialomița și pentru întreaga zonă înconjurătoare, stimulând creșterea economică și conectivitatea regiunii și va aduce beneficii semnificative atât comunității locale, cât și întregii țări.



sursa: facebook președinte CJ Ialomița


După foarte mulți ani în care fostul aerodrom militar Alexeni a fost dezafectat, după foarte mulți ani în care s-au făcut demersuri de trecere în domeniul public al județului Ialomița, după multe încercări de concesionare prin licitație pentru ca acest aerodrom să fie preluat de investitori și transformat într-un aeroport, într-un centru de servicii în domeniul aeroportuar sau într-un centru de formare profesională, după câteva scrisori de intenție sau doar discuții, astăzi, 18 martie 2024, Consiliul Județean Ialomița a semnat contractul de concesiune pentru Aeroportul Alexeni.

În urma procedurii de licitație pentru atribuirea contractului de concesiune, având ca obiect concesionarea bunurilor proprietate publică pentru realizarea obiectivului de investiții ,,Proiect de construire și funcționalizare a Aeroportului Alexeni, județul Ialomița" a fost declarată câștigătoare oferta depusă de Asocierea formată din Avant Airports SRL din Târgu Mureș și Societatea Automagistral-Pivden SRL (Ucraina).

,,Într-adevăr, este un moment istoric. Punerea în funcțiune a unui aeroport în județul Ialomița este ceva ce s-a dorit de foarte mult timp. Au fost multe încercări. Din fericire, în momentul de față, avem un câștigător al acestei proceduri de licitație. Suntem absolut convinși că printr-un efort conjugat, atât al investitorilor privați, dar și al autorității publice locale, și aici vorbesc de Consiliul Județean Ialomița, vom reuși să avem această infrastructură pregătită, infrastructură care să susțină atât dezvoltarea județului Ialomița, cât și tot ce ține de partea de flux, de transport, asociată Bucureștiului. Nu este doar o procedură de licitație care s-a desfășurat la Consiliul Județean și care s-a terminat cu o redevență consistentă, de aproape 2 milioane de lei pe an, ce va intra în portofoliul județului. Consiliul Județean are în pregătire un proiect la fel de important, legat de accesibilizarea zonei, printr-un proiect adiacent de infrastructură la Alexeni, proiect care va face ca accesul la aeroport să fie mai facil. (...) Astfel de lucruri vor continua și cu alte investiții care pot veni din zona publică, în așa fel încât angajamentele pe care și le-au luat cei de la Avant Airports să fie îndeplinite", a declarat și Alexandru Potor, administratorul public al județului Ialomița.

Așadar, concesionarea aeroportului din Alexeni va genera venituri anuale substanțiale prin redevențe, care pot fi realocate spre investiții în infrastructura publică, în educație, în sănătate, oferind, totodată, și alte oportunități, de la crearea de locuri de muncă, creșterea economiei locale, promovarea patrimoniului cultural și turistic și, nu în ultimul rând, o deschidere importantă către oportunități de business, către facilități moderne, către servicii diversificate. Trebuie spus că pe lângă cele două terminale, tip cargo și de pasageri, investitorii au în plan construcția unui hotel, a unei stații de tren, în colaborare cu CFR, dezvoltarea unor zone de agrement, centre de conferințe un parc fotovoltaic de cel puțin 40 MW  – investiție de aproximativ 30 milioane de euro și un sistem de reciclare și management al deșeurilor.

Aerodromul Alexeni a fost construit în anul 1954 pe un teren cu suprafaţa de 197,8 ha având destinaţia de bază de aviaţie pentru protecţia spaţiului aerian în zona oraşului Bucureşti şi împrejurimile sale. S-a remarcat prin cea mai lată pistă betonată din ţară – 80 m, tot aici fiind înfiinţat primul şi singurul – timp de 30 de ani – regiment de elicoptere din România.

Baza militară de aviaţie a fost abandonată în martie-aprilie 2001. Câţiva ani înainte de a fi abandonată, baza a fost folosită parţial, numai pentru aeronave mici care necesitau doar aproximativ 800 m de pistă pentru aterizare-decolare.

În anul 2002, aerodromul militar Alexeni a fost dezafectat, acesta fiind transferat din administrarea Ministerului Apărării Naţionale în administrarea Ministerului Justiţiei, pentru Direcţia Generală a Penitenciarului, apoi, în 2011, la Ministerul Dezvoltării Regionale.

obiectiv.net


Consorțiului declarat câștigător are ca lider de asociere firma Avant Airports din Târgu Mureș, deținută de Mircea Tudor (33%), Vizant Partners a lui Valentin Vizant (33%), Avant Petroleum (24%) și Carmen Bahrim (10%)., conform termene.ro. Mircea Tudor deține și compania MB Telecom, care, cum a anunțat Profit.ro, a livrat recent primele scanere pentru Vamă.

Valentin Vizant a fost director al Administrației de Stat a Aviației Civile din Republica Moldova.

Din asociere face parte și compania Avtomagistral Pivden din Ucraina, ofertantă în diferite proiecte de infrastructură din România și implicată în reconstrucția pistei aeroportului Satu Mare.

profit.ro

tom_sawyer

#2


https://cjialomita.ro/wp-content/uploads/2022/11/pr-hot-concesionare-prin-licitatie-obiectiv-Pr-amenajare-aeroport-Alexeni.pdf

2014: https://www.mdlpa.ro/userfiles/studiu_oportunitate_Alexeni.pdf

cjialomita.ro/informatii-utile/anunturi/
16.01.2024
Anunț licitație privind concesionarea prin licitație a unor bunuri aparținând domeniul public al județului Ialomița aflate în intravilanul și extravilanul comunei Alexeni, pentru realizarea obiectivului de investiții ,,Proiect de amenajare și funcționalizare a aeroportului Alexeni, județul Ialomița"

Anunț

Documentație atribuire
Studiu de oportunitate
Draft contract
Formulare

GIV

ar putea reprezenta cea mai buna idee de campanie electorala de pana acum nu? e vorba de acelasi proiect care se vorbea lunile trecute ca e tot adus in actualitate in perioada campaniei electorale?

dumbravaandrei

Dincolo de campanie, e cea mai gandita decizie de a dezvolta strategic zona cargo pentru Bucuresti. Si chiar cu sanse bune de a deveni un proiect de succes. Era pacat ca o pista deja existenta, cu infrastructura conexa, sa stea abandonata... Chiar bine gandit proiectul, mai ales ca vor sa refaca pista la 3500.

Foarte interesanta prezenta celor de la Automagistral-Pivden. De multa vreme tot vad ca incearca sa prinda proiecte mari pe la noi.

AndreiB

De ce avem nevoie de zona noua de cargo cand avem capacitate de piste (orice altceva se poate construi ieftin) excedenta pe OTP.

OTP e si banal de usor de legat de A0, cu legatura rutiera rapida in toata regiunea.

dumbravaandrei

Pentru că la OTP nu poți dezvolta restul infrastructurii de cargo (tren, camion, unități de stocare mărfuri cu regim special etc). Asta pentru că s-a dezvoltat urban mult prea mult în jurul aeroportului.

voicul

Desi pozitia mi se pare aiurea pentru low-cost-uri (desi si in Londra sunt departe, da acolo sunt autostrazi), fata de aeroportul din S de B, care se face de 10 - 15 - 20 de ani ... deci da, felicitari!

dr4qul4

la nord de piste, langa actuala zona cargo, ai un dreptunghi de 2x3 km prin mijlocul careia trece calea ferata, delimitat la nord de A0! Acolo poti extinde oricat ai nevoie.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

pasadia

De principiu sunt reticent cand vad asemenea stiri. Dar vazand entuziasmul vostru, mi-am zis sa ma uit si eu la acest proiect, sa caut unde e localitatea Alexeni, sa citesc documentele (mersi @tom_sawyer). Dar e tarziu acum, asa ca doar frunzaream si am dat peste asta



De unde deduc ca avem si cale ferata intre Urziceni si Buzau. Nu stiam de ea.
Da, stiu, e un element minor. Dar cand gasesc asa ceva in primul minut de lectura, ce incredere sa am in restul documentului? Sau, de fapt, in restul proiectului?
ps - in acelasi document sunt si cateva poze cu starea pistei. Daca poate fi numita pista, caci nu cred ca poate fi salvat mult din ea.

AndreiB

#10
Ai loc la Nord si est de Otp sa faci 3x Alexeni. Totul camp.

Opereaza pe LHR mai mult trafic aerian decat o sa vada vreodata Romania, inclusiv cargo. Si ala e practic intramuros cu acelasi numar de piste ca OTP.

Hai sa lasam risipa unde nu e nevoie si sa ne concentram pe infrastructura acolo unde exista nevoie - i.e. extinderea OTP.

dumbravaandrei

1) Nu inteleg ce risipa, ca e investitie 100% privata, statul nu baga 1 leu in aeroportul asta...
2) Atat la nord, cat si la est de OTP ai cartiere de case. O parte facute deja, o parte in constructie, o parte cu AC-urile date si or sa rasara in urmatorii ani. Nu stiu cand ai fost ultima data prin Dimieni sau Tunari, dar iti recomand o vizita in zona. La OTP nu mai ai ce sa extenzi altceva inafara de noul terminal.

horatiu.cosma

Haha, am râs bine. Investiție 100% privată, statul nu bagă un leu, zâne, unicorni, trăit fericit până la adânci bătrâneți. Nu există așa ceva în lumea reală. DACĂ chiar se va concretiza ceva și vor veni privații ăia cu bani serioși să facă aeroport, vor vrea obligatoriu garanții de la stat că își scot banii. Că dacă la OTP se face T2, inclusiv zonă de cargo, conexiune rutieră, feroviară, M6 etc, pe aici va bate vântul.

dumbravaandrei

cu siguranță avem înțelegeri divergente despre cum funcționează mutualitățile... 

AndreiB

Mai uita-te pe Google Maps. De la Est de perimetrul estic al Aeroportului pana la A0 nu e nimic. Tunari e la sud. Tot aerodromul Alexeni incape in spatiul dintre CF, OTP si Dimieni.