Drumul Expres DEx Drobeta Tr. Severin - Calafat

Started by tom_sawyer, December 30, 2023, 11:11:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Bulgarii tocmai au lansat un SF pentru DEx Montana-Sofia, care întregeștie traseul Via Carpatia pe teritoriul lor:

Quote from: tom_sawyer on December 30, 2023, 07:22:59 PMAPI a anunțat o comandă publică pentru dezvoltarea unui proiect conceptual pentru autostrada Montana-Sofia cu tunel sub Petrokhan
28.12.2023

Până pe 15 februarie 2024 se acceptă oferte în achiziția publică anunțată pentru dezvoltarea unui proiect de concept extins, studii inginerești și geologice complete și un plan structural detaliat pentru drumul expres Montana-Sofia cu tunel sub Petrokhan. Lungimea aproximativă a tronsonului este de 82 km, iar viteza de proiectare este de 120 km/h. Valoarea indicativă a contractului public de proiectare este de 6.666.666,67 BGN fără TVA.

Antreprenorul selectat va trebui să pregătească proiectul conceptual extins al unui traseu care va lega centura de centură a orașului Montana și șoseaua de centură a Sofia.

Perioada de onorare a comenzii este de 365 de zile calendaristice.

De-a lungul anilor, proiectul a fost luat în considerare, dar decizia finală de proiectare nu a fost aprobată. La sfarsitul anilor '80 ai secolului XX au fost efectuate studii care au avut ca scop investigarea oportunitatii economice a unui proiect de imbunatatire a traseului drumului II-81 Sofia - Montana. În 2020, a fost întocmit un studiu de preinvestiție pentru ruta Montana-Sofia cu tunel sub pasul Petrohan. Au fost pregătite trei soluții alternative pentru îmbunătățirea traseului drumului II-81 prin construirea unui tunel. Datorită prezenței ariilor și localităților protejate și impactului acestora de pe traseele alternative, procedurile EIM au fost încheiate pentru a căuta o soluție de proiectare mai bună.

https://api.bg/bg/novini/api-obyavi-obshchestvena-poruchka-za-izrabotvaneto-na-ideen-proekt-za-skorosten-put-montana-sofiya-s-tunel-pod-petrokhan.html





Drobeta-Calafat a rămas unul dintre puținele drumuri prevăzute în Master Plan care nu are nici măcar un studiu de fezabilitate pornit. Este proiect Core, parte din Via Carpatia.

Sunt de părere că pe actualul exercițiu financiar ar trebui să se scoată la licitație SF-ul în urma căruia să se decidă traseul și tipul drumului: A/DEx/DN trans-regio.





danpandrea


oneLess


dumbravaandrei

#3
Pe de alta parte, stau si "cuget" daca niste centuri punctuale si upgrade la 2+1 pe DN56 si DN56A n-ar fi suficiente pentru mult timp de aici incolo.
Centuri ma gandesc ca trebuie niste segmente de drum nou, paralele cu DN-ul, la maxim 1km mai la stanga/dreapta fata de localitatile pe care le tranziteaza. In sepacial pe DN56.

tom_sawyer

#4
Pentru asta e nevoie ca CESTRIN să publice datele ultimului recensământ. De la cel din 2015, traficul pe pod la Calafat aproape s-a dublat: MZA 1900 (2015) vs. 3700 (2023), din care 2/3 vehicule > 3,5 t.

Trebuie să luăm în calcul și deriva autocratică a Serbiei și probabila noastră intrare în Schengen terestru.

LE: au publicat, dar nedefalcat pe segmente ale drumului (a se remarca (dis)proporția TIR-urilor între cele 2 drumuri => nevoia de drum cu sensuri separate, pentru siguranță rutieră):



Calafat-Drobeta


Calafat-Craiova


Recensământ 2015




@danpandrea : ar fi fost valabil dacă Grindeanu nu anula licitația pentru SF inițială și rămânea deschisă opțiunea de a duce A6 mai spre Calafat; deocamdată avem contract semnat pentru SF Filiași-Drobeta.

hvm

Eu cred ca ar trebui A. Odata finalizata legatura Lugoj - Calafat si Sofia - Vidin, tot traficul de marfuri care acum trece prin Ruse sau serbia o sa se mute pe la Vidin. Parerea mea...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

tom_sawyer

Vidin-Montana se face la standard de autostradă. Așa zice un bulgar informat pe forum skyscrapercity.

gruia88

Dar nu ar fi mai fezabil sa faca drum expres Craiova-Calafat sa se intersecteze cu A6 acolo si sa poata directiona traficul in ambele directii?
Teoretic lungimea Expresului DTS-Calfat sau Craiova-Calafat este de aproximativ 80 KM .

Momentan Craiova este legata de calafat prin E79 modernizat bun dar care trece prin cateva localitati si prin proaspatul DJ552 finalizat.



danpandrea

@tom_sawyer și toată lumea: sunt un bou. Acum am văzut că e vorba de Calafat, nu de Craiova.

Carry on :D

JohnDoe

Nu merge cu solutie de gen 2+1, relieful nu permite pe sectiuni gen Hinova - Simian.

sa nu uitam ca pe traseul Severin calafat traficul est in principal format din camioane de transport cu greutate mare, probabil in viitor, celel articulate de 40 de tone o sa fie norma in Europa.
In plus, transferul de pe DN pe A6 iar o sa iasa o strutzo-camila in stilul dambovitean.

Corect ar fi Lugoj-Calafat sa fie A6 si Severin - Craiova sa fie DEx, dar csf ncsf
A6 - Craiova Lugoj si extinderea catre Calafat

tom_sawyer

#10
În loc să pregătească SF pentru acest drum, Pistol îl propune pe celălalt, spre Craiova.
Avem cifrele de trafic mai sus, cred că e evident care trebuie făcut cu prioritate: cel cu de 4x mai multe TIR-uri.