News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Accidente și incidente (de muncă) pe șantiere

Started by carutasul, September 21, 2023, 06:28:03 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AdrianRO

#30

Un video scurt in care se pot observa efectele, dar si utilajul


Lyvyoo


shift2rail

^comunicatele Transgaz si CNAIR se bat cap in cap. Asteptam comunicatul UMB.

Ionut

Nu se bat cap în cap. Citiți mai atent ce zice Transgaz. Ei zic de proiectul de relocare care nu avea CTE de avizare. Și până când țeava nu era mutată UMB nu avea ce să caute lângă ea.

CNAIR vorbește, evident, despre altceva. Nu are nicio treabă Consitrans.

Stef

Cred că e cazul să o lăsăm mai ușor cu heirupismul și începerea lucrărilor fără OIL, fără avize, fără-fără-fără indiferent cât de dornici de autostrăzi suntem și indiferent de numele constructorului.

Sper să nu afecteze mai mult de câteva luni buna desfășurare a șantierelor, însă în același timp trebuie să ne asigurăm că sacrificiul uman e cât mai mic, spre deloc.

NoWords

#36
Vazusem ceva lumina pe cer aseara..si nu stiam de unde. Aparent de acolo era..Sincere condoleante pentru muncitorii ucisi de explozie, insa din ce vad acum se paseaza vina de la unul altul, tipic romanesc...

minisoferul

@Fara cuvinte, sincer imi vine sa mor cand vad asta cu tipic romanesc..... Poti sa spui si cine a aruncat vina la cine (dar sa fie pe documentele postate de colegi aici, nu pe presupuneri). Nu mai bine asteptam sa vedem ce spune procurorul desemnat sa se ocupe de caz ? 

GIV

cred ca mai degraba cnair a vrut sa arate ca nu are nicio vina in treaba asta. nu ca ar arunca vina intr-o parte sau alta

Earthchild

Dacă nu exista avizul Transgaz, e clar cine este vinovatul.

reed

#40


o.munteanu

#42
Nu sunt expert, doar imi dau cu parerea.

Din ce se vede din filmarea din drona, conducta pare relativ paralela cu autostrada in punctul ala. Posibil ca cei de la UMB sa se fi gandit ca "e ok sa lucram, ca nu suntem deasupra conductei". In plus, s-ar putea sa fi fost si o eroare de cativa metri in proiect fata de locatia reala a conductei, adica distanta fata de autostrada sa fost mai mica in realitate decat in proiect, si conducta sa apara la adancime mai mare decat este de fapt. Nu spun ca e ok sa se lucreze fara autorizatie, etc, doar incerc sa imi explic ce s-a intamplat.

Referitor la adancime, conducta pare sa fie mult mai aproape de suprafata decat te-ai astepta pentru o magistrala. Daca te uiti la adancimea pamantului afanat de la suprafata, cred ca si un plug agricol de adancime (sunt care sapa pana la 35cm) ar avea sanse sa ajunga periculos de aproape de conducta. Inca o data, nu sunt expert, dar conducta aia pare ingropata dubios de aproape de suprafata.

ijwtsh

Intrebare de nestiutor si la mine: am citit pe undeva ca grosimea conductei ar trebui sa fie un metru. Mie in filmare nu-mi pare ca e un metru. Nu zic, si filmarea e de departe, dar totusi. Este vreun profesionist prin zona care poate sa ne explice macar la o prima vedere ce si cum?

pasadia

Conducta este DN800. Adică diametru nominal (exterior) de 800mm. Nu exista conducta cu grosimea (peretelui) de 1metru.

După cum explică directorul Transgaz, conform normativelor, exista 1m pământ deasupra partiii superioare a conductei (deci partea inferioara a ei era la 1,8m adâncime). Stratul pe care îl vezi in drona poate fi deja alterat (decapat) de constructor.

Eu sunt curios însă de ce nu exista nici un marcaj al conductei. Căci ea era identificată, altfel nu puteai face proiectul de replicare a cărui aprobare o așteptai de la Transgaz.

Iar când ai identificat conducta puteai pune niste semne. Măcar o banda galbenă de PE pe care sa scrie "atenție gaz!"