Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura

Started by Ionut, April 18, 2015, 09:00:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Granata06

Dragnea: Pensiile speciale ne costă 6 miliarde de lei acum şi 10 în 2018. În 3 ani ne puneau serioase probleme.

Sursa: http://www.economica.net/dragnea-pensiile-speciale-ne-costa-6-miliarde-de-lei-acum-si-10-in-2018-in-3-ani-ne-puneau-serioase-probleme_141801.html


6 miliarde de lei : 4.566 = 1.314 miliarde de euro   
La un pret de 10 milioane de euro / 1 km de autostrada rezulta ca, cu 1.314 miliarde euro construiesti 131.4 km de autostrada. PE AN!!!

Pe bune ca suntem condusi de cei mai tampiti oameni de pe lumea aceasta. Insa, majoritatea decide.

Bogdan_Cluj

#601
Spuneam pe pagina anterioara ca incerc sa centralizez datele din PNDL 2 si pentru transporturi... mai dureaza, deocamdata am reusit sa centralizez datele doar pe o regiune dintre cele 7:

Detalii si explicatii aici (de asemenea si cateva grafice in plus) aici: Alocari PNDL 2: Regiunea de Nord-Vest pentru judetele: Cluj, Bihor, Maramures, Salaj, Satu Mare, Bistrita Nasaud




GDPR

România a avut cea mai mare scădere anuală a lucrărilor de construcții din UE și în luna iunie

Luna iunie 2017 a fost a treia lună consecutivă în care România a înregistrat cel mai mare declin anualizat al lucrărilor de construcții din Uniunea Europeană, minus 6,3%, arată datele publicate, vineri, de Oficiul European de Statistică (Eurostat).

Agerpres.ro

GDPR

Executie Ian-Iul 2017:

- Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile (inclusiv subventiile pentru agricultura): 7,896.1 mil lei;
- Cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila: 154.2 mil lei;
- Cheltuieli de capital (active nefinanciare):  4,992.2 mil lei.
- Total: 13,042.5 mil lei.

Conform Notei privind execuţia bugetului general consolidat - iulie 2017, cheltuielile pentru investiții, care includ cheltuielile de capital, precum şi pe cele aferente programelor de dezvoltare finanţate din surse interne şi externe, au fost de 8.4 miliarde lei, asa ca facem urmatoarea corectie, scazand si activele financiare:

- Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile: 3,096.6 mil lei;
- Cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila: 154.2 mil lei;
- Cheltuieli de capital (active nefinanciare): 4,992.2 mil lei.
- Total: 8,243 mil lei.

Executie Ian-Iul 2016:

- Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile: 6,316.9 mil lei;
- Cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila: 158.7 mil lei;
- Cheltuieli de capital (active nefinanciare): 6,120.4 mil lei.
- Total: 12,596 mil lei.

Diferente cheltuieli de capital (2017 / 2016):

Buget de stat: 883.6 / 773.7 mil lei;
Unitati adm. teritoriale: 3,093.4 / 4,440.8 mil. lei;
Institutii publice finantate integral sau partial din venituri proprii: 420.6 / 497.4 mil lei;
CNAIR: 613.1 / 447.4 mil lei.

Ionita +1, Sevil -1  :lol:

La fonduri europene, ce sa mai zic, ca nu e nimic de spus. Dar stai ca ne zice madam Plumb, evident la o televiziune pretina: https://www.antena3.ro/economic/biz-news/guvernul-psd-alde-a-atras-2-9-miliarde-de-euro-bani-europeni-in-acest-an-plumb-am-depasit-jumatate-429950.html

In concluzie, scadere abrupta la investitii (-34.5%), in schimb cresteri masive cu cheltuielile de personal (+20,3%), cu asistenta socială (+10,7%) si chiar cu bunurile şi serviciile (+3,5%). Un trai ceva mai bun pe moment, dar cu pretul sacrificarii dezvoltarii viitoare. Asta inseamna sa-ti tai craca de sub picioare.

Harry

Taco Bell intra in sfarsit in Romania, in paralel ne asteptam si al revenirea Burger King si exista ceva zvonuri legate de Dunkin Donuts

TibiV

WOW !!!!

Cifrele postate de Adrian Rosca in postarea anterioara se vor imbunatati simtitor... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

andrei@buc

presupun ca observa toata lumea natura prociclica a politicilor guvernamentale: maximizarea deficitului bugetar, cresterea (as inclina sa spun nesustenabila) a veniturilor bugetarilor (care de obicei atrage si cresterea veniturilor nebugetarilor), cresterea economica procentuala mare.

pentru cei ce au prins 2007-2009, va aminteste situatia asta de ceva? cine crede ca in urmatorii 2 ani va incepe o criza financiara, raspandita apoi in restul economiei, care sa fie cu adevarat istorica?

Bogdan_Cluj

Pe pagina aceasta mai sus prezentam o sinteza pentru Regiunea de dezvoltare Nord - Vest. Am sintetizat datele si pentru Regiunea Centru:
Aveti detalii (si mai multe grafice) aici: pentru Judetele: Alba, Mures, Sibiu, Brasov, Covasna, Harghita

Overview (transporturile sunt din nou pe locul I):

marisRO

'În perioada 2007-2016, 90% absorbţie înseamnă că se vor pierde cu siguranţă cam 1,7 miliarde euro, cei mai mulţi de la infrastructură. România a fost ţara care a pierdut cei mai mulţi bani din transporturi în 2007-2013. În rest s-au făcut 300 kilometri de autostradă, 2.400 kilometri de drumuri judeţene reabilitaţi, 51.000 de locuri de muncă create, din care 14.000 în întreprinderi mici şi mijlocii, 2.000 în proiecte cercetare dezvoltare, 2.700 de IMM-uri au primit sprijin direct, iar în infrastructura socială şi educaţională, 2.500 de şcoli şi inspectorate şcolare conectate la Internet, 100 de ambulatorii şi spitale au fost reabilitate şi 230 de centre sociale au fost realizate', a spus Corina Creţu.

'În perioada 2007-2013 s-au renovat foarte multe drumuri naţionale, dar când e vorba de autostrăzi sunt probleme mari. Cred că cele mai mari probleme sunt legate de calitatea companiilor pe care le au în subordine. De exemplu, pe condiţia ex-ante pe transporturi, noi nu am primit care sunt criteriile de performanţă pentru Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Aici este tristeţea mea, pentru că nu avem proiecte noi pentru rutier. Proiectul Sibiu-Piteşti, care este cel mai avansat, este de fapt în faza de studiu de fezabilitate. Pentru niciun proiect nu se lucrează în teren. Cred că este foarte trist, pentru că România este o ţară care are nevoie ca de aer de infrastructura rutieră', a subliniat comisarul european.

Corina Creţu a subliniat că vineri va avea discuţii cu ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, iar acestea se vor axa în primul rând pe evitarea dezangajării de fonduri.

'În domeniul meu, am făcut foarte multe lucruri pentru a ajuta absorbţia. Am preluat toate proiectele retrospective, am preluat toate creditele BEI şi BERD. De exemplu, Autostrada Soarelui a fost făcută o parte din fonduri europene, o parte din fonduri naţionale, şi o parte din credite, la fel Timişoara-Arad. Practic am preluat toate creditele pe care România le avea. Erau proiecte pe care se circula, care erau în funcţiune, dar pentru care România plătea', a afirmat Creţu.

Potrivit acesteia, pentru acest an, în programul de infrastructură mare s-au depus proiecte doar pe apă şi canalizare, şi niciun proiect pe domeniile rutier şi feroviar.

'Cele mai multe proiecte sunt pe IMM-uri, apă, canalizare. În programul de infrastructură mare, nu s-au depus decât proiecte pe apă şi canalizare. N-avem proiecte rutiere, feroviare, decât cele care au fost fazate, legate de metroul Străuleşti, metroul de la Otopeni, Autostrada Lugoj - Deva, mai avem în Ardeal. Sibiu-Piteşti este proiectul pe care îl aşteptăm cel mai mult, apoi în Moldova, până la Bacău. Aşteptăm toate aceste proiecte, dar până acum din partea Guvernului României nu am primit niciun proiect pe infrastructură. Avem nevoie de proiecte mature. Problema este în primul rând calitatea proiectelor.
Foarte multe proiecte sunt respinse din ţară. Noi aşteptăm să primim pentru aprobare propuneri de proiecte mari de infrastructură, pentru că proiecte mai mici primim, de drumuri naţionale. Eu cred că este nevoie de o abordare diferită şi mai modernă în pregătirea proiectelor', a explicat comisarul european.

În opinia acesteia, România are o şansă istorică, având cea mai mare creştere din UE, iar aceasta trebuie consolidată, şi fondurile europene au un rol important.

'Cred că România are acum o şansă istorică, să maximizeze condiţiile foarte bune care sunt acum. Este ţara cu cea mai mare creştere economică din UE, fapt confirmat şi de Eurostat. Aceasta trebuie consolidată şi fondurile europene au un rol important. Prin reforme structurale, prin îmbunătăţirea mediului de afaceri, a mediului investiţional, printr-un parteneriat mai bun, printr-o cooperare mai mare între ministere, cred că şi această stabilitate politică contează, există această şansă pe care o avem şi s-ar putea să fie ultima, pentru că pentru 2020 ştim că bugetul va fi cu cel puţin 10-15% mai mic, din cauza Brexitului', a precizat Corina Creţu.

Sursa: http://www.economica.net/cretu-romania-este-tara-care-a-pierdut-cei-mai-multi-bani-europeni-din-transporturi-in-2007-2013_143177.html

adrian-FSB

Salut tuturor.

Bye-bye autostrazi si drumuri nationale in 2017: Misa, Finante: "Rectificare bugetară: vom rămîne la deficitul de 2,95% din PIB. Ministerul Transporturilor nu are o execuţie bună la investiţii, o să-i luăm din bani". Mai multe detalii in articolul de mai jos


http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-21992749-misa-finante-stabilit-debite-suplimentare-pentru-singura-banca-valoare-650-mil-lei-acolo-este-vorba-frauda.htm

yetiman

Eu nu inteleg de ce va mirati.  :D

Nu este absolut nimic nou. Asa se intampla in fiecare an. MT nu este in stare sa cheltuie bugetul alocat (sau nu vrea, dara asta e alta discutie) si la rectificare se taie banii.
Si bye-bye nu e din cauza rectificarii. Imi pare rau  ca trebuie sa o spun, dar bye-bye e din cauza incompetentei MT si a subordonatilor din CNAIR si CFR.
Si bye-bye nu e de acum. Se stie de mult ca nu vor fi deschideri de autostrazi si/sau CF prea multe in 2017 (cu toate promisiunile "sforaitoare" dar fara acoperire in teren).


LE: Si taierea bugetelor NECONSUMATE este un lucru absolut firesc. In toate companiile private se intampla acelasi lucru. Daca sunt bugete neconsumate (sau, evident, neplanificate a se consuma pana la sfarsit de an) se vor aloca catre alte scopuri. Diferenta e ca toti sa lupta sa-si UTILIZEZE bugetul primit si nu sa-i ramana neconsumat.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

GDPR

Mai exista si comanda politica venita de la cel mai inalt nivel catre ordonatorii de credite ca nu cumva sa cheltuie toti banii alocati la inceput de an. E foarte usor: amani o semnare de contract, prelungesti prin circuitul de avizare cate un act normativ, nu platesti la termen, etc, etc.

marisRO

Obiectivul MT a fost atins ... bugetam investitii pe care nu le facem ... rectificam buget si pastram deficit ...

,,Multe ministere au o execuţie slabă. Ministerul Transporturilor nu are o execuţie bună la investiţii. Este adevărat că erau sume mari pe fonduri europene, dar nu s-a reuşit atragerea lor, aşa încât până la această oră execuţia este slabă. Abia acum a demarat execuţia. A durat foarte mult acreditarea Autorităţilor de Management. Dar a fost premierul la Bruxelles, a vorbit cu preşedintele Jean-Claude Juncker şi s-a reuşit deblocarea. Încep să vină banii. Cred că vom încheia cu venituri din fonduri UE de 5,2 mld. euro, conform programului." spune Ionuţ Mişa, într-un interviu pentru ZF.

Acesta mai adaugă faptul că investiţiile sunt cu 17% în scădere la opt luni. ,,La rectificare vom lua bani de la ministerele care nu au avut capacitatea să utilizeze aceşti bani şi vom da la cele care au nevoie de bani. Vom lua şi de la Transporturi. Vom păstra deficitul la 2,95% din PIB. În niciun caz nu vom trece de 3%.

Sursa: http://www.zf.ro/banci-si-asigurari/ionut-misa-ministrul-finantelor-despre-rectificarea-bugetara-vom-ramine-la-deficitul-de-2-95-din-pib-ministerul-transporturilor-nu-are-o-executie-buna-la-investitii-o-sa-i-luam-din-bani-16722050

TibiV

Quote from: marisRO on September 08, 2017, 01:56:05 PM
,,Încep să vină banii. Cred că vom încheia cu venituri din fonduri UE de 5,2 mld. euro, conform programului." spune Ionuţ Mişa, într-un interviu pentru ZF.

http://gov.ro/ro/stiri/conferinta-de-presa-sustinuta-de-premierul-mihai-tudose-i-comisarul-european-pentru-politica-regionala-corina-cretu
Quote from: Corina Cretu
Banii europeni au început deja să vină în România. Nu mai vorbim de rată de absorbţie zero. Peste vară, Comisia a rambursat deja 95 de milioane pentru iniţiativa pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi pentru asistenţă tehnică. Mai avem în analiză facturi, adică cereri de plată de 350 de milioane de euro, care urmează a fi plătite cât mai curând posibil.

445 de milioane euro au venit sau sunt "pe vine".
Mai este doar un "fleac" pana la tinta modesta de 5,2 miliarde euro....   :zen:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)